Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Nechci být špatný prorok, ale modrý kouř obvykle souvisí s olejem..

Jj, někde na tomhle fóru v jiném příspěvku jsem se dočetl, že by to snad mohl být olejem zaplněný DPF, kdy při jeho vypalování (regeneraci) to může takhle čoudit. Bohužel na palubce regenerace nesignalizuje ani zaplněný DPF, tak nevim.  Dělalo to v jeden den. Další den už nic. Od té doby jsme autem jeli asi 5x a už to nečoudí. Bohužel to nebylo daleko. Sotva se zahřál motor.

V tom případě bych vzal auto na aspoň 20-30 km jízdu po dálnici a dát mu trochu za uši, ať se trochu zvedne teplota. No a pokud ani po tom nebude kouřit = není problém..

  • 3 měsíce později...

Dnes u nás na servisu geometrie :-)

Kdyby to někdo stočil na 200.000 tak garantuji,že to nikdo nepozná.Přední náprava krom tyčí stabíku původní,měněna spojková sada,trysky a díly čerpadla pouze preventivně.Jinak krom spotřebáku vše původní.

DSC_0072.JPG

DSC_0073.JPG

  • 8 měsíců později...

Je velké riziko mít o pár měsíců přetaženou výměnů rozvodů, když kilometrově jsem hluboko pod limitem? CFFB 2012, rozvody komplet dělané v 50 tis. km, v 8/2014. Teď najeto 147 tis. km.

 

Nemyslim si. Ten remen ani tie kolieska nemaju v sebe casovac... tie km a cas su doporucene/odporucane udaje, ktore by sa samozrejme mali dodrziavat, pokial je to mozne :)

nič sa tomu nestane, tie kladky aj remeň sú dimenzované fajn ... skôr začne tiecť pumpa

před 7 hodinami, Lancelot napsal:

Je velké riziko mít o pár měsíců přetaženou výměnů rozvodů, když kilometrově jsem hluboko pod limitem? CFFB 2012, rozvody komplet dělané v 50 tis. km, v 8/2014. Teď najeto 147 tis. km.

 

Ty máš rozvody dělány v 50 tis., nějak předčasně ne?  Já mám Supíka r. v.  2014, najeto 130 tis. a ještě neměnil ?, můj osobní mehanic říkal, že tak ve 180 tis.

 

Upraveno od Paolo.007

Bylo to na reklamaci, něco tam pískalo, tak jsem otravoval autorizák a vyměnili na záruku komplet rozvody včetně pumpy. Na rozvodech byla přidřená jedna kladka.

  • 4 měsíce později...

Ahoj,

mam stejny motor, akorat podelne , najeto 140.000 a z predni casti motoru mi tece olej. Nedokazi presne urcit odkud to tece.

 

Nicmene jsem se podival pod motor a vsechno totalne zeblite od oleje. Tak jsem sel z vrchu, sundal vrchni kryt rozvodoveho remene a tam temer sucho. Takze bych rekl, ze to tece nekde ve spodu motoru. Mohlo by to byt treba tesneni klikove hridele? Resil jste nekdo na tomto motoru unik oleje?

 

Diky moc!

oil_leak.jpg

Upraveno od embino

Tipuju gufero na klice pod rozvodama.

Musi se kvuli tomu vyndat napravnice? Nemohlo by to byt i tesneni olejoveho cerpadla?

No podle toho obrázku pochybuje, že máš motor řady EA 288 který se dává do S3. U těch je totiž přední víko motoru plastový, gufero je jeho součástí a mění se jako celek po sundání vany.

 

Mě ale přijde podle toho obrázku, že přední víko je hliníkový, takže máš patrně starší řadu EA 189 a tam je gufero samostatný. Stačí tedy demontovat rozvody a rozvodovou řemenici na klice. Pak už se nechá gufero vyměnit.

Diky za info! Kvuli sundani vany predpokladam musi dolu ona napravnice?

Upraveno od embino

Díval jsem se do Ecatu a tam pro motor CJCD uvádějí klasický gufero (35x48x10). Ještě jsem se díval jaká tam patří rozvodová sada a je to sada pro EA 189. Máš tedy ještě starší typ motoru co má např. S2. Uvádějí tak i tu plastovou přírubu ale pro motor CSUA a to už je EA 288. Zřejmě se dávaly jeden čas oba typy motorů souběžně.

 

V tvém případě tedy vana dolů nemusí, stačí demontovat rozvody a rozvodovou řemenici. A podle toho jak ta řemenice ten olej rozhazuje bych s opravou moc dlouho neotálel.

Opravdu máš pravdu i číslo hlavy odpovídá motoru EA 189, který je v Superb II & Octavia II. Moc ti děkuji za informace a posunutí správným směrem.

 

V servisu mi řekli, že je potřeba vyndat nápravnici a práci rozvody + gufero na klice + gufero na vačce nacenili na 25000 s DPH... To mě trošku zaskočilo, tak pátrám po více informacích.

 

EDIT- oprava od @Jarda-k !

Díl číslo 16 koukám vychází na nějakých 1200 - 2500.

 

image.thumb.png.a6643933821dbc062061dcfab66d8509.png

Citovat

Koukáš na špatnou stranu motoru - sem pak přijde setrvák, spojka a převodovka.

Upraveno od embino
oprava mystifikace

Koukáš na špatnou stranu motoru - sem pak přijde setrvák, spojka a převodovka.

Tobě ale spíš teče gufero na straně rozvodů a to stojí od Elringu 239 Kč + bude potřena nový šroub řemenice - nějakých 120kč.

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/054115147b-gufero-hridele-35x48x10-elring-3799.html

 

Rozvodová sada INA stojí na cardu nějakých 3500 kč vč vodního čerpadla. A kvůli rozvodům snad nápravnice dolů nemusí....

Na dvojkovým superbu mi výměna rozvodový sady zabere cca 4 hodiny. Výměna gufera je navíc max hodina.

U podélného motoru ale musí dolů přední nárazník a poodjet s celou chladičovou stěnou, takže to bude časově o něco náročnější.

  • 6 měsíců později...

Ahojte,

 

Mám CFFB 6 st. DSG a blíži sa u mňa výmena dvojhmoty, a chcem sa spýtať, či by tam pasoval zotrvačník zo 125kW verzie (CBBB, CFGB). Čo som pozeral obrázky, tak vyzerajú zotrvačníky rovnako. Je rozdiel v priemere alebo v spôsobe montáži?

 

Pýtam sa to z toho dôvodu, že mám chip na 400Nm (pôvodne 320Nm) a logicky mi príde že zotrvačníky zo 125kW verzie znesú väčší krútiak (pôvodne 350Nm).

 

Je rozumná myšlienka dávať sem zotrvačník zo silnejšej motorizácie, aby ho čip tak skoro nezničil? (resp. aby ho menej opotreboval za rovnaký nájazd oproti terajšiemu zotrvačníku)

 

Poprípade vie niekto na koľko Nm je bezpečné čipnúť CFFB s pôvodným zotrvačníkom? Predpokladám, že tých 400 je asi veľa, kde je tá hranica z pôvodných 320?

 

Vďaka za odpovede.

  • 11 měsíců později...

ZDravím, mám pár měsíců Superb 2 2.0 TDI CR 103 Kw  DSG 6° Combi, kod motoru je CFFB, a vzhledem k tomu že je to mé první auto s DPF filtrem, tak se s tím systémem seznamuju. Poslední týden jsem si všiml že se filtr chce regenerovat (zvýšené otáčky na skoro 1tis. a i spotřeba a smrádek) bohužel podmínky mi to nedovolily a musel sem 2x rgeneraci přerušit, včera sem ale s autem jel zase a řekl si že ho to už teda nechám dokončit, zapojil sem OBD2 konektor a zapl apku na sledování DPF. Regenerace trvala celkem krátko dejme tomu asi 7minut jízdy na 4 stupeň rychlost cca 80km/h konstantně. O co mi však jde, zda z přiložených screenů dokážete zjistit stav DPF, nemám s ním problémy žádné jen mě to zajímá.  A taky jestli SW dole zmíněný za lomítkem je SW řídící jednotky? Pokud ano hádám správně že je to DieselGate soft? A jaká verze pro daný motor je před DieselGate poslední? 

EDIT: Vůz měl při koupi najeto 208 000 cca teď mám necelých 211 a jsem spokojený :) je to velká loď :D

P.S Obrázky jsou Před rozjezdem (86%)--> během jízdy(36%)--->Po regeneraci(26%)  

1628323248860.jpg1628323248855.jpg1628323248851.jpg

Upraveno od Mich4l

 oil asch residue ukazuje zaneseni DPF. Cetl jsem, za se cislo v litrech ma vynasobit 400 ( taky jsem uz cetl x 350) a vysledek jsou gramy nespalitelneho popilku. Mezni hranice je 75 g, ale spousta filtru jede dale, vcetne toho tveho.

 

No a pokud to auto nemelo nejaky problem s kourivosti, tak si nemyslim, ze ma najeto jen 210tkm. Ja mam se stejnym autem najeto 260tkm a oil asch mam 0.16l.

Mich4... pokud čtu dobře 9978, je dieselgate, není problém přeflashovat zpět.

Citovat
před 5 hodinami, koudy_123 napsal:

 oil asch residue ukazuje zaneseni DPF. Cetl jsem, za se cislo v litrech ma vynasobit 400 ( taky jsem uz cetl x 350) a vysledek jsou gramy nespalitelneho popilku. Mezni hranice je 75 g, ale spousta filtru jede dale, vcetne toho tveho.

 

No a pokud to auto nemelo nejaky problem s kourivosti, tak si nemyslim, ze ma najeto jen 210tkm. Ja mam se stejnym autem najeto 260tkm a oil asch mam 0.16l.

No to nevím, auto sem koupil s tímhle stavem, je dost možné že třeba jezdilo více krátké trasy, takže se rychleji zaplnil treba nez tvuj? :) nevim ale jak rikas, pokud funguje resit nebudu :)

 

před 3 hodinami, motorpower napsal:

Mich4... pokud čtu dobře 9978, je dieselgate, není problém přeflashovat zpět.

Na kolik cca tenhle ukon vyjde, a jak je to potom zapsáno v ŘJ, je to uvedeno stále pod stejným číslem nebo se změní i to číslo sw? 

Co chcete pořád zapisovat do těch techničáků. Předdieselgate, je original sw, to za prvé , a hlavně TK s tím neměla a nemá problém. Pro více volejte..

Neměl sem namysli do techničaku, ale jestli zustane v ECU zapsané číslo aktualniho softu a jen se fyzicky zmeni soft na preddieselgate..  ale mate pravdu resit to nebudu :D jen jsem se ptal. Nicméně jsem koukal odkaď jste a jste na druhé straně republiky :D takže budu muset najít někoho schopného odsaď z karvinska/ostravska kdo se v tomhle vyzná :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.