Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Kolo na klice vyměnit jde - jako všecko, jen by se muselo (někomu) chtít.

 

Problém je ale v tom, že to nejde jednoduše, protože není jen nasazený a naklínovaný nebo zajišťovaný třeba maticí se závlačkou, ale je na čep kliky nalisovávaný v přípravku za horka. Tudíž na čepu drží samosvorně a protože nalisovávaný je za teploty tmavěčervenýho žáru, drží kurevskou silou (smrštěním způsobeným rozdílem teploty "delta théta" = rozdíl čuní přibližně 650-700K). Výměna kola tudíž přináší nemalý problémy v technologii (ohřev konce kliky s kolem na teplotu kdy půjde kolo stáhnout, nahřívání novýho širšího kola aby se dalo na kliku nalisovat, manipulace s rozžhavenýma dílama, dodržení stabilních teplot, průběh zchlazování aby se kolo nepřekalilo a nezkřehlo, případný přebrušování čepu kliky před nalisováním new kola atd). Ergo kladívko to není práce pro kutila, ale pro speciálním vercajkem a strojním parkem vybavenou firmu, která bude umět dodržet toleranční požadavky na díly pro motor. 

 

Umím si ale představit něco jako manufakturu, která by vykupovala od majitelů těch "prvosériovejch té-es-íček" jejich kliky a hlavy s kompletním rozvodem a výměnným způsobem by jim dodávala za nějaký rozumný příplatek kompletně upravenou sadu klika plus makovice s komponentama pro širší řetěz. Těch motorů se před modernizací proběhlou v červnu 2012 vyrobilo určitě několik set tisíc, takže pokud by se upravovaly výměnným způsobem kliky a na palice se po odfrézování původního průvlaku nalisovával jako "přívažek" novej širší průvlak pro řetěz, nebo kdyby se ty hlavy přinejhorším kompletně demontovaly, roztavily a ulily znovu s širším průvlakem, určitě by se na takovým džobu dalo v rámci €urohujerskýho Údu docela dobře vydělávat...

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

taková individuální výměna je sci-fi a automobilce se nevyplatí vzhledem k časové náročnosti, levnější je vyměnit motor. ale samozřejmě technicky vzato jde všechno, jenom je potřeba zohlednit náročnost úkonu, protože nejdražší je lidská práce. a snahou výrobců a servisů je zaměstnávat co nejmíň lidí a co nejeftivněji je využít tj. převést většinu man. práce na stroje a opravy řešit výměnou a ne zdlouhavým hledáním závad a až následným odstraněním. 

U toho pastorku je otázka zda-li by nešel demontovat narušením opatrným rozbroušením, stejně jako se sundávaly nalisované věnce na setrvákách odvrtáním (samosebou je z jiného matroše) a pnutím by se rozletěl. Myslím si že by se možná někdo šikovný našel a domákl by to k dokonalosti a nakonec i bez demontáže kliky.

Ta palice je asi řešitelná jen výměnou...

A načo by to bolo všetko dobré? Však modifikovaná úzka reťaz má životnosť cca 100 000km no a širšia bude mať o trochu viac.

Vyťahaná reťaz sa prejavuje stálym hrkotom počas chodu motora.

Problém je napínák.

Ale to sa tu motáme stále dokola.

Upraveno od voodoo123

Vytahaný řetěz napínák nevyřeší. Toto vyřešila řada 211.

Jakub, ty nemáš vyťahanú reťaz, ty máš nenapnutú reťaz.

A nová o 20-30 percent širšia reťaz sa tiež raz vyťahá a nebude to trvať x- násobne dlhšie.

Voodoo - rozvodovej řetěz není panenka z vosku, do toho můžeš píchat kohoutím pařátem jak chceš, stejně se nesmrskne. A vytahání není vina samotnýho řetězu, ale jeho nadměrně oslabený konstrukce. Jakub má pravdu, napínák má řešit protažení vzniklý až po proběhu v řádu 40 - 50 tkm, ne během jedný výměnný lhůty na volej. Prostě soudruzi ne z NDR, ale z Bolky a z Vlkohradu navršili hromadu bot na sebe tím, že nejenom kurevsky poddimenzovali poměrně kritickej díl, ale ještě o celým problému mlžili a pak najednou vyrukovali s opravnou sadou, kterou nelze aplikovat na starší série. A stejně to nakonec dopadlo jak to dopadlo, řada EA 211 má pohon rozvodu řemenem, což je další potvrzení toho, že jako výrobci lhali o tom zkurveným ozubeným řetězu jako o "celoživotnostním" dílu. Nechal bych je zaplatit mastný odškodný každýmu, kdo si ten motor se zkurveným řetězem koupil a stal se tak nedobrovolným beta-testovačem po koncern...

Vsetko je ponukane ako nahradny diel, zeby to kolo na vacke bol taky problem menit. V dielenskej prirucke to vyzera akoby ho drzala skrutka s podlozkou.

.....

Mluví se o kole NA KLICE - nemotej do toho kolo na vačce, který je samozřejmě výměnný i svépomocí...

retez je urcite lepsi reseni. v rade 211 je remen pouze z duvodu zvyseni duveryhodnosti po ostude s retezama u prvnich tsi, jinak by to s retezem uz nikdo nekoupil, takze musela prijit radikalni zmena. u htp s retezama problem neni az na par prvnich 12v verzi s kratkou listou. stejne tak ostatni automobilky pouzivaji retez a problem s tim neni.

Nemáš pravdu vormene,mnoho automobilek s vozy s poslední doby,které mají rozvodový řetěz,s tím má problémy. Nejen VW,ale o tom se tady na foru píše pořád dokola. Stačí pohledat,zde i jinde na netu.

které?

Takže OK,  motor 1,6THP........jaké další motory mají s řetězy problém.

Upraveno od Voice

zajimavy cteni v tech odkazech, ale ne vsechno bude pravda.

Takže OK,  motor 1,6THP........jaké další motory mají s řetězy problém.

Tys asi nečetl ty články z odkazů,co?  "Po zhruba 100 000 km je selhávání řetězů obvyklé třeba u velkých čtyřválců 2.5 dCi v Nissanu Pathfinder a 3.2 Di-D v Mitsubishi Pajero,

stejně jako u osmiválců 400 a 420 CDI od značky Mercedes-Benz." Dál už hledat nebudu. Je toho víc.

asi se v praxi ukazalo, ze retez byl spolehlivejsi u starsich ohv motoru, kde byl kratsi. na druhou stranu bych nemel problem s vymenou retezu po 60tis. za tretinovou cenu oproti remenu s kladkama, pumpa....

No konečně jsi se domákl a zároveň smotal řetězy z minula a nyní. Dnes se kroutí přes celou výšku motoru a u ohav byly kola od sebe na nejnutnější možnou míru a řetěz dělal rambajs vyloženě kurevsky vytahaný.

Nebij za řetězy dnes. Je jiná doba, ojeba.ý materiály a vše s tím související.

Mechanici servisu nad řetězem neplivají nad velikostí, ale nad materiálem. Je to jak kšandy a vytahuje se to jak šušeň z nosu. Já bych tady mohl psát storry jak vypadá testmen.... Jukni např na vlákno "anketa poruchovosti" a budeš valit bulvy jak černoch na budíku. Nebo si najdi Roomajz TSI a toto auto už majitel dávno nemá...

A nenech si namluvit že celá sada vyjde levněj. Ani prd...

Upraveno od Jakub Nabel

Tys asi nečetl ty články z odkazů,co?  "Po zhruba 100 000 km je selhávání řetězů obvyklé třeba u velkých čtyřválců 2.5 dCi v Nissanu Pathfinder a 3.2 Di-D v Mitsubishi Pajero,

stejně jako u osmiválců 400 a 420 CDI od značky Mercedes-Benz." Dál už hledat nebudu. Je toho víc.

 

četl, ale je snad rozdíl po 100t. km, nebo po 15t. km né?

Rozdíl v km tam je,ale pořád tam nevidím tu údajnou výhodu "bezúdržbovosti" a výdrže řetězů oproti řemenům. To je skutečně jen minulost. Nebo 100 tkm se ti jeví jako dostačujicí?

Nejeví, ale není to zas tak veliký průser, prostě kdo má ten smolný motor, tak po 100t. km ho vymění.....

Tak pokud se rozvody budou dělat až po 100 tis., tak to je obdobné jako u 1,4 63 kW. Zajímavá je ale  myšlenka, jaké budou servisní náklady u toho EA211, kde je plno věcí integrováno. Z tohoto vychází straší TSI méně nákladně, pokud již ty porodní bolesti vychytaly, ale už se dává do Fabií více jak 3 roky, tak snad už jo...

Vyrábí se a montuje do aut od roku 2009 (Golf,Yeti...). Jenže i při těch 100 tkm stále přichazí o výhodu mnohem delší životnosti,než řemen. Nemluvě o tom,že řemen je tišší. A to neberu v úvahu nové řemeny,co mají výrobcem stanové výměny po nájezdu víc jak 200 tkm (Ford EcoBoost 1.0,nové TSI EA 211 snad taky). Jestli to skutečně vydrží,je v současnosti ve hvězdách.

Upraveno od Pawouk

Tak autíčko bylo za jeden den hotové. Technici zkoušely starty ale chrastění se neobjevilo protože olej nestihl ani vychladnout. Tak si auto vzaly na dílnu sundaly olejovou vanu a ze speciálním nářadím a připravkáma nějak změřily rozvodový řetěz a zjistily že je prý jako novy po 22tkm. No a pak říkaly že by to mohl byt trochu ucpaný olejový kanálek k řetězu a špatný zpětný ventil že stým ucpávaným prej byly problémy tak ho preventivně vyměnily vše měly sebou z M.B. A vzaly si 1,5 litru motorového oleje sebou na kontrolu jestli je v pořádku.

Dolily mi pak 1,5l nového oleje.
 
Auto mam od včerejška a zatím mi to nezachrastilo a zda se mi že se motor už tolik nevibruje při delším staní na volnoběh ukáže čas ale je dost možné že to tým bylo. 
 
PS: to nářadí k měření rozvodům prý časem dostanou i servisy .
 
 

post-75489-0-18901800-1370549238_thumb.p

jak je na tom TSI vyrobené v roce 2013 s rozvody?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.