Přejít na obsah

Zadní náprava - kliková a víceprvková


Pawouk

Doporučené příspěvky

@omicron Tak jednak jsem tu čerpal informace od ostatních uživatelů a jednak mi to nedalo a projel jsem si Supa kolegy, kterýho měl jako jeden z prvních ve firmě, verzi 2.0TDI/150K liftback na 18" bez DCC. Projel jsem si s ním trasu, co jezdím do zaměstnáni a na latovanem nebo zvlněném asfaltu tam to tupé bouchani od kol bylo opravdu znát. Ale dnes v r. 2018 může být situace odlišná a nemusí to tak nutně být. Dalšímu kolegovi letos v dubnu dorazil Sup v té samé specifikaci na 17" kolech, jel jsem s tím z Prahy do Brna a zpět a nemohl jsem si na jízdní komfort nijak zásadně stěžovat. Pravdou je, že ty 17" kola jsou v těch podbezich slušně utopený a designově to působí nic moc. Takže tak nějak sečteno podtrženo mé laické postřehy :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...
1 hour ago, AdoksS said:

Pokud vím, tak u OC 3 chybí úchyty na kastle. Takže nevyměníš.

Díky za info. Schválně kouknu až tu nějakou budu mít. 

Měl jsem za to že je karoserie stejná, ale nebyl jsem si na 100 % jistý. 

Ověřím při první příležitosti. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Asi nebudu navazovat na nynější diskuzi, ale chci spíše reagovat na úvod tohoto tématu. Soukromě mám O2 a služebně jezdím s O3. Bohužel, ten rozdíl v pohodlí a jízdních vlastnostech já osobně vnímám skutečně hodně. Připadal jsem si jako blbec, protože nový model přece nemá být horší. Tak mi to nedalo a v rámci garančky jsem se servisáka ve Škodovce ptal a sám mi řekl, že od třetích generací jak Octavie, tak ale i Fábie a zejména Superbu se vše spíše zhoršilo. Zejména jmenoval Superb, kde jsou jízdní vlastnosti a kvalita zpracování opravdu o dost horší, než u minulé generace. Prý by to měl opravit facelift, ale je to až moc viditelná snaha výrobce šetřit. A to samé Rapid, nebo spíše Scala, která jej nahrazuje. Výrobní náklady polykají EU diktovaný vývoj motorů, elektronika a multimediální výbavy, ovšem na poctivou plechařinu a podvozek už bugdet nezbývá. Když se budu bavit o Octavii, tak třeba i obyčejné dveře jsou v druhé generaci kvalitnější. Tapec je už od sociální výbavy komplet měkčený, což O3 má jen ze třetiny. Kvalita plastů je u druhé generace napříč interiérem lepší, než u trojky. A motory? Jo, 1.4 TSI 110kW je docela příjemná, ale paradoxně 1.2 77kW mi připadá při plném sešlápnutí plynu hbitější. I turbodíra tam prakticky žádná není.. Nové biLED světla mi na O3 moc nevyhovují, po delší jízdě z toho bolí oči a tam zase vítězí xenon u O2. Zpočátku nadšení, které spíše vystřídalo zklamání..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tomina87 Víceprvkovou nápravu jsem měl na minulém (O2FL) i na současném autě (O3FL), na novém ji mám doplněnou i aktivním DCC podvozkem, to je úplně jiná úroveň. I motory bych srovnával ve srovnatelných kategoriích, měl jsem 1.8 TSi, mám ho zase v nové generaci, žádný problém nevidím. Multilink za mě určitě ano, měl jsem s čím srovnat, byť se najdou i ti s klikou, kteří ji budou obhajovat do nekonečna. Víceprvek je jen k silnějším motorizacím, takže taková srovnání nebudou moc objektivní.

 

S některými věcmi ale s tebou souhlasím, to je třeba ten tapec, dveře a úroveň výbavy na srovnatelných modelech. Měl jsem předtím LK, nyní zase, a je to úpadek. FullLED ale jednoznačně lepší jak xenony.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal, mám kombinaci multilinku s DCC, což je velmi vydatná kombinace, zvláště u FL.

Tam kde bych dříve úpěl na 17kách, dnes jedu s "Comfort" nastavením na továrních 18" velmi komfortně. To je ale práce zejména DCC, které ale zase asi bez víceprvku objednatelné není.

A "opravdu velkým nerovnostem" se s Octavií raději vyhýbám, to si dám raději jednou za čas např. s pořádnou 4x4 Toyotou Hilux ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 37 minutami, MichalRr napsal:

Proč by nebylo DCC objednatelné bez víceprvku? Myslim, že i tady na fóru jsou příklady, že to jde.

Tím lépe, psal jsem "asi", nevěděl jsem přesně. Není to má zkušenost.

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem rád, že mám vlečnou nápravu. Byl jsem nedávno po 70 tkm najetých na geometrii, perfektní. U O3, kterou jsem měl předtím, vždy bylo potřeba seřízení udělat (chodil jsem co 20 tkm). Měnil jsem včera kola zimní za letní, náprava perfektní, bez náznaku koroze, jen jsem ji ometl a ostříkal vapkou. Co se týče jízdních vlastností, žádný rozdíl jsem nezaznamenal. Za mě, já bych neměnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy rozdíl mezi víceprvkem a vlečnou cítím velmi razantně. Sám jsem byl překvapen jak moc. Třeba na dálnici při 130 kmh je při prudkých pohybech vlečná mnohem nervóznější.. Geometrii jsem nechával nyní po přezutí měřit laserem na O2 a v pořádku, čili neumím posoudit. Každopádně mě nekvalita O3 velmi mrzí. Obávám se, že to bude s postupem času jen horší..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se moc tedy vyjadřovat k rozdílu nemůžu, jelikož jsem OII neměl a mé dvě OIII měly/mají klikovku, navíc bez DCC, takže dle tohoto čtení se jedná o úplnou katastrofu.

Jen by mě zajímalo, jak se ve 130km/h na dálnici zkouší náprava. Co musí člověk udělat za kreaci, aby to vyzkoušel? Měl jsem za to, že se to pozná ideálně v zatáčkách, na špatném povrchu, popř. kostkách atp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...