Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Mně se ten ruský napínák líbí. S novým řetězem by to mohlo pomoct. A když to nepomůže, tak to jistě neuškodí. Udělal bych ho jednodušší, místo kontra matky a víčka bych použil slepou matici jako konta matku.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co jinýho podle tebe má na tyhle "objevy" říct člověk, kterej si nový auto může pořídit maximálně 1x-2x za život, protože je kvůli všem ekoteroristům tak předražený a ještě se díky osobám uvedenejch vlastností natolik sere, že na to prostě víckrát nemá? A přitom moderní auto má životnost předprogramovanou tak, aby se muselo vyměnit už po 5-6 letech - ne po 10 nebo dokonce 20, jako ty starší. 

Kdyby se do toho ti ECOněco furt nesrali s dalšíma a dalšíma požadavkama, stála by uvedená technika polovičku - protože by vydržela dostatečně dlouhou dobu, aby se stihlo její zavedení do praxe zaplatit. 

Ale to voni ne.... Pak se mi div, že jsem na jejich adresu sprostej - nic jinýho si nezasloužej...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna v tomhle případě jseš Ekkare trochu vedle.Výroba normálního řetězu je určitě levnější než ozubeného a nevím co má tahle věc společného s ekologií.Je to prostě klasický konstruktérský přešlap, kterých předvádí koncern v posledních patnácti letech víc.Škodovky bych se taky moc nezastával,o tom, jak se.ou na zákazníka při reklamacích se už toho tady napsalo dost..


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby vše vydrželo 20 let, tak se ekonomika států položí, majitelé firem by byli bez zisků....Lidé by nekupovali, továrny nevyráběly, nebyla by práce. Proto se montují KURVITKA, díly spočítány na určitou životnost, vyráběny z ošizených materiálů, vodiče, kde měd není měd, atd.

Já říkám, že nejlepší je staré dobré TDI-81KW, jezdilo to za 4L a nic moc se nesralo  oproti novým....

Problém s řetězem mají i jiné automobilky, Mercedes, BMW, atd

Editováno: , autor: DIAGNOSTIK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostiku, je to zvláštní, ale tahle tvoje logika nějak nefunguje u Japonců a Korejců.Nikdy jsem za svojí dvacetiletou praxi neslyšel o skočených rozvodech na asijském autě.Poddimenzovat tuhle část motoru je šlendrián nejhrubšího zrna a nic na tom nemění, jestli má jiný výrobce také problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímalo by mě, co by na montáž podobnýho samodomo napínáku řekl kdokoliv z automobilky nebo značkový servisní sítě mající za úkol posuzovat dodržení garančních podmínek na motor... 

Obávám se, že by kohokoliv s takovou úpravou vyhodili ručně a stručně dřív, než by stačil cokoliv říct...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bych si z nějakýho důvodu koupil jetý TSI, tak tahle úprava napínáku by byla jedna z prvních věcí co bych na motoru udělal. Podle mého názoru to velmi to podstatně omezí namáhání řetězu při startu motoru než se natlakuje napínák. 

Jen by mě zajímalo, jak to ti rusáci štelují? Osobně bych to nastavil tak, že při ohřátém motoru zatočit šroub na dotyk a pak o jednu otáčku povolit. A tohle zopakovat při každý výměně oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že při každý výměně je moc málo - uvědom si, že u prvních "skočenejch" TSI skákal řetěz už někdy po 12 000km. Ten pozdější je sice odolnější proti vytahání (má mohutnější konstrukci), ale i tak bych to viděl na poštelování toho mechanickýho vysunutí už po takovejch 5 000km.

 

Fskutku, fasa bázmeg pokrok k bezúdržbovýmu pohonu rozvodu s životností na celou životnost motoru. Za pár roků takovýhohle vývoje na tom budem podobně jako v Americe, kde mění oleje ve svejch V6/V8 každejch 4 000-5 000 km (3 000 - 4 000 mil) anebo jako by se Evropa vrátila o 50-60 let zpátky (do éry spartaka a jeho sestry oktávie) s výměnnýma lhůtama 5 000km a každou druhou výměnu proplach mazacího systému spešl vyplachovacím olejem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostiku.Mercedes i BMW mají problémy s řetězy,ale tam to trošku zacinká při nastartování a to když to má 200.000 a dalších 200.000 to najede :-).

Zrovna předvčírem jsem na manželčiném Golfu 1,4 TSi z preventivních důvodů měnil rozvodovou sadu.Golf má 54000,ještě nechrastil,ale i tak už byl vytahaný.Fotky jsem tu dával někde.

Jinak ten ruský napínák-sice dobrý,ale už nevidíte,jestli tam není nějaký problém pod deklem s vodítky,odlučovačem oleje,který tam je.

Editováno: , autor: cosby
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som do toho ruského napínáku nešiel. Reťaz je dlhá a kvôli tepelnej rozťažnosti ho na doraz dotiahnuť nemôžte, musíte tam nechať malú vôľu. Problém je, že tato vôľa sa za jazdy poriadne nevymedzí, lebo pri prerábke odvŕtate guličkový ventil a bez ventilu bude pri rázoch reťaze počas celého behu motora lietať piest napínáku vo vymedzenej vôli. Tlak oleja a struny na správnu funkciu nestačí, ventil je dôležitý.

Editováno: , autor: voodoo123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar: Nevím kolik se musí vysunout napínák u nových rozvodů, ale určitě tam nějakej krok bude.

Pokud si tedy např. koupím jetý TSI a po koupi rozvody preventivně vyměním a rovnou k nim namontuju upravenej napínák, tak od začátku ten řetěz míň trpí.

Olej na svých autech měním po 12 tkm, což je při mým nájezdu 2x ročně.

Když tedy napínák při každý výměně oleje došteluju, v podstatě by nemělo dojít ke stavu kdy je řetěz díky zasunutýmu napínáku úplně na volno.

Vycházím z toho, že ten motor svý zkušební kilometry v reálném provozu najel a pokud by při zkušebním provozu rozvody padaly po 30 tkm, nevěřím tomu, že by to pustili do výroby.

Hlavní rozdíl je v tom, že při zkušebním provozu jsou ty kilometry najety pomalu na jeden zátah - okamžiků kdy se musí napínák nejdřív natlakovat je minimum.

Pokud ale takový auto začne provozovat zákazník, který každý den ujede např. 2x 25 km do práce a z práce a další pojížďky, tedy spoustu studených startů - podmínky provozu jsou zcela jiné....

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co jinýho podle tebe má na tyhle "objevy" říct člověk, kterej si nový auto může pořídit maximálně 1x-2x za život, protože je kvůli všem ekoteroristům tak předražený a ještě se díky osobám uvedenejch vlastností natolik sere, že na to prostě víckrát nemá? A přitom moderní auto má životnost předprogramovanou tak, aby se muselo vyměnit už po 5-6 letech - ne po 10 nebo dokonce 20, jako ty starší. 

Kdyby se do toho ti ECOněco furt nesrali s dalšíma a dalšíma požadavkama, stála by uvedená technika polovičku - protože by vydržela dostatečně dlouhou dobu, aby se stihlo její zavedení do praxe zaplatit. 

Ale to voni ne.... Pak se mi div, že jsem na jejich adresu sprostej - nic jinýho si nezasloužej...

v jedný věci jsi strašně mimo. Nový auta jsou čím dál levnější a vybavenější vzhledem k průměrnému platu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

standavfr- Jo , v minulosti to bylo daleko lepší, to se opravdu asijec s rozvodama nepotýkal. Např. Kiu řadíš mezi jaké auta? Tam to letí na běžícím páse. To je ještě koncern zlatý... Ale dnes je to už o něčem jiném....Asi jsi toho v poslednm čase mnoho neviděl. Já ano.  Problém s rozvody snad má každá automobilka. Že je to šlendrián, to naprosto souhlasím...

Editováno: , autor: DIAGNOSTIK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co letí u těch Kií?Co je znám z okolí tak jsou všechny bez problémů, najeto mezi 50-100 tis.a je jich 7.Spíš mi vadí, jak se k problémům koncern staví.Žádná svolávačka,jen mlžení a dohady.Napadá mě snad jediné řešení a to podstatně zkrátit interval výměny oleje a hlavně na něm nešetřit.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Letí přeci rozvody, těch hlav- benzínových, co se dělá...

K problému se koncern  staví vstřícně. Pokud dodržuješ servis, navíc ve značkovém, dostaneš to většinou zadara. Pokud se to potká, znám i případ několika nových motorů , i po skončení záruky. Co by teda měli víc dělat, když už to tak je. Svolávačka pro nějakou výměnu  tady nemá smysl. Snížení intervalu taky není řešení. Olej tohle nijak extra  neovlivnuje. Prostě po najetí určitého množství Km se udělají rozvody i s výměnou spodního kola na klice. Jako u naftáku.A vyjde to levněji. Sada stojí do 2000Kč.

Editováno: , autor: DIAGNOSTIK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba je to politika jak udržet zákazníky v autorizovaným servisu co nejdéle....

Lidi vystrašení tím, že se jim zánovní auto může kdykoliv rozsypat budou mít obavu jet jinam ve víře nějakýho přispění výrobce na opravu motoru i po vypršení standartní záruky.

To srovnání s řemenovými rozvody u dieslu není moc na místě, protože tam se rozvody mění PREVENTIVNĚ po najetí určitého počtu km a ve většině případů než nastane čas jejich výměny se o ně člověk nemusí starat protože na sebe nijak neupozorňují. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to shrnul: prostě původně deklarovaný bezúdržbový doživotní řetěz není doživotním řetězem (bezúdržbový je, protože se nikde nic nešteluje) a bude se holt muset měnit jako řemen. Pokud cena bude takhle nízká (což je asi záměr koncernu, nechápu proč řemen a jeho napínací kladka stojí v autorizáku od 3000 výše), pak bych to prostě přijal jako fakt. Bohužel dokud to koncern nepřizná, že to tak je, budeme se s nima v době záruky muset o výměnu při nějakém rozumném nájezdu (u nového silnějšího provedení třeba po 60000 km) dohadovat. Jak to bylo u řemenů s výměnou v době záruky, platil to zákazník jako spotřebák nebo ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...