Přejít na obsah

TOUR TDi PD 74kw chování motoru


mandido

Doporučené příspěvky

Zdravím,

mám Octvavii Tour (2008) 74kw TDi PD, najeto 140 000 km. Když nastartuju zahřátý motor, tak strašně vibruje (za studena to nedělá), po prošlápnutí plynu se otáčky normálně vrátí, ale začne opět vibrovat. Při popojíždění v koloně se po chvíli nedají udržet ruce na volantu. Jinak tento motor doprovází několik zvláštností, teda alespoň pro mě: plynový pedál reaguje až po několika cm stlačení (několik prvních cm je úplně mrtvo), což je do třetího převodového stupně doplněno o výrazné škubnutí. Když jedu z kopce se zařazenou rychlostí a jenom poťukávám na pedál, tak kolem 1900 ot./min. to při každém stisknutí cukne, to stejné při rychlém puštění pedálu, jak když rychle pustím spojku. Když někoho vezu, tak si myslí že neumím řadit. Prý to dělá turbo. Další věcí je, že na volnoběh je neklidná ručička otáčkoměru, trochu to kolísá. Jezdím s tím na garančky do autorizovaného servisu, podle diagnostiky ok a podle mechaniků také, tak nevím. Do 130 000 tankováno u Shell, potom Benzina Verva. Před týdnem na garančce vyměněn převodový olej a přešel jsem z longlive motor. oleje Shell na Repsol Elite TDi (přepnuto na interval 15000km/1 rok). Nic z toho neovlivnilo chování motoru. Ještě dodám, že auto za posledních deset tisíc km krapet zlenivělo, do účinných otáček turba je to šnek, při rozjezdech na to musím dost šlapat, ale žádný dým se z toho nevalí. Prosím o Váš názor, je to můj první traktor, tak nevím jestli je to normální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Povedal by som že to normálne určite nie je. Ja teda mám 4x4 r. 2003 tdi PD, ale jazdí to bez pod. problémov. Možno by som (okrem iného) skontroloval tú podtlakovú nádržku na turbe a podtlak. elektroventily, prípadne i váhu vzduchu. Mne to začína ťahať už od 1300 a plynule to stúpa až do 4000, , ale pri bežnom provoze jazdím 1700-800 do cca 2800-3000. Potom to už moc hučí.

Editováno: , autor: matomoto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak problém vyřešen. Nakonec jsem to odvezl do Dieselpower, kde našli poškozený vstřikovač (elektromagnet) a nefunkční EGR ventil. Rovnou jsem nechal nové EGR softwarově omezit. Po opravě se chování auta znatelně zlepšilo. To cuknutí v reakci na plynový pedál zůstalo, ale není to problém motoru, asi dvouhmota nebo silentbloky. Co není v paměti závad, tak je pro autorizovaný servis v pořádku. Třívalec s rozbitým "eko" zařízením je pro ně ještě v normě. Jinak s tím humpoláckým pětikvaltem a kolama 195/65 R15 jezdím po dálnici maximálně 140 km/h při 3000 ot./min. kvůli hluku. Určitě by šlo víc, ale jen se špunty v uších.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...