MiraXP Vloženo 23. Duben 2012 Sdílet Vloženo 23. Duben 2012 (editace) Zdravím všechny odborníky na slovo vzaté a žádám o rady ! Ženy Fábka, m.r. 2005 tříhrnek dvanáctiventilek 47 kW, motor má asi 140 tis. z ničeho nic přestala táhnout. Je to jako byste jeli se zataženou ruční brzdou, nebo se zapnutou klimou, jestli se to dá popsat. Na podzim asi ve 130 tis. měněny rozvody (prasklá kladka) a později odešla zapalovací cívka. Jelikož byly na všech bubliny, tak jsem je pro jistotu vyměnil všechny. Jezdilo to celou zimu bez problémů a táhlo to prý skoro jako nové až do minulého týdne. Najednou jakoby to vůbec nejede, když sešlápnu plyn. Když mírně plynový pedál povolím, tak to jakoby přidá, ale je to strašně líné, jakoby to jelo na nouzák. Spotřeba z ničeho nic stoupla, tak o 1,5 - 2 litry. Vyměnil jsem svíčky a vzduchovej filtr, o víkendu jsem to pořádně protáhl po dálnici na chatu a zpět (100 km), celou dálnici při více jak 5000 otáčkách (což mladá řvala jako tur ), spotřeba jako kráva a žádná změna .... Benzínem to taky není, v pátek jsem do prázdné nádrže dal velmi drahý stooktanový .... Čím to může být ?? Vstřikama, škrtící klapkou, potenciometrem na plyn. pedálu, EGR ventilem, lamdba sondama, či přicpaným katem ?? Čím byste začali ?? VAG žádné chyby nehlásí .... divné .... Díky všem za tipy. Editováno: 23. Duben 2012, autor: MiraXP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 23. Duben 2012 Sdílet Vloženo 23. Duben 2012 Skus vytočiť prvu sondu a bez nej sa prebehnuť či nemaš zosypany kat ked nie tak skus zaslepeť egr či neprefukuje potom sa laboruje dalej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 24. Duben 2012 Sdílet Vloženo 24. Duben 2012 Tu klapku můžeš vyčistit, je to záležitost chvilky, ať můžeš odškrtnout další možnost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 24. Duben 2012 Sdílet Vloženo 24. Duben 2012 čo tak skúsiť zmerať tlaky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiraXP Vloženo 28. Duben 2012 Autor Sdílet Vloženo 28. Duben 2012 OK, děkuji za všem rady .... v pondělí začnu tím, co psal hubo44 a při té příležitosti vyčístím škrtící klapku .... pak dám vědět jak jsem dopadl .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiraXP Vloženo 1. Květen 2012 Autor Sdílet Vloženo 1. Květen 2012 Takže nové poznatky.: -vyčištěna škrtící klapka -očištěny, otestovány a proměřeny lambda sondy -obě OK -EGR ventil jsem za boha nepovolil, jen jsem serval jednu matku a bál jsem se, že bych to utrhnul celé, tak jsem to raději nechal .... -provedeno základní nastavení škrtící klapky -vyskočili chyby: 16804 - malá účinnost katalyzátoru a 16490 - tlak v sacím potrubí nesmyslný signál Po vyčištění klapky auto znatelně živější, zmizel ten propad v plynovém pedálu, jde plynuleji do otáček, nicméně pořád to není ono a spotřeba pořád vysoká .... Vypadá to, že je v háji katalyzátor, co ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 1. Květen 2012 Sdílet Vloženo 1. Květen 2012 Zkus vymazat ty chyby a zkusit vytočit motor do maxima, na dvojku, na trojku, na čtverku...Jestli to tam máš třeba někde ucpané...Ale možná máš katalizátor před smrtí a sním i lambdu. To by vysvětlovalo tu spotřebu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 2. Květen 2012 Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 ještě bych rozprašovačem zkusil při studenějším motoru šplíchnout benzín kolem plastového sání a motoru, zda ti to tam nepřišává falešný vzduch, pokud se ti zvýší otáčky (ožije motor), tak bych ještě nechal vyměnit ty 3 kulatá těsnění. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiraXP Vloženo 2. Květen 2012 Autor Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 (editace) Zkus vymazat ty chyby a zkusit vytočit motor do maxima, na dvojku, na trojku, na čtverku...Jestli to tam máš třeba někde ucpané...Ale možná máš katalizátor před smrtí a sním i lambdu. To by vysvětlovalo tu spotřebu. To už jsem udělal, dokonce jsem tam nalil 100 octanovej benzín do prázdné nádrže a zkusil to profrčet po dálnici .... Závada 16490 - tlak v sání se objeví hned a 16804 - malá účinnost katu tak po 50 km a spíš při nějakém popojíždění v koloně, kdy se rozpálí na vyšší teplotu. Tak jsem v VAGu našel nějaký test katu, mám pocit, že to byl kanál 046, kde se postupně zahřívá až na nějakých 900 ºC, tak mi tam pak vyběhlo tuším, že něco jako "RS01kat notOK" .... ještě bych rozprašovačem zkusil při studenějším motoru šplíchnout benzín kolem plastového sání a motoru, zda ti to tam nepřišává falešný vzduch, pokud se ti zvýší otáčky (ožije motor), tak bych ještě nechal vyměnit ty 3 kulatá těsnění. Hu a nemám si rovnou nachystat buřty až to blafne celé ?! :'> Ne, teď vážně, která těsnění máš na mysli ? To musím sundat celé sání ?? Editováno: 2. Květen 2012, autor: MiraXP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 2. Květen 2012 Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 áno,ak ich budeš nútený meniť,tak musíš demontovať celé sacie potrubie...o aké tesnenia ide,tak tu to je popísané od príspevku č.45 http://forum.skodahome.cz/topic/114613-zapalovaci-moduly-ko/page__st__25 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiraXP Vloženo 2. Květen 2012 Autor Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 ->libero1071: děkuji za odkaz, rsp. děkuji i Maltovi za výše zmíněný příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 3. Květen 2012 Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 nesmíš to dělat na rozpáleném motoru, mě to takto v servisu detekovali (nebyl jsem u toho) ale můj servisák LPG mi to takto popisoval, neboť zase přes jeho kamaráda ve škodovce se to řešilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiraXP Vloženo 3. Květen 2012 Autor Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 Mno rozebírat se mi to samotnýmu moc nechce, uvidíme ..... každopádně díky za tip ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 3. Květen 2012 Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 v první řadě jde o diagnostiku, pak teprve můžeš řešit, jestli si to vyměníš sám, nebo to někomu dáš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiraXP Vloženo 3. Květen 2012 Autor Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 Vážení, jímá mne hrůza !!! Poděluji se s Vámi o nové zjištění .... jelikož s autem jezdím jen sporadicky a tudíž kontroluji olej jen občas, přiznávám také, že jsem na to v tento okamžik úplně zapomněl ..... na podzim jsem na tom nechával měnit přes známého rozvody .... koukám teď na to a při ohřátém motoru je hladina tak 4 cm nad horní rysku !!! Já se snad přeskočím !!! .... jdu se vožrat ..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 3. Květen 2012 Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 že by nevěděl a dal tam pak 4 litry oleje??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 3. Květen 2012 Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 Olej se měří na rovném povrchu a na studeném motoru několik minut po jízdě, až steče. Ale klidně se ožer i tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiraXP Vloženo 3. Květen 2012 Autor Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 Je na snadě dotaz .... nevlastní zde někdo nepotřebný katalyzátor ve slušném stavu, za slušný peníz na motor typu BME ? Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiraXP Vloženo 3. Květen 2012 Autor Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 Olej se měří na rovném povrchu a na studeném motoru několik minut po jízdě, až steče. Ale klidně se ožer i tak. Já měl za to, že na HTP se to měří na teplém motoru několik minut po jízdě .... ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 3. Květen 2012 Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 Tak to nevím...Podle mě by se mělo měřit pár minut po jízdě a pak v podstatě je motor už vychladlý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiraXP Vloženo 3. Květen 2012 Autor Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 (editace) že by nevěděl a dal tam pak 4 litry oleje??? No nevím, už to tak vypadá .... je to ko*ot .... a když jsem viděl tu sebranku, kde to předával, tak jsem se začal trochu bát .... no ale auto pak jelo normálně ..... Vždycky jsem v tom měnil olej sám a vím, že tak akorát mezi rysky byly 3 litry ! Ještě jsem jim to zdůrazňoval ! Znáte takový to: "jasně blbečku, ty nám budeš radit ...." Editováno: 3. Květen 2012, autor: MiraXP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 3. Květen 2012 Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 Prostě vypnout motor, počkat cca 15 minut a změřit hladinu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiraXP Vloženo 3. Květen 2012 Autor Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 Ještě jeden poznatek .... při startování je poněkud dosti cítit benzín .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiraXP Vloženo 3. Květen 2012 Autor Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 Prostě vypnout motor, počkat cca 15 minut a změřit hladinu. I kdyby po 15 min., tak to ten olej má podle mne pořád kolem 70-80 ºC ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 3. Květen 2012 Sdílet Vloženo 3. Květen 2012 Ano, v podstatě je ten motor pořád teplý. Máš pravdu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.