Přejít na obsah

1.4 MPI (59 kW)


Lancelot

Doporučené příspěvky

1.6 MPI neni moc povedenej motor, ma o krapet vic vykonu a zere mnohem vic, tahle prepracovana 1.4 MPI je fakt povedenej motor, ale taky moc nechapu, kde se 5.8 vzalo, kdyz jsem celou dobu jezdil kolem 7l a pak po dlouhy ceste (2 zastavky) domu kouknu na PP a bylo tam 5.8l, musi to byt ta dalnice a v podstate jsem na dalnici udelal to same, co jsem najezdil v miste ubytovani)

Dneska s tim autem jela pritelkyne a volala ze to mela za 5.5l, Praha - Ceska Kamenice, dokazu si zive predstavit, ze jela 100 na dalnici a 80 na okreskach

LPG:

taky mi hodne lidi tvrdi, ze dneska (lepe receno, moderni prestavby) LPG vykon neubira... ja tomu ale neverim a prijit i jen o 10% by byl konec

PS:

koukal jsem ze jdou cipovat i atmosfery, vykon se sice moc nezveda, ale dokazali by udelat ze 132NM 150NM, to si myslim ze by za tu investici stalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak zařazenou čtverku jsem na dálnici jsem neměl snad nikdy, nevim jestli jsi pochopil můj příspěvek, jde mi o velmi nízkou spotřebu u 1.4 mpi kteru tady uživatelé výše uvádějí. Tu trasu jsem jel s mou 1.6 mpi a ta moje spotřeba mi připadala v pořádku.

Skutečně jsem to špatně přečetl.

1.4mpi jsou docela úsporné motory ve fabce mám dlouhodobou 5,8l, 1.6 byla a je rozežraná docela hodně.

Nicméně výkonem je jinde než 1.4 a je to dle mého akorát tak základ pro OII.

P.S.: 4.RS jsem měl na dálnici zařazen nespočtněkrát, např. když jsem byl první za předjíždějícím kamionem a za mnou byl vláček automobilů, čekajících na uvolnění levého pruhu, tam je třeba na to šlápnout a na 5.RS se to z 90 opravdu špatně zvedá.

1.6 jen krapet výkon navíc? :D 16kW mi přijde docela dost, skoro 30%

čipovat atmosférickou 1.4mpi je nesmysl, a čekat že se zvedne točivý monent z 132 Nm na 150 Nm je u atmosféry čiré bláznovství.

Editováno: , autor: Lancelot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam 1.4 mpi 44 kw, 17" kola, ladenou koncovku, otevreny filtr, iridove svicky a dlouhodobou mam 6l/100 km ;)

ale kdyz chci mam prumer na 100 km i klidne 4,9 l ale tak v prumeru kdyz jedu tak rozumne ze nekdy nejaka akcelerace, predjeti ale i vyhlidkova rychlost jezdim 5,7l/100 km .... samozrejme ze kdyz nechci jezdim klidne i za 12l/100 km :D

vsechny udaje udavam podle palubaku ;)

ale taky vim ze palubak neukazuje presne ale nejaka ta decka benzinu tak odchylka bude ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lancelot:

no ja si myslim ze u benzinu a obecne u aut to neni az tak o KW, jako spis o kroutaku a ta 1.6MPI toho kroutaku nema zas tolik vic (presne 148 VS 132)

Jak rikam, mel jsem 1.9 TDI a blaznove jsem si myslel, ze pojede stejne jako ta 1.4MPI, pac papirove maj podobnej vykon, 66KW VS 59KW, benzin je lehci -> stejny svezeni a vono H*!

Je tam totiz zasadni rozdil v kroutaku, 210 VS 132!

Vpodstate to lze srovnat se starsim Peugeotem 309, Oktavka je papirove jinde, hlavne v KW, ale kroutak je ten previt

http://cs.wikipedia.org/wiki/Peugeot_309

Pekacek ma min, ale je mnohem lehci, dokonce bych rekl ze jezdil sviznejs.

Myslim si, ze KW jsou vpodstate udaj k nicemu a je tu jen z historie...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nevim, to je na dlouhou debatu, kroutící moment se musí udávat zároveň s otáčkama. Ono totiž v důsledku mají auta stejneé dynamické vlastnosti přece. Diesel má vetší krouťák ale v nízkých otáčkách, proto má těžkou převodovku do rychlosti, naopak benzín má menší krouťák ale víc otáček , takže má lehčí převodovku víc do síly. V konečném důsledku ja na kolech auta přibližně stejný točivý moment. Akorát benzín se musí vytočit, což je zřejmě jeho nevýhoda. Proto má třeba 1.9tdi a 1.6mpi skoro stejné papírové parametry maximálka a zrychlení- mají 77 respektive 75 kW. Samozřejmě diesel má menší spotřebu a dynamicky je o něco lepší než ta 1.6.

Takže za mě jediné co u auta rozhoduje je stejně v konečném důsledku výkon.

Pokud jsem napsal kraviny, tak mě opravte
:kol-45:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lancelot:

no ja si myslim ze u benzinu a obecne u aut to neni az tak o KW, jako spis o kroutaku a ta 1.6MPI toho kroutaku nema zas tolik vic (presne 148 VS 132)

Jak rikam, mel jsem 1.9 TDI a blaznove jsem si myslel, ze pojede stejne jako ta 1.4MPI, pac papirove maj podobnej vykon, 66KW VS 59KW, benzin je lehci -> stejny svezeni a vono H*!

Je tam totiz zasadni rozdil v kroutaku, 210 VS 132!

Vpodstate to lze srovnat se starsim Peugeotem 309, Oktavka je papirove jinde, hlavne v KW, ale kroutak je ten previt

http://cs.wikipedia....iki/Peugeot_309

Pekacek ma min, ale je mnohem lehci, dokonce bych rekl ze jezdil sviznejs.

Myslim si, ze KW jsou vpodstate udaj k nicemu a je tu jen z historie...

Prý podobný výkon, uvědom si jaké čísla srovnáš, rozdíl 7kW u takhle slabých motorizací, kde poznáš každý kW navíc, dělá dost.

A srovnávat P309 s OI respektive s OII, je zcela mimo, už jen pro 400kg rozdíl v hmotnosti.

Co se týče 1.4 vs. 1.6 je třeba krom absolutních čísel srovnávat, i průběh jak momentu, tak výkonu, kdy třeba v 2000ot. má 1.6 o 20Nm více jak 1.4, což je dost.

Další věcí je převodovka, která je u OII u 1.6 zpřevodovaná dost do lehka. jaká je převodovka u 1.4 netuším, ale řekl bych, že bude totožná s 1.6.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dovolím si povedať , v pondelok som s tým najazdil 550km po našej D1tke , nonstop 140 , a miestami + 150-160 , priemerná spotreba 6,0 - sedí podľa tankovania , 4 ludia na polovici trasy , na druhej 2ja najťažší a plný kufor nonstop , klíma skoro tiež nonstop . Neobiehali ma kamiony ani podobné autá , skôr som obiehal ja kedže sme zaspali na letisko . Ja som spokojný , 1,2TSI ani 1,4 by mi nevnúti nikto , na 1,8 peniaze nie sú . A iný motor ako 1,8-2,0TSI , prípadne 3,6 v Superbe by som do auta nezobral , to už radšej zase prastarú úspornú nenáročnú 1,4-6

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

naprosto a v klidu , koupil si si čo si chcel a máš to ... ja som v 1,4TSI išiel , išiel si ty v 59kw ? že neveríš spotrebe ani rýchlosti ktorú dosahujú fábie htp a felicie ? treba si uvedomiť ak ideš 550km po dialnici , a nemusíš ísť nonstop 180 , alebo obiehať rýchlo tak tá spotreba tam ide , je to octavia , má to aerodynamický tvar karosérie , zrejme dobrú výšku a pneumatiky , a necitlivý motor . Možno je to môj pocit , možno nie , ale nevidel som TSI ktoré nie je háklivé na polohu plynového pedálu , ak si ju sleduješ tak na dlhé trasy urobíš 5,5L priemerku , ak si ju nesleduješ a ideš necitlivo si hodne vyššie ... inak naozaj myslím všetko vážne ,viem to reálne dokázať ,od kúpy auta na dlhé trasy , od zimy doteraz neprestúpila spotreba 6,5L na PC . Iba po meste a nonstop klíma aj 10min na voľnobeh ju dostali na 8L ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

o tom že to ide lepšie ako akékoľvek TSI nikto nepísal , píšem len o tom že to určite nie je tak ako tu padlo kopec názorov že sa s tým nedá jazdiť , brzdím premávku a pod . 140 trvale nie je problémová rýchlosť , samozrejme veľkými kopcami ju asi neudrží , ale taký tu na dialnici nemáme , a keď sa to rozbehne ide to pekne , nízky odpor to má , kedže nemá tempomat a ja mám problém z nohou tak vždy keď je kopček dám nohu z plynu a ponaťahujem sa , a nijak drasticky tá rýchosť oproti felicii neklesá ... Inak samozrejme , chodím s tým u nás pravidelne Donovaly , kopec tomu smrdí , obiehať sa s tým nedá , ale to ani z 1,6 a celkovo už je to taká jazda na hranici . Ale tou dialnicou som bol osobne ja sám prekvapený , aj tými okreskami . A spotrebou duplom , možno je to mojim štýlom jazdy, možno autom , ktovie . Ale mám skúsenosť že novšie motory sú oproti starým hodne citlivejšie hlavne v meste na polohu plynu , otáčky , a tá spotreba tam potom lieta podľa šoféra . Nechcem vyviesť žiadnu hádku , chystám sa onedlho na výlet ku Vám do Čr tak poreferujem ako to tých 1200km išlo ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já nezávidím a hádat se nebudu, po výletu do ČR a po naší specialitě D1 jsem zvědavý na jaká čísla se dostaneš, osobně si myslím že spotřeba na vaší D1 může být velmi zajimavá a i na okreskách, trochu obě znám a znám taky velmi důvěrně naši D1 a další, spotřeba ti sakra vyletí pokud se nebudeš třepat v rozjebaném pravém pruhu jako důchodce a velice záleží na provozu, jezdím do roboty v Praze každý týden od vašich hranic tak vím o čem píšu, jinak jsem taky udělal s 1,6 Chorvatsko plně naložený 3 dospělí + jeden dorostenec výhradně po dánicích SK,A,SLO a HR za 6,5 na sto dle PP, Prahu jezdím tam +/- za 7,4 a zpět 6,8 (5 lidí s bagáží) za rychlostními limity.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bene - však ja stále hovorím o našich cestách , u vás som autom prakticky ešte nebol , preto sa nechám prekvapiť . A možno D1 u vás vôbec nebude . Tak mi aspoň pár ludí odporučilo nejakú inú trasu cez okresky , niekde to mám zapsaný . Ale zase ani tá D1 u vás mi neberie celú trasu , bude tam ešte hodne okresiek , naša D1 , alebo R1 a to robí svoje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pěkná trasa, já bych to asi vzal na Trenčín a po E-50 na Brno, ze St.Hrozenkova díky obchvatům až na dálniční nájezd před Brnem je jen asi 6 vesnic na 100 km jinak stejnou trasu až po Prahu jsem dělal loni o dovolené, z Olomouce bych já jel asi zpět na e-50 do Uh.Hradiště nebo i dříve směr Žilina ale do Brna bych se nevracel pokud po trase něco nemáš. Předloni jsem jezdil po výletech Trenčín-Žilina-Rajec-Nováky-Trenčín jo pěkný kraj.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...