Přejít na obsah

Extrémně vysoká spotřeba - Octavia I 2.0 Automat


Roen

Doporučené příspěvky

Ahoj všichni.

Koupil jsem Octavii I 2.0 (AQY) rv.2000 (model 2001) v Automatu. Mým problémem je extrémně vysoká spotřeba. Řekněme v průměru kolem 15litrů.

Provedený servis:

Vzduchový filtr + váha vzduchu ( zkoušeno G, A, AX )

Rozvody + oleje, filtry

Halova sonda

Kabely + svíce

Hlava - opraven stržený závit svíčky, zabroušení ventilů, přetěsnění dříků ventilů

Skontrolováno:

Palivové čerpadlo, vstřiky, tlak na liště, zapalovací cívka - vše záměnou za funkční díly

Lambda - vypadá ok (osciloskopem neměřeno)

Těsnost sání - ok

Výsledek:

Motor běží nepravidelně, občas houpne, start - ráno na podruhé, za tepla ok, po startu je cítit benzín, teče do válců proudem.

Vysoká spotřeba, jak na volnoběh ( za studena 3,6l/h, za tepla 1,7l/h při vyplém klimatroniku) tak za provozu. Lehká noha, přiměřená rychlost 15l/100km.

Máte někdo nějaký tip co ještě zkontrolovat nebo co by mohlo být příčinou takto vysoké spotřeby?

Po servisu se vše co se týče chybových stavů chovalo jako že je vše ok. Dnes jdu znovu na diag, uvidíme co vypíše za chyby.

Editováno: , autor: Roen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za tipy.

Čidlo teploty - preventivně ho ještě vyměním. Na budíku se tváří ok, ale jakej dává signál jednotce čert ví. Jde o to, jestli se jeho porucha dá diagnostikovat VAGem.

Lambda - težko říct. Na osciloskopu nebyla a protože tam teče hodně benzínu, bude za rohem. Nechám to nějak prověřit. Jinak lambda by něco do spotřeby přidala, ale tolik, to asi né.

Rozvody - předpokládám, že servismen ví co dělá. Vzhledem k tomu, že mi hlásil že původní rozvody byly o zub posunutý, tak nejspíš ví jak rozvody seřídit. Jinak auto jsem s touhle spotřebou koupil, a po výše uvedeném servisu je spotřeba zatím stále stejná. Podle diagu po koupi to nevypadalo na nic co by se nedalo opravit. Zatím se bohužel nepovedlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak další závada odstraněna. Byla porouchaná řídící jednotka. Opraveno, nahrán nový firmware. Všechy chyby zmizeli, až na jednu. Labda sonda B1 S1 no Activity. Auto pořád žere kolem 14litrů. Mechanik tvrdil, že je sonda za rohem kvůli bohatosti směsi a proto se tváří, že nefunguje. Není ale možné, že je směs bohatá právě proto, že sonda nefunguje? Objednám novou, vyměním a uvidíme.

Ještě jeden totaz. Čidlo teploty má dva vývody. Jeden ukazuje teplotu na budíku a druhý předpokládám posílá hodnotu teploty do řídící jednotky. Když jsem napíchlej na diagu a budík ukazuje 90°C, tak maximální teplota jakou jsem viděl na diagnostice je 75°C. Je to v pořádku? Diagnostika ukazuje teplotu co je na budíku nebo je to hodnota kterou dává čidlo řídící jednotce? Je možný, že čidlo sice jako funguje, ale nefunguje korektně,tzn, že teplota by měla být stejná jako je na ukazateli na budíku? To jsou asi poslední dvě věci co ještě můžu udělat a pak už budu úplně v koncích.

Nepočítám, že auto se starým 4stupňovým automatem bude jzdit za 6litrů, ale počítal jsem že na pojížďky a na cesty po městě bych se měl v pohodě do 10litrů vejít a na dálku bych se snad kolem 8litrů měl taky vejít ne. Máte někdo zkušenost se spotřebou 2.0 benzín v automatu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zkušenost je taková, že i v manuálu to žere trávu kolem cesty. Proto se jich taky vyrobilo tak málo a u nás moc neprodávalo. Starý motor , stará koncepce.

2 litr je velmi náchylný na váhu vzduchu.Musí tam být přesně taková, jaká má být. Žádná jiná...Chyba váhy jde vyčíst z bloku hodnot. Zajdi si za někým, kdo zná tyhle motory a orientuje se v blocích těchto motorů...Určitě se najde odchylka. Jen debilové čtou při problému jenom pamět závad....A pak to tak dopadá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem preventivně vyměnil čidlo teploty a termostat, abych měl jistotu že je teplota a její snímání OK. Lambda určitě pomohla, ale ne tolik jak jsem čekal. Váhu vzduchu jsem nejprve použil od Topranu (G), nyní je ve voze Bosch (AX). V tuto chvíli jsem schopen s autem dělat dálku za 10,5l a příměstský provoz po rovině 12l a v kombinaci s lehkými kopci 13,5l. A to jezdím opravdu lehká noha a plynulým rozjezdem, žádná divočina. Nevím, ale pořád mi to přijde mnoho.

Teď už zbývá jediné, jak psal DIAGNOSTIK, najít někoho, kdo má tyhle motory v malíku a je schopen najít něco, co já už se svými zkušenostmi najít schopen nejsem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Já myslím, že rozdíl by nemusel být tak velký. Je sice pravda, že při 90km/h má motor oproti manuálu o něco vyšší otáčky (4st automat), ale zase si automat řadí dle potřeby a motor většinu času chodí v "optimálních" otáčkách. Jinak jsem kdesi slyšel, že je motor dost náchylný na vzduch (přisávání opod.) tak budu muset ještě jednou důkladně prověřit všechny hadice a trubky. Nějakej kutilskej smoke test s doutníkem :)

Jinak bych se chtěl zeptat, před motorem je na vzduchovém okruhu pro motor jakýsi uzavřený "váleček" na třech gumových silneblocích. Kompresor či co?? Nevíte někdo jakou tam má funkci?

post-76319-0-12684200-1350297130_thumb.j

Editováno: , autor: Roen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info a tip. Podařilo se mi stáhnout dílenský manuál a něco k diagnostice. Vypadá to, že by mohla být někde chyba v systému sekundárního vzduchu. Tak dneska to proklepnu přes diag a pak půjdu hledat netěsnosti popř. nefunkční zařízení v sekundárním okruhu. Je to jedna z posledních možností kde hledat chybu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera jsem jen načetl chyby a redlines (viz obr.). Je tam jediná chyba. 16516 Sonda B1 S1 Signal too high. Tak dneska se pustím do výzkumu. Jen jsem se chtěl zeptat, má labda sonda na vyhřívání nějakou pojistku? Budu jí muset proměřit. Je sice nová, ale jak je na tom kabeláž od jednotky nevím.

post-76319-0-28530400-1350544973_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..posledni moznost je koupit novy motor.. :-)

Tak pokud je motor po mechanické stránce v pořádku a chyba je někde v okolí, tak by to asi nemělo moc smysl :kol-28:

Nebo snad jedině koupit nové auto. Ale ještě to nevzdávám. Musím jen přijít na to, na co nepřišli v servisu. Nemám totiž tolik financí, abych těch servisů točil dokola několik než na to někdo přijde. Nejhorší je, když nejde o běžnou závadu, která se dá vyřešit prostou výměnou nějakého dílu, ale která je záhadná a musí se hledat. Tak hledám :)

Editováno: , autor: Roen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...