Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Neni to sranda.

 

Mam 69.000km, 1x menene rozvody a 73,2 mm napinak. Takze ma to trapi ako vas, s tym rozdielom, ze neverim kazdej rozpravke VW.

 

VW rozpravka spociva v tom, že vam povedali, že vam hrkoce retaz, aby ste/sme ju chodili menit. Ano, retaz je spatna, ale nejake vedlajsie pazvuky posluzili VW na to, aby sme my ubohy chudaci s Fabiami a Roomami chodili menit tie rozvody, aby sa im nerozmnozili skocene motory. Tak vam dali do hlavy tu bachorku o hrciacich retaziach. Ja do toho patrim tiez, pochopitelne.

 

E211 má ten istý debilný hrkotavý zvuk 3 sekundy po starte, tak mi tu vy odbornico nevypravajte o tom, ze je to retaz!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vidíš. Nakonec to možná není takový humbuk, jen VW s ulepenou zádelí raději dělal vícečetná křečovitá opatření než aby se z toho stal prrrrrůůůůůserrr ještě větší než byl a nebo velkým zdál. To že se to pár expertům, včetně mne podělo je asi fakt nepodstatné procentuální minimum, ale hospody měly o čem dunět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rootpereyda - neodpověděl jsi na položené otázky, jen zase spekuluješ a fantazíruješ, Nepleť sem EA211, ten motor je něco jiného a už jsem ti napsal, kde je podezření na problém.

 

Já ti poradím - požádej někoho, ať ti nastartuje motor a ty si strč hlavu do motorového prostoru, kde budeš pořádně naslouchat. A pak přestaneš psát ty báchorky. Sorry, ale je to tak. Jestli nehodláš konstruktivně debatovat, žádám tě, abys sem nepřispíval a s fantazmagorickými teoriemi se přesunul do hospody, tam si plácej, co hrdlo ráčí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v starých TSI hrkajú nenapnuté reťaze, v nových hydraulicke nastavovače vačkových hriadelí.

 

priemer piestu  v napinaku je 15mm a olej v nom slúži na tlak, ale aj ako tlmič, preto bez oleja to bude hrkať. A či olej vytečie alebo nie záleží na polohe v akej zastaví motor. Ak niekto skúsil točiť vačkovou hriaďelou vie, že na pretočenie treba značnú silu aby sa prekonala pružina ventilu (aj pružina vysokotlakového čerpadla), po prekonaní pružiny zas naopak vačka ženie cez rozvod kľuku. To vytvára napínanie reťaze stridavo na jednej a druhej strane. Ak motor zastaví v polohe, že reťaz je napnutá na strane napínáku a napínák má mäkšiu pružinu ako vyvoláva ťah ventilovej pružiny a pružiny čerpadla, tak napínák je prekonaný, zasúva sa, olej z neho sa vytláča a pri ďalšom štarte sa ozve hrkotanie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Vcera som bol na ryby a zaparkoval som na miernom svahu tak, ze som mal predok auta hore na svahu, zadok auta dolu a este som mal auto naklonene tak, ze lava vodicova strana bola nizsie ako prava spolujazdcova.

Asi po troch hodinach som sadol do auta a chcel nastartovat. Skoro ma omyvali. Asi minutu (naozaj som to nestopoval) som sa s prestavkami pokusal nastartovat a motor nenaskocil. Akoby nedaval palivo ci iskru. A okrem toho tam pekne drncala pravdepodobne retaz. Spomenul som si na prispevky tu, ze olej stecie a ze to drnci, tak som vyslapol spojku a odbrzdil rucnu a cuvol samospadom na rovnejsi teren. Chvilku som pockal a skusil nastartovat a motor naskocil.

Teraz ma zaujima ci to bolo kvoli tomu naklonu auta - napriklad cidlo ktore pri nehode (naklone auta) prerusi dodavku benzinu alebo ci ma motor nejaku ochranu ked nema olej. Kludne som si mohol pomylit drncanie retaze pri startovani s drncanim olejoveho cerpadla ked nemalo kvoli naklonu auta olej. Samozrejme v aute je olej OK, kontrolujem to a auto ma asi 8 500 km. Som laik a neviem to posudit. To cidlo mi nepride pravdepodobne, lebo auto velmi naklonene nebolo, tipujem ze predok bol vyssie asi o 30 - 40 cisel oproti zadku auta a prava strana tiez asi 30 - 40 cisel oproti lavej strane. Stretli ste sa niekto s niecim takym?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zaujimave, dobre vediet aspon sa clovek vyvaruje odstaveniu auta na nerovnom terene. Ja som bol predvcerom na prvej servisnej a okrem ineho som spomenul aj to zarachotenie retaze pri starte, aj ked u mna je to naozaj len sporadicky raz za cas, tuk, tuk ,tuk. Bolo mi povedane, ze sa dava iny, modifikovany olejovy filter, ktory zadrzi olej a potom to pomaha aby bolo dostatok oleja pri starte. Neviem ci je to naozaj tak, resp. ci ma na to olejovy filter az taky velky vplyv. Zatial nezarachotilo ani raz, uvidim neskor. Zima by to mala dobre preverit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky to mohlo bejt tím náklonem, že se odlil olej zpod sacího koše, čerpadlo ho nenasrklo a napínák včetně hydroštelů se nenaplnil - a teď záleží na tom, jestli má motor Jetýho tlakový čidlo, který svým signálem nedovolí spustit vstřikovací a zapalovací sekvenci, dokud není v mazacím okruhu = za výtlakem čerpadla dostatečněj tlak oleje...

 

Mně se kdysi na šáde "povidlo" něco podobnýho - šáde měla ale olejovou vanu podélně. Měl jsem tenkrát v motoru oleje docela dost "pod ryskou" a jel jsem do Králík - přes Jablonný nad Orlicí. V momentě, kdy jsem sjížděl pod kopec těsně před městem, tak jak auto sklonilo čumák směrem dolů se zbytek oleje odlil dopředu, přitom sací koš byl u šáde v zadní části olejový vany - čerpadlo srklo vzduch, motor se přestal mazat, na palubovce v tu ránu "vánoční stromeček", teploměr mžikem v červeným... Bleskově jsem ho vypnul a setrvačností "doklouzal" dolů na železniční přejezd, tam jsem VOPATRNĚ zkusil nahodit motor přes dvojku - kupodivu se roztočil a já jak šnek vyjel na výjezd směrem k Suchýmu Vrchu, kde už léta letoucí stojí pumpa - naštěstí měla tenkrát otevřeno, já koupil litr Super Mogulu, šáde vděčně polkla a já pokračoval dál v cestě, poučenej o nutnosti vozit v šáde litrovou flašku oleje "do foroty"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tom oil filtri niečo bude. Momentálne tretia modifikácia W712/94 sivý zvršok. Štarty sú u mňa oveľa tichšie. Auto malo od nova W712/90

Tie starty ma tiez milo prekvapili. Musim povedat, ze celkovo sa mi vidi o cosi kultivovanejsi chod motora. Novy olej spravy svoje, to je jasne, myslim, ze nicim inym to nebude, lebo diagnostika bola cista, takze nic neriesili. Alebo placebo  :kol-28:

 

teďv pondělí jsem byl na prohlídce, je to tenhle typ

Ja som bol tiez v pondelok a bohvie ci nie aj mkaba pred tymi 14-timi dnami. Ze by to bola len pondelkova akcia? :kol-138:  :kol-138:  :kol-138:

 

Ako malo staci k spokojnosti, dufajme, ze to ten filter vydrzi pocas celeho "pracovneho zivota".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

--> rootpereyda ;)

už sme o level ďalej, už neriešime moju otázku, už tu fešáci rozoberajú skutočnosť, že pri výmene oleja v 1,2 TSI dávajú iný, novší olejový filter, ktorý dokáže zadržať v motore viac oleja ako ten predošlý a vraj vďaka tomu už nie je tak počuť reťaz a pazvuky po naštartovaní ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...