Přejít na obsah

Motor 1.2 TSI EA111 63 kW a 77 kW


Honza9007

Doporučené příspěvky

Možná, že tento příspěvek bude mimo mísu, ale přesto. EU nastavila limity, které do budoucna "zařízly" jiné motory než přeplňované. Některé automobilky vydaly již teď prohlášení, že od roku 2015 budou vyrábět jen motory přeplňované.

Že by motor TSI při normálním zacházení nevydržel 150 tis. osobně nepochybuji. (Poznámka: Někde tu je napsáno, že po tomto nájezdu se pak rozsypou.). Že může mít nějaké mouchy, které se postupem času odstraní, to nepopírám. Pokud se podívám, komu je Rapid 1,2 TSI určen a pro koho je navržen, tak to rozhodně není pro manažéra, který denně stráví v autě min. 300 km a za dva-tři roky má najeto 150 tis. Pokud je to auto pro normální běžnou potřebu, tak můžeme kalkulovat roční nájezd do 10 tis., a to už jsem přehnal, pokud s ním nebudu denně jezdit za zaměstnáním. Tedy životnost vozu 15 let. To je fakt málo? To už se rozsype i to BMW. V rodině máme dvouročního Méďu-Béďu kupovaného jako nového. Cena 4x vyšší než za Rapid a problémů 4x více než u Rapida. A za tu cenu bych to spíše čekal naopak.

Editováno: , autor: MiKy*
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automibilky se dusujou, ze auta se dnes navrhuji a zivotnost dnesnich aut se tak pocita na 200-250tis. Etalon spolehlivosti zejmena zn. Mercedes uz je davno pryc. Slysel jsem a cetl hodne. Duvod proc bych si Mercedes nikdy nekoupil i kdybych na to mel. Hold pretechnizovany auta maji sva uskali. BMW, Audi atd. jsoz na tom lepe bych rekl, ale nejaky hit to taky neni. Smutnejsi je ze ta auta stoji nekolikanasobne vice a tak by od toho clovek nejakou kvalitu cekal. Bohuzel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toť otázka. Viděl jsem mnoho KO motorů různých výrobců, kde majitelé podcenili preventivní výměnu řemenu.

Zastávám názor, že řetěz i řemen se po určitých km musí vyměnit. Teď záleží kdy, a pak záleží kolik stojí výměna řetězu a výměna řemenu (materiál+práce).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud začne od 09/2014 platit euro 6, tak bych řekl, že v nové FIII už budou asi TSI nové řady a to asi 1,0 TSI, HTP a 1,4 63 kW podle mě zkončí.

Kdy dají nové TSI do Rapidu? A co bude mít větší životnost, TSI s řetězem nebo nové s řemenem?

Motory 1,2 TSI EA 211 se do Rapidu montovat nebudou, zůstanou tam EA 111. Vřele doporučuji projít sekci Fabia II a Roomster s motory 1,2 TSI

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne jak pise Pawouk, tady vynatek z textu kdyby to nekdo nechtel cist cele:
 

"Řada motorů EA211 se samozřejmě postupně dostane do všech modelů koncernu. Ale musíme někde začít a někde skončit, přezbrojit celý koncern na nové motory není možné ze dne na den. Další věc je, že motory TSI vyrábíme v Mladé Boleslavi, takže je to logisticky nejvhodnější cesta.

Vývoj motorů EA211 samozřejmě počítá s přechodem na Euro 6, a to dnešní motory EA111 neumožňují. Přejít na motory EA211 stačí až v roce 2014 a u již vyráběných modelů až v září 2015."

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno sice se to najk tady zrovna neřeší ale : osobně si myslím že u motoru 1.2 TSI které jsou extrémně zatěžované na výkon , davat olej 5w50 případně 5w60 nebo pokud seženete  0w50 nebo 0w60  ty dva poslední v evropě prakticky neseženete (daji se hnat USA/ kanada)

A duvod je jasny , proč tak davat tyto oleje "original" co tam patří 5w30 "long live" :(((  je po zahřáti jako skoro jako voda a "mizerně" maže ! tedy nedokaže udělat až takový mazaci "film" jako oleje 5w50 / 5w60

 

další věcí , jaký interval výmněny oleje zvolíte, vyrobce u mně dal interval 30 tkm na výmněnu oleje 5w30 což je podle mně holý nesmysl ! na motor 1.2 tsi je prostě 30 tkm moc !

sosobně si myslím že na 1.2 tsi je idealni interval výmněny oleje mezi 5000 až 10000 km ! ja mněním a bud mněnit co 5000 km olej možná to je moc čato , ale to mi jak si nevadi :)

 

sice se ve škoda servisu tvařili dost divně když jsem chtěl vymnit olej po 5000 km , a mněly kecy typu to je zcela zbytečné ,tyhle super motory vydrží najet na olejovou napln 40 tisc bez problemu :)))) jsem si něco myslel o zadní časti těla ! vymnena oleje včere v servisu škoda :) ((na reklamaci jsem obědnaný až za dva a pul tydne))

 

Je zcela jasne proč škoda voli interval výmněny oleje co 30 tkm a hlavně proč používaji 5w30 , ono jim v dusledku hodí více servisní práce ! a hlavně se tim rapidně snižuje životnost motoru ! tedy vymněnou co 30 tkm a používaním 5w30

 

sice někdo by mohl nymítnout že kdyby mněly výmnenu oleje co 10 tkm nebo co 15 tkm , tak by mněly větší rito z výmněl oleju ! ale na výmněně oleje zase tak moc netrhnou ! lepší je když motor pojde řekněme v 70 tkm a hele zakazník si byd zapltí drahou opravu nebo nový motor , a nebo auto najk slepi a raději si koupi nové :))) a nejlip samo ve škodě  :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sosobně si myslím že na 1.2 tsi je idealni interval výmněny oleje mezi 5000 až 10000 km

pokud najedu 30t km za rok, mel bych olej menit idealne 6x?? no potes koste... vracime se nekam k roku 1980, do ery s120L

 

nezlob se, ale myslim, ze to je zbytecny, pokud nejakej deda ma auto an to, aby s nim jezdil do kostela a v nedelu do Lidla, tak at si to meni klidne po 3000km, pokud ma auto na 20 let, ja si koupil auto jaksi na jezdeni, takze olej holt musi 15t km vydrzet,v kvalite dnesnich oleju v tom nevidim problem.. nojo.. blabla mesto mimo mesto atd.. muj otec to v autoskole meni po 15t km  a i s HTp ma najeto 200t km uplne v poho a leje tam olej co doporucuje fabrika a co mu tam naleje skoda servis... a jezdi mesto, mimo mesto, dalnice... ovsem je rozdil jet  s autem ,,na hovado,, a nebo ,,, je moje a ne sluzebni..,,

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kdyby motor odešel v 70tis, myslím si, že ne jen já, už by si auto zn. Škoda nekoupil. Zase mě napadlo, a né že mě ukamenujete, jestli třeba tomu prodlouženému servisnímu intervalu nenahrává také množství oleje. Přeci jenom obsah oleje u 1,2 TSI je 4 l, v podstatě stejná jako u mé předchozí O1 1,9 TDI (navíc olejem chlazené turbo interval výměny taky 30tis), což je logicky mnohem větší motor. Prostě jestli se i toto positivně na tomto faktoru nepodílí. Ale to je jen taková moje myšlenka sám nevím čemu mám věřit a zatím jsem v tomto dosti na vážkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono u 1.2 tsi je obsach oleje psany v katalogu 3.7 litru , jinak aspon tedy, pokud čidlo teploty oleje nekecá nesmysly, tak mně se při běžné jízdě pohybuje teplota oleje, mezi 80 až 90 c , víš leze je na dalnici a to max na 98c , aspon tedy při teplotách jaké jsou tedka venku , přez léto nevím ale teplota bude větší

 

tim jsem chtěl říci že pokud olej nepřesahuje běžně teploty přez 100c tak teoreticky se vněm muže držet voda delší dobu , ale to je jenom teorije při příští výmněně si olej vezmu na rozbor :) tedy voda pevně častice karbon atd

 

jinak 1.9 TDI tedy pokud to je PD tak je tam obsach 4.6 litru oleje

 

ja bych to spíše bral podle obsahu motoru a výkonu ! tedy čím menší obsach a větší výkon , tim min olej vydrží , beru to tak že u raelli motoru se doba použítelnosti olejové naplně nepočíta na km ale na motohodiny , a tam platí čím mneší obsach tim min motohodin na olej !

 

navíc jak je vidět v jistém nejmenovaném auto bazaru z nazvem prvni 3x pismeno abycedy :) tak tam je spousta aut z motory 1.2 tsi 1.2 HTP atd maji malo nejeto leckdy jen 25 tkm, stáři auta do dvou let , ale jak mile si to auto projedete, tak při běžné oskoušení mootoru zístíte že motor je KO nebo byl komplet po GO tedy najk polepeny

tim se chci dostat k tomu, že mám takový dojem že prodejci  v tichosti mněi auta majitelum co je maji v zaruce, když jim pojde motor rozvody vačka turbo atd pak auto vymněné v zaruce najk spraví , a daji do bazaru , majitel pošleho auta dostane nové a drží pusu :)

 

sice vycházim jen z toho, kolik auto ze stařím do 2 let a najetýma do 30tkm, je po bazarech, jsou jich 1000ce :)

 

ale možná se pletu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proboha, přestaň už plácat ty nesmysly! Vidím tady jenom samé dohady a žádná fakta. Vždyť ty si neumíš ani pořádně přečíst manuál k autu, kde bys našel u motoru 1.2 TSI objem oleje 3.9 l.  Běžná provozní teplota oleje je u těchto motorů 90 - 110°C. A proboha, než příspěvek odešleš, přečti si ho a zkontroluj, kdo to tady má po tobě louskat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to pavouk: ohledně množstív oleje jsem psal jasně podle katalogu ! sice jsem jak si opomněl napsat podle katalogu co maji firmy co prodavají olej ! ale i tak neuč se číst a ja se pak naučím psat :)

 

a proboha, jasně jsme napsal že tohle mi ukazuje čidlo teploty oleje ! tedy pokud nekecá !

 

takže nevím jestli maš oční vadu nebo jinou :)

jina samé dohady máš jenom ty ! ja vychazim ze skušenosti a podle toho co jsem kde vidět četl atd !

když cheš tvrdit to, že "long live" tedy výmněna oleje po 30tkm motoru prospívá a prodlužuje jeho životnost , tak prosím dokaž !!

 

jen tak na okraj , chtěl bych vidět 1.9 TDI PD jak někdo kdo má rozum mnění olej po 30 tkm :( chudák motor , a ten olej by už asi byl spiše něco mezi vodou a vazelinou , tedy kombinací obojeho :) ale hlavně že výrobce do aut z motorem 1.9 tdi PD davá "long live" a vymněný interval je 30 tkm :)

 

jo sice je vaci každého , ja si často mnění olej v autě , ale pak člověk slyší , (mně to žere olej., co stim ) nebo (najk mi to škube , co stim ) atd

 

stejně je to fuk ja si olej budu mněit podle sebe ! a vy taky ! jen jsem napsal svuj názor nic víc ! nikomu nekažu že musí mněnit olej co 1000 Km !

 

"kdo to tady má po tobě louskat?"

ty ?

Editováno: , autor: vikyviky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten tvůj styl psaní je šílený....tvé poslední dva příspěvky tu louskám přes 5 min., asi jsem taky slepý, natvrdlý a neumím číst  :(

 

Navíc ty vaše odhady typu já si myslím, můj názor atd... jděte se s tím vycpat, nemáte nic potvrzeného, žádná přesná data a měření .. pouhé tlachání bez základu. Až budeš mít 8 let zkušeností, stálého sledování, měření, testování atd., tak pak bych něco z těch tvých rozumů pochopil. Ale pochybuju silně o tom, že vůbec nějaká měření a sledování provádíš, natož ještě testy .... pokud ano, pak si můžeš založit svou automobilku, nebo se můžeš stát externistou pro Škodovku

Všeobecně, ten kdo tu plácá nějaký nesmysly, má auto 2 roky a najeto 30tkm ... taky nemůže jednoznačně říct, že je to tak či onak. Všechno jsou to kusovky, každý má na všechno svůj styl, každý se stará jinak, jiné podmínky ... nemůžete taky věřit všemu, co tady kdo napíše. V dnešní době bych se nedivil ani tomu, že by sem firmy posílali svoje lidi, aby orodovali za výměnu oleje po 10.000km - tím to nevztahuju na tebe (vikyviky)

 

Akorát se tady stresujete kdy měnit olej. Tak kdo chce, at si mění po 1000km, kdo chce po 15tkm, at si mění po 15tkm a kdo věří LL olejům, ať si mění po 30tkm ... jednoduché

 

A jak sám píšeš: to je můj názor :kol-47:

Editováno: , autor: Angel@Devil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

sice jsem jak si opomněl napsat podle katalogu co maji firmy co prodavají ole

Panáčku, já mám s motorem 1.2 TSI najeto přes 66t. km, tak mě u něj nepoučuj o teplotách oleje.  A to nemluvím o jiných motorech TSI... Kolik jsi s ním najel ty? Množství a typ oleje určuje výrobce motoru (vozidla) a ne nějaký katalog prodejce oleje. :kol-32:  Olej ať si mění kdo chce a kdy chce, já to dělém vždy po 15 000 km.

Angelo - nejsi sám s tím louskáním vikyho canců.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný, máte pravdu,ale zase diskusní fórum přeci není jenom o tvrdých faktech (i když ty mají největší vypovídající hodnotu), nejsme přeci u soudu, pokud mám na něco svůj názor a uvedu proč ho mám, neměl by být problém ne? Samozřejmě záleží jak a čím dotyčný argumentuje.

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš těžký, když někteří nováčci se z nějakého těžko pochopitelného důvodu musí nutně vyjadřovat ke všemu, co tady na foru najdou, aniž by to téma ovšem někam posunuli... Znovu a znovu se vytahují věci mnohokrát probrané ze všech stran a když se člověk bude chtít něco dozvědět, třeba o těchto motorech, tak se tady bude prohrabovat změtí bezobsažných příspěvků. :kol-32:

No to by k tomuto snad stačilo a proto zpět k tématu motorů 1.2 TSI. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vikyviky:

  1. Aj Maďar by napísal text zrozumiteľnejšie ako ty. Ďalej by si nemal byť taký drzý.
  2. 0W-50, 5W-50, 0W-60 - spadol si zo stromu a udrel si si hlavu?
    1. Oleje s takouto viskozitou sa málokedy používajú aj v motošporte a nie to ešte v bežnej prevádzke.
    2. Aj keď podobné oleje sa dajú u nás kúpiť alebo zohnať zo zahraničia, ani jeden nebude mať potrebné VW schválenie, takže by si ich do 1.2 TSI vôbec nemal dávať!
    3. Aj keď je pravdou, že hustejšie oleje vytvárajú silnejší olejový film, toto pravidlo všeobecne neplatí. Ak ti ide o to, aby si mal čo najsilnejší olejový film, mal by si vyberať olej podľa hodnoty HTHS viskozity daného olejového produktu. Lepší výrobcovia túto hodnotu väčšinou uvádzajú v technických listoch.
    4. Nižšie "zimné čísla" sú lepšie pre motor, v tomto súhlasíme, ale letné čísla 50 a 60 sú primárne určené pre vysokoobrátkové motory ktoré sú dlho vo vysokej záťaži. Takéto niečo sa leje väčšinou do okruhových špeciálov a nie do bežných osobných áut (ľudí zo Subaru klubov nechajme teraz bokom, oni dávajú do toho istého motora od 0W-20 po 10W-60 všetko možné). Len tak na okraj: aj do V12 motorov Ferrari sa v Európe dáva 5W-40-ka.
    5. Treba si uvedomiť, že tieto 50-ky a 60-ky majú dobré mazacie schopnosti keď už je motor teplý, za studena sú ale moc husté, čo je pre motor tiež zlé. Pri bežne používanom motore 1.2 TSI sa motorový olej nikdy nezohreje na takú teplotu pri ktorej by si získal nejaký benefit z týchto xW-50 a xW-60 olejov.
    6. Veľký rozsah medzi zimným a letným číslom oleja znamená, že olej museli "nadopovať" aby spĺňal tieto parametre. Pri týchto "nadopovaných" olejoch je ale problém s tým, že oveľa skôr sa opotrebujú, lebo ich alkalická rezerva a neviem čo všetko ešte sa skôr opotrebujú ako pri olejoch ktoré nie sú až takto veľkorozsahové. Aj toto je dôvod, prečo sú takmer všetky LL oleje 5W-30 a všetky automobilky veľmi dobre vedia, že prečo ho používajú. Tieto si totiž svoje vlastnosti udržia najdlhšie. Lepšie sú na tom potom už iba 10W-30 (typické v USA) a po novom 5W-20 (používa ich Ford v nových motoroch, a keď sa dobre pamätám, tak aj Opel alebo Volvo budú používať tiež oleje s touto viskozitou v nových motoroch). 
  3. Riešil si tu teplotu oleja. Ako to tu už Pawouk spomenul, 1.2 TSI má optimálnu teplotu motorového oleja medzi 90-110°C. Toto je informácia od ŠA. Ak tento motor vlastníš, tak vieš, že pri normálnej jazde olej teplotu 90°C ani nedosiahne, a to ani v lete. Nad 90°C sa dostaneš iba v prípade agresívnej jazdy, alebo ak jazdíš na diaľnici. Môj diaľničný teplotný rekord oleja je 105°C keď bolo vonku cez 30°C a ja som lietal rýchlosťami okolo 160 km/h so zapnutou klimatizáciou. Na väčšiu hodnotu sa dostaneš iba na okruhu, a k tomu ti tiež dokážem napísať čísla. Maximálna teplota oleja ktorú som videl na MaxiDote na Slovakiaring pri 14°C vonkajšej teplote bola teplota oleja 116°C, na Hungaroringu pri vonkajšej teplote 29,5°C (na slniečku, a na asfalte bolo ešte viac, ale nemám údaj) bola maximálna teplota oleja 118°C, čo nie sú žiadne extrémne teploty.
  4. Výmenný interval 5000 km? Ja sám mením olej veľmi často (5-12 tisíc km), ale iba preto, že jazdím buď často krátke trasy so studeným motorom (v meste), alebo som bol na okruhu a samozrejme olej dostal o dosť viac zabrať. Napriek tomu s tebou naozaj nesúhlasím. Áno, ak niekto jazdí športovo, agresívne, na trackday, alebo jednoducho jazdí často v meste krátke trasy so studeným motorom, tak by mal interval skrátiť, ale iba v týchto prípadoch. Ak sa niekto väčšinou pohybuje po okreskách viacmenej s nízkou a stálou záťažou motora, alebo jazdí dlhšie trasy, tak ten olej môže nechať v motore bez obáv na tých 15 tisíc km alebo max. 1 rok.
  5. Čo sa týka LL intervalov max. 2 roky alebo 30 tisíc km, tak ja sám som proti nim. Ale nie preto, lebo by sa takto nedalo jazdiť, ale preto, že tento interval ja použiteľný iba vtedy, ak niekto jazdí skôr dlhšie trasy, bez vysokej záťaže a má málo studených štartov. A priznajme si, toto spĺňa málokto, alebo aj keď, tak ten niekto jazdí viac než 30 tisíc ročne a on nemá nastavený LL interval preto, lebo by by chcel ušetriť na výmene oleja, ale preto, lebo napr. ročne najazdí 60 tisíc a nechce sa mu chodiť do servisu každé 3 mesiace na výmenu oleja, čo úplne chápem. Samozrejme aj keby niekto jazdil s takýmto LL intervalom na výmeny oleja iba raz za 2 roky a pritom by za tento čas stihol najazdiť 30 tisíc km, v tom menej ideálnom vysokozáťažovom, alebo studenom režime s častými studenými štartmi motora, stále by sa nič nestalo. Aspoň nie prvé roky. Pri predĺženom intervale je totiž problém ten, že motor sa nepoškodí hneď po prvých dvoch rokoch, ale napr. turbo odíde po 150 tisíc km, kedy už auto má druhého majiteľa. Aj keď tu sú tiež výnimky, lebo napr. benzínové turbomotory PSA-BMW s predĺženým intervalom výmeny oleja (30 tisíc km) sú úplne zanesené olejovým blatom už po 62 tisíc km (pozri fotky: http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/07/09/tonkreteszi_a_motort_a_harmincezres_olajcsere/ http://totalcarmagazine.com/tech/2013/11/18/30k_oil_change_interval_will_it_ruin_your_engine/). Z tohto dôvodu som zástancom normálneho intervalu výmeny oleja, tj. maximálne 1 rok alebo 15 tisíc km, podľa toho čo nastane skôr, s tým, že tento interval ešte v prípade väčšej záťaže alebo v prípade neideálnych prevádzkových podmienok skracujem. Výmena každých 10 tisíc km je tak akurát.
  6. Benzín v oleji. Toto je problém, ktorý vzniká primárne pri jazdách na krátke trasy, kedy je motor viacmenej studený. Kým je motor studený, sú v ňom väčšie vôle a tým pádom sa benzín skôr dostane z valcov do motorového oleja. Je to nepríjemné, ale tento problém vzniká naozaj iba pri tomto špeciálnom režime jazdenia, kedy sa motor skoro nikdy nezohreje. Akonáhle je ale motor s takýmto olejom zohreje a je trochu viac a dlhšie zaťažený, napr. jazdou po diaľnici, časť benzínu z oleja by sa mala dostať preč, presnejšie, mala by zhorieť vo valci.
  7. Veľkosť náplne. V prípade 1.2 TSI je to doceľa slušná olejová náplň, ak zohľadníme objem motora. Podľa servisnej knižky to je 3,6 litra, reálne ale minimálne 3,9 litra. Raz mi do motora dokonca naliali aj 4 litre a olej na ryske nebol nad maximom. Všeobecne platí, že čím väčšia olejová náplň, tým lepšie, lebo olej dostáva menej zabrať a tým pádom bude mať aj dlhšiu životnosť. Na druhej strane má to aj svoje nevýhody. Čím väčšia olejová náplň, tým dlhšie jej trvá kým sa olej zohreje, o to dlhšie sa zohrieva aj samotný motor. Pri krátkych jazdách je to podstatné, ale pár dcl zase nehraje tak veľkú rolu. Iné by to bolo, keby naše malé 1.2 TSI malo olejovú náplň s objemom 7 litrov.
  8. Samozrejme ak chceš, naďalej môžeš meniť olej každých 5 tisíc km (predpokladám, že meníš aj filter). Určite tým motoru neuškodíš, ale práve naopak. Ak sa takto príkladne staráš o auto a jeho motor, a dávaš tam kvalitné (osvedčené) náplne a zároveň má olej aj potrebné schválenie VW, určite tým znížiš pravdepodobnosť nejakej vážnej poruchy a zvyšuješ životnosť motora. Bodaj by takto robili všetci, človek by sa potom nebál tak tých jazdených áut.

P.s.: Neviem prečo, ale mám pocit, že napriek všetkému, ten bod 8 sa ťa netýka.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slušnej rozbor. Díky. Přikláním se čím dál více na výměnu oleje 1r/15tis, i když tu první výměnu budu ještě řešit dle pokynů výrobce. A dotaz, když budu měnit long live co 15tis/1rok, tak to ničemu nevadí ne? Přes net se dá koupit za 200 kč/litr, tak abych třeba neměnil druh oleje. Díky

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne by som práve prvý olej vymenil skôr ako je doporučenie. Najviac kovových pilín a iného sajrajtu sa dostáva do oleja z nového motora práve počas zábehu.
Čo sa týka LL olejov, samozrejme dá sa takýto olej vymeniť aj skôr, nič sa nestane ak prídete do servisu skôr a dáte ho vymeniť skôr. Ďalšia možnosť je potom v servise priamo požiadať o zmenu predĺženého intervalu na pevný. Zmena na palubnom počítači je pre servis otázkou minúty, a potom môžete dávať do motora aj olej so schválením VW 502.00. Tie majú výhodu v tom, že existuje ich o veľa viac druhov, sú dostupné rôzne viskozity (napr. aj 0W-30, 0W-40), a zároveň nie sú to mid a low SAPS oleje so zníženou hodnotou TBN, ako všetky tie LL 5W-30-ky so schválením VW 504.00 a zároveň VW 507.00 a ACEA triedou C3, prípadne sa dá potom použiť aj špecialitka ako je Millers Oils EE LONGLIFE C3 5w30 s extrémne nízkymi hodnotami kinematickej viskozity (pomáha znižovať trenie v motore, a teoreticky znižuje aj spotrebu paliva).

 

P.s.: Už som to tu videl viackrát, tak pre vašu informáciu: pri olejoch sa používa pojem long life, nie long live.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...