Přejít na obsah

Podložky (rozšiřovací) pod kola Octavia II


Tissot

Doporučené příspěvky

Minulý týden,jsem v Hradci Králové objevil výrobce dist.podložek z duralu...má všechny rozměry. Montoval jsem na místě různé tloušťky a jezdil to zkoušet.

kombinace p 2cm z 2 cm ....vpředu moc vystouplé vzdu málo a plulo to

p 1,5 z 2,5 cm.... vzhledově perfektní ,ale na jízdě se mi něco nezdálo

nakonec jsem koupil dozadu 2,5,vzhledově super a jízdní vlastností perfektní,fakt to sedí. za 4ks podložek se šroubama chce 1900

Na OI jsem měl podložky pod všemi koly a přední pneu se dost sjížděly

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvediem priklad: http://www.tuningshop.sk/?id=1114423020 / su to sice podlozky na Octavku I ale od tej istej znacky a sa daju kupit na Octavku II.. je tam iba ina roztec, narychlo som nenasiel.../ Je to rosirenie o 40 mm.. na napravu spolu.. cize 2a 2. Ako sa da vsimnut každá sada rozširovacích podložiek má TUV certifikát.

Editováno: , autor: Tissot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a tohle TUVko ti pomuze? uznaji ho policajti a STK?

btw- ty chceš dávat podložky pod 16ky kola?

Ci uznaju to policajti.. netusim./neriesim/ na STK sa chodi.. myslim po 4 rokoch /od kupy nove auta/ to uz budem mat nove auto..

Ide o vzhlad.. a vela ludi si pochvaluje prejazd zakrut...

Editováno: , autor: Tissot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

športovejšie naladený vodič a tuner sa rozhodne skôr či neskôr rozšíriť nápravu kolies svojho miláčika a to kvôli zlepšeniu jazdných vlastností, bezpečnosti, a vzhľadu. Rozšírením nápravy kolies samozrejme prispievame hlavne k stabilite podvozku na ceste a to je aj hlavný dôvod, prečo sa zvyknú aplikovať na auto. Je nad Slnko jasné, že možným prispením k rozšíreniu stopy auta slúžia širšie disky a/alebo pneumatiky atd.

/Google/

Rozširovacie podložky od nemeckych firiem patria medzi najkvalitnejšie výrobky tohto typu. Sú vyrobené z ľahkého a pevného hliníka, duralu atd. Podložky sú prísne testované a kontrolované. Spoločnosťi dodržiavu veľmi prísne normy kontroly kvality, počínajúc už pri výbere surových materiálov. Výsledky testov sú prenesené do nepretržitého zlepšovania kvality. Všetky ich výrobky sú certifikované a homologizované v EÚ a spĺňajú aj náročné kritéria a podmienky nemeckého TÜV (Technischer Überwachungs-Verein) a DEKRA (Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungsverein). Niet sa tomu čudovať, že stále väčší počet renomovaných a uznávaných úpravcov na celom svete používa pre svoje úpravy áut podložkové systémy Aj samotný importéri a predajcovia áut sa čoraz častejšie obracajú na firmy s dopytom o ich podložky pre svojich klientov.

/Google/

Rozširovacie podložky sú veľmi obľúbené. Nemajú len optický význam a to že dokážu vytiahnuť efektne kolesá z blatníkov, ale majú vplyv aj na stabilitu auta pri rýchlom prejazde zákrutou. Inak takéto podložky sa dajú vyrobiť aj doma. Pri ich výrobe dávajte pozor na rozmery, aby bolo koleso správne vycentrované a dĺžka šróbov neprekročila povolenú odporúčanú dĺžku. Materiál na ich výrobu použite čo najľahší (hliník, dural) , aby sa nezvyšovala veľkosť neodpruženej hmoty. Okrem podložiek, ktoré rozchod iba rozširujú, existujú aj podložky, ktorými sa dá zmeniť rozteč šróbov ( PCD) a tak umožňujú použitie iných diskov. Ak sa použijú podložky príliš široké (nad 40 mm) začína dochádzať k veľkému silovému namáhaniu uchytenia kolesa (hlavne ložisiek ). Menia sa aj (pákové) pomery, čo ovplyvňuje chovanie pružín, tlmičov a silu v riadení. V takýchto prípadoch je lepšie použiť širší ráf s menším ET.

/Google/

Takze neviem ci je to krok spat.... inac v KE sa daju kupit asi vsade v autorizovanom service a predajni Skoda rozsirujuce podlozky a bez nejakych problemov vam ich aj namontuju... /samozrejme iba ak maju certifikat/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řeknu to takhle..jestli zvolíš podložku a tím posuneš kolo ven nebo použiješ na ráfku jiné ET, je úplně fuk..to už se řešilo jinde, směrodatný je referenční bod kontaktu kola s vozovkou a ten se v obou případech (pokud si rozměrově odpovídají) shoduje, takže první nesmysl.

Za druhé tvrdíš, že díky podložkám získáš lepší jízdní vlastnosti, lepší namáhání konstrukce celé nápravy, lepší vzhled. Myslíš, že vývoj celého auta stojí miliardy jen proto, aby pak nějaký chasník přišel a řekl..2 cm podložka bude good? To asi ne..celá náprava je výrobcem řešená z hlediska namáhání, z hlediska bezpečnosti jednotlivých uzlů (možné poškození) s ohledem na příslušné koeficienty bezpečnosti (kterými je mimo jiné zas zaručen daný počet cyklů..tedy životnost), i z hlediska jízdních vlastností..pardon, já zapomněl, že nejde o statisíce najetých kilometrů, kdy výrobce auto testuje v různých podmínkách a situacích, o GigaByty dat jednotlivých simulací, že vlastně stačí si s autem projet jednu zatáčku ostře a člověk hned ví, že to sedí podstatně líp.

pokud tedy lze tak jednoduše jen podložkami zlepšit jízdní vlastnosti vozidla, pak by nebylo od věci označit tyto podložky za jeden z největších vynálezů lidstva.

Beru, že kupř. zadní nápravě by prospělo kola vysunout víc ven, ale můžu to tvrdit pouze pokud jde o vzhled.

Jak jsem psal na začátku, efekt podložek lze samozřejmě nahradit i ráfky s nižším ET, ale pročpak je asi výrobce neuvádí jako možné? Asi proto,že tomu nerozumí, jinak si to nedovedu vysvětlit.

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skus si precitat ceu debatu od zaciatku..a najdi mi jeden prispevok .. kde ja nieco TVRDIM ze podlozky.. su dobre na stabilitu.. atd.

Od zaciatku ziadam o radu alebo skusenost.. a post. som tu linky, ktore som nenapisal ja .. ani raz som nenapisal ze snimi suhlasim..

PS: ale logicky mi vypliva ze rosirenim napravy je auto stabilnejsie... to ze su namahane zavesi, loziska..brzdy.. atd. je mozne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skus si precitat ceu debatu od zaciatku..a najdi mi jeden prispevok .. kde ja nieco TVRDIM ze podlozky.. su dobre na stabilitu.. atd.

Od zaciatku ziadam o radu alebo skusenost.. a post. som tu linky, ktore som nenapisal ja .. ani raz som nenapisal ze snimi suhlasim..

PS: ale logicky mi vypliva ze rosirenim napravy je auto stabilnejsie... to ze su namahane zavesi, loziska..brzdy.. atd. je mozne.

Já bral argumenty v tvém příspěvku..odpovídal jsem spíš na ně, než na tebe samotného, to je pravda. A co logicky vyplívá nebo ne..na to najdeš odpověď v mém příspěvku..tam jsou jednotlivé důvody a i odpověď, proč bych třeba já podložky rozhodně nedával. Vzhledem k tomu, že je konstrukce aut můj původní obor, tak bych právě tebou zmiňovanou možnost většího namáhání jednotlivých částí nebral určitě na lehkou váhu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale inak aj ja si myslím, že výrobca tú nápravu navrhol tak, ako ju navrhol a asi má na to nejaké dôvody. A pokiaľ by aj nemohol použiť o niečo širšiu nápravu, lebo koncern vyrába o 20 mm užšiu a vyrábať inú by bolo drahé, tak nie je problém použiť disky s iným ET a bolo by. Ale nie je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ved disky s inym ET sa i pouzivaju.. nie? 17" Pegasy alebo RS disky maju ET 37 /nepametam si.. / normalne maju 45 ak si spominam.. ci nie?? Kolko je to rozdiel v cm

No vyrobca sa musi drzat vyhlasky /napr. Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky o podmienkach premávky vozidiel na pozemných komunikáciách/ a nemoze vysuvat len tak napravu.. bolo by to na ukor zvecsenia blatnikov.. kolesa nesmu vycnievat! I ked si to tu niekto nechce priznat rozsirenie napravy ma na stabilitu velky vplyv / na vzhlad sa nepozeram/.

Editováno: , autor: Tissot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ved disky s inym ET sa i pouzivaju.. nie? 17" Pegasy alebo RS disky maju ET 37 /nepametam si.. / normalne maju 45 ak si spominam.. ci nie?? Kolko je to rozdiel v cm..

ET znamená vzdálenost mezi dosedací plochou ráfku na náboj a mezi pomyslným středem pláště kola..hodnota je v mm. Tzn. čím nižší ET, tím víc je střed pláště vysunutý ven..a zjednodušeně řečeno tím větší je rozchod, ale zároveň i namáhání..Výrobce má jednotlivé varianty dobře odzkoušené a ví, co a jak si může dovolit..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...