Červen 5, 201312 r Kolo na klice vyměnit jde - jako všecko, jen by se muselo (někomu) chtít. Problém je ale v tom, že to nejde jednoduše, protože není jen nasazený a naklínovaný nebo zajišťovaný třeba maticí se závlačkou, ale je na čep kliky nalisovávaný v přípravku za horka. Tudíž na čepu drží samosvorně a protože nalisovávaný je za teploty tmavěčervenýho žáru, drží kurevskou silou (smrštěním způsobeným rozdílem teploty "delta théta" = rozdíl čuní přibližně 650-700K). Výměna kola tudíž přináší nemalý problémy v technologii (ohřev konce kliky s kolem na teplotu kdy půjde kolo stáhnout, nahřívání novýho širšího kola aby se dalo na kliku nalisovat, manipulace s rozžhavenýma dílama, dodržení stabilních teplot, průběh zchlazování aby se kolo nepřekalilo a nezkřehlo, případný přebrušování čepu kliky před nalisováním new kola atd). Ergo kladívko to není práce pro kutila, ale pro speciálním vercajkem a strojním parkem vybavenou firmu, která bude umět dodržet toleranční požadavky na díly pro motor. Umím si ale představit něco jako manufakturu, která by vykupovala od majitelů těch "prvosériovejch té-es-íček" jejich kliky a hlavy s kompletním rozvodem a výměnným způsobem by jim dodávala za nějaký rozumný příplatek kompletně upravenou sadu klika plus makovice s komponentama pro širší řetěz. Těch motorů se před modernizací proběhlou v červnu 2012 vyrobilo určitě několik set tisíc, takže pokud by se upravovaly výměnným způsobem kliky a na palice se po odfrézování původního průvlaku nalisovával jako "přívažek" novej širší průvlak pro řetěz, nebo kdyby se ty hlavy přinejhorším kompletně demontovaly, roztavily a ulily znovu s širším průvlakem, určitě by se na takovým džobu dalo v rámci €urohujerskýho Údu docela dobře vydělávat... Upraveno Červen 5, 201312 r od Ekkar_z_Bastlírny
Červen 5, 201312 r taková individuální výměna je sci-fi a automobilce se nevyplatí vzhledem k časové náročnosti, levnější je vyměnit motor. ale samozřejmě technicky vzato jde všechno, jenom je potřeba zohlednit náročnost úkonu, protože nejdražší je lidská práce. a snahou výrobců a servisů je zaměstnávat co nejmíň lidí a co nejeftivněji je využít tj. převést většinu man. práce na stroje a opravy řešit výměnou a ne zdlouhavým hledáním závad a až následným odstraněním.
Červen 5, 201312 r U toho pastorku je otázka zda-li by nešel demontovat narušením opatrným rozbroušením, stejně jako se sundávaly nalisované věnce na setrvákách odvrtáním (samosebou je z jiného matroše) a pnutím by se rozletěl. Myslím si že by se možná někdo šikovný našel a domákl by to k dokonalosti a nakonec i bez demontáže kliky. Ta palice je asi řešitelná jen výměnou...
Červen 5, 201312 r A načo by to bolo všetko dobré? Však modifikovaná úzka reťaz má životnosť cca 100 000km no a širšia bude mať o trochu viac. Vyťahaná reťaz sa prejavuje stálym hrkotom počas chodu motora. Problém je napínák. Ale to sa tu motáme stále dokola. Upraveno Červen 5, 201312 r od voodoo123
Červen 5, 201312 r Jakub, ty nemáš vyťahanú reťaz, ty máš nenapnutú reťaz. A nová o 20-30 percent širšia reťaz sa tiež raz vyťahá a nebude to trvať x- násobne dlhšie.
Červen 5, 201312 r Voodoo - rozvodovej řetěz není panenka z vosku, do toho můžeš píchat kohoutím pařátem jak chceš, stejně se nesmrskne. A vytahání není vina samotnýho řetězu, ale jeho nadměrně oslabený konstrukce. Jakub má pravdu, napínák má řešit protažení vzniklý až po proběhu v řádu 40 - 50 tkm, ne během jedný výměnný lhůty na volej. Prostě soudruzi ne z NDR, ale z Bolky a z Vlkohradu navršili hromadu bot na sebe tím, že nejenom kurevsky poddimenzovali poměrně kritickej díl, ale ještě o celým problému mlžili a pak najednou vyrukovali s opravnou sadou, kterou nelze aplikovat na starší série. A stejně to nakonec dopadlo jak to dopadlo, řada EA 211 má pohon rozvodu řemenem, což je další potvrzení toho, že jako výrobci lhali o tom zkurveným ozubeným řetězu jako o "celoživotnostním" dílu. Nechal bych je zaplatit mastný odškodný každýmu, kdo si ten motor se zkurveným řetězem koupil a stal se tak nedobrovolným beta-testovačem po koncern...
Červen 5, 201312 r Vsetko je ponukane ako nahradny diel, zeby to kolo na vacke bol taky problem menit. V dielenskej prirucke to vyzera akoby ho drzala skrutka s podlozkou. Tu su nahradne diely. http://automeisner.cz/obchod/motor/rozvody-jednotlive-dily/03f109158g-retez-rozvodu-fb2-oct2-ra-ro-ye-1-2tsi
Červen 5, 201312 r Vsetko je ponukane ako nahradny diel, zeby to kolo na vacke bol taky problem menit. V dielenskej prirucke to vyzera akoby ho drzala skrutka s podlozkou. ..... Mluví se o kole NA KLICE - nemotej do toho kolo na vačce, který je samozřejmě výměnný i svépomocí...
Červen 5, 201312 r retez je urcite lepsi reseni. v rade 211 je remen pouze z duvodu zvyseni duveryhodnosti po ostude s retezama u prvnich tsi, jinak by to s retezem uz nikdo nekoupil, takze musela prijit radikalni zmena. u htp s retezama problem neni az na par prvnich 12v verzi s kratkou listou. stejne tak ostatni automobilky pouzivaji retez a problem s tim neni.
Červen 5, 201312 r Nemáš pravdu vormene,mnoho automobilek s vozy s poslední doby,které mají rozvodový řetěz,s tím má problémy. Nejen VW,ale o tom se tady na foru píše pořád dokola. Stačí pohledat,zde i jinde na netu.
Červen 5, 201312 r Např. Peugeot/BMW s motory 1.6 THP a další.http://www.auto.cz/citroen-peugeot-mini-maji-problem-preskakujici-rozvodovy-retez-69973http://www.auto.cz/pohony-rozvodu-remen-nebo-retez-soumrak-retezu-70246
Červen 5, 201312 r Takže OK, motor 1,6THP........jaké další motory mají s řetězy problém. Upraveno Červen 5, 201312 r od Voice
Červen 5, 201312 r Takže OK, motor 1,6THP........jaké další motory mají s řetězy problém. Tys asi nečetl ty články z odkazů,co? "Po zhruba 100 000 km je selhávání řetězů obvyklé třeba u velkých čtyřválců 2.5 dCi v Nissanu Pathfinder a 3.2 Di-D v Mitsubishi Pajero, stejně jako u osmiválců 400 a 420 CDI od značky Mercedes-Benz." Dál už hledat nebudu. Je toho víc.
Červen 5, 201312 r asi se v praxi ukazalo, ze retez byl spolehlivejsi u starsich ohv motoru, kde byl kratsi. na druhou stranu bych nemel problem s vymenou retezu po 60tis. za tretinovou cenu oproti remenu s kladkama, pumpa....
Červen 5, 201312 r No konečně jsi se domákl a zároveň smotal řetězy z minula a nyní. Dnes se kroutí přes celou výšku motoru a u ohav byly kola od sebe na nejnutnější možnou míru a řetěz dělal rambajs vyloženě kurevsky vytahaný. Nebij za řetězy dnes. Je jiná doba, ojeba.ý materiály a vše s tím související. Mechanici servisu nad řetězem neplivají nad velikostí, ale nad materiálem. Je to jak kšandy a vytahuje se to jak šušeň z nosu. Já bych tady mohl psát storry jak vypadá testmen.... Jukni např na vlákno "anketa poruchovosti" a budeš valit bulvy jak černoch na budíku. Nebo si najdi Roomajz TSI a toto auto už majitel dávno nemá... A nenech si namluvit že celá sada vyjde levněj. Ani prd... Upraveno Červen 5, 201312 r od Jakub Nabel
Červen 5, 201312 r Tys asi nečetl ty články z odkazů,co? "Po zhruba 100 000 km je selhávání řetězů obvyklé třeba u velkých čtyřválců 2.5 dCi v Nissanu Pathfinder a 3.2 Di-D v Mitsubishi Pajero, stejně jako u osmiválců 400 a 420 CDI od značky Mercedes-Benz." Dál už hledat nebudu. Je toho víc. četl, ale je snad rozdíl po 100t. km, nebo po 15t. km né?
Červen 5, 201312 r Rozdíl v km tam je,ale pořád tam nevidím tu údajnou výhodu "bezúdržbovosti" a výdrže řetězů oproti řemenům. To je skutečně jen minulost. Nebo 100 tkm se ti jeví jako dostačujicí?
Červen 5, 201312 r Nejeví, ale není to zas tak veliký průser, prostě kdo má ten smolný motor, tak po 100t. km ho vymění.....
Červen 5, 201312 r Tak pokud se rozvody budou dělat až po 100 tis., tak to je obdobné jako u 1,4 63 kW. Zajímavá je ale myšlenka, jaké budou servisní náklady u toho EA211, kde je plno věcí integrováno. Z tohoto vychází straší TSI méně nákladně, pokud již ty porodní bolesti vychytaly, ale už se dává do Fabií více jak 3 roky, tak snad už jo...
Červen 5, 201312 r Vyrábí se a montuje do aut od roku 2009 (Golf,Yeti...). Jenže i při těch 100 tkm stále přichazí o výhodu mnohem delší životnosti,než řemen. Nemluvě o tom,že řemen je tišší. A to neberu v úvahu nové řemeny,co mají výrobcem stanové výměny po nájezdu víc jak 200 tkm (Ford EcoBoost 1.0,nové TSI EA 211 snad taky). Jestli to skutečně vydrží,je v současnosti ve hvězdách. Upraveno Červen 5, 201312 r od Pawouk
Červen 6, 201312 r Tak autíčko bylo za jeden den hotové. Technici zkoušely starty ale chrastění se neobjevilo protože olej nestihl ani vychladnout. Tak si auto vzaly na dílnu sundaly olejovou vanu a ze speciálním nářadím a připravkáma nějak změřily rozvodový řetěz a zjistily že je prý jako novy po 22tkm. No a pak říkaly že by to mohl byt trochu ucpaný olejový kanálek k řetězu a špatný zpětný ventil že stým ucpávaným prej byly problémy tak ho preventivně vyměnily vše měly sebou z M.B. A vzaly si 1,5 litru motorového oleje sebou na kontrolu jestli je v pořádku. Dolily mi pak 1,5l nového oleje. Auto mam od včerejška a zatím mi to nezachrastilo a zda se mi že se motor už tolik nevibruje při delším staní na volnoběh ukáže čas ale je dost možné že to tým bylo. PS: to nářadí k měření rozvodům prý časem dostanou i servisy .
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.