Duben 19, 201411 r Dnes jsem měl možnost krátce otestovat Spaceback 1.2 TSI 63 kW Ambition Fresh.Začnu motorem, kde to částečně srovnám s FII FL 1.2 TSI 63 kW. Oproti Fabii mně přišlo, že je lépe odhlučněn, hlavně na volnoběh je to v interiéru nejvíc znatelné. Při zátěži a při jízdě po dálnici je TSI trošku hlučnější, ale nic extrémního. Tato konkrétní motorizace je ovšem výkonově pouze dostačující, při předjížděcích manévrech v rychlostech nad 80 km/h je to cítit nejvíc, pak samozřejmě na dálnici, kdy se rozjíždí na vyšší rychlosti dost váhavě. Taktéž točit motor nad 5000 ot. nemá prakticky smysl (omezovač pak zasáhne zhruba v 6200 ot.). Ale toto jsem znal už z výše zmíněné Fabie.Brzdy jsou docela jedovaté - bylo potřeba zacházet z brzdovým pedálem obezřetně (a to byly vzadu bubny). Ovšem toto je jen otázka zvyku.Řazení rychlostí přesné, bez nějakých zádrhelů.Interiér - palubní deska Rapidů se mi docela zamlouvá, jiné je to ale s výplní dveří. Ty plasty se mi nelíbí, čiší z nich lacinost na sto honů (bohužel, toto neminulo ani OIII...), ovšem je třeba přiznat, že funkčnost to nijak neomezuje. Neodpustitelný přešlap je ovšem seřizování opěradel předních sedadel páčkou a ne otočným kolečkem - seřízení opěradla tak trvá věčnost a třeba doladit si ho za jízdy je děs. Sedáky jsou ok, jen opěradlo mně nevyhovuje z hlediska prakticky nulového bočního vedení. Ale s tímto mám problém skoro ve všech škodovkách (kromě OII a sportovních sedadel). Místa v interiéru je celkem dost - nejvíc mě překvapila velikost prostoru za sedadlem řidiče, po tom, co jsem si ho seřídil na svou figuru (174 cm), zůstal za mnou skutečně královský prostor, srovnatelný s mojí OII. Volant byl tříramenný a je to nejpodařenější část interiéru. Kufr samozřejmě nelze srovnávat z liftbackem, ale jeho velikost je v této kategorii běžná a dostačující.Exteriér - přední část Rapidů, ale i OIII je pro mě taková neslaná, nemastná. Ale asi se kvůli tomu brzo neokouká. Z profilu nemám námitek, zadní část je taky v pohodě. Podvozek - auto bylo na kolech rozměru 215/45 R16, při jízdě na rozbitější vozovce možná trošku tvrdší, ale to jsou škodovky obecně asi všechny. V zatáčkách na slušném povrchu sedí celkem dobře a ani hvízdající Dunlopy ho nijak nerozhodí.Resumé: s motorem 1.4 TSI 90 kW (ovšem s manuálem, což bohužel není možné) a v nějaké vyšší výbavě a jiné barvě, bych si ho dokázal představit i v mé garáži.PS: a teď jedna perlička - otázka pro ty, kdo mají motor 1.2 TSI - při vypnutí motoru se ozval z pod kapoty zvuk znějící přibližně jako mňoukání kočky. Takže jsem nechal bráchu nastartovat a následně vypnout motor s otevřenou kapotou. No a tento zvuk se linul přibližně z místa škrtící klapky. Takže nejspíš skučí její servomotor. Setkal se s tím už někdo?
Duben 19, 201411 r Nesetkal, kdyz ho trochu prozenu tak max. bubla voda v nadrzce chladici kapaliny a vrci elektr. cerpadlo pro dochlazeni. Upraveno Duben 19, 201411 r od Petrrr
Květen 3, 201411 r Podrobný přehled Škoda Rapid Spaceback, fotografie přívěsků, spodní a interiéru. Dva vozy s motory 1,6 MPI a 1,2 TFSI. http://skoda-rapid-club.com/viewtopic.php?f=6&t=720
Květen 3, 201411 r Nemáte požadované oprávnění prohlížet přiložené soubory na tento post. Zaregistriruytes. Hm tak asi mam smulu abych to videl.
Květen 3, 201411 r K dispozici je jednoduchá registrace a přílohy jsou k dispozici. Google Chrome na pomoc. Tady je fotka z tam. Upraveno Květen 4, 201411 r od Pawouk Odstraněna citace.
Leden 29, 201510 r Helpdesku poridili Spaceback Ambition 1.2/77kW. Jel jsem s nim cca 20km mix dalnice, mesta a okresek. Jizdne prekvapko jak je auto zive, velmi ochotne zataci. Ve vyssich otackach ale docela kraval. Ve srovnani s 1.6 v R asi horsi, ale Rapid mel jenom cca 700km najeto. S tim mozna souvisi i celkova spotreba 9l.. Absence dojezdu trapas, teprve prakticke vyzkouseni dokaze nasrat. Nutnost drzet ovladac u kazde zavory v garazich je ujeta. Prekvapive je i utopeni cudle na zacvaknuti pasu. Vsiml jsem si i kvalitativniho zhorseni stropu, ale to uz je nejakou dobu a doslo k tomu jeste za FII. No a prekvapilo me tenke viko kufru.
Únor 23, 201510 r Taky se mi naskytla možnost pár dní místo mé OIII osedlat Spacebacka 1.2 TSI 63 Kw a zde jsou mé postřehy: Pozitiva: - standartní sedadla lepší než standartní v OIII, které jsou i na mých 100 kg moc široké a nedrží v zatáčkách - starý Swing hraje o hodně lépe než Swing v OIII (byl jsem se až dívat do kufru zda je tam subwolfer :-)) - řízení je sice možná místy až moc lehké, ale citlivější, strmější a celkově zábavnější - podvozek je kupodivu na 16p kolech na nerovnostech trochu tišší než klika OIII na 17p i když logicky díky kratšímu rozvoru více skáče. - podvozek je celkově zábavnější, lehce se dá přemluvit zadek k spolupráci v zatáčkách - převodovka je tužší a taková mechaničtější s jistějšími dorazy - i na bubnech vzadu to brzdí slušně Negativa: - hodně laciný dojem z interiéru - nezakryté pojezdy sedadel je hrůza, hrůz - páčka na nastavování sklonu sedadel je neštěstí a navíc jsou kroky hodně od sebe. Můj optimální sklon byl přesně někde uprostřed zubu. - klasické klepání od levého kola (viz. silentblok převodovky) - žere trochu více než stejná trasa s 103Kw 1.4TSI a motor je od startu hlučnější Jinak slabší 1.2TSI zhruba od 80 km/h moc nejede, (zejména oproti 1.4TSI v OIII), ale do 80km/h to celkem jde a motor pěkně zní. Možná už stárnu a nějak blázním, ale mé počáteční zklamání ze Spacebacku a jeho lacinosti interiéru se časem změnilo v celkové nadšení z toho, jak je SB oproti sterilní OIII jízdně zábavné auto. Samozřejmě vnímanou kvalitou, interiérem, motorově atd. je OIII dále o parník a z Prahy do Brna po D1 bych s ním rozhodně radši nejel, ale pokud bych bral auto na projetí oblíbené zatáčkovité trati, tak větší zábava je určitě se Spacebackem. Ten se i díky jeho úzkosti lépe vodí do apexů na úzkých cestách, kde se s Octavou člověk sotva vejde. Pár aut už jsem za poslední dobu vystřídal a sladění brzd, podvozku, řízení, motoru a převodovky se prostě povedlo. Moje OIII se překvapivě (alespoň dle mého názorou) sklonila hlavu zejména pokud jde o jízdu ve srovnání s levnějším stájovým kolegou. Řízení, sedadla, hudba, řazení, částečně i podvozek je prostě u Spacebacka lepší. Kdo nehledí na kvalitu plastů, ale rád řídí, tak tady překvapivě neodejde zklamám. Samozřejmě nečekejte Clio RS, ale tady člověk ještě auto řídí a neveze se... Upraveno Únor 23, 201510 r od Kubis001
Listopad 7, 20159 r http://www.auto.cz/test-skoda-rapid-spaceback-1-4-tsi-dsg-proc-chtit-spaceback-90276
Listopad 14, 20159 r No prvni chyba je uz to, ze v testu neni Monte Carlo, ale Style Plus. Za uvedenou castku pak clovek musi naklikat uplne vsechno od tazneho pres navigaci atd. atd.
Listopad 14, 20159 r No,kdyby sis to poradne precetl tak bys vedel,ze v clanku je uvedeno,ze testuji MC
Listopad 25, 20159 r Tak jen nějaké info /aby klávesnice nestála / k novému Rapidu SB. Tak kastle asi bezezměn. Přední světla velikostně snad stejná jen uvnitř nějaké nové uspořádání. V předu nová mřížka, jestli maska nebo dole mezi mlhovkama zatím nevím. Vzadu snad nová skupinovka. Byla červená, pak zatmavená a teď třetí, ale v čem bude jiná je otázka. Nevím v čem tedy bude ten facelift, třeba to zase bude jen modelováu péče. Už se v tom ztrácím :-) Až bude něco konkrétnějšího, tak se podělím. Upraveno Listopad 25, 20159 r od Dodi 15
Listopad 28, 20159 r Zdravim Rapidakov, napisal som recenziu na Spaceback, s ktorym som mal skusenost. Dufam, ze to niekomu pomoze. Recenziu davam do prilohy. Vela spokojnych km.................................... Skoda Rapid Spaceback 1,6 TDI 66kW.doc Upraveno Listopad 28, 20159 r od houmr
Listopad 28, 20159 r A proč jste své příspěvky nedali do tématu Spaceback, když už je dávno založeno? Přesunuto...
Březen 4, 20169 r Chtělo by to něco udělat s tím zadním stěračem, na té fotce je trochu jak pěst na oko.
Březen 4, 20169 r Sedačkám by slušela polokůže s Alcantarou v decentním barevném provedení Ne tenhle cirkus. Jinak super !! Upraveno Březen 4, 20169 r od speKtis
Březen 4, 20169 r Monte Carlo MY17: 12768132_1144999505524456_8614963415468608794_o.jpg Už s černým stropem (zatím byl šedý) a s červeným prošitím loketní opěrky a opěrky ve výplni dveří.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.