Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

... 24w6 nemá s rozvody nic společnýho...

Montážně ne, ale funkčně jo - je to úprava regulace turba, aby motor neměl tak strmej náběh krouťáku od minimálních otáček a tím nesváděl k podtáčení, kdy dochází k podstatně vyššímu rázovýmu namáhání rozvodovýho mechanismu jako celku. Jinak řečeno, bez úprav podle předpisu akce 24W6 by samotná výměna rozvoďáku neměla skoro žádnej účinek, i ten zesílenej rozvoďák by se dál vytahoval jako traky a skončilo by to během pár tisíc km zase skočením rozvodu. To ta úprava regulace omezila, motor se musí o poznání víc točit, takže má vyšší tlak v mazacím systému (napínák) a menší rázy v pohonu rozvodu = zvýšila se tím životnost řetězu po výměně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Montážně ne, ale funkčně jo - je to úprava regulace turba, aby motor neměl tak strmej náběh krouťáku od minimálních otáček a tím nesváděl k podtáčení, kdy dochází k podstatně vyššímu rázovýmu namáhání rozvodovýho mechanismu jako celku. Jinak řečeno, bez úprav podle předpisu akce 24W6 by samotná výměna rozvoďáku neměla skoro žádnej účinek, i ten zesílenej rozvoďák by se dál vytahoval jako traky a skončilo by to během pár tisíc km zase skočením rozvodu. To ta úprava regulace omezila, motor se musí o poznání víc točit, takže má vyšší tlak v mazacím systému (napínák) a menší rázy v pohonu rozvodu = zvýšila se tím životnost řetězu po výměně.

Pouze teorie, protože i po provedení této akce (kde se hlavně musela namontovat již zmíněná podložka, jinak měla regulace turba výpadky) se rozvody běžně musely měnit. A ne jen jednou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Manželka dostala Rapida s týmto motorom 2015 jeden z posledných. Teraz má 13 000 km a už je počuť ako sa to pri štartovaní musí celé ponapínať, ale nie je to vôbec také hrozné, ako som mal ja na bývalom jednom z prvých tsi 2010. Dúfam, že terajší majiteľ s tým nemá problém :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Montážně ne, ale funkčně jo - je to úprava regulace turba....to ta úprava regulace omezila, motor se musí o poznání víc točit, takže má vyšší tlak v mazacím systému (napínák) a menší rázy v pohonu rozvodu = zvýšila se tím životnost řetězu po výměně.

 

Pouze teorie, protože i po provedení této akce (kde se hlavně musela namontovat již zmíněná podložka, jinak měla regulace turba výpadky) se rozvody běžně musely měnit. A ne jen jednou.

Žádná teorie - životnost řetězu tím skutečně narostla. To je neoddiskutovatelnej fakt. Bohužel nikoliv na původně deklarovanej údaj = na celou dobu životnosti auta, ale ani ne na dvojnásobek životnosti řetězu při původním uspořádání, to je druhej neoddiskutovatelnej fakt...

Holt když se něco v konstrukci totálně ojebalo a debilně (ne)učuněný životnostní testy to neodhalily, ke slovu přišly náhradní metody řešení ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Manželka dostala Rapida s týmto motorom 2015 jeden z posledných. Teraz má 13 000 km a už je počuť ako sa to pri štartovaní musí celé ponapínať, ale nie je to vôbec také hrozné, ako som mal ja na bývalom jednom z prvých tsi 2010. Dúfam, že terajší majiteľ s tým nemá problém :-)

Jestli to nebude už nějaká schíza, Rapid má od května 2015 motory z řady EA211, tzn. bez řetězu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne dna 27.8.2012 menili rozvodovu sadu 03F198158. 20.6.2016 som si dal zmerat rozvodovu retaz, kde mi namerali 75mm., čiže nad stanovenu hranicu. A teda podla slov servisu mi neodporúčajú jazdenie na tomto vozidle a teda musi dôjsť k vymene rozvodov. Na retazi bolo dokopy nabehanych 70 tkm. Auto som mal posledné 4 roky servisovane u neautorizovaneho servisu skoda. Servisny technik zo servisu pre skodu ma silou mocou presviedcal, ze na kulanciu alebo akukolvek zlavu na vymenu retaze nemam narok, nakolko som nechodil do autorizaku skody. Pokial, by som si doniesol svoje veci na opravu, zaplatil, by som iba 125€ za robotu, samozrejme bez 2 rocnej zaruky, iba mi ponúkali pol roka zaruku na pracu. Nakolko som kulanciu zacal riesit s niekým iným vplyvným zo skodovky na druhý deň sa ľady pohli. Sám od seba mi volal servisny technik z origo servisu skody a povedal mi, ze sa situacia zmenila a ze mi poskytnú 70% zlavu na material a 40% na robotu. Na moju otazku, čo sa vlastne stalo a prečo došlo nahle k takej ponuke sa mi technik nevedel vyjadriť. Proste svojim tvrdenim, ze sa ziadna kulancia neda vybavit si nasral do huby. Takto chcú ľudí odradit, aby si vsetko v plnej sume zaplatili. A kedze som mal aj netesnost okolo rozvodov, bol som rád, že mi to spravia na kulanciu. Dokopy ma to stalo 217€+ aj úkon za zmeranie retaze+ mi aj umyli auto :-) Dali mi tam poslednu sadu 03F198158B. Či by mi vymenili aj túto 158B na kulanciu, tazko povedat, asi by zavážilo zmeranie retaze a podla napnutia, by sa asi rozhodlo...Otazka znie, či aj rozvodovu sadu 03F198158 považovať za inovovanu retaz alebo az 158B? Inak nie je orig. servis ako servis. Mne to pripada, ako keby, tí servisni technici mali provízie z toho, aby odradili zakaznika pri uplatňovaní kulancie a snazia sa vehementne vás odradit, ze sa to nedá, nemáte narok, musite si to zaplatit v plnej vyske a podobne. Ono v tomto nasom pripade, ohladom vytahanej rozvodovej retaze sa len treba stazovat a pisat staznosti do servisu ako i volkswagenu a mozno sa ľady pohnú ako v mojom pripade. Ono dá sa vzdy nejak dohodnúť :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové.

Už někdo donutil servis vyměnit inovované rozvody,nebo nějak  odstranit jejich hlučnost po startu?

Rve mě to každý ráno srdce a blíží se konec záruky.

 

A zkoušel jsi to někde reklamovat? Ptaním se tady to nevyřešíš. Mají na to fabrikou stanovený postup, mimochodem zde mnohokrát zmiňovaný... Krátkodobé zarachocení po startu v délce 1-3 vteřiny není nutně důvod k výměně. Zkontrolují těsnění pod olejovým filtrem a dále pokud budou měřit délku napnutí řetězu, tak musí naměřit tu správnou odchylku (více jak 74 mm), jinak ti nikdo nic nevymění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,při 4-leté prohlídce (najeto 46000 km) zjistili vytahaný řetěz (jestli si to dobře pamatuju tak říkal něco o 75 mm), že prý by to co nevidět přeskočilo. Výměna v rámci prodloužené 4-leté záruky. Roomster 10/2010.  Tak sem se ptal, jestli se zase uvidíme za dalších 45 tisíc km, tak prý že ne, protože ty nový rozvody jsou "úplně o něčem jiném", tak uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravim, chcel by som sa spytat ohladne rozvodov na 1.2 TSI - nas firemny Skoda dealer nam ponukol jazdeny Yeti 1.2tsi z Januara 2010, nabehane 90.000km, auto vyzera super a aj dealerka, ktorej doverujem ako vlastnej mame hovorila, ze predchadzajuci majitel sa sprava k svojim autam dobre, z coho ale mam samozrejme strach su prave rozvody tohto motora.

Pytal som sa na historiu a na konci Jula 2011 boli menene rozvody, co by malo nasvedcovat tej zvolavacej akcii na vymenu opravenej sady, viz nizsie:

 

yeti_timing.png

 

Aspon podla pocutia po nastartovani studeneho motora rano som nic zvlastne nepocul, je vsak pravda, ze to bol druhy start to rano nez nam auto priviezli na testovaciu jazdu cca 100m z garaze.

Pri cca hodinovej testovacej jazde tiez ziadne problemy, motor tichy, zatah v pohode.

Nizsie je nahravka startu, ak to pomoze pri posudeni :)

Diky.

Voice 001_sd.m4a

Editováno: , autor: greggie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motory 1.2 TSI (EA111) nikdy žiadnu zvolávaciu akciu nemali. To o čom hovoríš je pravdepodobne 24W6, tj. servisná akcia pri ktorej sa dávala vymedzovacia podložka a nahrával nový software. Ak boli rozvody menené koncom júla, je vysoká pravdepodobnosť, že to boli ešte staršie rozvody. V takom prípade si treba odložiť menšiu finančnú rezervu pre prípad, že by bola potrebná ďalšia výmena (nie je to žiadna závratná suma). Teraz sa už montuje posledná a zároveň finálna rozvodová sada ktorá už definitívne rieši problém rozvodov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...