Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

V Golfu je 1.4 TSI již od modelového roku 2008. Těchto motorů tady na foru zas není tolik,jako 1.2 TSI. Ani si nějak nepamatuji,že by výměn rozvodů u 1.4 TSI tady na foru přítomných majitelů,proběhlo takové množství,jako u 1.2 TSI. Něco se také najde na VW forech. Jenom bych řekl,že když už rozvody zlobí,tak to bylo většinou někde kolem 70 - 90 000 km.

 

Nejvíc se toho dočteš tady: http://forum.skodahome.cz/topic/50051-14-tsi-90-kw/page-58
 

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pani, v robote sme sa bavili o tychto motoroch. Jeden kolega ma vw touran 1.4 TSI - vykon neviem presne jaky ma.. ALE vravel, ze mal tiez problemy s rozvodmi pri startovani, a viete jak to vyriesil ? Stale si sledoval hladinu oleja na maximalne pripustnej hranici na olejovej mierke a problemov s dopinanim retaze sa zbavil :) Kedze tam je viacej oleja tak napinak rychlejsie dopne retaz po starte.. Ja tiez objednam olej a dolejem tam na maximum a uvidim. Inac mam QG1 - 30 000 km. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Páni, keď už chcete riešiť VW Golf 1.4 TSI 90kW na Škoda fóre, tak prosím aspoň niekde v sekcii O2, nakoľko ste v sekcii F2/R a do týchto áut sa tento motor nikdy nemontoval a mám taký pocit že majiteľov týchto áut to tu ani nezaujíma.

 

Tavič: ja zase našťastie som majiteľom 1.2 TSI a nemusím sa trápiť nejakou lenivou atmosférou. Moje TSI slúži dobre a som si istý že svoje auto o niekoľko rokov predám za lepšiu cenu ako nejaký trojvalec HTP (nič proti, aj s tým sa dá dostať z A do B). A dovtedy mi dúfam bude slúžiť tak ako doteraz. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pani, v robote sme sa bavili o tychto motoroch. Jeden kolega ma vw touran 1.4 TSI - vykon neviem presne jaky ma.. ALE vravel, ze mal tiez problemy s rozvodmi pri startovani, a viete jak to vyriesil ? Stale si sledoval hladinu oleja na maximalne pripustnej hranici na olejovej mierke a problemov s dopinanim retaze sa zbavil :) Kedze tam je viacej oleja tak napinak rychlejsie dopne retaz po starte.. Ja tiez objednam olej a dolejem tam na maximum a uvidim. Inac mam QG1 - 30 000 km. 

Na tom nieco moze byt, lebo mne to zacne robit vzdy tak 5 tis. pred vymenou oleja, teda vtedy ho je tam fakt menej. Najblizsie skusim doliat, ako to zacujem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozvoďák rachtá i u HTP, kde je řetěz a hydr. napínák, už jsem to někde psal, že při použití oleje castrol a shell to občas po startu udělalo, po najetí cca 7-8 tis. skoro při každým ranním startu. po přechodu na olej mobil super to udělá vyjímečně a častěji až po nájezdu kolem 10 tis., podotýkám, že hladina u všech značek oleje vždy stejná, mezi výměnou nezmizla ani kapka. takže si myslím, že ten olej na to mít vliv bude, navíc tuším, že u TSi už není pevně interval výměny a je tam použit LL olej, což je podle mě nesmyl. dál si myslím, že pro napínáky je lepší hustší olej, tím nemyslím 15w a víc :-D, ale určitě ne 0W. někdo tady argumentuje, že řidší olej se po startu dostane dříve kam má. to je sice pravda, ale platí to pro válce, co naplat, že bude olej v napínáku, když nižší hustota nepřenese tlak. dokonce u některých motorů se dříve nedoporučovalo chodit pod viskozitu 10W právě z toho důvodu. každopádně jsem adept na koupi 63kW verze a určitě budu měnit každých 10tis. a dávat budu mobil 5w-40 a pak se uvidí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivan Horváth:no já jsem byl majitelem dvoulitru + LPG no moc spokojený jsem nebyl,ojetina a navíc jsem koupil tzvaného černého petra,takže momentálně nejsem majitelem žádného auta a uvažuji právě mezi HTP(MPI-Rapid),nebo TSI,Fabia,případně Rapid,s tím TSI jsem velmi na vážkách,protože od auta konečně čekám i spolehlivost a zároveň,aby mě nezežralo,na TSI jsem slyšel pozitivní pouze,táhne pěkně od spodu a hezky jede o čemž jsem se mohl přesvědčit i při testovací jízdě,s HTP jsem rovněž jel a taky to nebyla žádná hrůza,po městě příjemná záležitost,TSI jelo samozřejmě líp,ale nerad bych byl co 20tis km v servisu s vytahaným rozvoďákem,s tím prodej jsem to myslel tak,že když se ty motory serou od nova,tak v budoucnu se toho budou majitelé chtít zbavovat a co pak tím kdo bude dělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Páni, keď už chcete riešiť VW Golf 1.4 TSI 90kW na Škoda fóre, tak prosím aspoň niekde v sekcii O2, nakoľko ste v sekcii F2/R a do týchto áut sa tento motor nikdy nemontoval a mám taký pocit že majiteľov týchto áut to tu ani nezaujíma.

Pane Horváte,než něco napíšeš,napřed si to ověř. Téma se jmenuje motor 1.2TSI/1.4 TSI. Do Fabie se samozřejmě motor 1.4 TSI monoval a montuje. Je to jeho nejvýkonější dvojitě přeplňovaná verze,která má naprostou většinu dílů (včetně rozvodů) stejných,jako 1.4 TSI 90 kW. A je jedno,jestli je ve škodovce,nebo VW. Navíc se v těch příspěvcích řeší rozvody.Tak o co ti jde? :kol-44:

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tom nieco moze byt, lebo mne to zacne robit vzdy tak 5 tis. pred vymenou oleja, teda vtedy ho je tam fakt menej. Najblizsie skusim doliat, ako to zacujem. 

A ked si bol po vymene, mal si tam spravne mnozstvo oleja - teda viacej, tak ti to prestalo "chrastit" ?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak je výmena prevedená mimo garančky, dostaneš olej a filter grátis, pokiaľ to urobia počas garančky súvisiacej s výmenou oleja v rámci ktorej by sa olej a filter normálne bez výmeny reťaze aj tak platil, cáluješ si olej s filtrom sám. Ja som po 6 mesiacoch dostal fullservis teda reťaz+napinák+olej+filter a termín na výmenu oleja sa mi posunul o pol roka, no už mi ho menili znovu, nakoľko som mal +20mm zmesi olej+benzín viac, tak som opakovane dostal olej+filter+FW 9852, potom sa to síce znovu zodvihlo o 10mm, no po 4 "prevareniach" oleja na dialniciach a horských priechodoch to padlo na polovicu a asi sa to tam aj viac-menej drží, teraz to ale dáko nekontrolujem, nakoľko som dostal odporúčanie to nesledovať, vraj to nie je nijaký favorit (tam som to ale ani nepotreboval), na to je vraj elektronika a kontrolky. Nakoľko teraz servisákov irituje už len moja prítomnosť v servise, tak som rezignoval a mimo garančky sa tam asi objavím len so svietiacou kontrolkou, alebo rovno na odťahovke.

 

Tu je odkaz na znenie TPI 2026741 čo sem postol Pawouk: http://forum.skodahome.cz/topic/107697-anketa-poruchovosti-tsi/page-33#entry1698687

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na bezproblémové uznanie záruky asi jedine autorizovaný servis, mne dokonca pri ročnej garančke v podstate odmietli dať vlastný olej, vraj by bol problém s uznaním prípadnej reklamácie ak by nebol olej príslušnej špecifikácie na faktúre. Údajne to môže robiť aj garážnik, no musí mať oficiálne zakúpené všetky potrebné prípravky a diagnostické prístroje a programy, čím je to prakticky obmedzené na servis značkový. Cenovo je aj tak rozdiel za garážnika nie príliš významný na to, aby človek riskoval problémy so zárukou. V značkovom servise majú na dané úkony pevne stanovené časové jednotky, tak to v konečnom dôsledku môže byť aj lacnejšie ako improvizujúci garážnik, ktorému daný úkon bez použitia špeciálneho prípravku môže trvať aj 3x dlhšie.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tom nieco moze byt, lebo mne to zacne robit vzdy tak 5 tis. pred vymenou oleja, teda vtedy ho je tam fakt menej. Najblizsie skusim doliat, ako to zacujem. 

ještě dotázek:když mění rozvoďák,tak se zároveň mění olej?ten olej vymění taky grátis,nebo ho musím zacálovat  :kol-32:

Ked mi menili rozvodovu retaz, pytal som sa ich, ci mi menili aj olej. Vraveli ze nie a povedali mi, ze olej sa meni vtedy aj s retazou, ked sa chrastenie spozoruje neskuor a uz su obrusene kovove pastorky proti preskoceniu retaze - uz su kovove triesky v oleji tak vtedy ho menia...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny po delší době. Jak tu koukám, tak stále více si uvědomuji, že koupě Škodovky byla moje největší bota v životě. Teď jedu na druhou výměnu rozvodové sady. První nastala na 26000 km v 12/2011, kde jsem na inovovaný druh čekal jak na smilování. Při výměně jsem byl ujištěn, že výměna je již poslední a bude vše OK. Od cca 35 tisíc se zvuky ozývají znovu. A u Gerharda Horejska jsem hbitě posílán domů, že tento projev je zcela normální. Nyní mám najeto 56 tisíc km a chrastění řetězu trvá třeba 20 minut, než se motor uklidní. (nahrávám na videa). Bohužel jsem musel změnit i servis a dostanu další inovovaný řetěz. Máte někdo s tou modifikací z 10/12 zkušenosti? Máte na tom někdo najeto pár desítek tisíc km? Mohu být klidnější? A nebo to je zalepení úst, abych přejel záruku a pak při garančkách rovnou měnil i řetěz? Omlouvám se za svou negativitu, ale kupoval jsem si své první zcela nové auto a čekal jsem, že na auto nebudu muset nijak myslet. Avšak mám s ním více starostí, než s Escortem s nájezdem 260 tisíc. Zvažujeme druhé auto do rodiny a bohužel se budu koncertu vyhýbat široko obloukem. Všem děkuji za názor. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ujistovanie je zo strany servisov celkom normalne, nic ine urobit nevedia no bohuzial po cca najeti 10 000 km sa vsetko opakuje zas. Este ti daju novsi softver aby si mal vyssiu spotrebu. Osobne to mam vyskusane.

Editováno: , autor: akubus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akabus: Tak to jsi mě moc nepotěšil. Kolik máš na tom posledním řetězu najeto? 

 

Vormen: Oleje dělám klasicky po 15 tisících dle doporučení. Začínal jsem na oleji 0W30, 5W30 a teď jsem tam dostal 5W40, dle libovůle servisu u Horejska. Ale při příští výměně chci dávát už jen 5W30. Po startu než vyjedu nečekám. Ale pokud jedu "svižněji" tak nechávám na volno běžet minutu dvě. Ale většinou při dojezdu už jedu velmi v klidu. Mám ještě problém, že než jedu na výměnu oleje, do motoru musím dolejt cca 2 litry oleje svého (originál Hellix). Prej normální. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...