Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Proc ta jizlivost, napsal jsem jasne co si o tom myslim, a ptal(a) jsi se na nazor ("...Tak se Vás ptám jestly by jste do toho šly nebo ne???...").

(omlouvam se, nevim zdali jsem mezi chlapi ci holki lol )

Dovolim si zde oponovat :

- na konci cervna jsem prodaval svou zanovni O2 DSG TDI 1.9 v Eleganci (mela asi 90 kkm), a NIKDY jsem se nepotkal s takovymi fakty jak popisuje "RichardD", 1.9TDI jede dobre i pres 100, dalnice v Cesku i v okoli Ti to rozhodne bude stacit, DSG s tim motorem dela divy, je to dobre zprevodovano, v akceleraci neni v techto 2 motorech zadny zasadni rozdil

- o pomerne "nestastnem" motoru 2.0TDI zde bylo napsano tolik, ze bych se snad i rouhal, kdybych se to snazil opakovat - ruce pryc od 2.0TDI, jak napsal jeden ze zdejsich kolegu (s nejakou osobni autodopravou) "ani zadarmo"

- kombinace 1.9TDI + DSG je myslim jedna z nejstastnejsich a nejspolehlivejsich kombinaci u Oktavky 2, urcite dobra volba (osobni zkusenost)

- pokud chces vetsi vykon, je mozna lepsi investovat do chipu u nektere z renomovanych firem (jsou zde taky na diskuzi) na 1.9, nez davat vice penez za 2.0, auta jsou stejna a DSG to zvladne (u TDi do 350Nm a v olejove lazni)

Omlouvám se, asi mě trochu ujely nervy. Rozhodně nebylo v plánu se tady z někym dohadovat. Už si to auto vybírám asi dva měsíce, tak mě stoho občas asi přeskakujou kolečka....

No auto jako O II musí snést daleko větší náběh km než je 250 000 Km. Motory jsou konstruovány na cca 500 000 Km. Pokud tomu budeš dávat vše co se má, nemusíš se bát, že nenajedeš nějakých 200 000 Km. Otázkou je ale proč, když v dnešní době lze koupit auto v podobné výbavě s daleko menším nájezdem za cenu podobnou ( rozdíl 40 tis Kč není až tak moc a časem se určitě vrátí). Já takhle podobně šetřel u své první OI 1.8 turbo, koupil jsem jí s 185 000 Km s veškerou historií u autorizovaného dealera, za super peníze ( ušetřil jsem 30 tis oproti autům s nájezdem kolem 100 tis km). No a začal jsem do toho celkem slušně sypat. Copak motor, ten jel pořád krásně, ale podvozek s těma km nalítanýáma po čechách? Navíc, když jsem to prodával a mělo to najeto 225000 s novými brzdami a podvozkem, všichni se děsili toho nájezdu. Takže pokud to auto nechceš na dojetí a s tím autem umřít, taky říkám ne. Ta cena zase tak super výhodná není. Rozdíl mezi 1.9 tdi a 2.0 tdi je, o tom žádná, ale jak píše kolega spolehlivost jasně předurčuje 1.9. Proto to byla i moje volba

Tak ted mám nabídku na další Octavii II 1,9 TDi 77kw Ambiente Plus, dsg. Je to z Německa. Má najeto 163052km. Projel jsem si VINko, čistá histrie a všechny servisy pravidelné u autorizovaného dealera v německu. Nikdy auto neměla žádnou vážnou opravu apod. Je to combi. Cena je 260000kč. R.v.2006 .

Co vy na to?

Nebo budu mít příští týden asi další nabídku na To samý, ale výbava Elegance, najeto lehce přes 180tisíc kilometrů. A cena by měla být něco mezi 180 až 195000kč.

Tak, a už zase nevim...

No vidíš, aut je a bude dost. 160 tis km, to má před výměnou oleje v dsg převodovce - cca 5 - 7 tis kč. Jinak jsi na dobré cestě- na auta z německa nedám dopustit. Mám takto koupené už třetí a vždy spokojenost. Německá elegance je trochu jiná výbava než česká elegance. a jakou mají auta barvu? Sice barva nejezdí, ale znáš to...

Ta stoho Německa je černá metalíza. A ta co by měla mít najetop těch 180tis. km, to ještě nevim... Myslim že to bude asi taky černá. Řekl jsem si že barva pro mě tak podstattná neni... Jediný barvě který se musim vyhnout je červená. To auto sní sice vypadá hezky, ale co jsem měl kdy červený auto, tak se vždycky něco porouchalo. A když už to nakonec delší dobu jezdilo a člověk si řikal že už jsou snad všechny závady odstraněny. Tak jsem byl v nesprávný době na nesprávným místě a byla stoho bouračka na šrot...

Většinoíu pověrčivej nesem, ale proč pokoušet štěstí...

Upraveno od Cjoctavian
porusene 5. pravidlo fora

S tou červenou jsem na tom stejně:-) Ale to už je trochu OT. Dsg je dobrá, silně návyková věc, která ale zejména při městském provozu o dost zvyšuje spotřebu, alespoň u mého auta to tak je.

  • 4 týdny později...

Mám dotaz na VAG mastery :) Dnes jsem byl v servisu (ne škodováckym) a ptal se mechanika zda by mohl zjistit proč ten launch control nejede. Pak říkal že do toho nechtěl lézt a že neví jak přesně by to šlo případně zapnout. A tak se ptám: ví někdo a mohl by sem napsat návod jak to VAGem aktivovat?

[A proč to tak nutně na diesel potřebuješ? Nedivím se lidem, co mají 1.8 tsi, že chtějí závodit, ale s dieselem.....

  • Autor

Me to samozrejme tez zajima, mam 1.8TSI + DSG

Upraveno od Cjoctavian
porusene 5. pravidlo fora

  • 3 měsíce později...

Chcel by som vediet, ci uz ma niekto prekrocenu hranicu 150 000 km na OII 2.0 TDI 103KW + chip DSG a nesetri to auto? Stale jazda plny plyn! Ja mam priemernu spotrebu 8.7 l/100km a pomaly sa zamyslam ako dlho to DSG-cko pofrci?

Pokud jezdis po nemeckych dalnicich, tak by se ta spotreba dala chapat. Jinak nechapu, jak se da takhle dlouhodbe jezdit a nezabit se.

Mám Tourana 2,0 TDI r.v 2005, motor BKD, převodovka DSG.

Problém spočívá v tom že při spuštěném motoru na neutral vycházel z motoru kovový zvuk v nepravidelných intervalech.Při zařazení D zvuk zmizí.

Dále za jízdy třeba na 3,4,5,6tku, při cca 1000-1500 otáček jsem chtěl bez podřazení plynule rozjet auto a v těchto otáčkách auto začalo dost vibrovat.Když se otáčky zvýšily tak to přestalo.Při podřazení to nedělalo.

Obě příčiny (klepání v motoru a vibrování za jízdy), každý dával jako přičinu špatnému dvouhmotovému setrváku.

Setrvák se vyměnil klepání v motoru zmizelo, ale vibrace za jízdy ve zmíněných otáčkách zůstaly.V servisu ,ale i já si mýslím že se bude muset vyměnit vícelamolová spojka.

a kolik stojí ta vícelamelová spojka?

Dá se koupit 10000 až 12000 korun.

Upraveno od Cjoctavian
porusene 5. pravidlo fora

Má tu niekto 7° DSG so suchýmí spojkami?

Rok a měsíc, ale najeto mám jen asi 17 tisíc...

  • Autor
Má tu niekto 7° DSG so suchýmí spojkami?

Ano, Omicron má 7stupn. DSG (1.8 TSI) se suchymi spojkami :) , a zitra jdu na prvni garancku (15kkm), je to jen olej.

Co by jsi potreboval Diamante ?

Já jsem si pořídil 103kw 2.0 Octavii Elegance dokonce s Nexusem a samozřejmě s DSG převodovkou. Já jsem naprosto uchvácenej. Je to fakt síla, auto má tah, 220 není problém, v autě tocho jako když jedu 100. Nemám co vytknout. Jezdím ale tak trochu na spotřebu. Takže v létě do 5.5 a teď v zimě jezdím za 4,7 4,9

Ten Nexus mozes v pohode uz vyhodit do smeti :p ! A poriesit tam daco s mp3 alebo hned Columba.Tu spotrebu si este raz pozri lebo do 5.5 sa mi moc nechce verit a v zime 4.7 je tiez mimo misu, xixi. Ja som sa este pod 7 nikdy nedostal.

Pokud jezdis po nemeckych dalnicich, tak by se ta spotreba dala chapat. Jinak nechapu, jak se da takhle dlouhodbe jezdit a nezabit se.

Prevazne nemecke, rakuske a talianske dialnice, zatial som mal iba stret s jelenom v 160 :smich: . Radsej mrtvy ako druhy ;)

  • 1 měsíc později...

Olej do DSG nekoupíš nikde jinde než ve škoda servise a to ber jako 100% informaci.Kupuje se 6L,vejde tam něco málo přes 5

  • Autor

Ty si servisujes sam DSG prevodovku ? Neni to tak trochu prace pro odborny servis ? Myslim, ze je to prilis drahe a sofistikovane zarizeni, abych to nekde delal sam doma v garazi...

Upraveno od omicron

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.