Přejít na obsah

Benzin v oleji 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Ivan Horváth:  Asi to tak udělám... Za rok najezdím obvykle kolem 12 000 km, takže to budu měnit po roce a bude to. Motoru to určitě neuškodí a kdyby mu to mělo alespoň o trochu pomohlo a zvedlo životnost tak to za to stojí.

 

 Jen tak ze zvědavosti, kolik máš už najeto na Fabii?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento týždeň som "pretočil" budíky cez 35 tisíc.

Inak úplne súhlasím, častejšou výmenou určite nič nepokazíš, skôr naopak. A keď už nič iné, tak raz keď budeš predávať auto, tak sa s dokladmi o všetkých pravidelných výmenách bude auto predávať ľahšie, hlavne keď o tom bude záznam aj v systéme ŠA. Ďalšia vec je to že budeš mať aj čisté svedomie, že nepredávaš nejaký dosluhujúci vrak.

 

P.s. Mohol by si aktualizovať svoje spotreby na Spritmonitore, tie 4 záznamy nie sú moc relevantné. :-)

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

borci... pokud si pamatuju jeste stare 120tky, tak ty mely vymenu po 10 000km, jezdily na klasicky mogul 15w40, tusim.. pak prisla felda, 15000km vymena, olej 15w40.. jakykoliv.. dneska mame oleje EDGE a je nevim co, ktere jsou kvalitativne daaaleko jinde, nez to bylo pred 10 lety.. moje zkusenosti ukazuji, ze i v mestkem provozu lze menit olej po 15000km  a nestane se vubec nic.. co me k tomu utvrzuje? muj otec ma asi 30 let autoskolu, delal tam i za komancu, takze mu proslo pod rukama x aut.. nikdy si olej nemenil sam, vzdycky to delaly servisy, kam jezdi,konkretne celou dobu jezdi do 1 stejneho servisu, ktery funguje uz od 80tych let.. treba na zminovane felde-cely zivot jezdila na catrol 5w30, nyni najeto 250t km, mesto nemesto, vystridalo se v ni stovky zaku a felda jezdi jako z praku porad,... fabia 1.2 HTP, prvni fabie, ktere trpely na kat a ventily-najeto 180t km, olej menem po 15t km, mesto nemesto, auto jezdi v poho dal.. nevim, proc bych mel menit olej po 7000, 10 000.. proc?? vyrobce jasne pise menit olej po 15000 a pouzit takovy olej, ktery splnuje specifikace.. radsi dam za olej v servisu 400kc za litr, nez kupovat z netu za 140 korun castrol, shell a myslet si, jak jsem s tim vydrbal.. jak je vidno, nekteri z vas meni olej po 8000 a stejne maj s autem problemy.. ja najedu 25000km za rok, to bych s tim musel jet 3x za rok na vymenu oleje.. prijde mi to jako naprosta zbytecnost.. dnesni oleje, pokud splnuji specifikaci, jsou origo a ne nejaky polsky smejdy z netu za par korun, musi vydrzet celou dobu od vymeny po vymenu.. jina vec je pokud se do oleje dostane benzin, ale to je zase jine tema...

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plně souhlasím olej taky měním po 15t. km a nevidím žádný důvod proč to měnit dřív než předepisuje výrobce. Ovšem ten olej v servisu za 400l je ten samý jak na netu za 140kč.......nevidím důvod měnit olej v servisu když si to udělám doma sám. Ale chápu lidi co to sami nezvládnou, nebo to nechcou dělat někde na ulici. A navíc mám jistotu že je ten olej fakt vyměměný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja mam jistotu v mechanikovi, jistotu v zaruce, jistotu v tom, ze mam vedenou servisku a jistotu v tom, ze pri prodeji mam svedomi ciste...  a never tomu, ze ten sami olej co je v servisu za 400 je z netu za 130.. staci si zagooglovat a muzes si o tom precist vse.. pancuje se to v polsku ve velkym.. ver tomu nebo ne, al;e je to tak... nerikam, ze kazdy olej je pancovany.. ale proste se to deje.. ve znackovym servisu sice zaplatis za olej o 300kc na litr vic, ale pri 3.2 litru, ktere se liji treba do me fabky, je to naprosto smesna suma navic... a pokud mas mechanika, kteremu muzes verit, tak proc to nedat... a mas jistotu, ze tam mas na 100procent to, co tam ma byt.

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to zase tak moc jiné téma s tím, že se do oleje benzín do stane není. Bohužel Motor 1.2 TSI a nejen ten, má právě problém s tím, když jezdí krátké trasy, tak právě olej přibývá a ředí se benzínem. To by chtěl spíše někde sehnat nějaké výsledky jak moc ovlivní právě benzín v oleji jeho vlastnosti a do jaké míry je to ještě s obsahem benzínu v oleji v normě a když už je to pro motor nezdravé. Je to bohužel průser těchto nových motorů, já osobně jsem s TSI spokojen, máme doma 2 auta s tímto motorem a obě jsou bez problému. I když jedno jezdí z 90% pouze krátké trasy, tak že by byl nějaký problém si nepamatuji, auto má mamka a ta v životě hladinu oleje nekontrolovala, jen prostě jak ji to jednou za čas napíše vyměnit olej - servis tak tam zajede a vymění se. Schválně jsem byl olej zkontrolovat a je ho tam přesně max, po benzínu cítit jde, ale auto půjde na výměnu až v září, tak budu schválně pozorovat vývoj hladin, rozhodně s tím nikam jezdit nebude, ona nemá auto nato aby kontrolovala kolik má oleje, ale aby jezdila.

 

U mého auta jsem uváděl, že budu prostě jezdit jednou za rok, a když za rok obvykle najedu 12 000 km, tak to prostě vyměním po 12 000 a je to, kdybych najel 15 00 tak vyměním po 15 000 km...Ohledně cen oleje, je olej úplně stejný jak z internetu tak ze servisu. Kamarád co dělá v servise mě několikrát vzal olej na sebe a tudíž byla cena téměř na polovině oproti cenám pro zákazníky, takže v servisech to není o špičkové kvalitě oleje za 400 kč / litr, ale o marži a snaze si vydělat. - Toť můj názor...Takže když si někdo doveze stejný olej co tam nalijí v servise ale koupí ho za polovinu, tak jediné se se stane je, že ušetří polovinu za olej při nákupu.

 

Starší motory jak ve škodě 120 či ve feldě na toto netrpěly, nebo si nějaký významný výskyt nepamatuji. Otec má Feldu 1.3 MPi 50 kW a mění olej jednou za 2 nebo 3 roky, nějaký nájezd kilometrů na něj neřeší... a výsledek? Motor jezdí super, minulý rok jsem ho měl kvůli jedné práci ve škole dokonce na brzdě a Felda měla výkon 56 kW po 15-ti letech s tím, že se do ní tankuje nejlevnější benzin, v autorizovaném servisu byla naposledy v záruce a olej je měněn jen když je čas. O tom aby olej ubýval nebo jakkoli byla nutnost jej dolévat není ani řeč, nikdo to nekontroluje a prostě se jednou za čas rozhodne, že se udělá výměna oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele tak ja si olej vzdy kontroloval, nekupoval sem auto na 4 roky a nechci po zaruce resit zadreny motor, ale vratil bych se k benzinu v oleji , resil nekdo takovou vec u 77kw verze, zda se mi ze maji problem jen 63kw, jestli to tak je tak at skodovka precipuje auta a je po problemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mám Yetik 1.2 motor 77 kW, problémy s benzínem v oleji si můžeš přečíst v předchozích článcích diskuse. Posílám jeden profesionální odkaz jak to je, kolik je povolené množství benzínu v oleji.

 

http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Palivo-v-oleji

 

Souhlasím s tím, že levnější olej je všude v prodejnách tímto se zabývajícími než v servise a je stejné kvality. Zatím testuji tak nevím jak to je momentálně s benzínem v této fázi po výměně vstřikovaču, ale dám vědět až se to vyhodnotí. Přikláním se k častější výměně při ježdění krátkých tras po 7 t a nebo po zimě, pro mě to není problém si to udělat a cena 3x levněji než v servise i s olejem. Zatím ahoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

yetik12tsi: díky za článek  :kol-47:

 

Kombicek: Problémy ať už u 63 a nebo 77 kW verze by měly být stejné, protože motory jsou identické co se konstrukce týče, liší se pouze softem v ŘJ. Jediný častější výskyt u 63 kW verze vidím v tom, že je daleko prodávanější, 77 kW 1.2 motorů jezdí daleko méně, takže je zákonitě i méně problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

borci... pokud si pamatuju jeste stare 120tky, tak ty mely vymenu po 10 000km, jezdily na klasicky mogul 15w40, tusim.. pak prisla felda, 15000km vymena, olej 15w40.. jakykoliv.. dneska mame oleje EDGE a je nevim co, ktere jsou kvalitativne daaaleko jinde, nez to bylo pred 10 lety.. moje zkusenosti ukazuji, ze i v mestkem provozu lze menit olej po 15000km  a nestane se vubec nic.. co me k tomu utvrzuje? muj otec ma asi 30 let autoskolu, delal tam i za komancu, takze mu proslo pod rukama x aut.. nikdy si olej nemenil sam, vzdycky to delaly servisy, kam jezdi,konkretne celou dobu jezdi do 1 stejneho servisu, ktery funguje uz od 80tych let.. treba na zminovane felde-cely zivot jezdila na catrol 5w30, nyni najeto 250t km, mesto nemesto, vystridalo se v ni stovky zaku a felda jezdi jako z praku porad,... fabia 1.2 HTP, prvni fabie, ktere trpely na kat a ventily-najeto 180t km, olej menem po 15t km, mesto nemesto, auto jezdi v poho dal.. nevim, proc bych mel menit olej po 7000, 10 000.. proc?? vyrobce jasne pise menit olej po 15000 a pouzit takovy olej, ktery splnuje specifikace.. radsi dam za olej v servisu 400kc za litr, nez kupovat z netu za 140 korun castrol, shell a myslet si, jak jsem s tim vydrbal.. jak je vidno, nekteri z vas meni olej po 8000 a stejne maj s autem problemy.. ja najedu 25000km za rok, to bych s tim musel jet 3x za rok na vymenu oleje.. prijde mi to jako naprosta zbytecnost.. dnesni oleje, pokud splnuji specifikaci, jsou origo a ne nejaky polsky smejdy z netu za par korun, musi vydrzet celou dobu od vymeny po vymenu.. jina vec je pokud se do oleje dostane benzin, ale to je zase jine tema...

JirkaBrno, keď sa pozrieš do manuálu, tak tam práve že je písané, že keď motor viac zaťažuješ, alebo jazdíš krátke trasy, tak by si mal výmenný interval skrátiť. Takže toľko k intervalu výmeny. Ďalšia vec je to, že ja som si auto nekupoval na obdobie kým bude v záruke, ale chcem ho ešte používať aj niekoľko rokov po jej skončení, takže vôbec nebudem riskovať že sa mi kvalita oleja v motore degraduje a dva dni po skončení sa mi zadrie motor.

Samozrejme ukazuješ mi tu protipríklady a ja ich aj akceptujem, ale nezabudni dodať, že auto v autoškole je práve blbý príklad. Lebo ono síce stále jazdí v meste, ale dá sa povedať že v taxikárskom režime, tj. stále zohriaty motor. Oproti tomu ja ráno sadnem do auta spravím 5 kilometrov, potom poobede zase 7 a tak. Vždy štartujem už úplne vychladnutý motor, čo v zime znamená, že vlastne celý čas som jazdil so studeným motorom, lebo za tých pár kilometrov sa 1.2 TSi nestihne ani zaohriať, a to v meste, kde motor dostáva viac zabrať.

Ďalšia vec na ktorú si zabudol, je že napriek tomu že dnešné oleje sú lepšie, musia spĺňať aj viac eko parametrov, z ktorých niektoré dokonca znižujú ich kvalitu. Skús si zistiť aké majú hodnoty TBN dnešné low SAPS a mid SAPS oleje ktorých je už čoraz viac.

Potom si tiež zabudol že kým si do Feldy dával 15W-40 (dosť hustý olej) tak do TSI najhustejší ktorý môžeš dať podľa VW 502.00 schválenia je 10W-40, čo stále nie je ideálny olej do tuhých mrazov alebo krátky jazdy pri dnešných moderných motoroch, hlavne keď napínak reťaze pri štarte potrebuje včasné natlakovanie olejom. A keď chceš mať v aute LL olej, tak skončíš minimálne na 5W-30-ke, čo je oproti 15W-40 ako voda a med.

Ďalej si nezahľadnil výkony motora. Aký má litrový výkon Felda s 1.3-kou pod kapotou a 1.2 TSI CBZB? Nemôžeš porovnávať dva takto rozdielne motory.

A teraz ešte sa pozrime na oleje za 140 a 400 korún, alebo ako to chodí v reále, olej za 5-12 € z internetu a 15-30 € za liter zo značkového servisu. V značkových servisoch majú oleje v sudoch, a dajú ti tam to čo práve majú a spĺňa to normu bez možnosti výberu konkrétneho oleja, viskozity a tak. Oproti tomu ja si z internetu objednám konkrétnu značku a konkrétny typ oleja aký chcem v aute mať, s tým že zvolím viskozitu oleja podľa toho, v akom režime s autom jazdím, a nakoniec za ušetrené peniaze si môžem dovoliť spraviť jednu výmenu navyše, takže kým ty budeš jazdiť v svojom aute už s pol starým olejom ktorý má za sebou 10 tisíc km a už má v sebe nejaký ten sajrajt, tak ja budem mať v aute úplne čerstvý olej bez toho aby som v motore ďalších 5000 kilometrov točil špinu, a to sme sa o LL olejoch vôbec nebavili.

A ešte niečo k tým pančovaným olejom z internetu. Áno, existujú ale týka sa to iba tých značiek ktoré sú najviac rozšírené, tj. v našich končínách Castrol a Shell. A tiež neplatí že v každom internetovom obchode sú pančované. Kto má trochu rozumu vyhne sa im bez problémov, stačí sa neuloakomiť na najlacnejšiu ponuku na webe.

P.s.: Auto je síce od toho aby sme s ním jazdili, ale mierka oleja ja v ňom od toho aby sa hladina oleja pravidelne kontrolovala a v prípade potreby olej dolial, podobne ako benzín. Ak niekto toto odmieta robiť, a nikomu túto úlohu ani nezverí (napr. obsluhe na čerpacej stanici), tak je to jeho vec, ale nech sa nečuduje ak bude mať problémy s motorom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Jak už jsem psal jinde. Roomstera TSI jsem dohnal na Makarskou a zpět. Normálně se s ním jezdí štreky do 25km. Za rok provozu jsem nepozoroval úbytek, ani přibývání oleje. Čekal jsem, zda se při tak dlouhé cestě neoddestiluje nějaký ten benzín a po návratu žádnou změnu hladiny oleje nepozoruju. Evidentně tedy 25km stačí, aby se olej prohřád a benzín se destiloval průběžně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Po nájezdu 1500km nového roomstera 1,2 tsi mě smrdí olej od benzínu taky. Jezdim 90% město, takže to bude asi díky tomu. Olej na měrce ukazuje tak 3mm pod horní hranici a je to stejný tak jak jsem auto koupil. Trochu mě ten smrad zaskočil, protože před tím jsem jezdil jenom ropákem a takhle ostře z oleje nic nevonělo :-) Akorát asi nechám změnit pro jistotu interval výměny oleje na pevných 15 tis. a rok. Co myslíte má to smysl? Ty 2 roky a 30 tis. nějak při té vůni nemohu strávit :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím ! Vůbec neváhej  a ten interval si změň na pevný. Smysl to má veliký, i když vím , že tu na foru jsou i tací, že to neuznávají. Obzvlášť ,když to máš nové. Šetřit na tomto ,je podle mne to nejhorší. Ale nakonec je to každého věc a můj názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po roku alebo 15 tisíc pôjdeš iba na výmenu oleja a filtra, a pri 30 tisíc alebo po dvoch rokoch na veľkú prehliadku ako si mal ísť pôvodne. Rozdiel je v tom, že teraz ak chceš, môžeš použiť aj olej so schválením VW 502.00.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stále furt a dokola se tady prezentuje zažitý blábol u LL intervalu 2 roky a 30000km - já jsem u proměnlivého intervalu najel cca 25000km za 1,5 roku než mě PP poslal do servisu, nic nebrání tomu udělat si výměnu oleje v polovině třeba doma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej by po benzíne nemal smrdieť, ale je to normálny jav. Dôležité je, že koľko toho benzínu v oleji je. Niekde som čítal (takže JPP), že ideálne je, keď obsah benzínu je pod 1%, v normále to je do 2% a riešiť to treba nad 4%. Benzín sa do oleja dostáva väčšinou pri krátkych jazdách so studeným motorom, takže najčastejšie ho registrujú majitelia, ktorí jazdia hlavne v meste a krátke trasy. Ak má niekto taký štýl jazdy, doporučuje sa mu, aby z času na čas absolvoval dlhšiu jazdu napr. na diaľnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...