Přejít na obsah

Blikání baterky a cuknutí při akceleraci


jakubfotbal

Doporučené příspěvky

Zdravím pánové, dnes při cestě po D1 mi zničeho nic při akceleraci (ne úplně plný plyn) auto jakoby cuklo, už toho jsem se trochu zalekl. Pak to udělalo ještě 2x, ale všechno v pohodě. Byla to jen vteřinka. Pak jsem zastavil v Brně asi na půl hodiny a pokračoval po D2. Už asi po 100m začala blikat kontrolka baterie, která blikala ještě další 4km, do toho to ještě jednou cuklo a pak zase všechno ok. Po dojetí, kdy jsem nechal dochlazovat turbo, něco v motoru jakoby pískalo.

 

Nevíte, co by to mohlo být? Jestli špatná baterka nebo třeba rozvody, alternátor?

Auto je r.v. 2002, 1.9TDI, najeto 206000km.

Editováno: , autor: jakubfotbal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to může být cokoli. jestli pískalo, tak to může být klíňák. Kontrolka dobíjení značí špatný alternátor (může být taky volný klíňák, či napínák KO). Mohl by to taky být přidřený klimakompresor - to bys zjistil tak, že se projedeš bez klimy a zjistíš rozdíl. Na 1,9 je všechno dobře vidět, zjisti, odkud jde ten pískot...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a skontroluj si aj klinovy remen co pohana alternator mozu byt nanom uz zubky nasledkom toho cukania, niekedy moze byt poskodeny aj sponovacia kladka..volnobezka je remenica na alternatore ktora ma zaberat len jednym smerom lebo rotor na alternatore je dost tazky a ked vypnes motor alebo sa menia otacky tak alternator ma zotrvacnu energiu a ty ked mas tu remenicku zaseknutu tak presmikuje remen a to piska

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

jakubfotbal: cau jak již psal Štěpán tak ja jen doplním zbytek...

 

Pokud chces udelat ciste rozvod czn rozvodovy remen a pumpu tak to vyjde na 2800 origo rozvod a 800 pumpa pokud chces více tak si priprav jeste par táců :-)

 

Origo rozvod 2800 + 800 pumpa

velky remen altíku cca 350

maly remen klimy cca 200

tlumic vibrací cca 2400

kladka klimatizace cca 700

 

ted zálezi na tobe kolik si ochoten do toho investovat :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No podle všeho jen o výměnu oleje. ALE VELKÉ ALE

Nevíš, co tam kdo dělal před Tebou.

Takže jak je tu psáno, vyměnit rozvody, filtry a kapaliny.

Pak si na budíkách snuluj servisní interval a je to.

Ještě nevím, na kolik servisní interval máš. Pokud máš long, tak je to blbě, bude se Ti auto hlásit aždých 45tis, což je blbě.

Pokud je tam normál, je to dobře, to je 15tis.

Jaký servisní interval máš nastaven zjistíš VAGínou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klasika

 

vzdchovej filtr ( cca 300 )

palivovej naftovej ( cca 500-700 dle kvality ) najdi si me prispevky kuchal sem jej at vidis co vnem je za humus pak

pylovej filtr ( obyč 150 uhlikovej 300 ) mam uhlikovej je good

Olej samozřejmě + filtr ( Doporučuji Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 plná syntetika , má zlatou etiketu ) timhle nic neskazíš je to jeden z nej olejů

Brzdovou kapalinu vyměňit ( 1L cca 250kč ferodo ) v oběhu je 0,8L komplet jak v nádobce tka v trubkách tzn 2dcl ti zbyde

 

 

pak můžeš doplnit klimu klidně a vyměnit chladicí kapalinu

 

Rozvody doporučuji vyměňit dříve nic tim nezkazíš a ty další až tvých 120 tis. km když víš že jsou určitě dělané takhle mužeš jen doufat

 

Snad jsem na nic nezapoměl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějak si nevím rady. Za 200km se hlásí servis, rozvody se podle všecho dělali naposled ve 100tis.km adělají se po 120 ne? A olej se měnil minulý rok v létě. Jenže na dveřích je nalepený lístek, kde je podle něj olej Castrol edge 5w-30 myslím a výměna je tam napsaná při 219tis.km nebo 5/2013, což mně nějak nesedí pokud byl měněn minulý rok.

Přes vag se asi nedá zjistit, co by se mělo měnit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuju přesedlat na interval oleje 5w40 je to to nejlepší co může být :-) a interval max 15 tisic km ... Castrol Edge Turbodiesel je to zlatá bandaska... Klidně se rozhodni na jinou značku oleje jen řikam co jsem zvolil já :-)

 

Jinak jak to mas stim vlastnictvím ? to je jakesi zajimave ne ? Kdyz ho vlastni jeste prvni majitel.. tak proc se ho nezeptas proste? Ale pokud chces a nerad zijes v nejistote tak ty rozvody radeji vymen ;) I kdyz sice ten motor jde sehnat do 10 taců na inzerátech :-) Ale cajk :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...