Přejít na obsah

Vibrace volantu O1


TomasJ

Doporučené příspěvky

zdravim,

mam o1 81kw 2003 combi, najeto 139 tis., mam dva mesice novy kola 7x16 enzo + gumy hankook 205/55/16 (novy) a asi pred dvemi tydny mi zacalo divne klepat (lehce) leve predni kolo, kdyz jedu pri vyssi rychlosti do pravotocive zatacky... taky se zacal objevovat problem, pri rychlosti kolem 120 - 130 km/h se mi nekdy roztrepe volant.. jen lehce. znami mi rikali, ze to neni moc ok, ze by to chtelo do servisu, jestli nemam neco s poloosou nebo neco podobnyho, ze kdyz jedu do zatacky a vrazim se zpet do osy, tak kola se uz nevrati zpet na osu auta a tak to kope. neni to desny, ale je to otravny. znamy, ktery mi dela na aute pravil, at si necham radeji prevazit kola, protoze se me na ten problem dnes koukal a rekl, ze je vse ok. loziska jsou meneny, kolo nema zadnou vuli (kdyz se zvedne auto), zkousel ruzny triky, kdy od dokaze odhalit urcite defekty v podvozku, nebo v cepech, tlumicich atd. ale nic nenasel. nebo muze prasknout membrana v pneumatice a dela to neprechu? dejte vedet, co si o tom problemu myslite. dik!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cau

presne tento problem som mal aj ja...

silentbloky, tlmice, kotuce, oblozenie, vyvazenie kolies - vsetko ok...

nakoniec po skoro roku laborovania co sposobuje vibraciu volantu okolo 110 km/h - zacalo hucat lozisko v lavom kolese - lozisko som vymenil...

a volant pri akejkolvek rychlosti nevibruje...

podotykam, ze volant vibroval okolo 110 km/h aj vtedy ked lozisko este nehucalo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím všechny,

Chtěl jsem se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti co by mohlo způsobovat vibrování volantu při brždění? Mám O1 1.8 SLX 20V r.v. 1999.

Nejvíce to paradoxně vibruje při jemném brždění. Koukal jsem na kotouče a vypadají v pohodě. Žádné poškození jsem nezjistil. Kola jsou vyvážená. :help:

Díky za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:palec2: Nazdar, jsem taky majitel dnes již ojetiny O1 Combi 1,9TDI 81KW 260000 km a vibrování volantu jsem řešil několikrát v různých souvislostech, když pominu dynamické vyvážení kol což by měla samozřejmost, tak na kmitání má vliv několik parametrů z nichž nejdůležitější je stav brzd. kotoučů a destiček, stav ložisek v těhlicích předních kol a stav odpružení (silentbloky) v ramenech, dále jsou to i takové "prkotiny" jako stav a kvalita pneu, tlumiče atd... Já osobně jsem měnil brzdové kotouče při třetí sadě brzd. destiček ve 180 tis (použil jsem destičky i kotouče zn Ferodo-slušná cena i kvalita) Současně jsem měnil přední ložiska P i L namontoval jsem sadu ZKL z mototechny za pomoci indukčnío ohřívače - lze použít i el.plotýnkový vařič (ložiska se tam nesmí namlátit kladivem!) a samozřejmě při kilometrovém proběhu nad 200tis km je zapotřebí také řešit stav silentbloků ramene nápravy a kul. čepu. Doporučuji vyměnit vše - tedy taková malá repase přední nápravy. Já osobně v tomto případě se domnívám, že bude zase na nějakých 150 - 200tis.km po problému aspoň současná kvalita jízdy tomu nasvědčuje. Přeji mnoho zdaru a trpělivosti, v případě zakázky slušného, laciného a precizního automechanika - jedná se o nenáročné opravy.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešil jsem to já, zajdi do VW/Audi a kup silentbloky na TT/R32 - jsou plné 8N0 407 181 B. Cena cca 500,- Kč +- Můžeš koupit i repliky, ale nevím jak jsou na tom s kvalitou, jinak cena za repliku je překvapivě stejná (alespoň co jsem hledal).

Editováno: , autor: lukash
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím, vedeli by ste mi poradiť, čo môže spôsobovať trasenie volantu? Prejavuje sa to tak, že pri plynulej jazde na rovnej ceste sa mi zrazu roztrasie volant, akoby som mal defekt na prednom kolese. Po chvíli to prestane, no po prejdení pár km to robí znovu. Prvý krát sa mi to stalo dnes ráno, predtým nikdy. Mám OI 1,8T (1999). Vopred dakujem za reakcie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak je víc možností, buď si někde vlítl do díry a ohnul sis ráfek, pohnul s geometrií nebo jestli jezdíš teď v zimě a občas pořádně neprošlápneš brzdy, tak je možné, že ti bordel a brzdný prach zmrzl přes noc na kotoučích a to může způsobit vlnění kotoučů a přenesení vibrací do volantu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skontroloval by som spodne otocne capy a ulozenie spodnych ramien.Vybrujuce brzdove kotuce a zdeformovane disky by som vylucil-ich zavada sa prejavuje stabilne a ty spominas nahodne prejavenie problemu.Nebolo by odveci("dat si este poldeci" ) absolvovat kontrolu geometrie-za cca800sk budes mat istotu ci sa jedna o zavazny problem.

Editováno: , autor: juro sdi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim mám ten samý problém, při jizdě nad 80 km/h se začíná klepat volant a při 120 to klepe s celym autem, a problém je v tom že se to klepe chvíli a pak je zase dobu pokoj tuhle to ustalo po tom když jsem okopal sníh z podběhů, ale deska jsem ho okopal a klepalo to furt tak se uvidí zítra, poškozenej ráfek je blbost to by klepalo furt a né občas, zkroucený kotouče to taky nejsou to by se stupňovalo při brždění a ne při zrychlování, je to fakt záhada a dost nepříjemná.

Editováno: , autor: headerTDI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...