Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

236 členové hlasovali

  1. 1. Jaký motor???

    • 1.2 TSI 63kw
      35
    • 1.2 TSI 77kw
      66
    • 1.6 TDI
      22
    • 1.2 HTP
      23

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

...pokiaľ nebude dostatočne spoľahlivostne vyriešený problém preplňovania valcov motora turbodmychadlom...

 

Prosím ťa, ty tu o čom točíš? 

S motorem 1.2 40kW z roku 2005 (najeto 112tkm) jízdy po Praze v naprosté pohodě. Po dálnici do limitu nebyl problém, ale citelně chyběl výkon. Do Chorvatska ale vždy dojel bez újmy. Pro čistě městský provoz nebo krátké pojížďky naprosto vyhovující motorizace. Pro větší potřebu jízd i mimo město a dálnice, jsem v roce 2009 zvolil motor 1.2 51kW (najeto zatím přes 40tkm). Ve městě je to ještě solidnější ježdění a dálnice v limitu už nejsou taková hanba :kol-28:. Prostě ideální motorizace pro běžného řidiče pro přepravu z A do B do středně dlouhých vzdáleností. U koho nad rámec městského provozu převažují delší jízdy nebo jízdy po dálnici, pak je optimální 1.4 63kW, kterou mám nyní. Ve městě není tak hbitá, jak obě předchozí 1.2. Ale po vytočení nebo po vyjetí z města se pak lehce projeví větší objem, ovšem oproti 51kW to není nijak propastně. Kdo lítá denně nebo často hlavně po dálnicích, kdo chce nekompromisně výkon a tah motoru v širokém spektru otáček a přesto z nějakého důvodu nechce diesela, pro něj je jednoznačná volba turbomotor TSI s objemem a výkonem podle jeho individuálních preferencí :kol-47:

Upraveno od fufal

  • 2 týdny později...

Motor HTP vo fabii,ktora sa teraz predava,presiel dostatocnou upravou od tych prvych motorov vo fabii 1?Tie nemali dobru povest.Co tam upravili,je nan spolahnutie?

O tomto je tu kopec príspevkov. Nebuď lenivý, použi funkciu "Hledat" a študuj

  • 3 měsíce později...
  • 2 týdny později...

Je posledni moznost objednat Fabii 2 s 1.4 nebo 1.2 TSI 63kW (Tour Ambition, 4 roky zaruka). Jezdim kazdy den do prace 2x23km Ostrava-Opava, pak 2 krat za mesic na chalupu 75km tam a 75 zpet a dovolena v Chorvatsku. Celkem tedy ~15 tkm za rok. Ktery z tech dvou motoru na takove jezdeni vybrat?

Ja by som zvolil 1.2 TSI a pre istotu záruku čo najdlhšiu. :-)

Trasy máš už relativně dlouhé, také bych volil TSI... Záruku při takovém nájezdu (15 000 rok x 4 roky = 60 tis km..) by ti měla stačit 4 roky a 60 tis km, ale možná bych uvažoval, pokud si auto chceš nechat déle o připlacení na 5 let a 150 000 km, je to sice 7700 navíc, ale já teď kupovat auto, tak ji tam mám taky :kol-28:  

Neviem aké sú teraz ceny, a ako rýchlo potrebuješ auto, a aké sú teraz ceny, ale zvážil by som aj Polo s novším motorom EA211. Samozrejme iba ak stačí hatchback.

Pokud nebudeš montovat LPG jako já, ber TSI a co nejdelší záruku..klidně přikoupenou.....

Je posledni moznost objednat Fabii 2 s 1.4 nebo 1.2 TSI 63kW (Tour Ambition, 4 roky zaruka). Jezdim kazdy den do prace 2x23km Ostrava-Opava, pak 2 krat za mesic na chalupu 75km tam a 75 zpet a dovolena v Chorvatsku. Celkem tedy ~15 tkm za rok. Ktery z tech dvou motoru na takove jezdeni vybrat?

jednoznacne 1.4  a hodit do LPG...

LPG je fajn, ale iba ak ti nevadí, že budeš voziť rezervu v kufri. To by mne osobne vadilo.

Ani 1,4 16V není zrovna tichošlápek, i když je to verze pro východní trhy:

 

http://www.youtube.com/watch?v=gzNDpS1nQpU

Ty vole proč to sem dáváš jako příklad hlučného  moitoru, když to tam zrovna řeší, že je nějakej vadnej. Takhle přesně se mate veřejné mínění. Doporučuji ti kurz ruštiny, než sem zase něco dáš  :kol-48:

LPG je fajn, ale iba ak ti nevadí, že budeš voziť rezervu v kufri. To by mne osobne vadilo.

tak k tomu muzu rist asi toto

1-rezervu nevozim uz cca 15t km.. je to sice sazka do loterie, ale v dnesni dobe neni problem na skorokazde benzince koupit spray na opravu gumy, ktery mimochodem taky nevozim. Pokud bych pichl v praci, tak asi 10 dalsich lidi ma fabku/roomstera, takze by nebyl problem si od nejakeho kolegy pujcit rezervu.. na delsi trasy -1x za 2,3,4 mesice? rezervu beru, ale zatim jsem ji nepotreboval..

2-jak jsem jiz zminil, neni problem koupit v cene 3-4sta kc spray na opravu pichle gumy, notabene pokud se clovek pohybuje po meste, kde je kapacita 1 benzinka na kazdych 5 km a na kazdem rohu je pneuservis, tak je to nepodstatne resit..

3- pri cene 1,30 kc na 1km jizdy s timto motorem a to auto honim a nejedu na spotrebu a aktualni cene lpg 16,20-17,90 jak kde misto 34-37kc za benzin se divim lidem, kteri jeste lpg nemaj, ze se dobrovolne nechaj okradat.

4-i pri najezdu 15t km za rok se lpg vyplati a to o dost... ja sam mam s timto motorem najeto 45t km na LPG od rijna 2012 a jediny vydaj byl cca 300kc za revizi a z dobre vule jsem posunul vymenu svicek ze 60t km na 45tkm+vzduchovy filtr.. jinak normalne jezdim. Moje  uspora na palivu je pres 45t korun. Pokud odectu cenu za prestavbu 26500+300kc revize, tak jsem usetril i tak dost a s kazdym kilometrem setrim dalsi penize, protoze do prace nejak jezdit musim, kor kdyz jezdime 2. Urcite bych se LPG nebal a vozeni rezervy v kufru je naprosto ta posledni vec, kterou bych resil.

Upraveno od JirkaBrno

Každý to máme jinak,já třeba plyn do auta prostě nechci a hotovo. Ale jinak k tématu: Za mne každopádně 1,2 TSI. (1,4 mám a proto doporučuji TSI, ten motor je uživatelsky daleko příjemnější, je pružnější, menší spotřeba, táhne víc z nižších otáček)

nechtěj, je to tvoje vec.. ono je rozdil za rok projet 40t nebo 20t korun....uživatelsky příjemnější... aha.. pokud máš na mysli ,,porodní problemy,, neustale zde dokola a dokola diskutovatelne, tak to jo.. ja mam auto na jezdeni po silnici, ne ze servisu do servisu.. za mě 1,4.. :kol-31:

Upraveno od JirkaBrno

Osobně si myslím, že když píše, že má nájezd cca 15 000/rok, je přestavba na plyn pro něj zbytečná..

jinak k rezervě...už se nemusí vozit....stačí mít opravarenskou sadu....také ji nevozím...

Ty vole proč to sem dáváš jako příklad hlučného  moitoru, když to tam zrovna řeší, že je nějakej vadnej. Takhle přesně se mate veřejné mínění. Doporučuji ti kurz ruštiny, než sem zase něco dáš  :kol-48:

To samý jsem Pandorovi psal v SZ, když ze mne tahal rozumy ohledně uživatelských dojmů z motoru 1,4 16V BXW - majitel natočil video jako ilustraci cvakajícího rozvodu, kterej následně servis kompletně měnil. 

Jo, tohle je důsledek zrušení povinný výuky ruštiny už na základce v 90. letech minulýho století - ročníky 1982-3 a mladší už nedokážou číst azbukvice a celkem "absaljútno něpanimájut pa rússki". I když - ruština se zase vrací, moje dcera ji má jako další VOLITELNEJ cizí jazyk v 8. třídě ZŠ...

Je posledni moznost objednat Fabii 2 s 1.4 nebo 1.2 TSI 63kW (Tour Ambition, 4 roky zaruka). Jezdim kazdy den do prace 2x23km Ostrava-Opava, pak 2 krat za mesic na chalupu 75km tam a 75 zpet a dovolena v Chorvatsku. Celkem tedy ~15 tkm za rok. Ktery z tech dvou motoru na takove jezdeni vybrat?

je otázka, jak dlouho toto auto hodláš mít. Jestli ho chceš za 5 let otočit, kup TSI. Jestli ho chceš mít třeba 10 let, kup 1.4. 

 

PS: ani nepřemýšlej o jiným autě, pokud vybíráš z tohodle segmentu, ten "výprodej" který teď je u Škodovky je hodně výhodný a skoro bezkonkurenční...

JirkaBrno, opravná sada je použiteľná iba ak máš malý defekt napr. od klinca a podobne, inak je na dve veci. Ja sám mám v aute opravnú sadu, ale plánujem dať rezervu, lebo pred rokom som mal defektov viac než dosť. V jednom prípade sa mi naraz poškodili obe predné pneumatiky. Na šťastie mohol som na tom ešte pár dní opatrne jazdiť, ale inak boli na odpis. Mesiac na to som zase mal v noci taký defekt, že tlak z pneumatiky bol preč behom dvoch sekúnd, a mal som rozrezaný profil, takže opravnú sadu som ani nevyberal z kufra. Musel som v noci zavolať kamaráta ktorý prišiel a požičal mi svoju rezervu a náradie s ktorým sme vymenili kolesá (dokonca bola potrebná trojvýmena kvôli priemeru diskov a bŕzd).
Ak by sa mi to stalo niekde stovky kilometrov od domu, nedajbože ešte aj v zahraničí, tak môžem riešiť odťahovku, a neviem čo všetko ešte.

Takže ak sa niekto motá autom čisto iba v meste, alebo v blízkom okolí, tak beriem, dá sa žiť aj bez rezervného kolesa, prípadne ho mať doma a zbehnúť pre neho taxíkom, ale inak je to riziko.

Čo sa týka nákladov na LPG, tie sú mi jasné, dokážem si to zrátať aj ja, a viem, že sa to väčšinou oplatí. Ja sám som o LPG uvažoval, ale v mojom prípade by bola návratnosť moc pomalá. Totiž jediný systém ktorý by som dal do auta (Vialle LPdi) je zatiaľ nekresťansky drahý.

Upraveno od e1.

Vialle je system vstrikovani kapalne faze LPG. asi to nejlepsi, co muze byt. Cena je strasna, ale zase je to doslova bezproblemova vec. Na Alfe 156 jsem to mel a mela neco pres 350 tis .

Kamarad ma levnejsi system na offroadu, kde je klasicky reduktor a vstrikuje se uz plynna faze. auto po vypnuti motoru smrdi, obcas to cuka, atd .. klasicky problemy s reduktorem ...

Pro pripadne zajemce: s motorizaci TSI dostanete 36 Ah akumulator a s 1,4 63 kW dostanete 44 Ah.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.