Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

A nemáš náhodou v autě PTC nebo-li přídavné elektrické topení? Mě taky climatronic jede hned naplno a fouká jako první na čelní a boční okna a za minutu už právě začne foukat mírně ohřátý vzduch díky elektrickému topeni. Mimo to se climatronic taky snaží nejspíš snížit vlhkost v autě, nezapomeň, že součásti je i čidlo vlhkosti. Nechal bych ho žít vlastním životem.
Jo a to,že topí hůř nová auta, je daň za downsizing a mizivý přebytek tepla od poddimenzovaných motorů, kde prioritou je ohřát katalyzátor, aby se snížily emise.

Pak je tu este jedna vec a to ta ze kdyz je kolem 0 a min tak klimatizace stejne nechladi

PTC nebo-li přídavné elektrické topení? Tak o tom nic nevím.

ČudlR - já při 0 fakt nechci chladit. Chci topit, jen nevím proč klima při studeném motoru fouká jako zběsilá. Tuplem když vím, že climatronic ve fabii to nedělal.

 

Fouka to asi pro to ze mas nastavenou nejakou teplotu. Jestli mas PTC tak se tu teplotu snazi dosahmout co nejrychlejc coz znamena ze tam prere toho "teplyho" vzduchu co nejvic. Jak rikas sam fabie byla 9 let stara mohla mit jiny sw v climatroniku ( dnesni televize maj taky jiny funkce nez pred 9 lety ) ;-)

Mám MR2016 a climatronic nastaveny na AUTO. ráno když je auto vymrzlé tak po nastartování jede ventilace na 2 čárky cca minutu. Potom po cca 30s přidává o jednu čárku až na 6 z 7. Celou dobu fouká převážně na čelní okno a na boční okna. Poté až se pohne ručička teploměru (cca 5-6min jízdy) tak ubere na 5 čárek a po chvíli na 4. To už příjemně topí a fouká na nohy.

Navíc mám vyhřivané sedačky a ty topí hned :)

 

Takže za mě spokojenost.

Upraveno od Jirka_CZE

před 13 hodinami, Mutislav napsal:

PTC nebo-li přídavné elektrické topení? Tak o tom nic nevím.

ČudlR - já při 0 fakt nechci chladit. Chci topit, jen nevím proč klima při studeném motoru fouká jako zběsilá. Tuplem když vím, že climatronic ve fabii to nedělal.

 

PTC - pridavny topny clen, ktery ohriva vzduch z klimy, i kdyz je motor jeste studeny.

 

jinak, opravdu to fouka vydechy ven, nebo jen pocitas carky? kdyz jsem mel rapida s klimatronicem, tak on sice rychle nabehl na relativne vysoke carky i v zime, ale foukal na sklo, aby se nemlzilo ... coz se da ocenit.

 

do interieru zacal foukat naplno az kdyz se to zahralo .

Já dnes sledoval, co tedy Climatronic (s nímž jinak nemám zkušenosti) po studeném startu dělá, a prostě fest fouká na okna. To mi přijde celkem rozumné.

Je pravda, že sice fest fouká, ale ne na mě... teda i když...možná pociťuji že jde chladný vzduch na nohy. Jinak samozřejmě mám i vyhřívání sedaček, takže toto ok. To ptc vyzkouším jak? Když hned po startu při studeném motoru manuálně přepnu na foukání na mě tak půjde teplý vzduch?

O PTC je tu téma, kdyžtak si ho projdi, ať to tu neplevelíme.

 

 

  • 1 měsíc později...

Chci pouzit sonax cistic klimatizace a vymenit uhlikovy kab.filtr. Desinfikovali byste uz s novym nebo jeste se starym?

 

Vyndáš starý, vyhodíš. Desinfikuješ a pak dáš nový. Myslím, že se to píše u toho návodu Sonaxu. 

  • 1 měsíc později...

Peťo, ty s tím máš zkušenosti osobně ? Tohle by mě taky zajímalo. Jak jedu bez klimy a nezapínám ji - pohoda. Jak ji zapnu a nevypnu, taky pohoda. Ale jak ji zapnu na pár minut a pak vypnu, tak to je docela dobrý smrádek. Kde se ten sprej od Sonaxu stříká ? Přímo do prostoru kde je kabinový filtr ? (Dole u spolujezdce, jestli se nepletu) ? Případně nějaký návod pro hlupáky by nebyl od věcí. Taky možná i to, zda to není lepší nechat udělat firmu.

Upraveno od Durannn

To se bavíte o obyčejném 150ml spreji, který se vystříká do interiéru? Ten zvládne použít každé pako dle návodu na obalu.:) A zdá se mi, že funguje. Kdybych chtěl nechat klimatizaci dezinfikovat firmou, tak rovnou ozónem.

Těch sprejů se nejspíše prodává více. Viděl jsem na YT pár návodů. Něoc byl sprej, něco pěna s hadicí kterou strčili hodně hluboko do výdechů klimatizace. Něco mi taky říká, že jak vytáhnu kabinový filtr, tak bych to bylo dobré hodně dobře vystříkat i hned tam u sání vzduchu.

Jo, je to jak píší kluci výše, žádné drama. Já desinfikuji každý rok a každý rok tím pádem měním pylák. Já tomu smradu chci předejít, tedy prevence. Jakmile to totiž začně smrdět, už se to musí opravdu udělat nějak pořádně firmou, tím ozonem třeba nebo tak, protože z vlastní zkušenosti z O1, tyhle spreje, pěny atd. pak pomohou jen na chvíli. A já nechci abych já, nebo ještě hůře moje děti vdechovali nějaké sviňstvo. To těch 500kč za sprej + filtr ročně obětuji. Ta pěna s hadicí se strká zejména dírou po vytáhnutí pyláku co nejdál na výparník, to je výhoda si myslím oproti spreji, jednou tak či onak a za 5let jsem neměl problém ohledně tohoto.

já mám auto 5 let, manuální klima a ani jednou jsem nedoplňoval, nečistil a nic s ní nedělal. nic nikdy nesmrdělo a všechno funguje. základ je totiž vypnout klimu dostatečně před zastavením auta a pustit topení a větrák na max - žádná vlhkost, žádná plíseň. filtr ale měním 1x za rok.

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk

Jako že si v parném létě pustíš na plný koule topení?

je to tak. v parným létě vypnu před dojezdem klimu, otevřu okýnka a topení na plno. z výdechů se vyvalí pára, ale za chvilku je sucho. je to lepší než řešit potom to odstranění smradu a plísně. a taky mně pak není horko tak jak když vylezu z vychlazenýho auta.

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk

Myslim, ze tohle je uplna zbytecnost a osobne tohle pocinani nechapu.

 

Posledni tri auta co jsem mel, jsem mel s auto klimou. Celorocne na auto, v lete cca na dvacet stupnu, nikdy jsem si s ni nejak nehral (od toho je automaticka).

 

nikdy nesmrdela, nikdy s ni nebyl zadny problem.

 

to spis ji budou delat problem teplotni soky, ktere jinupusobije to zapnuti topeni.

Ahojte. 

Len taká rýchla otázka prosím. Mení sa Vám nejako spotreba so zapnutou klímou? JA som skúšal viacmenej rovnakú trasu ale či mám klímu alebo nie tak spotreba rovnaká :) Vďaka za odpoveď.

Hodne zalezi na tom, kolik ta klima odebira vylonu. Pokud je pocasi, ze musi chladit opravdu na max (tzn venku vedro, nastavena nizka teplota), tak si to kolem pullitru vzalo.

 

pokud ale uz auto je vychlazene, a venku nejsou zrovma tropy, tak to na sporrebe nemas sanci poznat.

V 6. 5. 2018 na 8:57, vormen napsal:

je to tak. v parným létě vypnu před dojezdem klimu, otevřu okýnka a topení na plno. z výdechů se vyvalí pára, ale za chvilku je sucho. je to lepší než řešit potom to odstranění smradu a plísně. a taky mně pak není horko tak jak když vylezu z vychlazenýho auta.

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk
 

Dobrá teorie, ale podle mě ne tak docela funkční. 

Nasávaný vzduch jde nejprve na výparník klimy a až poté na výměník topení. Takže horkým vzduchem nevysušíš výparník, ale jen rozvody vzduchu po autě. 

 

Horkem se ale dá výparník desinfikovat. Když necháš auto v parném dni přes den na přímém slunci v interiéru je klidně i 70°C. Časem se to horko dostane i na výparník a mimo jiné v interéru horko vyhubí roztoče, bakterie a jiné breberky. Takže občas směle na slunce :-). 

já vím jak to funguje, ale on ten mech, resp. plíseň roste mimo jiné v těch rozvodech a tou metodou co jsem psal se tomu dá zcela vyhnout. nikomu to nenutím, ale jak jsem psal 5 let bez údržby a zápachu.

no jo ale za cenu, že v létě topíš - to to raději nechám jednou za dva - tři roky vyčistit

Každý má jiné preference, někdo jen jezdí, někdo klimu chvíli před dojetím vypne, jiný ji "vyhřeje". Každý jsme jiný a máme své návyky. Takže ať si s tím každý dělá co uzná za vhodné :) (já v parných dnech klimu chvilku před dojetím vypínám, hlavně kvůli rozdílu teplot :) ).

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.