Přejít na obsah

Štart-stop systém-vypnutie?


foter

Doporučené příspěvky

Odpojením konektoru ale nedosáhneš stejného výsledku jako s tímto (toto dovolí jednoduše StartStop zase zapnout, konektor naopak odpojí i rekuperaci, kdy postup s modulem za tlačítkem ji ninak neovlivní). Tedy nejsou to ekvivalentní způsoby deaktivace. Jeden by řekl, že je dobré mít možnost volby a období, kdy byla jen jediná "správná" cest je dávno za námi... Ale jedno přísloví praví "Stokrát opakovaná lež se stává pravdou." tak třeba to jednou ekvivalentní bude :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 43 minutami, osobne napsal:

Stačí jednoduše odpojit jeden konektor, ale lidi budou vymýšlet složitější způsoby neustále. Jak praví jedno staré dobré české přísloví: "Proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě." :-)

 

Nejdříve si o tom odpojeni konektoru něco zjisti, než začneš ostatní k něčemu takovému navádět! 🤯

 

>>>

Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami. 

 

Přesně jak je popsáno výše, v mém případě mi z ničeho nic PRESTAL FUNGOVAT POSILOVAČ ŘÍZENÍ, opravdu nikomu nepřeji něco  takového před zatačkou zažít. 

 

Editováno: , autor: mastibruch
  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K poklesu napětí může dojít i tak, bez ohledu na zapojený/odpojený konektor. Tím, jak je časem baterka utýraná rekuperací, dochází postupně k odpojování komfortních funkcí, aby zbylo napětí v síti pro důležité asistenty - ABS, ESP. Jako první vypadává Blind spot detect a s tím spojený asistent vyparkování a pokračuje to dalšími. 
 

Editováno: , autor: LukášCBR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, mastibruch napsal:

 

Nejdříve si o tom odpojeni konektoru něco zjisti, než začneš ostatní k něčemu takovému navádět! 🤯

 

>>>

Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami. 

 

Přesně jak je popsáno výše, v mém případě mi z ničeho nic PRESTAL FUNGOVAT POSILOVAČ ŘÍZENÍ, opravdu nikomu nepřeji něco  takového před zatačkou zažít. 

 

Naprostý souhlas, nedávno jsem ve značkovém servisu řešil nějaký problém, a vedoucí servisu při našem rozhovoru o "rekuperaci a SS" konstatoval, že automaticky ukončují záruku na baterii každému, u koho zjistí v záruce popsané odpojování kontrolního senzoru od baterie. Btw. diagnostika to prý někam ukládá, a znovu připojení před návštěvou servisu asi moc nepomůže. Chápu, že tomu, kdo to má již po záruce o nic asi moc nejde (když tedy pominu výčet dalších možných průserů, které výše dobře shrnul @mastibruch), ale autům v záruce se taková praktika asi moc nevyplatí. Automobilka se prý může legálně poté vyhýbat i možným problémům, které se autu a řidiči přihodí, i např. při nějaké nehodě.

Pro zajímavost, mám auto 3.5 roku staré, je to LKčko, tzn. mraky elektrických a elektronických gadgetů a asistentů, z těch energeticky náročných zejména nezávislé topení používám v zimě i létě několikrát denně, v zimě používám v podstatě stále výhřevy sedaček a volantu, předního i zadního skla a rychlovytápění po nastartování (má elektrický příhřev). Používám Start-Stop systém, nijak mě to nevadí (až na nějaké výjimky ho ani dočasně nevypínám), s motorem 1.8 TSi ani obvykle nevím, že se vypnul (při šumu ventilátorů ventilace), a ta nenáviděná rekuperace je také v originálním stavu.
Baterie je přesto i po 3.5 letech v docela dobré kondici. Jak je to tedy možné??

Ano četl jsem spoustu pojednání o problematice rekuperace i v odborných časopisech - takže nechci nijak vyvracet to, že se odpojením toho senzoru baterie odstaví SS i rekuperace, ale každý by si měl dobře promyslet další možné důsledky svého jednání, nejde jen o nějaký vzdor ekologického teroru automobilky v honbě za nízkými emisemi.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokola same hluposti a nezmysly.

 

Ma fascinuje ako neustale viete zivit tuto temu pisanim overenych dristov zo servisov, z krcmy, od suseda co pozna postara, ktoreho bratranec z druheho kolena upratoval v Boleslavi tak ma zarucene info 🤦

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje zkušenost ze systémem start stop je následující. Měl jsem odpojený konektor na baterce na Octavii RS ( 2018 ) nyní to mám odpojené na Polu GTI ( 2019 ) a tátovi jsem to odpojil na Fabii ( 2016 ) vše funguje, tak jak má a hlavní je, že baterky drží běžně 12,6V. Dříve většinou 12,2 -3V ale výhoda je, že baterky nejsou dobíjený cyklicky, ale klasicky pozvolna. Pokuď je start stop zapnutý, tak vůz jede pouze na baterii (menší emise ), když napětí klesne pod cca 12,2V tak alternátor začně prát do baterie velké množství proudu, aby byla co nejrychleji dobyta, ale stejně ji nedobije do plna, ale pouze jenom do 80% a baterie dostává hodně zabrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každého věc, jak se k S/S a odpojenému, nebo neodpojenému konektoru postaví. Chápu lidi, že pokud mají bez problému na nové auto za cca 1 mil. korun, tak určitě nebudou řešit cenu servisu a taky nebudou řešit nějaké odpojování baterie, či její kratší životnost. Na druhou stranu jsou lidi, co horko těžko koupí ojetou Škodovku a tak nějakou tu prodlouženou výdrž baterie, i pomocí odpojení konektoru mohou použít, nebo se o to aspoň zajímat, jako o nějakou alternativu. Holt, každý máme jiné podmínky a možnosti a každý může mít k tomu jiný názor. Nakonec každému jeho auto a jeho peníze a tak ať se každý rozhodne sám za sebe.

PS: U mne konektor odpojen již cca 2 roky a to rovnou po koupi nového auta a jezdím stále v pohodě. Občas změřím baterii, stále něco kolem 12.6 V, takže já to mám jasné. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, mastibruch napsal:

podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami. 

Takže si to shrňme.

Když máš zapojený konektor, tak se napětí a kapacita baterie baterie někde u minima, ale k poklesu napětí v palubní síti NEMŮŽE  dojít.

ale

když je konektor odpojený, baterie je nabitá na "plnou" kapacitu a dodává maximální napětí, tak MŮŽE dojít k poklesu napětí??

 

To mě nějak nejde dohronady, naopak se nebojím říci, že je to přesně naopak. Čím více je baterie nabitá, tím větší proud je schopná dodat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nemyslis vazne, uz sme temu rekuperacie a baterii presli krizom krazom, od merani mnou a inymi uzivatelmi, az po vyvratenie moznosti vypnutia zasahmi do sw.

 

Dokonca moja a este jedna bateria v rodinnom vozovom parku je presnym prikladom ze tu kolujuce tabulky s voltazami su nezmysel.

 

Ked ta nieco zaujima, precitaj si cele temy. Bohuzial ako som pisal vyssie, je to z 90% plevel typu jpp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poznámka k záruce na baterie mě pobavila. Mně změřili na 1. garančce baterii a konstatovali, že je na hranici pro výměnu. To že je tam 1/2 roku nikoho nezajímalo, prý je prostě opotřebená velkým množstvím S/S (lež, v 99,99% případů ho vypínám ihned po nastartování). Nechal jsem jí tam, odpojil konektor a je jí dobře :D Přestaly výpadky předních senzorů, které se po startování v chladnějším počasí objevovaly pravidelně a mám klid. U manželčina auta jsem to udělal rovnou. Na garančky jezdíme se zapojeným konektorem. Informace z autorizovaných servisů mě nezajímají, po 12 servisech na OIII FL mi můžou tvrdit co chtějí, protože pokaždé udělali nějakou školáckou chybu, takže budu raději používat zdravý rozum, než rady těch "odborníků", které ani nemají ze své hlavy. Pokud by auta nebyly v záruce tak tam ani nepáchnu. 

Editováno: , autor: koblih69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, sk0d@ napsal:

To nemyslis vazne, uz sme temu rekuperacie a baterii presli krizom krazom, od merani mnou a inymi uzivatelmi, az po vyvratenie moznosti vypnutia zasahmi do sw.

 

Dokonca moja a este jedna bateria v rodinnom vozovom parku je presnym prikladom ze tu kolujuce tabulky s voltazami su nezmysel.

 

Ked ta nieco zaujima, precitaj si cele temy. Bohuzial ako som pisal vyssie, je to z 90% plevel typu jpp.

A to je pro tebe takový problém to tady a teď shrnout do jednoho příspěvku, namísto urážení se? Jsi na foru dost dlouho abys věděl, že v takovýchto rozsáhlých tématech skoro nikdo nehledá a řeší stále stejné věci dokola...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potom je to otazka na spravcu fora, ci nie je na case zaviest moznost neustaleho zobrazenia prveho prispevku temy. To dava moznost, aby tam boli zhrnute potrebne informacie, a je hned vidiet aj pripadny update (nove zistenia, nove linky). Kazdy navstevnik temy tento prispevok vidi, bez ohladu na to, v ktorej strane je.

 

Samozrejme sa pri takom niecom vyzaduje disciplina tvorcov temy, ale inde to vidim fungovat bez problemov.

 

Toto vidim ako jediny mozny sposob znizit toto neustale riesenie tem dokola.

 

NETVRDIM ZE TO UPLNE VYMIZNE, BOHUZIAL.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 30. 1. 2021 na 11:03, mastibruch napsal:

 

Nejdříve si o tom odpojeni konektoru něco zjisti, než začneš ostatní k něčemu takovému navádět! 🤯

 

>>>

Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami. 

 

Přesně jak je popsáno výše, v mém případě mi z ničeho nic PRESTAL FUNGOVAT POSILOVAČ ŘÍZENÍ, opravdu nikomu nepřeji něco  takového před zatačkou zažít. 

 

Takže ty jsi taky jezdil s odpojeným konektorem a z ničeho nic ti přestal fungovat posilovač řízení? A jako příčinu této poruchy servis stanovil odpojený konektor? Promiň, ale nevěřím. Dokaž to!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...