Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

No to je složitější. Pokud víš že jezdíš velmi často hoodně krátké trasy kdy se klima pustí pa plnej céres, tak na ty trasy bych ji vypnul, tam se skutečně může stát že zasmrádne. Ale pokud těch krátkých tras není mnoho tak naopak pomůže to že se klima občas zapne a navíc budeš mít v autě lepší klimatické podmínky... to je ten důvod proč tam vlastně máš tu automatiku. Už mám několikátého climatronika a zastávám názor že by se vypínat vůbec neměl. Nastavuji pouze teplotu a směruji výdechy kam zrovna potřebuju.

 

 nezapomínejte

 - na pravidelné čištění, ideálně ozonem! Ne nějakým sprejem z kelly....

 - doplňování náplně, nevím po kolika letech se to doporučuje, ale tipuju že po 3letech už může být úbytek znatelný...

Editováno: , autor: Effective
Vloženo

Za mesic budu mit rapida 3 roky a climatronic mam celou dobu zaplej na auto a tedy i s AC. Nic nesmrdi. Zatim jsem klimu cistit nenechal, ale v cervnu jedu na vymenu brzdove kapaliny, tak necham udela i udrzbu klimatizace

Vloženo

Bud v klidu, take za ty 3 roky jezdim pouze s AUTO a zadny smrad :)

I pres to ze to A/C sviti neznamena ze nutne musi byt kompresor spusteny, precijen si to automatika reguluje tak jak potrebuje.

Vloženo

To je tím že máte nová auta. Každopádně když jsem to nechal vyčistit tak rozdíl v čerstvosti vzduchu byl vcelku velký. Ono si na ten smrádek postupně zvykáte, někdo to odchytí včas a uvědomí si že mu to smrdí a někdo na to přijde až opakovanými záněty. Nejlépe to poznáte tak, že do auta necháte sednout cizího člověka který ten pach nezná a dokáže ho lépe odhalit než vy co jste na něj zvyklí. Pokud chcete mít zdravou klimatizaci tak ji nejdéle po 2letech nechejte profesionálně vyčistit.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Asi 2 mesice zpet jsem byl na cisteni klimy ozonem v jednom Skoda servisu. Byla to nejaka akce, vycisteni ozonem + vymena kabinoveho filtru. Samozrejme (kdyz to byla akce) mi tam dali ten obycejny filtr bez uhliku. Nemaji nejak predepsane, ze kdyz je v aute Climatronic, tak by tam mel byt ten uhlikovy filtr?

Vloženo

chlapi, je v servisním manuálu někde napsané jaká má být minimální teplota vzduchu při zapnuté klimě na Lo (low) nastavení (tedy na maximální výkon A/C)? Ještě jsem teplotu přesně neměřil, ale přijde mi, že rapid od mého otce chladí víc než ten můj (při stejném nastavení). A než s tím někam půjdu, tak si to chci aspoň trochu ověřit.

Jak bude čas, tak změřím teplotu přesně teploměrem.

Vloženo (editace)

Perfektní, díky moc. Zítra to změřím jestli to opravdu fouká vzduch okolo 4°C

 

Tak dnes změřeno:

Okolní teplota vzduchu: 21,7°C

Teplota vzduchu z ofuků: 3,4 °C

Takže vše v normě. Ještě že máme ty měřidla, protože na mé pocity není spoleh :mellow:

Editováno: , autor: Jirka_CZE
Doplnění měření
  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Vcera se mi stala takova vec..

Mozna mi nekdo vysvetli co bylo pricinou..

Rano jsem byl v mycce. Teplota cca 2 stupne. Z mycky jsem jel cca 15km a vse v poradku. Chvili jsem cekal na kolegu a vypnul motor.. Po cca 5ti minutach jsem opet nastartoval a vydal se na cestu.. Po chvilce jsem si vsiml, ze z vetraku jde pouze studeny vzduch.. Auto prestalo topit :( zkousel jsem ruzne teploty i silu vetraku zapnout vypnou AC i cely climatronic..

Po 30ti km jsem zastavil a zkusil vypnout/zapnout motor ale zadna zmena..

Trosku jsem vymrz, ale do cile jsem dorazil.. Cesta cca 100km

Tam auto cca hodinu stalo a pak kdyz jsem se vracel, topeni normalne topilo jak ma :)

Je mozne, ze to bylo tou myckou? 

Vloženo

Ta myčka na to vliv neměla,  když jsi dal topení na max (HI) a celých 30 km nic. Mě to takhle zlobilo první zimu a pomohlo až přehrání SW u řídící jednotky.  Od té doby OK.

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

Teraz ako sa oteplilo, tak aj ja postrehujem rovnake "brzucanie", ked zapnem klimu:unsure:

@miklisek mozes sem prosim hodit link na ten topic FIII? Neviem ci to hladat v elektrike, alebo v interieri. Dik.

Editováno: , autor: Kyselinka
Vloženo

Tak jsem trochu zkoumal ETKU a všechny kompresory 5Q0820803 na RAPIDa s indexy A, C, E jsou nahrazeny kompresorem s indexem F, o který v tom TPI jde. No pokusím v rámci jarní prohlídky za 99 Kč v mém servisu trochu proprudit. Nový kompresor totiž stojí 18 tkč a to za něj fakt nechci dát. Otázkou je, jestli se bzučení zrovna v servisu projeví.....

Vloženo

Zalezi jak se k tomu SA stavi. Pokud odejde hned po zaruce, treba uhadas kulancu. Kdyz treba u 5 ket staryho auta se 100tis tak uz se s tebou ani nijdo bavit nebude si myslim. Mne odesel zadni sterac po zaruce a nebavili se taky. Servis sam o sobe vez SA mi dal slevu 20% na dil a nepocital praci, ale SA jako takova me s reklamaci u 2.5 leteho auta vyfakovala. A to jsme posilali videa atd.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...