Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Pandora: HTP je lepší z hlediska spolehlivosti,ale je to především dobrý motor do města,všude jinde je to trochu kompromis.Doporučil bych zkusit i vozy jiné značky,namátkou Peugeot 308 1.4VTI,Hyundai i30 1.4i 16v,či Renault Megane 1.6 16v,všechnyzmíněné jsou cca do 300tis.nové,stačí pohledat a jsou i skladovky či předváděčky v ceně tříválcové Fabie a s lepší výbavou.Škodovka bude bodrá až se tam dostane nový typ motoru 1.2TSI,který má již řemen...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taviči,zase plácáš nesmysly. A není to poprvé.Ty jsi konstruktér toho nového TSI,že tady můžeš kategoricky tvrdit něco o tom,že "škodovka bude dobrá,až dostane nový typ motoru 1.2 TSI"? Jak to můžeš napsat,když ten motor je v prodeji pár měsíců? Ano zbavil se řetězů,ale to ještě nic neznamená. Celková spolehlivost se ukáže až časem,rozvody nejsou jaksi jedinou součástí motoru,která se může porouchat. Tak bych se k tomuto bodu moc nerozepisoval. Jinak ze sebe děláš naprostého technického ignoranta. A zkušenost velí,že každá novinka má nějaké ty mušky. Záleží jen jak se je rychle podaří odstranit. Pokud někdy vůbec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, nechcel som TSI z prvého roku výroby, opravnú sadu mám tiež už z druhej "vyladenejšej série". Občas to hŕka stále, pričom neexistuje pravidlo, kedy sa to prejaví, je úplne jedno či parkujem s ručnou, alebo len s rýchlosťou, teplý, či studený, skrátka ako - kedy sa TSI zachce. Povedal by som, že aj EA211 bude trpieť benzínom v oleji pri krátkych trasách a pod. Zatiaľ by som povedal, že je to s každým novým FW horšie a výsledky testov na vodičoch budú plne zneužité v EA211. Škoda momentálne okrem kompromisného HTP nemá v benzíne čo ponúknuť, TSI je síce pomerne temperamentný, no silne náladový čo sa spotreby a iných prejavov týka. Podľa mňa do mesta HTP, mimo mesta TDI aj keď aj tie už zmrvili CR. V chorvátsku som bol na 40kW HTP 3x a vôbec to nebola trauma, len sa netreba pretekať s TDI > 2,0 a vystačiť si s rýchlosťou do 140km/h tacho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Auto chci mít na více než 5 let. Jen podle jízdních vlastností bych si vybral TSI, to bych ale nesměl číst toto forum.

Potřebuji motor univerzální tj. nyní na jízdy do 10 km, jenže časem člověk může změnit zaměstnání a bude jezdit déle a nepoběžím si hned koupit nové auto.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co třeba Suzuki Swif 1.2 GL/A nebo rovnou GLX? Máme doma Fabii 1.4 a Swifta 1.3 (model 2005-2010, ne ten nejnovější), ale vyzkoušel jsem i ten nový a sezení v tom dost připomíná Fabku, u starýho jednoznačně a u novýho se musí sedadlo trochu vyšroubovat, rozsah seřízení je opravdu velký). Swifta máme 6 rok a absolutně žádné technické prolbémy, jen olej a filtry, dynamika srovnatelná s TSI (50-80 na trojku za 5s, na 100 11s) spotřeba 6.6l/100, (nový má 1.2 VVT a žere cca o 1l /100 méně)...kufr je ovšem jen cca 200l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prekvapilo me, ze s 1,4 na rovine se s tim da v pohode jezdit i pod 2 000 otacek, kdyz jsem jezdil s motorem Euro 4, tak se sbiral hure. Negativne me prekvapilo, jak je ten motor na volnobeh, kdyz je nezahraty hlucny. Stal jsem u auta. A pokud se toci k 3 000, tak hlucnost celkem roste. TSI je tissi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

 

Rozhodujeme si koupit nové ( nebo novější ) auto a pokud by volba padla na nové, tak by to asi byl Roomster. Chci se zeptat ( protože jsem to přestal sledovat ), jak moc je ještě riziko dnes koupit fungl novou 1.2TSI - 63kW a jak moc je ještě "jistota" koupit 1.4 16V ? :)

 

PS: u 1.2TSI se asi bojím, že to riziko stále je, protože Octavia apod. už má řemen... U 1.4 16V netuším, v jaké kvalitě je teď po tolika letech sekaj ( jestli se nemýlím, tak ty motory dělaj v Polsku )...

 

díky  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 16V doufám ještě je starý kvalitní motor, ale já jsem měl asi (opět) štěstí na nějaký blbý kousek, protože mě trápí špatné studené starty...

 

U Roomstra je jiné zpřevodování - při 130 km/h dle GPS má motor 4000 ot., oproti fabii, která má 3600 ot./min. To trochu kazí dojem - vyšší hlučnost i spotřeba oproti fabii :-/

 

K 1.2 TSi se radši nebudu vyjadřovat, ten motor v současném provedení ve Fabii je pořád konstrukčně špatný, takže bych se mu vyhnul největším obloukem. Až bude mít svody v hlavě motoru, rozvodový řemen a další úpravy, pak pro mě bude určitě zajímavý.... Zatím ale ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vidíš, to je zajímavý že je jinak zpřevodovaný...

Po dálnici většinou jedu jako prase, no teď mám Fabii 1.4MPI 50kW, tak když to nebude horší co se týče otáček, tak mi to asi vadit nebude, na šílenou spotřebu jsem už zvyklej... :)

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja by som ti odporúčil sa zviezť 1,2tsi a povieš že 1,4ku nechceš, ja osobne mám vyskúšanú aj 1,4ku a aj 1,2Tsi v silnejšej variatne čo sa týka tej 1,2ky tak môj tato má služobnú fabiu vyrobenú 11/2012 a teraz tam má cez 39tkm najazdené a zatial mu nič nemenili reťaz, z autom chodí ako potrebuje niekedy usporne niekedy ako o život, olej mu to nežerie a výkonu to ma dostatok, čo sa týka otáčok tak 1,2TSI 63kw a 77kw verzia majú rovnaké sprevodovanie čiže pri 130kmh to má cca 3000ot, motor je dosť tichý, 1,4ka je dobrý motor ja osobne mám priemernú spotrebu teraz 5,7l a čo sa týka dynamiky mne to stačí na dialnici to na Roomstri pri 130kmh točí ako povedal froggy 3800ot podľa tachometra a otáčkomera a spotreba je okolo 7,5-8l čo sa týka hluku tak 1,2ka je o veľa tichšia aj vďaka dlhšej prevodovke, ja osobne by som išiel do 1,2ky aj keď to má ešte vady ale tieto nové motory už sa tak nekazia ako to bolo v roku 2010-2011 kde to bola novinka a skoro každý mal problémy z reťazou, pri objednávke nového auta si priplať za 4ročnú záruku a budeš mať relatívne pokoj od týchto závad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...