Jump to content

Divné zvuky po studeném startu


funscreen

Recommended Posts

Ahoj všem, potřeboval bych vyřešit jeden zvuk, který mi jde z motoru POUZE po studeném startu.

Přidávám ho do přílohy, prosím, poslechněte si ho a jsem zvědav na Vaše názory.. 

Je to kombinace "chroupání" a "cvrčka".. Nechci měnit půl motoru, ale byl bych rád, kdyby náhodou někdo z Vás věděl, o co jde...

 

Díky moc. 

 

PS: jedná se o SUPERBa III, 2,0TDi (110/150) r.v. 2016, najeto 128tkm

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, díky za nápad - zapomněl jsem dopsat, že rozvody mi v úterý ve škodovce dělali, mysleli si to samé, takže jsou vyměněny - řemen a všechny kladky..

Zvuk pokračuje ? Nechci nechat měnit všechno... Napadl mě alternátor, ale nevím.. Že to "krouhání" může dělat vnitřek a pískat volnoběžka, ale v servisu mi řekli, že měli klasický klínový řemen odpojený, resp. sundaný a dělalo to i tak, proto vyměnili komplet rozvody včetně vodní pumpy..

Asi zbytečně... 

Edited by funscreen
Link to comment
Share on other sites

Pokud myslíš ten zvuk cca v půlsekundových intervalech, tak ten se  kryje s jednou otočkou rozvodového řemene. Nedrhne náhodou o kryt? A ještě poznámka: Mě kdysi měnili na OII kladky a řemen a i po výměně to mělo stejný periodický zvuk, po čase to přestalo.

Link to comment
Share on other sites

Jasně, Kájo, teď jsi to popsal dost přesně, myslím to "chroupání", co v tom je slyšet, nebo "šmajdání" a to asi opravdu je časově jako jedna otočka řemene.. ? No, jestli drhne o kryt já nevím, nejsem mechanik ? 

V pondělí to dávám zase do škodovky, aby se s tím poprali.. A co myslíš, že dělá toho "cvrčka" to pištění, co tam je?

 

Link to comment
Share on other sites

před 3 minutami, OnMiT312 napsal:

Ahoj, mame stejny motor a presne ten stejny problém. MY2017. Najeto 48tkm. Do servisu jdu pristi tyden. No bude to zajimave na co prijdou. Taky rikali rozvody.

 

Mas manual nebo DSG?

Tak to mě poser! Omlouvám se.. Vy máte najeto oproti mne najeto NIC a už taky? To snad ne.. Já mám klasický 6ti kvalt, nemám DSG... 

Jak jsem psal, rozvody mi v útery vyměnili včetně vodní pumpy a dneska ráno jsem myslel, že se provalím bokem vzteky..

Zase to samé.. Nekřesťanské peníze jsem tam v tom servisu nechal (ano, chtěl jsem ještě desinfekci klimatizace, a kontrolu + nové stěrače) a výsledek nula.. ?

 

Už nemám nápad, co by to mohlo dělat.. Nebudu přeci měnit díl po dílu..

Edited by funscreen
Link to comment
Share on other sites

Pokud vymenili cele rozvody a problém trva pak je nemá asi ani cenu nechavat menit.

Mame taky manual, takze bych podezrival i dvouhmotu nebo něco v prevodovce, ale jde to ze strany rozvodu.

Navíc to ma vyrazne nižší frekvenci nez otáčky motoru. Takze bych podezrival i volnoběžku alternatoru, ale pokud rikas ze plochac měli dole a dělalo to dal, tak pak mne napada jen vyvazovaci hridele. Ty jsou pohanene kolama na strane rozvodu. Jsou na valivych ložiskách a nejsou mazane primo, ale rozstřikem. Takze u studeného nez se tam dostane olej to muze byt zdroj problému. Ale je to jen hypotéza.

 

Kazdopadne nase auto je ještě v rozsirene zaruce, tak at se servis AS postara.

 

P.S. Admin fora te sezere za to citovani předchozího prispevku :)

Edited by OnMiT312
Link to comment
Share on other sites

Díky za info o citaci :D Netusil jsem.. 

Alternator - nevím.. Dvouhmota - nevím.. Na spojku je, podle mne, ve 128k brzy.. Ale muzu se mýlit. Převodovka je, dle mne, OK. Nic ji není a rychlosti jdou fakt krasne a plynule.. FAKT NEMÁM NÁPADY, co a nejsem milionář... 

Link to comment
Share on other sites

No, tak to nemám tušení.. Jak to mám ohlídat? Proboha, dávám to do autorizaku a očekávám, ze to bude v poradku.. Jak to poznám? Mám na FA čísla dílu... Myslím.. Jooo a mám i krabičky. Chtěl jsem zpět staré díly, tak mi to dali do krabicek od novych...

Link to comment
Share on other sites

Nerad bych tu začínal flame, ale i to je možné, pokud tedy nové revize jsou. Týkalo by se to nejen řemene, ale i dalších součástí. AS na to v tomto ohledu dost kašlou, lidi zevnitř, co sem píšou, asi vědí mnohem víc a ti, co to čtou vědí víc, než leckterý AS a jeho nákupčí. Taky mě to šokovalo, když jsem to čet.

Ostatní píšou, že souvislost s rozvody tam bude. Jedině zkusit za svoje nějakou poslechovou diagnostiku u nějakýho soukromníka. To byla oprava v záruce, nebo pozáruční? Pokud je to v rozvodech, tak si to oni vymění za svoje.

Link to comment
Share on other sites

Záruka u auta už není... už jsou mu 3 roky  a 2 měsíce. Bohužel jsem to tvrdě zaplatil a o to víc mne to se*e, ze teď vlastně nevím, co dělat dal.. V pondělí ráno to jde do servisu znovu.. 

Poslechova diagnostika = co? Myslis jako stetoskop? Kde to kdo má? V Praze...

Link to comment
Share on other sites

Stetoskop je celkem běžné vybavení, ale já jsem to myslel spíš obecně "helejďte, co mi to dělá za pazvuky, co by to mohlo bejt?" A dostatečně znalý mechanik by moh říct "buď tohle, nebo tohle, máte měnený rozvody?, pak je to tohle nebo tohle." Každopádně tahle situace není neobvyklá, vymění se za peníze to, to a to, člověk je v tom za 30 (v lepším případě) a dělá to pořád. Výměnářský styl AS, zákazníku plať. Taky mám svou zkušenost.

Link to comment
Share on other sites

 

Presne tento zvuk som riesil zhruba v 30t km. Video zial mam len v mobile a nejde mi ho tu nahrat v normalnom formate.

Nicmene, vyriesilo sa to tak, ze servis rozobral rozvody a vsetko poriadne premazal. Nasledne to prestalo.

Neviem, ci sa to vyriesilo tym premazanim alebo "kvalitnejsim" poskladanim. Od tejto doby mam klud,

Link to comment
Share on other sites

Skoro som aj vrazdil, pretoze technici v AS su zasadne hluchi, tzn. "pane, my nic neslysime". Pripadne som dostal radu, ze si mam dat hlasnejsie radio....

 

Nicmene bavil som sa vtedy s jednym technikom odtialto cez sukromne spravy a ten mi potvrdil, ze toto je bezny jav na 2,0 TDI (Superb aj Octavia) a nema to vplyv na funkcnost, pripadne zivotnost.

 

Citace:

"je to bohuzel vina remenu.. je priliz tvrdy aby vydrzel delsi internal na vymenu :X dela to kazdy motor ktery ma remen u trojkove rady.. bohuzel, normalni jev auta :/ mam RS v nafte.. a dela mi to taky.. a to uz jsem delal komplet rozvody.. prestalo to jen na par tisic km.. pak se to zase vratilo :/ "

"ne, rozhodne to neni problem ktery by te nechal nekde stat.. je to pouze nehezky zvuk ktery to vydava po startu.. :/ "

 

 

Ale kedze mas novy remen, tak je to divne....

Edited by deto
  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

Tak já jsem se fakt pobavil..

po výměně rozvodu jsem to vrátil zpět do Skodovky, aby s tím laskavě něco udělali.

 vysledek? Dle Boleslavi se mají vymontovat vstriky a poslat na testy do BOSCHe ?

Nerozumim, jak pískání a drhnuti po studenem startu souvisí se vstriky. Ta automobilka je fakt mimo. Takže já jsem porad tam, kde jsem byl.

kdybyste někdo měl něco nového, dejte se, prosím, info.

Link to comment
Share on other sites

Tak chlapi - koupil jsem si v Alze poslechovy stetoskop pro automobily.. A ze zjištění, co na 90% ty zvuky vdává jsem lehce v koncích..

Chroupani, které se ozývá, po studenem startu, jsem zatím nenašel. Ale toho “cvrčka” na 90% ano. 

U mne to je 3. a 4. vstrik (bráno zleva doprava, když stojím před autem).

opravdu po přiložení toho stetoskopu k těmto dvěma vstrikum je u nich ten zvuk jasne slyšet.. Fakt z toho radost nemám, ale aspoň nevyměním zbytečně půlku auta. Zítra objednávam do Diesel servisu, protože do Skodovky to už asi nikdy nedám. Jsem rad, ze mi vyměnili rozvody!

Link to comment
Share on other sites

.. Tak ještě upgrade - teď jsem se stetoskopem hodinu hledal, odkud ten zvonici zvuk jde.. Prošel jsem všechny 4 vstriky, a šel jsem po zvuku trubickami na railu, až jsem došel k čerpadlu. Čerpadlo to ovšem nedělá. Tak jsem bral kousek po kousku, co jsem kde slyšel, až jsem stetoskop položil na hlavní silentblok motoru, který je umístěn pod rozvody. Rozvody jsou zadeklovany v plastu, pres ten není slyšet skoro nic. Nicméně, ten hlavní silentblok zvonil, jako nikdy nic.. Takže jsem asi přímo u zdroje. Teď otázka. Přenáší se tam zvuk z rozvodu a chlapci ve Škodovce, co mi to měnili za 21 tisíc je třeba prepnuli na maximum? A tím tam nějakou kladku drti, ze takhle popiskava a nese se to skrze cele ocelové nosníky až do vstriku, kterým třeba nic nebude? Nebo je možné, ze ten silentblok je vymlety? Auto ale vůbec nevibruje... Kromě toho pískání to muže dělat i to chroupani, na které jsme nadávalo všichni..

pridavam video a se zvukem se zamerte na poslední 3 vteřiny videa- tam jsem přiložil stetoskop z ucha k mikrofonu mobilu..

Zajímají mne Vaše názory..

 

Dikes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...