Přejít na obsah

Dlouhodobá spotřeba


boban1108

Doporučené příspěvky

Předesílám, že tento motor není o tom, aby se člověk chlubil nízkou spotřebou. Ten je tak trochu o emocích a zábavě. Sorry, ale tak to je. Takže mám OIV 4 měsíce, najeto asi 5000 km (ono se to v apce k Silvestru přestalo načítat a od roku 2023 to jede zase od začátku). Takže proto stav k 31.12.2022. Ježdění všude (okresky, město, dálnice). Občas "vyčistím výfuk" - ručně podřadím a zkusím si naplno zrychlení :-). Ale to tak jednou týdně. Dálnice určitě minimálně třetina té štreky. A na dálnici většinou 120-130. A o tom to asi je. Při vyšších rychlostech to stoupá exponenciálně. Věřím, že kdybych jezdil dálnice 130-140, tak to má tam 0.3 až 0.5 litru navíc. 

Jo a auto: 2.0 TSI, 140 kW, 4x4, DSG, liftback. Tak tady je výsledek: 

 

octavia.jpg

  • Líbí se mi 2
  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A proč se "nepochlubit" ? Naopak dokazuješ, že se dá i s takovým obsahem a výkonem jezdit s rozumnou spotřebou. Ostatně já většinou jezdím podobně a to mám těch koníku (konkrétně v S III) ještě o něco málo víc. Nechápu to stálé ohrnování nosu některých nad tím, že má někdo silnější motorizaci a přitom ji moc často neprohání.

K tomu vynulování - máš tam 99 hodin, jde to jen do 100 h, pak se to automaticky nuluje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to poviem ináč, tiež mám 2.0 TSI 140kW 4x4 DSG a dlhodobá spotreba na skoro tých istých trasách ako na OIII 1,4TSI 103kW manuál je o cca 1 až 1,2l/100km vyššia. Mám dlhodobé sledovanie v excel tabuľke z každého tankovania. Trasy sú zväčšia denne mesto KE a diaľnica do práce cca 12km a potom výlety a dovolenky - tie priemer výrazne zlepšujú, no s OIV som ich veľa nestihol.

A ten 1 liter na +37kW a 4x4 je myslím fantastický výsledok 😎.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Jsem rád, že tady někdo založil tohle téma, já se k tomu nějak nemohl dokopat. Nějak nechápu, proč někteří tvrdí, že u velkých motorů se nemá řešit spotřeba. Spíš bych to přeformuloval, že u velkých a silných motorů by se nemělo stěžovat na vyšší spotřebu. Řešit kdo má jakou je podle mě zcela v mezích tohoto fóra a tak taky přispěju svou troškou do mlýna. 

 

Nemám sice 4x4, ale mám o 40kw více. U tohoto motoru oceňuji (jakožto klidný řidič) jeho spotřebu na delších (zatím mám vyzkoušeno jen letních) trasách. Při plynulé jízdě se spotřebou přibližuje i objemově menším motorům. A naopak, když je třeba se rychle někde zařadit, nebo předjet delší řadu kamionů, tak s tímto autem to není problém ani když je plně naložené a s rakví/kolama na střeše. Pokud je auto nenaložené, dobrá cesta, tak se s ním dá relativně i nějaký ten adrenalin zažít, problém je, že je to velice návykové a hrozně lehce se na to zvyká, takže si někdy říkám, že pár koníků navíc bych asi ocenil... :D

 

Od koupě auta si vedu "deníček" v aplikaci drivvo + si píšu hodnoty z Škoda Connect do tabulky.

 

image.thumb.png.09215796ba285a128b60e6348e62ce42.png

 

Co se dlouhodobé letní spotřeby týče, tak s tou jsem maximálně spokojen. Vzdálenost 2672 byla dovolená v Itálii na Lago di Garda (cesta zpět přes DE s tempomatem na 180 kde to šlo + výlety k omezovači). Cesta 949 byla do Jizerských hor ve 4 lidech a dvěma koly na střeše. Před příchodem zimy, jsem byl víceméně ze spotřeby nadšený. Ani rozdíl Connect/Drivvo nebyl nijak velký (celkově 0,13L/100)

 

S příchodem zimy už to taková sláva není. Zimní gumy, (na poměry Ostravy) zimní počasí, téměř denní používání NT a celkově kratší trasy se podepisují na vyšší průměrné spotřebě a větším rozdílu Connect vs Drivvo - nyní už výrazných 0,56L/100 (NT se nezapočítává na průměrné spotřeby v Connectu). Navíc jsme neabsolvovali žádnou zimní auto dovolenou zatím, tak nemám srovnání leto/zima, ale snad brzy přibude :)

 

Dále ještě graf průměrných spotřeb mezi tankováními... Jasně viditelný příchod zimy :D 

image.thumb.png.b6d68e439b6c63ce4e4838937f96ac43.png

 

No a nějaké extrémy:

Serpentiny k Lago di Tenno

image.thumb.png.40a1923eb8bd6c62b26d1c29ede43dbe.png

 

Cesta z Insbrucku směr DE (IG-L)

image.thumb.png.5054ac1593558dfe2b49c2a4b35d18eb.png

 

Mezi tankováními

Cesta přes Rakousko a výrazně omezenou Vídeň (Mikulov - Villach)

image.thumb.png.ece31821ae459adf04f3c8ba1eba8b20.png

 

A zima, kraťoučké trasy, NT každý den (Podle Drivvo to bylo 13,9 :) )

image.thumb.png.faa50fd94c2476a92cb29b236e80f1a7.png

 

Snad jsem Vás takto dlouhým a detailním popisem neodradil.

 

 

 

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

spotreba je vysoko individuálna vec daná na 90% spösobom jazdy. Veľký a silný motor môže byť často úspornejší než udýchaný downsizing.

trasu medzi kamionmi, ktorú jazdím teraz s 1.5TSI v priemere za 7.7 a verím že s 2.0TSI by to viac nebolo som dal s Fabiou 1.0 za 11 (slovami za jedenásť). tam kde 2.0 v pohode šestkou musí 1.0 trojkou s otáčkomerom v červenom políčku :)

@JirikHLtvoje spotreby v tabuľke sú super. Nech ti to jazdí.

Editováno: , autor: OpelInsi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@OpelInsiAno je to tak, s atmosférickou Hondou Civic 1,8 jezdím už jen po Ostravě a u ní šlapu na plyn daleko nejvybíravěji a spotřeba je okolo 8,5. Věřím, že kdybych takto jezdil v Octavii, tak se nedostanu pod 12. Což ale samo o sobě není špatně. Honda má 104 kW/178Nm vs. 180kW/380 370Nm v Octavii, takže ten nárůst spotřeby je asi opodstatněný :)

 

Je to určitě individuální a i proto, se rád podívám na spotřeby ostatních :)

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, tak přidám ruku do mlýna.
O4 RS, najeto 61 tkm. Po zajetí (prvních tak 4 - 6 tkm) je spotřeba poměrně stabilní. Mimo dovolenky a výlety používám denně jako pracovní na cestu Turnov-Jablonec (cca 25 km, velké převýšení). Je hodně znát přezutí na zimní (to je okamžitě i litr spotřeba nahoru), ale jinak přes léto se dá jezdit za 6,5 a přes zimu těch 7,5 - 8 (graf níže vždy po najetí 100h). Couračky pár km jsou samozřejmě horší, ale třeba cestu do Itálie k moři (cca 50 km od Boloni) jsme ve čtyřech lidech a s plným kufrem zvládli za 5,3 (v rámci rychlostních limitů), takže na delší trasy je spotřeba více než dobrá.

 

image.thumb.png.071edcde7e1a52b8a2a8247d5306a164.png

 

Obecně, když se to vezme přes okresky, dá se v klidu jet pod 6, ale taky klidně za 10+. Tohle auto je hodně závislý na těžkosti nohy řidiče a taky stylu hudby, kterou posloucháte :D Ale myslím, že je to povedený motor pro každodenní jízdu i trochu té zábavy. Sportovní auto to není, ale sportovní svezení pro nenáročné nabídne určitě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, mně celkem brzy v Rakousku blikli na omezení - bylo 80 a já klasicky jako v česku prostě pustil plyn a dojížděl. No a hned za značkou 80 byl radar a ve tmě "blik, blik" :D 50 € za 88 km/h. Takže jsem pak měl zadnici staženou a jel fakt podle předpisů a jeli jsme přes noc, takže nebyl skoro žádný provoz.
A neříkám, to byla cesta k moři, takže se jelo víc dolů, zpátky jsme to vzali přes Brenner, Innsbruck a Mnichov (německé dálnice jsem využil a 200 jel, když to šlo) a doma to pak bylo tuším 6,4, což je vlastně taky celkem služný vzhledem k tomu stoupání :) Ono celkově, zpátky byl po Itálii hustý provoz a trasa, která podle mapy měla být na 4 hodiny, jsme jeli 7.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak sem zase dám jednu perličku. Cesta z Prahy do Bělehradu. Až se za ten údaj stydím. Auto s tímhle motorem si člověk nekupuje kvůli spotřebě. Cesta podle předpisů. Tedy na dálnici tacho 130 (to je GPS asi 128). Hodně uzavírek, takže pak 80. Na druhé straně jsem neváhal při předjíždění ručně podřadit a ten motor opravdu využít. V autě 2 lidi + věci na dovču. Tedy poloprázdno. Prostě taková průměrná cesta.

  

Dle mě DSG drží motor uměle kolem 1500 otáček. To jsem si u manuálu nedovolil. Tam se to točilo výš. A pak tudíž klesá spotřžeba. Ale snad to nebude mít na životnost motoru negativní vliv. 

9000a754-842f-4f5b-ad5c-3a3497df7f6c.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ono to ani tak není o spěchu (i když to samozřejmě vliv má). Je to i o stylu jízdy. Využití motoru a zrychlení (to zbožňuji při najíždění na dálnici z připojovacího pruhu) způsobí vír v nádrži. A jestli se jezdí do práce a na nákupy, nebo několik set km po dálnici na dovolenou, má taky obrovský vliv a to člověk neovlivní. Já to auto právě používám jako dovolenkové a na chalupu. Nákupní tašku máme Golfa 1.6 atmosféru. Přidávám své dlouhodobé spotřeby. Ta červencová je v podstatě dovolená do Řecka a zpět (samozřejmě i s výlety na místě, kde jsme se pohybovali kolem 7 litrů). 

7c1a7ae2-9f53-42e6-9bd7-838b4a826ba3.jpg

55c2290c-43ef-4346-8665-0ea7b9e26c1c.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 7/7/2023 at 4:18 AM, boban1108 said:

 

  

Dle mě DSG drží motor uměle kolem 1500 otáček. To jsem si u manuálu nedovolil. Tam se to točilo výš. A pak tudíž klesá spotřžeba. Ale snad to nebude mít na životnost motoru negativní vliv. 

 

Netuším, či tento motor má tiež 2-valcový režim ako 1.5TSI. U 1.5TSI je 2-valcovým riešením jazda vyslovene na spotrebu v otáčkach 1500 podľa mňa jazdou do pekla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...