Sabiza Vloženo 28. Únor 2019 Sdílet Vloženo 28. Únor 2019 (editace) Doporučit někomu, ať si koupí do Octavie 1.0 TSI je čiré bláznovství. Já myslel, že chceš auto, ne sekačku na trávu, která Ti na delší cestě vyplivne motor do škarpy. Kup si roční vůz, který má pětiletou záruku a máš vyhráno. Zkrať si výměnu oleje z 30 tisíc na 15 tisíc a auto bude jezdit dalších X desítek tisíc kilometrů bez problémů. Nebo kašli na Octavii a za 560 tisíc si kup úplně nového Ceeda nebo i30 s výbavou, o které by se Ti ve Style Octavii může jen zdát. A jako bonus u Kie dostaneš sedmiletou záruku na celý auto. Editováno: 28. Únor 2019, autor: Sabiza 1 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 28. Únor 2019 Sdílet Vloženo 28. Únor 2019 Ano, podívat se mimo koncern je taky alternativa, ať už ten Ceed, nebo třeba koncernový Leon, ale to jsme OT a v obo případech se jedná o menší auta a podle toho co psal je pro něj prostor důležitý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P1azer Vloženo 28. Únor 2019 Sdílet Vloženo 28. Únor 2019 Tak zrovna korejce bych domů nechtěl. Když jsem kupoval soukromou ojetinu v ceně kolem 300tis., tak samozřejmě padla možnost i na i30/ceed, ale co jsem pak četl v tématech a zkušenosti lidí z okolí, tak jsem se tomu vyhnul. Samozřejmě hlavní volbou pro koncern bylo to, že mám známost ve škodovce a mohl jsem si nechat zadarmo zjistit historii vozu a nechat si ho před koupí prohlédnout a zdiagnostikovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 28. Únor 2019 Sdílet Vloženo 28. Únor 2019 Ohledně motorizace radit nemůžu, s 1.5TSI a 1.0TSI jsem nejel. Ale ten cenový rozdíl u ročního auta oproti novému není nijak zázračný. Záleží taky, jaké jezdíš trasy. 27 tis. ročně už je docela dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sabiza Vloženo 28. Únor 2019 Sdílet Vloženo 28. Únor 2019 Ano, podívat se mimo koncern je taky alternativa, ať už ten Ceed, nebo třeba koncernový Leon, ale to jsme OT a v obo případech se jedná o menší auta a podle toho co psal je pro něj prostor důležitý. Ano, nový Ceed je větší než Octavia, ale oka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sabiza Vloženo 28. Únor 2019 Sdílet Vloženo 28. Únor 2019 Tak zrovna korejce bych domů nechtěl. Když jsem kupoval soukromou ojetinu v ceně kolem 300tis., tak samozřejmě padla možnost i na i30/ceed, ale co jsem pak četl v tématech a zkušenosti lidí z okolí, tak jsem se tomu vyhnul. Samozřejmě hlavní volbou pro koncern bylo to, že mám známost ve škodovce a mohl jsem si nechat zadarmo zjistit historii vozu a nechat si ho před koupí prohlédnout a zdiagnostikovat. Ověření dle VIN je zdarma snad u všech automobilek. A řešit takové věci u ročního vozu? Proč? Mimochodem, když čtu zkušenosti lidí tady na fóru, tak bych nechtěl Škodovku ani jako služební auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NiceOne Vloženo 28. Únor 2019 Sdílet Vloženo 28. Únor 2019 (editace) to Sabiza: Korejce fakt ne. Ty auta na me nepusobi dobre. Zejmena v interieru. Vlastně tady nechci řešit žádné další alternativní vozy. Děkuji za tvůj názor na motor 1.0 TSI. Také bych raději 1.4 TSI, ale myslím že i ten slabší by mé potřeby uspokojil. Editováno: 28. Únor 2019, autor: NiceOne doplnění info Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P1azer Vloženo 28. Únor 2019 Sdílet Vloženo 28. Únor 2019 @Sabiza No nevypadá, že by byl ceed větší.https://www.autohled.cz/porovnavac?cars=skoda-octavia-combi&cars=kia-ceed-sw-1-0-t-gdi-gpf-120k-88kw-4796 Na druhou stranu, když to řeknu laicky, tak v oktávii si sednu sam za sebe i při skoro 190cm výšky, kdežto v jiných autech stejné třídy mám kolena opřený na sedadlo přede mnou. Takže když pak dáš dozadu dětskou sedačku a dítě ti roste, tak za chvilku nemá kam zkroutit nohy (měl jsem focuse II combi). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
deto Vloženo 28. Únor 2019 Sdílet Vloženo 28. Únor 2019 Lahka jazdenka ma zmysel len vtedy, ak cena je zaujimavo nizsia nez cena, za ktoru dokazes kupit nove auto. Osobne by som si isiel vyskusat 1,0 aj 1,5 a podla toho sa rozhodol. Pripadne podla toho, ci DSG je nieco, co musi byt. Osobne by som isiel radsej do 1,5TSI s manualom nez 1,0 s DSG, ale to je na zvazeni kazdeho ake trasy jazdi a kolko km/hodin v aute presedi. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 28. Únor 2019 Sdílet Vloženo 28. Únor 2019 K variantě 3 ( i když ta je spíše do jiného tématu) - zbytečně drahý vůz, mezi ročními jsou totiž 1,8 TSI ve Style plus i s DSG. Takže dávat 530 tisíc jen za 1,4 Tsi.... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 před 16 hodinami, Sabiza napsal: Já myslel, že chceš auto, ne sekačku na trávu, která Ti na delší cestě vyplivne motor do škarpy. Máš reálnou zkušenost, že se již někomu ten současná 1,0TSI rozpadla, nebo jsou to jen klasické řeči? Ani tady na fóru takový člověk není, tak třeba nám povíš o někom komu se to opravdu stalo, nebo kdo měl s tímto motorem alespoň nějaké špatné zkušenosti. Pro kupujícího by to bylo jistě přínosem. Hlavně si neplést generace, či provedení motoru, ať v tom není chaos. před 15 hodinami, Sabiza napsal: Ano, nový Ceed je větší než Octavia, ale oka. Máš někde vnitřní rozměry nového Ceedu? Všude se uvádí jen vnější rozměry, které nic neřeknou. Nikde tyto údaje raději neuvádějí a jediné čeho se snaží Kia chytat je o 10 litrů větší kufr, který ovšem nikoho nezajímá, protože nikdo nedokáže naplnit ani Octavii v běžném životě. Ty rozměry by mě opravdu zajímaly, neboť reálné zkušenosti při posazení do těchto aut mluví o opaku. 1 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenek Pastorek Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 před 23 hodinami, Sabiza napsal: Doporučit někomu, ať si koupí do Octavie 1.0 TSI je čiré bláznovství. Já myslel, že chceš auto, ne sekačku na trávu, která Ti na delší cestě vyplivne motor do škarpy. Absolutní souhlas se Zbyškem. To citované je superblábol... ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 před 23 hodinami, Sabiza napsal: Ověření dle VIN je zdarma snad u všech automobilek. A řešit takové věci u ročního vozu? Proč? Mimochodem, když čtu zkušenosti lidí tady na fóru, tak bych nechtěl Škodovku ani jako služební auto. Z tohoto příspěvku je relevantní druhá věta. Odpověď na ni je velmi jednoduchá - rok provozu neznamená, že auto nejezdilo a je zcela nové. Za těch cca 25 tis. km se stihne docela dost věcí. Například s nima někdo ten rok nějakým stylem jezdí. Když jsem poměrně dlouho vybíral nástupce Roomstera, prošlo mně rukama řada aut. A ta měla někdy zhuntované brzdy, někdy motor po výměně turba (oficiálně dle prodejce sw aktualizace), někdy auto bylo "nehavarováno" apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hkubes Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 Ono nechat si radit jaké koupit auto nemusí být vždy to nejlepší. Každý by si měl sám uvědomit, co od auta očekává a co chce. On totiž každý má to své a toho názoru se nechce vzdát. Proto se řídím svým pocitem a myslím že vím co chci. Kdybych si měl nechat radit a rozhodovat se po přečetní různých příspěvků asi bych nevzal žádné auto. Ano najezdil jsem již dost a měl jsem několik aut ale vrátil jsem se ke škodovce i když si myslím, že to je předražený plech. Ale vím jedno, že na každém rohu , městě, vesnici je servis na škodu. Bohužel u ostatních aut to takto není. A co se týká motorů? Jsem zastáncem klasiky a to 4válců. Měl jsem možnost se svézt s mnoha auty a tak mám o tom svou představu. Pro někoho kdo je kliďas a jezdí jen z bodu A do bodu B může klidně stačit i 3válec. Když jsem do něj sedl ať to byla Fabie nebo Octávie auto v pohodě jelo a já neměl nic proti. Dokonce Octavie 1,0 TSI mě na rovince na 6 stupeň zatlačila do sedačky ale to je vše. Jakmile jsem byl naložen bylo poznat že dynamika je pryč a v kopci pokud jsem za někým zpomalil a pak se chtěl rozjet musel jsem podřadit na 2 a teprve pak se to trochu dalo. A to je to co mě osobně vadí. Dnes je na silnici dost silných rychlých aut a já potřebuji předjet v pohodě a bezpečně a to mi bohužel 1,0TSI nesplní. Dcera měla slabé auto a zrovna toto ji vadilo, že když předjížděla trvalo to apod. Dostala 1.2 TSI 81kw a je spokojená. Když potřebuje tak to jede. No a pak mi jeden servisní technik řekl na což nezapomenu, že byl na školení ve škodovce a když si koupím 1,0TSi a budu jezdit každý rok 10tis.,km tak mám auto na 10 let. Když by si ho vzala firma co najíždí 100tis za rok má ho na rok. Jestli se dá tomu věřit nebo ne ukáže čas. Ale problém 3válců co se pomalu dostává napovrch tak něco o tom asi napovídá. Stačí si občas přečíst něco na netu, např. FORD a další. A pak tu píšete co KIA. Osobně jsem s tímto autem skončil, jelikož jsem ho vlastnil a docela často bylo v servisu. Ona Kia je napohled dost pěkná a tak se libí. Ale opět to co slyším, v servisech je neustále plno. I když od doby, kdy jsem měl KIA CEED v plné výbavě už uběhlo několik roků. Přesto nový majitel po necelých deseti letech ji rychle prodal protože co mohlo to odešlo. Ať to byla klimatizace , chladič atd., takže investice docela velká. Měl kliku, že to od něj koupili AAA a lituji toho co to od nich koupil. Já osobně mám teď 1,4TSi a dynamika je fakt dobrá a stačí i na to předjíždění. Takže rozdíl mezi 1,4 a 1,8 už fakt není takový.Takže každý ať si rozmyslí co chce a pak jedná, aby toho později nelitoval. Ale toto je jen můj názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P1azer Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 Tak ono není sporu o tom, že 1,5ka bude mít větší výkonnostní rezervu. Na druhou stranu to DSG zase přidá na komfortu. Já bych šel k tomu dealerovi a zkusil jsi reálně projet 1,5TSi manuál a pak 1,0TSi DSG, když budou k dispozici, a rozhodl bych se dle pocitu. Já jsem např. v tomhle furt "stará škola" a zastávám názor, že objem ničím nenahradíš. Takže jsem i tak těžko neslo, že budeme mít 1,4TSi.... ale po tom cca měsící provozu si tento motor nemůžu vynachválit. Osobně bych tříválec nechtěl. Asi se s tím jezdit dá, možná na městský provoz bych o tom třeba hypoteticky uvažoval, ale stejně by to u mě skončila na "velké auto a malý motor" a zavrhl bych to. BTW co ty v té výběvě u té 1,5TSi style chybí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ZbyšekSU Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 Napsali jste to hezky chlapi. Každý si opravdu musí vybrat sám, ač si tady může nechat poradit a možná tak přijít na nějaká kritéria, o kterých ani původně při výběru neuvažoval. Rozhodně je nutné si ty motorizace reálně projet, jinak se nedá o ničem rozhodovat. Až bude jasně rozhodnuto o srdci celého auta (motor), tak teprve koumat nad tím co si člověk může dovolit ve výbavě, či co naopak oželet. Vždy záleží na tom jaký je daný řidič "závodník" a jak bude s autem jezdit. Pro někoho stačí bohatě výkonově 1,0TSI, pro někoho je málo i 1,4TSI. To ať si každý v hlavě srovná sám. Je jasné, že větší objem motoru nahrává větší výdrži, ale upřímně, to chcete s těmi auty vážně jezdit deset let? To už se stejně dávno rozsype něco jiného než motor. @Zdenek Pastorek najíždí s 1,0TSI motorem cca 30 tkm dle jeho tématu a ono to pořád jezdí. Tak to tak špatné s těmi dnešními motůrky možná nebude. Stejně to ukáže až čas, což ostatně i u jiných motorizací. Také jsem byl skeptický ve své době k HTP motorům a ony ty mrchy dodnes ve většině případů pořád jezdí, to že je jejich rachtání hrozné je věc druhá (v rodině jich máme 5ks a nebudu-li brát VW Polo, na kterém v záruce výrobce vyměnil na motoru vše a pak i komplet motor, tak všechny jezdí bez poruch). Takže já bych se toho motoru do sekačky jak někteří říkají až tak nebál, pokud to auto opravdu někdo nechce až do důchodu. Kdyby se podařilo koupit ještě skladovku s 1,4TSI, tak bych jednoznačně volil tu i bez ohledů na výbavu. U 1,5TSI tak optimistický už nejsem. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 Ano, při výběru auta je naprosto nutné se řídit vlastními pocity a preferencemi. Každý na to máme svůj názor, ať už se jedná o základní výběr nafta vs. benzín či manuální převodovka/ DSG. A pak do toho zasahují objemy daných motorizací, neboť co stačí jednomu, může být druhému málo. Když použiji svůj výběr, tak doporučím benzín (klidně tu 1,4 popř. 1,5 Tsi) a manuál. Jenže to vůbec nemusí pasovat charakteru řidiče který vybírá nový vůz. A pokud bych chtěl do rady promítnout mé skutečné preference tak bych s klidem mohl napsat že je i 1,8 Tsi málo.... I když s 1,0 tsi jsem také dokázal jet (ovšem nevím jestli bych s ní mohl žít). Opravdu je nejlepší si vše zkusit na vlastní kůži. Možná u výbavy by se dalo řídit názorem ostatních uživatelů jak jsou spokojeni, ale ani tak to nemá úplně vypovídající charakter, zase je v tom mnoho proměnných, někdo je nenáročný a další třeba zase rád kdejakou asistenční fičuru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hkubes Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 ZbyšekSU- ano i on má pravdu vyzkoušet jak sám, tak se zatížením a pak se rozhodnout. Jinak ano, auto v dnešní době pochybuji, že vydrží 10 let. Bohužel jsou pryč doby, kdy se doopravdy vyráběli kvalitní auta. Dnes je to spotřební zboží no a výrobce nepotřebuje aby to vydrželo 10 let,bohužel on potřebuje vydělávat. Takže v tichu mohu závidět synovi, který má Octavii 2 facelift z roku 2010 a má najeto 450 tis km bez větších oprav, pouze výměna spojky 1x, výměna brzd, klasika olej apod, a teprve teď před týdnem měnil zadní tlumiče. No a snacha má Octavii 1 z roku 2000 a má natočeno půl milionu a to auto ji mohu také závidět. Já osobně auto po záruce a jde pryč jelikož dnešní ceny za opravy jsou nehorázné a občas si myslím že ani servis neví co s tím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hkubes Vloženo 1. Březen 2019 Sdílet Vloženo 1. Březen 2019 Jen pro zajímavost, koukal jsem teď na ŠkodaPlus-roční auta a 1,4TSi skoro vymizeli, našel jsem pouze 2, jinak prodáno.1,8TSI je tam pár a 1,5TSI těch tam je nejvíc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 2. Březen 2019 Sdílet Vloženo 2. Březen 2019 Ohledně dynamiky 1.0 TSI s DSG - myslím, že bude vykoupena zvýšenou zátěží DSG, totiž potřebou neustále řadit nahoru dolu k nahnání výkonu. A dále nejspíš snaha cpát více tlaku pro větší výkon z menšího objemu, takže zátěž pro turbo a pístní kroužky. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 2. Březen 2019 Sdílet Vloženo 2. Březen 2019 Mám dojem že každý 7° DSG řadí stejně. A na malejch objemech se mi naopak líbí, že má člověk důvod to občas protáhnout k omezovači. Jezdit pořád "úsporně" taky není pro motor, spojku ani převodovku nejlepší. Jen ať se vše točí tak, jak bylo konstruktéry zamýšleno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dex Drexler Vloženo 2. Březen 2019 Sdílet Vloženo 2. Březen 2019 V 1. 3. 2019 na 5:25, ZbyšekSU napsal: Máš někde vnitřní rozměry nového Ceedu? Všude se uvádí jen vnější rozměry, které nic neřeknou. Nikde tyto údaje raději neuvádějí a jediné čeho se snaží Kia chytat je o 10 litrů větší kufr, který ovšem nikoho nezajímá, protože nikdo nedokáže naplnit ani Octavii v běžném životě. Ty rozměry by mě opravdu zajímaly, neboť reálné zkušenosti při posazení do těchto aut mluví o opaku. Jen se nenápadně vrátím ke Kii, porovnání existuje, teda za předpokladu, že se tomu dá věřit, na vybermiauto.cz. Porovnání přikládám a o malinko je Ceed širší než OIII a podélně výrazně kratší. I rozměry kufru ma menší, takže kdoví kde ty litry nahrabali. Tolik k Ceedu. A když už sem se rozhodl sem opět po čase napsat, hned sem hodím i své současné rozhodování. Mám tříletou OIII 1,4 TSi a uvažuju co dál. Auto je absolutně spolehlivé a s 1,4TSI jsem spokojen. Ale stárne a uvažuju o výměně dokud má aspoň nějakou solidní hodnotu. A aby mi to dávalo smysl, chci získat aspoň něco navíc. Výměna za 1,5TSI, zvlášť po tom co tu občas čtu, asi výhrou nebude. Takže mi zbývá pouze RS, kde bych krom "pár koníků" navíc získal i trošku lepší jízdní vlastnosti, což je asi jediná věc, která mi na OIII vadí, Na výměnu nespěchám, ale dle info od škody bude od dubna končit prodej RS v manuálu a zůstane pouze DSG. A jelikož jsem stará škola a fofrklacek potřebuju k životu, je to pro mě celkem zásadní limit. Navíc ta cena se za poslední rok vyšplhala někam, kde bych už očekával trošku jiná vozítka. Takže se teď ve mě mísí otázky jako: .... vyměnit tříletou 1,4TSI za novou 1,5TSI? ... jít ještě dnes do RS i za tu vysokou cenu? ... nepočkat s čím příjde O IV i když, vzhledem k poslednímu vývoji, bude ta cena zase o řádný kus výš? ... a když už čekat na O IV, nebudou v nabídce zase pořád ty stejný motory? ... nevykašlat se na Škodu a nejít třeba do Levorga, který má podvozek o 2 ligy jinde? A to za stejnou cenu? Jak byste se rozhodovali vy v podobné situaci? 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 2. Březen 2019 Sdílet Vloženo 2. Březen 2019 Pokud chceš RS, má nesmělá rada zní, jít do skladovky a získat tak motor bez GPF, dokud to ještě jde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 2. Březen 2019 Sdílet Vloženo 2. Březen 2019 Tady se vybírá nová Octavia III a ne Levorg, nebo cokoli jiného. Od toho jsou jiná fora. Respektujte to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 2. Březen 2019 Sdílet Vloženo 2. Březen 2019 V 1. 3. 2019 na 13:03, Hkubes napsal: když si koupím 1,0TSi a budu jezdit každý rok 10tis.,km tak mám auto na 10 let. Když by si ho vzala firma co najíždí 100tis za rok má ho na rok. Jestli se dá tomu věřit nebo ne ukáže čas. Ale problém 3válců co se pomalu dostává napovrch tak něco o tom asi napovídá. Stačí si občas přečíst něco na netu, např. FORD a další. Napříč trhem zatím platí, že tříválcová turba se paradoxně řadí mezi ty méně problémové motorizace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.