lukino200 Vloženo 8. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2016 Podhrjan: S TSI sem si užil dost. Pawouk má pravdu. 24w6 nemá s rozvody nic společnýho...spiš zároveň si majitel auta nechal udělat i rozvody. Já jsem si preventivně nechal rozvody udělat sám. Jen doufám že nyni už s nejnovějši sadou bude klid =) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2016 ... 24w6 nemá s rozvody nic společnýho... Montážně ne, ale funkčně jo - je to úprava regulace turba, aby motor neměl tak strmej náběh krouťáku od minimálních otáček a tím nesváděl k podtáčení, kdy dochází k podstatně vyššímu rázovýmu namáhání rozvodovýho mechanismu jako celku. Jinak řečeno, bez úprav podle předpisu akce 24W6 by samotná výměna rozvoďáku neměla skoro žádnej účinek, i ten zesílenej rozvoďák by se dál vytahoval jako traky a skončilo by to během pár tisíc km zase skočením rozvodu. To ta úprava regulace omezila, motor se musí o poznání víc točit, takže má vyšší tlak v mazacím systému (napínák) a menší rázy v pohonu rozvodu = zvýšila se tím životnost řetězu po výměně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukino200 Vloženo 8. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2016 Ano souhlasím. Ale akce 24W6 neznamená automatickou výměnu rozvodů. To si tu kolega právě nejspíš myslel protože na jeho autě byla 24W6 a zároveň rozvody. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2016 Montážně ne, ale funkčně jo - je to úprava regulace turba, aby motor neměl tak strmej náběh krouťáku od minimálních otáček a tím nesváděl k podtáčení, kdy dochází k podstatně vyššímu rázovýmu namáhání rozvodovýho mechanismu jako celku. Jinak řečeno, bez úprav podle předpisu akce 24W6 by samotná výměna rozvoďáku neměla skoro žádnej účinek, i ten zesílenej rozvoďák by se dál vytahoval jako traky a skončilo by to během pár tisíc km zase skočením rozvodu. To ta úprava regulace omezila, motor se musí o poznání víc točit, takže má vyšší tlak v mazacím systému (napínák) a menší rázy v pohonu rozvodu = zvýšila se tím životnost řetězu po výměně. Pouze teorie, protože i po provedení této akce (kde se hlavně musela namontovat již zmíněná podložka, jinak měla regulace turba výpadky) se rozvody běžně musely měnit. A ne jen jednou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 9. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2016 Asi tak , následok akcie bolo zlenivenie motora a nepomohlo ničomu , jediné čo pomohlo je nová rozvodová sada so širokou reťazou ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 9. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2016 Manželka dostala Rapida s týmto motorom 2015 jeden z posledných. Teraz má 13 000 km a už je počuť ako sa to pri štartovaní musí celé ponapínať, ale nie je to vôbec také hrozné, ako som mal ja na bývalom jednom z prvých tsi 2010. Dúfam, že terajší majiteľ s tým nemá problém :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2016 Montážně ne, ale funkčně jo - je to úprava regulace turba....to ta úprava regulace omezila, motor se musí o poznání víc točit, takže má vyšší tlak v mazacím systému (napínák) a menší rázy v pohonu rozvodu = zvýšila se tím životnost řetězu po výměně. Pouze teorie, protože i po provedení této akce (kde se hlavně musela namontovat již zmíněná podložka, jinak měla regulace turba výpadky) se rozvody běžně musely měnit. A ne jen jednou. Žádná teorie - životnost řetězu tím skutečně narostla. To je neoddiskutovatelnej fakt. Bohužel nikoliv na původně deklarovanej údaj = na celou dobu životnosti auta, ale ani ne na dvojnásobek životnosti řetězu při původním uspořádání, to je druhej neoddiskutovatelnej fakt... Holt když se něco v konstrukci totálně ojebalo a debilně (ne)učuněný životnostní testy to neodhalily, ke slovu přišly náhradní metody řešení ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 9. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2016 Manželka dostala Rapida s týmto motorom 2015 jeden z posledných. Teraz má 13 000 km a už je počuť ako sa to pri štartovaní musí celé ponapínať, ale nie je to vôbec také hrozné, ako som mal ja na bývalom jednom z prvých tsi 2010. Dúfam, že terajší majiteľ s tým nemá problém :-)Jestli to nebude už nějaká schíza, Rapid má od května 2015 motory z řady EA211, tzn. bez řetězu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukino200 Vloženo 9. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2016 To má....ale k čemu nám to je když máme s řetězem....já doufam že budu mit klidek..dyštak auto půjde z domu....uvidime =) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 10. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2016 A prečo teraz v sekcii o Fabii II / Roomster, vo vlákne o reťazovom motore (EA111) teraz riešite Rapida s motorom bez reťaze (EA211)? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 10. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2016 Písal som, že má poslednú reťazovú verziu EA111 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 10. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2016 To má....ale k čemu nám to je když máme s řetězem....já doufam že budu mit klidek..dyštak auto půjde z domu....uvidime =) proč by jsi ho dával z domu ? pokud vím, není žádný případ, že by Rapid měl problém s rozvodama... problém rázu jako první TSI... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 11. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2016 Poctivo hlásim, že reťaz na TSIčku na ktorom občas jazdím sa menila pri 161tkm. Občas sa ozvala ráno a pri poslednej prehliadke bola ešte v norme tak sa pri tejto vymenila. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukino200 Vloženo 11. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2016 Nepůjde z domu =) by se mi snad ani nevyplatilo. Po kolika kilometrech měnite v TSI olej? Hodně slychám že u TSI skrz kvalitu oleje nejlip po 10000 km. Já to nechám po 15 000 km..... Vim vim..jsem mimo téma....omlouvám se Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 11. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2016 Olej neee. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mal.jaroslav Vloženo 12. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2016 Zdravím pánové. Už někdo donutil servis vyměnit inovované rozvody,nebo nějak odstranit jejich hlučnost po startu? Rve mě to každý ráno srdce a blíží se konec záruky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
podhrjan Vloženo 12. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2016 Mne dna 27.8.2012 menili rozvodovu sadu 03F198158. 20.6.2016 som si dal zmerat rozvodovu retaz, kde mi namerali 75mm., čiže nad stanovenu hranicu. A teda podla slov servisu mi neodporúčajú jazdenie na tomto vozidle a teda musi dôjsť k vymene rozvodov. Na retazi bolo dokopy nabehanych 70 tkm. Auto som mal posledné 4 roky servisovane u neautorizovaneho servisu skoda. Servisny technik zo servisu pre skodu ma silou mocou presviedcal, ze na kulanciu alebo akukolvek zlavu na vymenu retaze nemam narok, nakolko som nechodil do autorizaku skody. Pokial, by som si doniesol svoje veci na opravu, zaplatil, by som iba 125€ za robotu, samozrejme bez 2 rocnej zaruky, iba mi ponúkali pol roka zaruku na pracu. Nakolko som kulanciu zacal riesit s niekým iným vplyvným zo skodovky na druhý deň sa ľady pohli. Sám od seba mi volal servisny technik z origo servisu skody a povedal mi, ze sa situacia zmenila a ze mi poskytnú 70% zlavu na material a 40% na robotu. Na moju otazku, čo sa vlastne stalo a prečo došlo nahle k takej ponuke sa mi technik nevedel vyjadriť. Proste svojim tvrdenim, ze sa ziadna kulancia neda vybavit si nasral do huby. Takto chcú ľudí odradit, aby si vsetko v plnej sume zaplatili. A kedze som mal aj netesnost okolo rozvodov, bol som rád, že mi to spravia na kulanciu. Dokopy ma to stalo 217€+ aj úkon za zmeranie retaze+ mi aj umyli auto :-) Dali mi tam poslednu sadu 03F198158B. Či by mi vymenili aj túto 158B na kulanciu, tazko povedat, asi by zavážilo zmeranie retaze a podla napnutia, by sa asi rozhodlo...Otazka znie, či aj rozvodovu sadu 03F198158 považovať za inovovanu retaz alebo az 158B? Inak nie je orig. servis ako servis. Mne to pripada, ako keby, tí servisni technici mali provízie z toho, aby odradili zakaznika pri uplatňovaní kulancie a snazia sa vehementne vás odradit, ze sa to nedá, nemáte narok, musite si to zaplatit v plnej vyske a podobne. Ono v tomto nasom pripade, ohladom vytahanej rozvodovej retaze sa len treba stazovat a pisat staznosti do servisu ako i volkswagenu a mozno sa ľady pohnú ako v mojom pripade. Ono dá sa vzdy nejak dohodnúť :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 12. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2016 Mňa by zaujímalo skôr to meno "vplyvného" zo škodovky ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 12. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2016 Zdravím pánové. Už někdo donutil servis vyměnit inovované rozvody,nebo nějak odstranit jejich hlučnost po startu? Rve mě to každý ráno srdce a blíží se konec záruky. A zkoušel jsi to někde reklamovat? Ptaním se tady to nevyřešíš. Mají na to fabrikou stanovený postup, mimochodem zde mnohokrát zmiňovaný... Krátkodobé zarachocení po startu v délce 1-3 vteřiny není nutně důvod k výměně. Zkontrolují těsnění pod olejovým filtrem a dále pokud budou měřit délku napnutí řetězu, tak musí naměřit tu správnou odchylku (více jak 74 mm), jinak ti nikdo nic nevymění. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wifizn Vloženo 19. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2016 Moja skusenost z merania pri 80000: Povodna retaz menena pri 14500km Vcera merena dlzka napnutia 65 mm....(zrejme zle merane) Sporadicky retaz zahrkoce pri poloteplom motore. Rok vyroby 3/2011 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MOstruszka Vloženo 19. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2016 Já jsem měřil měsíc zpátky, naměřeno 73mm, a hrkne mi to tak 2x do měsíce, technik říkal, že se nemám bát, že to skáče při 76mm určitě to v blízké době vyměním, ikdybych to měl platit ze svého. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wifizn Vloženo 25. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2016 Zaujimalo by ma je rozmedzie napnutia rozvodovej retaze, neviete niekto? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanovnik Vloženo 30. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2016 Zdravím,při 4-leté prohlídce (najeto 46000 km) zjistili vytahaný řetěz (jestli si to dobře pamatuju tak říkal něco o 75 mm), že prý by to co nevidět přeskočilo. Výměna v rámci prodloužené 4-leté záruky. Roomster 10/2010. Tak sem se ptal, jestli se zase uvidíme za dalších 45 tisíc km, tak prý že ne, protože ty nový rozvody jsou "úplně o něčem jiném", tak uvidím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
greggie Vloženo 22. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2016 (editace) Zdravim, chcel by som sa spytat ohladne rozvodov na 1.2 TSI - nas firemny Skoda dealer nam ponukol jazdeny Yeti 1.2tsi z Januara 2010, nabehane 90.000km, auto vyzera super a aj dealerka, ktorej doverujem ako vlastnej mame hovorila, ze predchadzajuci majitel sa sprava k svojim autam dobre, z coho ale mam samozrejme strach su prave rozvody tohto motora. Pytal som sa na historiu a na konci Jula 2011 boli menene rozvody, co by malo nasvedcovat tej zvolavacej akcii na vymenu opravenej sady, viz nizsie: Aspon podla pocutia po nastartovani studeneho motora rano som nic zvlastne nepocul, je vsak pravda, ze to bol druhy start to rano nez nam auto priviezli na testovaciu jazdu cca 100m z garaze. Pri cca hodinovej testovacej jazde tiez ziadne problemy, motor tichy, zatah v pohode. Nizsie je nahravka startu, ak to pomoze pri posudeni Diky. Voice 001_sd.m4a Editováno: 22. Srpen 2016, autor: greggie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 23. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2016 Motory 1.2 TSI (EA111) nikdy žiadnu zvolávaciu akciu nemali. To o čom hovoríš je pravdepodobne 24W6, tj. servisná akcia pri ktorej sa dávala vymedzovacia podložka a nahrával nový software. Ak boli rozvody menené koncom júla, je vysoká pravdepodobnosť, že to boli ešte staršie rozvody. V takom prípade si treba odložiť menšiu finančnú rezervu pre prípad, že by bola potrebná ďalšia výmena (nie je to žiadna závratná suma). Teraz sa už montuje posledná a zároveň finálna rozvodová sada ktorá už definitívne rieši problém rozvodov. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.