Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Porucha motoru pri startu 1.2 TSI - preskocene rozvody

Doporučené odpovědi

ok, vysvětlení stačí, kdyby jsi to měl v popisu bylo mi to jasné hned.

Fábie bude na lpg až v létě.Proto to ještě v popisu nemám.

Diky :rolleyes: Dusane

Upraveno od Petrrr

Pekne rachtanicko ovsem to neni TSI ale TFSI a to je uuuuplne jinej motor :D:D:D

A ani na tom Pawoukově videu to není řetěz co klape, ale ventily, potažmo nenatlakovaný hydroštely....

Kdepak Ekkare, v tom mnou uvedeném čase jsou to rozvody. Mám s tím přece jenom nějakou zkušenost. Ale je pravda, že toto je jen soft sound rozvodů. Již delší dobu mě to rachotí daleko víc. Bohužel se mi stále nedaří najít video, kde by byl ten šílený zvuk slyšet pořádně.

Pekne rachtanicko ovsem to neni TSI ale TFSI a to je uuuuplne jinej motor :D:D:D

 

1.2 TFSI = 1.2 TSI.. Je to jen hra s písmenky, kdy se pro ulehčení "F" neuvádí aby se nepletlo s jiným značením..

Už se v tom přestávám orientovat, Pawouk má TSI z roku 2010, tam chápu, že to bylo odfláklý, už ale nevím, jak jsou na tom TSI nyní vyráběné, vím, že majitel Rapidu mal.jaroslav si stěžoval na rachtání po startu, po výměně oleje je to již mnohem lepší.

byl bych ochoten akceptovat občasné lehké zarachocení, ale na řev, že se budou lidí otáčet. Pochopil jsem, že TSI je velmi citlivé na kvalitu oleje, atmo 1,4 předpokládám, tak citlivý není ani na kvalitu oleje ani nevydává pazvuky.

Atmo 1,4 aktuální verze 63kW po odstavení delším jak cca 8 hodin (1 pracovní směna) vydává kloktavej pazvuk přibližně 1 sekundu trvající - připomíná tím na chviličku diesel. Je to průvodní zvuk způsobenej odtokem oleje z hydraulicky vymezovanejch ventilovejch zdvihátek alias HYDROŠTELŮ. Po té 1 sekundě je čerpadlo stihne natlakovat a klokotání utichne - není to nebezpečný, jen člověka udiví, že takovou pitomost nedokázali soudruzi inžinýři v 21. století ošetřit a vybavit kanál vedoucí k zdvihátkům aspoň zpětnou klapkou, která by omezila odtok oleje z kanálu - takže by se tlak v hydroštelech doplnil okamžitě ještě během prvních (startovacích) otáček motoru. Ale to všecko je o chtění a ve finále o penězích vražených do doladění...

Myslím, že nemáš pravdu. Do hydrostavu přitéká olej otvorem, který je nad prostorem, který se plní olejem a tím vymezuje vůli, takže z tohoto prostoru nemá kudy by olej odtekl.

1.2 TFSI = 1.2 TSI.. Je to jen hra s písmenky, kdy se pro ulehčení "F" neuvádí aby se nepletlo s jiným značením..

SAMOZŘEJMĚ, TO MĚLA BÝT NADSÁZKA.  :kol-48:

Na tom prvním to chroustne, pak je to OK. Druhé video je neprůkazné - podle mě je tam zvuk motoru normální.

to první jsou rozvody, ale to druhé je klasické vstřikování...

Myslím, že nemáš pravdu. Do hydrostavu přitéká olej otvorem, který je nad prostorem, který se plní olejem a tím vymezuje vůli, takže z tohoto prostoru nemá kudy by olej odtekl.

Ano - v samotným zdvihátku ano, ale já mluvím o kanálu od filtru nahoru k vačkovým hřídelům atd - tenhle kanál na odstaveným motoru částečně vyteče i když je ve filtru zpětná klapka - a než se celej ten kanálek zase zaplní a natlakuje, tak to prostě trochu "zakloktá ventilama" - koneckonců i řetěz u TSI rachtá hlavně kvůli tomu, že má dýlkovou vůli, kterou teprve po určitý (relativně krátký) době eliminuje olejem natlakovanej napínák...

wooow odkial tieto všetky veci chlapi viete ? :) :) :)

z wikipedie preci :D:D:D

V zdvihátku není tlak potřeba. Tam stačí přítomnost oleje v komůrce s kuličkovým ventilem. Olej zdvihátkem protéká směrem nahoru na mazání vačky, takže se ve zdvihátku ani žádný tlak (který by stál za řeč) nemůže vytvořit. A vzhledem k ploše pístku zdvihátka a tlaku oleje by stejně vzniklá síla nestála za řeč. 

 

A u napínáku je to stejné, kuličkový ventil drží olej pod pístem, takže bych řekl, že napínák není napínák, ale hydrostav. 

 

Vím, že se všude mluví o tlakování, ale nedává to smysl a obávám se, že jsme se tím nechali svést na "špatnou stopu". 

 

Zdvihátko 2.pdf

Upraveno od McMatej

wooow odkial tieto všetky veci chlapi viete ? :) :) :)

Mario René Cedrych

Automobily Škoda Fábia 

myslíš že ekkar to jen překopírovává z wikipedie?? pravda, říkal jsem si kde vzal ty vědomosti od motorů počínaje a elektroniky a kibernetiky konče...

Ten napinak je fakt záhada,9 z 10 studených startov po hodine a viac je úplne normálna. Naopak pri teplom motore 10 a viac minút po odstavení a opätovnom štarte skoro vždy zarachotí. Podľa mňa je tam slabá pružina.

V zdvihátku není tlak potřeba. Tam stačí přítomnost oleje v komůrce s kuličkovým ventilem. Olej zdvihátkem protéká směrem nahoru na mazání vačky, takže se ve zdvihátku ani žádný tlak (který by stál za řeč) nemůže vytvořit. A vzhledem k ploše pístku zdvihátka a tlaku oleje by stejně vzniklá síla nestála za řeč. 

 

A u napínáku je to stejné, kuličkový ventil drží olej pod pístem, takže bych řekl, že napínák není napínák, ale hydrostav. 

 

Vím, že se všude mluví o tlakování, ale nedává to smysl a obávám se, že jsme se tím nechali svést na "špatnou stopu". 

 

attachicon.gifZdvihátko 2.pdf

No a právě ten kuličkový ventilek a pístek zdvihátka může mít průsak, což je normální věc. V návodu k obsluze je přeci toto možné zarachtání zmíněno.

Ten miniaturní průsak nehraje žádnou roli při rychlostech fáze stlačování hydroštelu (oleje v komůrce pod pístkem). Ve fázi odlehčení hydroštelu se komůrka shora tím ventilkem automaticky doplňuje olejem z tělesa pístku, tj. potažmo z olejového kanálku v hlavě motoru.

Tj. na množství průsaku za čas má vliv těsnost ventilku a pístku (kvalita-přesnost výroby, stáří-opotřebení), tepelně-rozměrová závislost, viskozita oleje, doba stání motoru a zda hydroštel zůstal po zastavení motoru ve fázi stlačení. Pro znovunaplnění komůrky platí to co říkal Ekkar + zase vliv viskozity oleje. Proto chování (zarachtání) je také závislé na typu a teplotě oleje.

(s řetězovým rozvodem je to technicky podobné, ale bohužel nebezpečné)

Upraveno od Finley

Jen poznámka - klasické "zacvakání" hydroštelů (jako jsem slýchával u studeného motoru 1.4 16V 74 kW) jsem u tohoto motoru ještě neslyšel, všechno totiž přehluší cvakavý zvuk vstřikování a vysokotlakého palivového čerpadla.

Finley:

V podstatě souhlasím.

 

Jen upřesnění, olej se do komůrky doplňuje ve fázi odlehčení, kdy pístek nadzvedává pružina uvnitř hydrostavu. viz příloha

 

 zdvihátko 3.pdf

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.