Přejít na obsah

Klima zlobí a zlobí


Matty117

Doporučené příspěvky

Zdravím vás pánové. mám problém se kterým už si nevím rady.... Climatronic když vypnu ECON kompresor sepne roztočí se jeden ventilátor a klima začne chladit +/- po 2 minutách chladit přestane a šmitec pak zas ju třeba několikrát vypnu zapnu tak zase chvilinku chladí a pak přestane... přitom spojka na kompresoru je pořád seplá a ventilátor jede.... Vag nic nehlásí... akorád když jsem projížděl blok naměřených hodnot tak v bloku 10 v posledním poli je teplota chladící kapaliny a tam je -99°C což mi příjde divné... mam 1,9 tdi ASV r.v. 2001

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale Matty117 píše: "...když vypnu ECON...", já to pochopil jako kdyby napsal "...když zapnu klimu..."

S tím čidelm nevím, Matty117 píše že teplota chladící kapaliny. Nicméně může být vadné a Climatronic neví co si má o tom myslet, tož raději přestane chladit.

@Matty117: Čidla na chladící kapalinu jsou dva v jednom pouzdře. Jeden pro budíky a druhý pro ŘJ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo špatně jsem to pochopil. Jinak jsem měl na mysli že když mi odešel ten snímač ve výparníku, tak klima ze začátku nejela, ale nenapsalo to chybu jen ukazovalo to -99, později to začalo hlásit i tu chybu. Tudíž si myslím že to nenapíše tu chybu, dokud to čidlo neodejde úplně. O výparníku píšu jen jako o příkladu, jak to bylo u mě. ASV to jsou 81 kW motory že?

Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlak jsem taky zkoušel a ten při zapnutí klimy vystoupl tuším k 0,7 - 0,8MPa a po chvíli klesl na nějakých 0,6MPa a přestalo chladit... já právě nevím co si myslet o tom bloku naměřených hodnot... taky jsem myslel že by to mohla být teplota výparníku ale ta je v jiném poli... i v dílenské příručce je že teplota výparníku je v bloku 7 v poli 4..tam mi to nepíše nic... a v bloku 10 v poli 4 by měla být teplota chladící kapaliny a tam mi to píše těch -99°C a takže tahle hodnota by měla jít normálně z toho 4 pinového čidla co je jakoby u baterky v tom plastovém domku co je přišroubovaný na bloku??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Climatronic když vypnu ECON ...

Co já vím, má Climatronic 3 režimy...

AUTO, ECON, a nic na displeji (např. při intenzivním rozmražování čelního skla). Respektive další OFF - vypnuty větráky - což mi nebylo vůbec doporučeno používat toto úplné vypnutí...

Co tedy rozumět pod pojmem Vypnu ECON?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš jedno.

Climatronik, když na to přijde, má režimů ve tři prdele.

Ale, když máš AUTO, na displeji svítí AUTO, tak jede kompresor a cokoliv změníš, teplotu, stupeň ventilátoru, tak ikdyž AUTO zmizne, kompresor jede pořád (neuvažuji nad možností, že venku je pod 5°C) a Climatronic udržuje teplotu jakou sis nastavil.

Anebo, když máš ECON, na displeji svítí ECON, kompresor je vypnutý a vypnutý zůstane ať už si navolíš jakoukoliv další změnu - teplotu, stupeň ventilátoru. Na displeji sice ECON zhasne, ale pořád je kompresor vypnutý. Climatronic zase dělá všecko proto aby dosáhl tebou nastavené teploty, jen to chlazení mu jde jen do teploty jaká je venku.

To samé s těmi okny. Rozmrazuje je ať už máš ECON nebo AUTO, ale při AUTO před tím než vzduch ohřeje tak jej zchladí a tím vysuší.

Já už bych se na "...když vypnu ECON..." z prvního příspěvku s prominutím vysral a zaměřil se na to proč kopresor po tom co sepne po dvou minutách vypne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tím že vypnu ECON jsem myslel že zapnu kompresor.... a taky seru na režimy climatroniku a zabývám se tím proč přestane po chvilce chladit ikdyž se přítlačnej talíř na kompresoru pořád točí čili by měl být kompresor zaplý.... a s teplotou to souviset může to je fakt ale ne když nastartuju teplota kapalinu je řekněme 50°C tak to dělá to samé jako třeba při 90°C takže tam bych asi problém nehledal...

EDIT:

akorád mi teda pořád nejde do hlavy těch -99°C nemohl by se někdo podívat pokud má stejnou octu s climatronikem co má v bloku 10 ve 4 políčku??:-D :-D

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... a s teplotou to souviset může to je fakt ale ne když nastartuju teplota kapalinu je řekněme 50°C tak to dělá to samé jako třeba při 90°C takže tam bych asi problém nehledal...

No to je sice hezké, ale jsou uváděné hodnoty také tak správně vyhodnoceny čidly?

Já bych tam ten problém zkusil hledat... Navíc, když vše okolo správně funguje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ale co mám ještě zkontrolovat to nevím... uniknout chladivo nemohlo dělalo to tak ihned po naplnění a to by musel být mega unik kterej by viděl i slepej.. vyměnil jsem čidlo tlaku, na kompresoru jsem měl sjetej tisicihran na přítlačném talíři tak ten jsem vyměnil, spínat spíná, ventilátor valí, teplota ukazuje jak na budíku tak na diagnostice.... co víííc?? nechám si rád poradit. jo a s tím kompresorem mě napadá že trochu natlačí a pak už není schopnej z nějakého důvodu dál tlačit... už fakt nevím...

EDIT:

proč divné hodnoty?? myslíš MPa??? to jsem psal protože tak nám to ukazuje Plnička na budících...

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj promiň trochu mě to zmátlo :-) , ty jsi koukal na výtlak...

Tlaky vždy korespondují s teplotami, tak nejde úplně přesně napsat jaký mají být, ale sání se pohybuje kolem 2barů. (dle teploty)

Když je kompresor bez výkonu, tak je bez výkonu stále- nepřestane najednou chladit. Ale když jsi nakousl sjetý tisícihran na spojce- nemáš ho zhoblovaný i na hřídeli a neklouže ti pak hřídel vůči čelu spojky? To by znamenalo, že čelo se ti točí, ale kompresor se ve skutečnosti stojí. Napoj manometry (plničku) a sleduj tlaky. jestliže se tlaky začnou za chodu kompresoru vyrovnávat (sání stoupá, výtlak klesá) pak kompresor v ten okamžik nepracuje. (kdyžtak mi napiš průběh tlaků- obou)

Ale abys taky nehledal chybu někde špatně- klima ti může jet dobře,ale klimatronik ti může z nějakého důvodu přitopit...např. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je možné a proč má důvod přitopit?? třeba dneska jak je chladněji tak chladila už tak 20min. takže nevím jestli to nemůže mít spojitost s teplotou venkovní ale jak to zjistit?? od čeho se odpíchnout?? jinak na hřídeli byl tisícihran dobrej a ještě pro sichr jsem dal talíř na loktite a tam se to už neprotáčí..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozdravujem....mam climatronic na O1 rv. 2000...ale nereguluje mi otacky pri zapnuti na AUTO...skor neukazuje mi klesanie otacok ventilatora na displaii. kamos ma O1 rv.2003 a jemu to pekne ukazuje....co to je kde moze byt chyba , da sa nejako dat Climatronic do zakladneho nastavenia???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jste jeden dotaz mohl by nekdo kdo ma stejnou octu 81kw ASV r.v. 2001 mrknout do bloku namerenych hodnot do bloku 7 a posledni policko by mela byt teplota na vyparniku me se tam nic neukazuje tak jestli je to normalni nebo ne protoze tam mam vic prazdnych policek... Jinak verzi climatroniku mam 1.0.0

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...