Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Podhrjan: S TSI sem si užil dost. Pawouk má pravdu. 24w6 nemá s rozvody nic společnýho...spiš zároveň si majitel auta nechal udělat i rozvody. Já jsem si preventivně nechal rozvody udělat sám. Jen doufám že nyni už s nejnovějši sadou bude klid =)

... 24w6 nemá s rozvody nic společnýho...

Montážně ne, ale funkčně jo - je to úprava regulace turba, aby motor neměl tak strmej náběh krouťáku od minimálních otáček a tím nesváděl k podtáčení, kdy dochází k podstatně vyššímu rázovýmu namáhání rozvodovýho mechanismu jako celku. Jinak řečeno, bez úprav podle předpisu akce 24W6 by samotná výměna rozvoďáku neměla skoro žádnej účinek, i ten zesílenej rozvoďák by se dál vytahoval jako traky a skončilo by to během pár tisíc km zase skočením rozvodu. To ta úprava regulace omezila, motor se musí o poznání víc točit, takže má vyšší tlak v mazacím systému (napínák) a menší rázy v pohonu rozvodu = zvýšila se tím životnost řetězu po výměně.

Ano souhlasím. Ale akce 24W6 neznamená automatickou výměnu rozvodů. To si tu kolega právě nejspíš myslel protože na jeho autě byla 24W6 a zároveň rozvody.

Montážně ne, ale funkčně jo - je to úprava regulace turba, aby motor neměl tak strmej náběh krouťáku od minimálních otáček a tím nesváděl k podtáčení, kdy dochází k podstatně vyššímu rázovýmu namáhání rozvodovýho mechanismu jako celku. Jinak řečeno, bez úprav podle předpisu akce 24W6 by samotná výměna rozvoďáku neměla skoro žádnej účinek, i ten zesílenej rozvoďák by se dál vytahoval jako traky a skončilo by to během pár tisíc km zase skočením rozvodu. To ta úprava regulace omezila, motor se musí o poznání víc točit, takže má vyšší tlak v mazacím systému (napínák) a menší rázy v pohonu rozvodu = zvýšila se tím životnost řetězu po výměně.

Pouze teorie, protože i po provedení této akce (kde se hlavně musela namontovat již zmíněná podložka, jinak měla regulace turba výpadky) se rozvody běžně musely měnit. A ne jen jednou.

Asi tak , následok akcie bolo zlenivenie motora a nepomohlo ničomu , jediné čo pomohlo je nová rozvodová sada so širokou reťazou ...

Manželka dostala Rapida s týmto motorom 2015 jeden z posledných. Teraz má 13 000 km a už je počuť ako sa to pri štartovaní musí celé ponapínať, ale nie je to vôbec také hrozné, ako som mal ja na bývalom jednom z prvých tsi 2010. Dúfam, že terajší majiteľ s tým nemá problém :-)

Montážně ne, ale funkčně jo - je to úprava regulace turba....to ta úprava regulace omezila, motor se musí o poznání víc točit, takže má vyšší tlak v mazacím systému (napínák) a menší rázy v pohonu rozvodu = zvýšila se tím životnost řetězu po výměně.

 

Pouze teorie, protože i po provedení této akce (kde se hlavně musela namontovat již zmíněná podložka, jinak měla regulace turba výpadky) se rozvody běžně musely měnit. A ne jen jednou.

Žádná teorie - životnost řetězu tím skutečně narostla. To je neoddiskutovatelnej fakt. Bohužel nikoliv na původně deklarovanej údaj = na celou dobu životnosti auta, ale ani ne na dvojnásobek životnosti řetězu při původním uspořádání, to je druhej neoddiskutovatelnej fakt...

Holt když se něco v konstrukci totálně ojebalo a debilně (ne)učuněný životnostní testy to neodhalily, ke slovu přišly náhradní metody řešení ...

Manželka dostala Rapida s týmto motorom 2015 jeden z posledných. Teraz má 13 000 km a už je počuť ako sa to pri štartovaní musí celé ponapínať, ale nie je to vôbec také hrozné, ako som mal ja na bývalom jednom z prvých tsi 2010. Dúfam, že terajší majiteľ s tým nemá problém :-)

Jestli to nebude už nějaká schíza, Rapid má od května 2015 motory z řady EA211, tzn. bez řetězu

To má....ale k čemu nám to je když máme s řetězem....já doufam že budu mit klidek..dyštak auto půjde z domu....uvidime =)

A prečo teraz v sekcii o Fabii II / Roomster, vo vlákne o reťazovom motore (EA111) teraz riešite Rapida s motorom bez reťaze (EA211)?

Písal som, že má poslednú reťazovú verziu EA111

To má....ale k čemu nám to je když máme s řetězem....já doufam že budu mit klidek..dyštak auto půjde z domu....uvidime =)

proč by jsi ho dával z domu ? pokud vím, není žádný případ, že by Rapid měl problém s rozvodama... problém rázu jako první TSI...

Poctivo hlásim, že reťaz na TSIčku na ktorom občas jazdím sa menila pri 161tkm.

 

Občas sa ozvala ráno a pri poslednej prehliadke bola ešte v norme tak sa pri tejto vymenila.

Nepůjde z domu =) by se mi snad ani nevyplatilo. Po kolika kilometrech měnite v TSI olej? Hodně slychám že u TSI skrz kvalitu oleje nejlip po 10000 km. Já to nechám po 15 000 km..... Vim vim..jsem mimo téma....omlouvám se

Zdravím pánové.

Už někdo donutil servis vyměnit inovované rozvody,nebo nějak  odstranit jejich hlučnost po startu?

Rve mě to každý ráno srdce a blíží se konec záruky.

Mne dna 27.8.2012 menili rozvodovu sadu 03F198158. 20.6.2016 som si dal zmerat rozvodovu retaz, kde mi namerali 75mm., čiže nad stanovenu hranicu. A teda podla slov servisu mi neodporúčajú jazdenie na tomto vozidle a teda musi dôjsť k vymene rozvodov. Na retazi bolo dokopy nabehanych 70 tkm. Auto som mal posledné 4 roky servisovane u neautorizovaneho servisu skoda. Servisny technik zo servisu pre skodu ma silou mocou presviedcal, ze na kulanciu alebo akukolvek zlavu na vymenu retaze nemam narok, nakolko som nechodil do autorizaku skody. Pokial, by som si doniesol svoje veci na opravu, zaplatil, by som iba 125€ za robotu, samozrejme bez 2 rocnej zaruky, iba mi ponúkali pol roka zaruku na pracu. Nakolko som kulanciu zacal riesit s niekým iným vplyvným zo skodovky na druhý deň sa ľady pohli. Sám od seba mi volal servisny technik z origo servisu skody a povedal mi, ze sa situacia zmenila a ze mi poskytnú 70% zlavu na material a 40% na robotu. Na moju otazku, čo sa vlastne stalo a prečo došlo nahle k takej ponuke sa mi technik nevedel vyjadriť. Proste svojim tvrdenim, ze sa ziadna kulancia neda vybavit si nasral do huby. Takto chcú ľudí odradit, aby si vsetko v plnej sume zaplatili. A kedze som mal aj netesnost okolo rozvodov, bol som rád, že mi to spravia na kulanciu. Dokopy ma to stalo 217€+ aj úkon za zmeranie retaze+ mi aj umyli auto :-) Dali mi tam poslednu sadu 03F198158B. Či by mi vymenili aj túto 158B na kulanciu, tazko povedat, asi by zavážilo zmeranie retaze a podla napnutia, by sa asi rozhodlo...Otazka znie, či aj rozvodovu sadu 03F198158 považovať za inovovanu retaz alebo az 158B? Inak nie je orig. servis ako servis. Mne to pripada, ako keby, tí servisni technici mali provízie z toho, aby odradili zakaznika pri uplatňovaní kulancie a snazia sa vehementne vás odradit, ze sa to nedá, nemáte narok, musite si to zaplatit v plnej vyske a podobne. Ono v tomto nasom pripade, ohladom vytahanej rozvodovej retaze sa len treba stazovat a pisat staznosti do servisu ako i volkswagenu a mozno sa ľady pohnú ako v mojom pripade. Ono dá sa vzdy nejak dohodnúť :-)

Mňa by zaujímalo skôr to meno "vplyvného" zo škodovky ... 

Zdravím pánové.

Už někdo donutil servis vyměnit inovované rozvody,nebo nějak  odstranit jejich hlučnost po startu?

Rve mě to každý ráno srdce a blíží se konec záruky.

 

A zkoušel jsi to někde reklamovat? Ptaním se tady to nevyřešíš. Mají na to fabrikou stanovený postup, mimochodem zde mnohokrát zmiňovaný... Krátkodobé zarachocení po startu v délce 1-3 vteřiny není nutně důvod k výměně. Zkontrolují těsnění pod olejovým filtrem a dále pokud budou měřit délku napnutí řetězu, tak musí naměřit tu správnou odchylku (více jak 74 mm), jinak ti nikdo nic nevymění.

Moja skusenost z merania pri 80000:

Povodna retaz menena pri 14500km

Vcera merena dlzka napnutia 65 mm....(zrejme zle merane)

Sporadicky retaz zahrkoce pri poloteplom motore.

Rok vyroby 3/2011

 

 

Já jsem měřil měsíc zpátky, naměřeno 73mm, a hrkne mi to tak 2x do měsíce, technik říkal, že se nemám bát, že to skáče při 76mm :D určitě to v blízké době vyměním, ikdybych to měl platit ze svého.

Zaujimalo by ma je rozmedzie napnutia rozvodovej retaze, neviete niekto?

Zdravím,při 4-leté prohlídce (najeto 46000 km) zjistili vytahaný řetěz (jestli si to dobře pamatuju tak říkal něco o 75 mm), že prý by to co nevidět přeskočilo. Výměna v rámci prodloužené 4-leté záruky. Roomster 10/2010.  Tak sem se ptal, jestli se zase uvidíme za dalších 45 tisíc km, tak prý že ne, protože ty nový rozvody jsou "úplně o něčem jiném", tak uvidím.

  • 4 týdny později...

Zdravim, chcel by som sa spytat ohladne rozvodov na 1.2 TSI - nas firemny Skoda dealer nam ponukol jazdeny Yeti 1.2tsi z Januara 2010, nabehane 90.000km, auto vyzera super a aj dealerka, ktorej doverujem ako vlastnej mame hovorila, ze predchadzajuci majitel sa sprava k svojim autam dobre, z coho ale mam samozrejme strach su prave rozvody tohto motora.

Pytal som sa na historiu a na konci Jula 2011 boli menene rozvody, co by malo nasvedcovat tej zvolavacej akcii na vymenu opravenej sady, viz nizsie:

 

yeti_timing.png

 

Aspon podla pocutia po nastartovani studeneho motora rano som nic zvlastne nepocul, je vsak pravda, ze to bol druhy start to rano nez nam auto priviezli na testovaciu jazdu cca 100m z garaze.

Pri cca hodinovej testovacej jazde tiez ziadne problemy, motor tichy, zatah v pohode.

Nizsie je nahravka startu, ak to pomoze pri posudeni :)

Diky.

Voice 001_sd.m4a

Upraveno od greggie

Motory 1.2 TSI (EA111) nikdy žiadnu zvolávaciu akciu nemali. To o čom hovoríš je pravdepodobne 24W6, tj. servisná akcia pri ktorej sa dávala vymedzovacia podložka a nahrával nový software. Ak boli rozvody menené koncom júla, je vysoká pravdepodobnosť, že to boli ešte staršie rozvody. V takom prípade si treba odložiť menšiu finančnú rezervu pre prípad, že by bola potrebná ďalšia výmena (nie je to žiadna závratná suma). Teraz sa už montuje posledná a zároveň finálna rozvodová sada ktorá už definitívne rieši problém rozvodov.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.