Voice Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 ok, vysvětlení stačí, kdyby jsi to měl v popisu bylo mi to jasné hned. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dusan.k Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 Fábie bude na lpg až v létě.Proto to ještě v popisu nemám. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 (editace) Diky Dusane Editováno: 26. Březen 2014, autor: Petrrr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 První start ve videu (cca 13 - 15 vteřina): Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 Pekne rachtanicko ovsem to neni TSI ale TFSI a to je uuuuplne jinej motor :D:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 A ani na tom Pawoukově videu to není řetěz co klape, ale ventily, potažmo nenatlakovaný hydroštely.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 Kdepak Ekkare, v tom mnou uvedeném čase jsou to rozvody. Mám s tím přece jenom nějakou zkušenost. Ale je pravda, že toto je jen soft sound rozvodů. Již delší dobu mě to rachotí daleko víc. Bohužel se mi stále nedaří najít video, kde by byl ten šílený zvuk slyšet pořádně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galvi Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 Pekne rachtanicko ovsem to neni TSI ale TFSI a to je uuuuplne jinej motor :D:D 1.2 TFSI = 1.2 TSI.. Je to jen hra s písmenky, kdy se pro ulehčení "F" neuvádí aby se nepletlo s jiným značením.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 Už se v tom přestávám orientovat, Pawouk má TSI z roku 2010, tam chápu, že to bylo odfláklý, už ale nevím, jak jsou na tom TSI nyní vyráběné, vím, že majitel Rapidu mal.jaroslav si stěžoval na rachtání po startu, po výměně oleje je to již mnohem lepší. byl bych ochoten akceptovat občasné lehké zarachocení, ale na řev, že se budou lidí otáčet. Pochopil jsem, že TSI je velmi citlivé na kvalitu oleje, atmo 1,4 předpokládám, tak citlivý není ani na kvalitu oleje ani nevydává pazvuky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 Atmo 1,4 aktuální verze 63kW po odstavení delším jak cca 8 hodin (1 pracovní směna) vydává kloktavej pazvuk přibližně 1 sekundu trvající - připomíná tím na chviličku diesel. Je to průvodní zvuk způsobenej odtokem oleje z hydraulicky vymezovanejch ventilovejch zdvihátek alias HYDROŠTELŮ. Po té 1 sekundě je čerpadlo stihne natlakovat a klokotání utichne - není to nebezpečný, jen člověka udiví, že takovou pitomost nedokázali soudruzi inžinýři v 21. století ošetřit a vybavit kanál vedoucí k zdvihátkům aspoň zpětnou klapkou, která by omezila odtok oleje z kanálu - takže by se tlak v hydroštelech doplnil okamžitě ještě během prvních (startovacích) otáček motoru. Ale to všecko je o chtění a ve finále o penězích vražených do doladění... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 Myslím, že nemáš pravdu. Do hydrostavu přitéká olej otvorem, který je nad prostorem, který se plní olejem a tím vymezuje vůli, takže z tohoto prostoru nemá kudy by olej odtekl. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 1.2 TFSI = 1.2 TSI.. Je to jen hra s písmenky, kdy se pro ulehčení "F" neuvádí aby se nepletlo s jiným značením.. SAMOZŘEJMĚ, TO MĚLA BÝT NADSÁZKA. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juraj07 Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 (editace) a toto neni ten zvuk? http://www.youtube.com/watch?v=h0AN0uGNgck Editováno: 27. Březen 2014, autor: juraj07 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 Na tom prvním to chroustne, pak je to OK. Druhé video je neprůkazné - podle mě je tam zvuk motoru normální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 to první jsou rozvody, ale to druhé je klasické vstřikování... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 Myslím, že nemáš pravdu. Do hydrostavu přitéká olej otvorem, který je nad prostorem, který se plní olejem a tím vymezuje vůli, takže z tohoto prostoru nemá kudy by olej odtekl. Ano - v samotným zdvihátku ano, ale já mluvím o kanálu od filtru nahoru k vačkovým hřídelům atd - tenhle kanál na odstaveným motoru částečně vyteče i když je ve filtru zpětná klapka - a než se celej ten kanálek zase zaplní a natlakuje, tak to prostě trochu "zakloktá ventilama" - koneckonců i řetěz u TSI rachtá hlavně kvůli tomu, že má dýlkovou vůli, kterou teprve po určitý (relativně krátký) době eliminuje olejem natlakovanej napínák... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juraj07 Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 wooow odkial tieto všetky veci chlapi viete ? :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 z wikipedie preci :D:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 (editace) V zdvihátku není tlak potřeba. Tam stačí přítomnost oleje v komůrce s kuličkovým ventilem. Olej zdvihátkem protéká směrem nahoru na mazání vačky, takže se ve zdvihátku ani žádný tlak (který by stál za řeč) nemůže vytvořit. A vzhledem k ploše pístku zdvihátka a tlaku oleje by stejně vzniklá síla nestála za řeč. A u napínáku je to stejné, kuličkový ventil drží olej pod pístem, takže bych řekl, že napínák není napínák, ale hydrostav. Vím, že se všude mluví o tlakování, ale nedává to smysl a obávám se, že jsme se tím nechali svést na "špatnou stopu". Zdvihátko 2.pdf Editováno: 27. Březen 2014, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 wooow odkial tieto všetky veci chlapi viete ? :) Mario René Cedrych Automobily Škoda Fábia Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 myslíš že ekkar to jen překopírovává z wikipedie?? pravda, říkal jsem si kde vzal ty vědomosti od motorů počínaje a elektroniky a kibernetiky konče... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 Ten napinak je fakt záhada,9 z 10 studených startov po hodine a viac je úplne normálna. Naopak pri teplom motore 10 a viac minút po odstavení a opätovnom štarte skoro vždy zarachotí. Podľa mňa je tam slabá pružina. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Finley Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 (editace) V zdvihátku není tlak potřeba. Tam stačí přítomnost oleje v komůrce s kuličkovým ventilem. Olej zdvihátkem protéká směrem nahoru na mazání vačky, takže se ve zdvihátku ani žádný tlak (který by stál za řeč) nemůže vytvořit. A vzhledem k ploše pístku zdvihátka a tlaku oleje by stejně vzniklá síla nestála za řeč. A u napínáku je to stejné, kuličkový ventil drží olej pod pístem, takže bych řekl, že napínák není napínák, ale hydrostav. Vím, že se všude mluví o tlakování, ale nedává to smysl a obávám se, že jsme se tím nechali svést na "špatnou stopu". Zdvihátko 2.pdf No a právě ten kuličkový ventilek a pístek zdvihátka může mít průsak, což je normální věc. V návodu k obsluze je přeci toto možné zarachtání zmíněno. Ten miniaturní průsak nehraje žádnou roli při rychlostech fáze stlačování hydroštelu (oleje v komůrce pod pístkem). Ve fázi odlehčení hydroštelu se komůrka shora tím ventilkem automaticky doplňuje olejem z tělesa pístku, tj. potažmo z olejového kanálku v hlavě motoru. Tj. na množství průsaku za čas má vliv těsnost ventilku a pístku (kvalita-přesnost výroby, stáří-opotřebení), tepelně-rozměrová závislost, viskozita oleje, doba stání motoru a zda hydroštel zůstal po zastavení motoru ve fázi stlačení. Pro znovunaplnění komůrky platí to co říkal Ekkar + zase vliv viskozity oleje. Proto chování (zarachtání) je také závislé na typu a teplotě oleje. (s řetězovým rozvodem je to technicky podobné, ale bohužel nebezpečné) Editováno: 27. Březen 2014, autor: Finley Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 Jen poznámka - klasické "zacvakání" hydroštelů (jako jsem slýchával u studeného motoru 1.4 16V 74 kW) jsem u tohoto motoru ještě neslyšel, všechno totiž přehluší cvakavý zvuk vstřikování a vysokotlakého palivového čerpadla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 27. Březen 2014 Sdílet Vloženo 27. Březen 2014 Finley:V podstatě souhlasím. Jen upřesnění, olej se do komůrky doplňuje ve fázi odlehčení, kdy pístek nadzvedává pružina uvnitř hydrostavu. viz příloha zdvihátko 3.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.