Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

zdravim,

mam o1 81kw 2003 combi, najeto 139 tis., mam dva mesice novy kola 7x16 enzo + gumy hankook 205/55/16 (novy) a asi pred dvemi tydny mi zacalo divne klepat (lehce) leve predni kolo, kdyz jedu pri vyssi rychlosti do pravotocive zatacky... taky se zacal objevovat problem, pri rychlosti kolem 120 - 130 km/h se mi nekdy roztrepe volant.. jen lehce. znami mi rikali, ze to neni moc ok, ze by to chtelo do servisu, jestli nemam neco s poloosou nebo neco podobnyho, ze kdyz jedu do zatacky a vrazim se zpet do osy, tak kola se uz nevrati zpet na osu auta a tak to kope. neni to desny, ale je to otravny. znamy, ktery mi dela na aute pravil, at si necham radeji prevazit kola, protoze se me na ten problem dnes koukal a rekl, ze je vse ok. loziska jsou meneny, kolo nema zadnou vuli (kdyz se zvedne auto), zkousel ruzny triky, kdy od dokaze odhalit urcite defekty v podvozku, nebo v cepech, tlumicich atd. ale nic nenasel. nebo muze prasknout membrana v pneumatice a dela to neprechu? dejte vedet, co si o tom problemu myslite. dik!

Zkus si ty kola nechat vyvážit, může ti to pomoct. Mě to teda pomohlo, když jsem jel víc jak 100 km/h tak se mi taky celkem dost třepal volant a po vyvážení je po problému. Zkus ještě zkontrolovat jestli jsou všechny šrouby pořádně dotáhnutý...

Ahoj , mám stejný problém stejný rozměr pneu,je to asi utržené závaží na disku...pokud není nikde vůle v řízení nebo poloose

Ahoj Tonda

O1 1.8T 110 kW SLX r.2000

diky. zkusim a napisu, jak to dopadlo a co pomohlo

cau

presne tento problem som mal aj ja...

silentbloky, tlmice, kotuce, oblozenie, vyvazenie kolies - vsetko ok...

nakoniec po skoro roku laborovania co sposobuje vibraciu volantu okolo 110 km/h - zacalo hucat lozisko v lavom kolese - lozisko som vymenil...

a volant pri akejkolvek rychlosti nevibruje...

podotykam, ze volant vibroval okolo 110 km/h aj vtedy ked lozisko este nehucalo...

loziska mam meneny as pred dvemi mesici, tak to myslim, ze bude ok... dneska chci zajet na to vyvazeni kol, tak uvidime jak to dopadne :)

Upraveno od olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku je ZAKAZANE

  • 2 měsíce později...

Zdravím všechny,

Chtěl jsem se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti co by mohlo způsobovat vibrování volantu při brždění? Mám O1 1.8 SLX 20V r.v. 1999.

Nejvíce to paradoxně vibruje při jemném brždění. Koukal jsem na kotouče a vypadají v pohodě. Žádné poškození jsem nezjistil. Kola jsou vyvážená. :help:

Díky za pomoc.

Řekl bych, že kotouče (byť vypadají dobře). Nechat stáhnout nebo raději vyměnit a bude klid.

Mam ten samy problem. 2002 1.9 tdi

uz mam vyreklamovany kotouce a po ca. 3000 km to dela zase, vymenily se silentbloky a nepomohlo to. Kdyz nekdo prijde na to, co se tomu deje, budu moc rad :help:

:palec2: Nazdar, jsem taky majitel dnes již ojetiny O1 Combi 1,9TDI 81KW 260000 km a vibrování volantu jsem řešil několikrát v různých souvislostech, když pominu dynamické vyvážení kol což by měla samozřejmost, tak na kmitání má vliv několik parametrů z nichž nejdůležitější je stav brzd. kotoučů a destiček, stav ložisek v těhlicích předních kol a stav odpružení (silentbloky) v ramenech, dále jsou to i takové "prkotiny" jako stav a kvalita pneu, tlumiče atd... Já osobně jsem měnil brzdové kotouče při třetí sadě brzd. destiček ve 180 tis (použil jsem destičky i kotouče zn Ferodo-slušná cena i kvalita) Současně jsem měnil přední ložiska P i L namontoval jsem sadu ZKL z mototechny za pomoci indukčnío ohřívače - lze použít i el.plotýnkový vařič (ložiska se tam nesmí namlátit kladivem!) a samozřejmě při kilometrovém proběhu nad 200tis km je zapotřebí také řešit stav silentbloků ramene nápravy a kul. čepu. Doporučuji vyměnit vše - tedy taková malá repase přední nápravy. Já osobně v tomto případě se domnívám, že bude zase na nějakých 150 - 200tis.km po problému aspoň současná kvalita jízdy tomu nasvědčuje. Přeji mnoho zdaru a trpělivosti, v případě zakázky slušného, laciného a precizního automechanika - jedná se o nenáročné opravy.

Mam podobny problem s PN , zhanam silentbloky na predne rameno ale prevedenie PLNE, nestretol sa s nimi niekde niekto.

Dakujem, viem ze to uz kedysi niekto riesil ale nemozem to najst.

Dakujem.

Řešil jsem to já, zajdi do VW/Audi a kup silentbloky na TT/R32 - jsou plné 8N0 407 181 B. Cena cca 500,- Kč +- Můžeš koupit i repliky, ale nevím jak jsou na tom s kvalitou, jinak cena za repliku je překvapivě stejná (alespoň co jsem hledal).

Upraveno od lukash

Dik za pomoc,pozeral som to uz v ETKE, tiez najprv davali s vybranim a neskor plne. Mohla to tak robit aj Skodovka

Mě vibroval volant a lehce to kopalo do brzdového pedálu.Vyměnil jsem kotouče a destičky.Mám klid.Je tedy otázka na jak dlouho, protože jsem zvolil levnější díly.Třeba ale budu mile překvapený.

  • 3 měsíce později...

Zdravím, vedeli by ste mi poradiť, čo môže spôsobovať trasenie volantu? Prejavuje sa to tak, že pri plynulej jazde na rovnej ceste sa mi zrazu roztrasie volant, akoby som mal defekt na prednom kolese. Po chvíli to prestane, no po prejdení pár km to robí znovu. Prvý krát sa mi to stalo dnes ráno, predtým nikdy. Mám OI 1,8T (1999). Vopred dakujem za reakcie.

tak je víc možností, buď si někde vlítl do díry a ohnul sis ráfek, pohnul s geometrií nebo jestli jezdíš teď v zimě a občas pořádně neprošlápneš brzdy, tak je možné, že ti bordel a brzdný prach zmrzl přes noc na kotoučích a to může způsobit vlnění kotoučů a přenesení vibrací do volantu

čau, díky... robia tieto problémy aj nejaké iné závady? Napr. rameno, čapy, prípadne niečo iné?

Je tady o tom tema "krouceni kotoucu"

Otcovi to robilo na favorite a bol zly homokinetický klb

Může to být spousta věcí jak už bylo napsáno taky ještě poolosa ,ale to už je extrém musel bys vybrat nějakou pořádnou díru

Skontroloval by som spodne otocne capy a ulozenie spodnych ramien.Vybrujuce brzdove kotuce a zdeformovane disky by som vylucil-ich zavada sa prejavuje stabilne a ty spominas nahodne prejavenie problemu.Nebolo by odveci("dat si este poldeci" ) absolvovat kontrolu geometrie-za cca800sk budes mat istotu ci sa jedna o zavazny problem.

Upraveno od juro sdi

Zdravim mám ten samý problém, při jizdě nad 80 km/h se začíná klepat volant a při 120 to klepe s celym autem, a problém je v tom že se to klepe chvíli a pak je zase dobu pokoj tuhle to ustalo po tom když jsem okopal sníh z podběhů, ale deska jsem ho okopal a klepalo to furt tak se uvidí zítra, poškozenej ráfek je blbost to by klepalo furt a né občas, zkroucený kotouče to taky nejsou to by se stupňovalo při brždění a ne při zrychlování, je to fakt záhada a dost nepříjemná.

Upraveno od headerTDI

Me auto delalo to samy,

pak sem kupoval novy kola a gumy a nic.Tak sem nechal prevazit puvodni disky a jeden byl spatne vyvazenej a jeden trochu koplej.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.