Přejít na obsah

2.0 TDI PD 103 kW - motorový olej


TTomas

Doporučené příspěvky

Ahoj vsichni Skodovaci,

Vcera jsem se stal cersvim majitelem Skody Octavia II 2.0TDI PD 103kW. Auto ma najeto 75tis km a vzdy servisovane v autorizavanem servisu. O to vic mne prekvapilo pouzivany olej Shell helix diesel plus 10w40. Podle meho u PD naprosto nevhodny olej. Podle servisky byl nastesti casto vymenovan coz ale pripadnemu pridreni zrejmne nezabrani. Je to proste uplne jina vizkozita. Chystam se tedy olej co nejdriv vymenit a zvazuju jakej. Doted jsem jezdil zasadne benziny prevazne vysokootackove japonce a tam jsem byl velice spokojeny napriklad s Valvoline 5w50. Puvodne jsem uvazoval pouzit tento olej i do TDi. Nesplnuje ale specifikaci vw 506 01 ani 507 00. V nabidce valvolinu jsem nasel i olej 5w30 splnujici novejsi 507. Chci se tedy zeptat co je pro tento motor nejvhodnejsi. Netrvam ani na znacce valvoline. Je mi to v podstate jedno, olej stejne planuju menit 1rocne zhruba po najeti 12-15tis km. podle toho jak se bude motor chovat. Doposud bylo vzdy jasne citit, kdy nastal ten pravy cas. Taky je to 4 lete auto, takze uvazuju o tom, ze vymenu provedu sam. Vzdy jsem to u svych aut delal. Chci se zeptat kolik oleje se vejde do tohoto motoru, kde se nachazi a jak moc spatne je pristupny olejovy filtr pripadne i palivovy. Vzduchovy predpokladam je klasicky v bedne nekde bokem. Uvitam jakekoli nazory a upozorneni na co si dat pozor pripadne co pri udrzbe jeste neopomenout. Diky vsem za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to urychleně vyměň za správnej.....polosyntetika do PD v žádném případě nepatří.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Používám tento Shell ..je i doporučen výrobcem....o což ani tak nejde....jen tady ho maj za super cenu......

Vejde se ho tam cca 4L..max.4,5L.když se ještě při výměně vycucne ten zbytek po vyndání filtru z držáku....

Olej.filtr uvidíš když odtrhneš horní kryt motoru...uvidíš plast.víčko z nálitkem na 30 nebo 32 klíč(používám klasickou golu z dlouh.nástavcem)...po vyšroubování to vyndáš i z filtrem....jen se občas stává že tam dole zůstane v odtoku ten střed.trn od filtru,tak tam pro něj musíš sáhnout.........Jednoduchá věc..nic na tom neni...!!!!!!!!!!!!

Palivovej filtr je taky jednoduchá věc....když otevřeš kapotu,tak je hned vlevo zkraje...plechová nádobka....mění se taky jednoduše...nahoře je na něm cca 6-7x šroubečků na hvězdičku..ty vyšroubuješ a tahem nahoru to víko vyskočí...nebo můžeš jemně zapáčit šroubováčkem..(je tam těsnění,tak to jde trochu ztuha).....po tom co ho vyškubneš(pozor za tepla ta nafta může trochu vycáknout),vyndáš filtr,zbytek té nafty co tam na dně zbyde,ještě vysaju stříkačkou..vytřu čistim hadrem...hodim tam novej filtr,vyměnim to těsnění na tom víku,nasadim,zašroubuju a hotovo........!!!!zalívat naftou se nemusí...stačí když po výměně sedneš do auta..párkrát pustíš a vypneš klíček a tím tam tu naftu čerpadlo natáhne!!!!..........Ještě jedna důležitá věc...těch paliv.filtrů je víc druhů..přesněji 3x druhy,tak se podívej jakej máš a podle toho kup....

Editováno: , autor: karlos3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to urychleně vyměň za správnej.....polosyntetika do PD v žádném případě nepatří.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Používám tento Shell ..je i doporučen výrobcem....o což ani tak nejde....jen tady ho maj za super cenu......

Vejde se ho tam cca 4L..max.4,5L.když se ještě při výměně vycucne ten zbytek po vyndání filtru z držáku....

Olej.filtr uvidíš když odtrhneš horní kryt motoru...uvidíš plast.víčko z nálitkem na 30 nebo 32 klíč(používám klasickou golu z dlouh.nástavcem)...po vyšroubování to vyndáš i z filtrem....jen se občas stává že tam dole zůstane v odtoku ten střed.trn od filtru,tak tam pro něj musíš sáhnout.........Jednoduchá věc..nic na tom neni...!!!!!!!!!!!!

Palivovej filtr je taky jednoduchá věc....když otevřeš kapotu,tak je hned vlevo zkraje...plechová nádobka....mění se taky jednoduše...nahoře je na něm cca 6-7x šroubečků na hvězdičku..ty vyšroubuješ a tahem nahoru to víko vyskočí...nebo můžeš jemně zapáčit šroubováčkem..(je tam těsnění,tak to jde trochu ztuha).....po tom co ho vyškubneš(pozor za tepla ta nafta může trochu vycáknout),vyndáš filtr,zbytek té nafty co tam na dně zbyde,ještě vysaju stříkačkou..vytřu čistim hadrem...hodim tam novej filtr,vyměnim to těsnění na tom víku,nasadim,zašroubuju a hotovo........!!!!zalívat naftou se nemusí...stačí když po výměně sedneš do auta..párkrát pustíš a vypneš klíček a tím tam tu naftu čerpadlo natáhne!!!!..........Ještě jedna důležitá věc...těch paliv.filtrů je víc druhů..přesněji 3x druhy,tak se podívej jakej máš a podle toho kup....

Diky moc za uzitecne rady. Na shell jsem koukal a je pravda, ze cena u toho odkazu je velice dobra. Jen se jeste zeptam...pokud ten olej splnuje predepsanou specifikaci, neni v podstate stejnej? Muze se lisit v prisadach, ale zakladni olej by mel byt uplne stejny. Nebo se pletu? Jako nejlevnejsi co jsem v dane specifikavi nasel byl Halvoline kolem 250kc za litr. To mne prijde teda az podezrele levne. Zase nadruhou stranu castrol edge taky v teto specifikaci vyjde jen o cca 50kc na litru vic a tady zase clovek plati za znacku(to je u castrolu zname), takze kvalitou budou asi velice podobne ne li stejne. Jen se ptam abych zbytecne nepreplacel za znackovy olej, ale radeji ho vymenit driv. Taky mne zajima jak zjistim jaky palivovy filtr mam. Nerad bych ho musel vymontovat a pak teprve shanet. DIk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jeste jsem zapomnel rict, ze se jedna o verzy s paketem pro spatne cesty. Takze presne nevim zdali kvuli spodnimu krytu motoru nebude pripadne vypousteni oleje nejaky vetsi problem. Uvazuju, ze tento zvysenej podvozek vymenim za normalni nebo mam ted nabidku na novy podvozek kompletni tlumice vcetne pruzin a dorazu z octavie rs II. Pujde tam bezproblemu prehodit pripadne jak velke bude snizeni? Nebo myslite, ze 75tis a 4 roky provozu po Praze jeste neni potreba menit tlumice?

Editováno: , autor: TTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tim olejem se samozřejmě řiď tou specifikací......Na Jarově to třeba taky jeden čas pořád střídali..jednou Aral..pak Castrol,ted Shell..........Já to taky střídal mezi Castrolem a Shellem...v tom neni problém.....

Na tom paliv.filtru by mělo být katalog.číslo toho celého držáku filtru,tak si ho napiš a podle toho už ti daj správnej filtřík......

S tim spod.krytem....na OII jsem ten pro špatné cesty neviděl,ale na OI co měl brácha byl ten kryt pod motorem ze silnýho plechu......byl přišroubovanej prakticky stejně,ale navíc tam byli 4x šrouby prům.8mm(na 13klíč) a ty byli hlavní nosné.....nejdřív se odšroubovali ty obvodové na 20torx a jako poslední ty čtyří osmičky a byl dole......+- stejné jako z klasickym krytem,jen 4ks šorubů navíc a těžší práce...přeci jenou váží o dost víc než klasickej plasťák.....

Editováno: , autor: karlos3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tim bohužel ne....

Divný je že by na Jarově do toho nalil někdo polosyntetiku 10W40....to se mi vůbec nezdá.....tam ani nejde přinést si k prohlídce vlastní olej.......právě kvůli takovym který si tam k prohlídkám přinesli špatný olej byla hromada,tak to vedení zrušilo a už min. rok a půl je tam udělané to že do servisu z jakýmkoli vlastnim dílem nelze....Mám tam velmi dobrého,dlouholetého známého(mistra servisu),tak vim jak to tam maj v tomto směru přísný......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tim bohužel ne....

Divný je že by na Jarově do toho nalil někdo polosyntetiku 10W40....to se mi vůbec nezdá.....tam ani nejde přinést si k prohlídce vlastní olej.......právě kvůli takovym který si tam k prohlídkám přinesli špatný olej byla hromada,tak to vedení zrušilo a už min. rok a půl je tam udělané to že do servisu z jakýmkoli vlastnim dílem nelze....Mám tam velmi dobrého,dlouholetého známého(mistra servisu),tak vim jak to tam maj v tomto směru přísný......

Taky jsem z toho byl hodne v soku. Obecne je znamo, ze tyto moderni diesl motory jsou velice citlive na kvalitni olej. Tohle bylo sluzebni auto. Jedno z mnoha a minulemu provozovateli doporucili primo tam dolejvat tento olej. Taky na stitku pod kapotou je napsany tento nazev oleje a i pocet km a datum posledni vymeny sedi . . . tak nevim co si o tom mam myslet. Ujelo se teda na nej jenom 5tis, ale treba ho tam lejou celou dobu:-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to doufej aby ho tam nedávali po celou dobu,protože co koncem roku 1999 začali motory TDI-PD,tak jsem znal dost lidí co do nich přešlo z klasik TDI a nalejvali do PDčka klasický oleje protože se jim zdálo moc dávat takový prachy za ty longlife oleje......no a ty motory jim šli do 120.000km kukat....přidření vačky apod. .......ty klasicky oleje v PDčkách neumažou ty vršky,tak pak jsou s tim právě problémy......Nespočítal bych kolik lidí si takto oddělalo motor,hlavně zpočátku jejich výroby.....potom právě začalo hodně kolovat mezi lidmi že jsou ty PDčka nahovno,že po 100.000km odcházej apod.,ale nikdo už neviděl že tyto lidi si za to mohli sami,protože tam nalejvali absolutně nevhodnej olej.......

Ono bohužel i dnes znám pár takových chytráku co si nenechaj poradit a lejou do TDI-PD třeba i 15W40 apod. .......Neni to tak dlouho co jsem čekal na Letišti na zpožděnej přílet a bavil jsem se tam ze známym z branže když se v tom k nám přidal jeho nějakej kamarád....zrovna pár týdnů předtím si pořídil zánovního(předváděčku) Passata 1.9TDI-PD 77kw a když přišla řeč na oleje,protože si postěžoval že mu to oproti starému Passatu ve kterem měl ještě klasiku 1.9TDI 66kw strašně žere olej..tak řekl že naštěstí olej kupuje levně od nějakýho známýho za 100kč/1L.....tak jsme mu s tim mojim kamarádem řekli at ho ukáže,tak vytáhl z kufru jednolitrovku nějakýho Esso oleje z označením 15W-40....když jsem to viděl,tak mě až zamrazilo.......Ono bohužel to takovým lidem ani nevymluvíš...hned jsme mu s tim známym řekli at to zahodí a leje tam jen oleje potřebně specifikace a na to se skoro až urazil s tím co si to dovolujeme mu radit a že ten olej je podle něj dostačující apod.žvásty.......tak jsme ho v tom nechali...jsem zvědavej jak dlouho mu ten motor vydrží......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto radeji nechavam stat v garazi, nez ten olej vymenim. Byl jsem se na to poradne podivat a olej je cernej jako bota. Servisni prohliky s vymenou oleje byly 25.40.55.70tis km. Takze ted ma na ten olej papirove najeto 5tis km. Kdy to tam zacali lejt to bohuzel netusim:-/ Kdyz jsem koukal zespodu na ten kryt motoru, tak zjevne nebyl nikdy sundanej. Predpokladam, ze tedy v lepsim pripade olej vycucavali horem. Na vicku je taky slusnej cernej humus:-/ Myslis, ze ma cenu je na to nejak upozornit nebo ozvat se s tim Na jarove? Jak by se k tomu postavil pan vedouci?

Taky mne zajima tvuj nazor. Vzdy jsem vypoustel olej radne zahraty, aby vyteklo vetsi mnozstvi oleje a usazenin. Jak myslis tady...mam to jeste na tenhle olej vubec startovat? Neni lepsi to vypustit tak jak je? Napada mne prave koupit ten nejlevnejsi Halvoline VW 504/507 a prejed na nem treba jenom 5tis km. V podstate takovej delsi vyplach. Myslis ze to ma cenu?

Editováno: , autor: TTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Jarově cucačku nemaj už pár let.......musej olej vypouštět klasicky!!!...

To nevim jak by se tam k tomu postavilo vedení servisu....můžeš to zkusit.....

Ono to taky mohlo probíhat tak,že předchozí majitel si olej nechal vyměnit jinde a na samotnou prohlíku jel pak extra na Jarov jen kvůli tomu razítku v servisce.....od té doby co tam nesměj brát auta na prohlídky z vlastnim materiálem to tak dělá docela dost lidí......samotná prohlídka bez výměny oleje totiž přijde na pár korun,ale z olejem už to je pěkných pár tísíc....za ty ceny za jaký tam ty oleje maj se neni čemu divit.......

Zajel bych na Jarov at se technik podívá do PC co tam na tom autě bylo děláno při prohlídkách a jestli to tam bylo děláno včetně oleje,tak bych jim to hned omlátil o hlavu.....kór když to má od poslední výměny 5000km.....to bych se vůbec nenechal obalamutit.......ale jestli to je tak jak jsem psal,že si olej předchozí majitel měnil jinde,tak můžeš tak sklopit uši a mazat si ho nechat vyměnit za svý......

V První řadě bych s tim zajel na ten Jarov a podle toho bych se řídil...

Editováno: , autor: karlos3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mam to tady primo v servisce pred sebou. Vzdy pri servisni prohlidce i vymena oleje. Minuleho majitele znam, takze 100% vim, ze auto nikdy servisovane jinde nebylo. Bylo to u velky firmy, ktera ma mnoho aut a vsechny Skodovky se sevisujou tam. Ted jsem zrovna dotelefonoval s panem Kulhankem z Jarova. On me ujistuje, ze zamena neni mozna. Pokud ma pravdu je to fajn. Kazdopadne vysledek - olej rozhodne nevymeni. Ted nevim zdali mam verit ci ne. Asi ho radeji preventivne vymenim.

Editováno: , autor: TTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je možný že se mechanik při vyplňování tí vysačky o výměně oleje upsal.....sice nevim,ale vše je možný.......

Můžu doporučit ve Škodovce na Jarově techniky:Filip Slabihoudek a Petr Svach.......obvzláště ten P.Svach je velmi ochotnej človíček a vždy i sebemenší problém ihned řeší z ochotou......

Ten olej bych si já osobně radši vyměnil.....pak ho zas vyměníš o 5000km později no....ale zas budeš mít klid v duši....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za rady a tipy. Dnes jsem koupil olej. Sice ten nejlevnejsi, ale podle specifikace VW 507 - Texaco - Halvoline 5w30 a vymenim ho driv. Zitra by mel dorazit i filtr. Olejovej filtr jsem vzal Tutela Weber. Jakej bys doporucil ty resp co pouzivas? pripadne i ten palivovej. Radeji bych ho taky vymenil. Taky jsem rovnou na zkouzku prikoupil i prisadu do nafty od VIF. Ma to smysl nebo je to jen tak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VIF aditiva používám jak v létě,tak i v zimě u všech naft.aut při každém tankování už řadu let.....vlastně už od dob co jsou PDčka na světě.......

Já kupuju filtry Bosch nebo Mann.......Mann jsou vlastně originál filtry...když se podíváš na přední část krabice vzduch.filtru,tak je na ní nápis Mann+Hummel.........Tady kupuju převážně všechny filtry....už tam mám za ty léta velký slevy,tak ty filtry mám od nich za pakatel v porovnání z jinými prodejci....

Tady dle katalogu Mann zjistíš jakej typ naft.filtru máš......je to podle toho tělesa ve kterym je filtr uloženej.....

Editováno: , autor: karlos3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska jsem vse vymenil. Diky tvemu popisu naprosto bezproblemu:) Nejvetsi orisek byl navratit lizinu na svoje misto. V jednom cloveku bez zvedaku a najezdu nic moc, ale nakonec se povedlo. Jeste mam dotaz ohledne to rs podvozku...o kolik bude auto niz oproti tomuto s paketem na spatne cesty? Taky rs maj 18" 225/40 a ja mam 16" 205/55.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
ja som kupil jazdene auto a v serviske bolo pisane castrol 5w40...tak som kupil castro edge turbo diesel 5w40 vymenil a zatial jazdim :) olej ma vysiel 39€ 4L

Já taky :) škodovka udává při proměnlivých servisních intervalech specifikaci 506.01 a 507.00 a při pevných 505.01, vzhledem k tomu, že se chystám měnit olej každých 15 tis. km, tak jsem nalil specifikaci 505.01, tak se ptám jen, jaké jsou zkušenosti. Jinak mě vyšel olej na 250/ litr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teda přiznám se, že teď trochu přemýšlím, co vlastně očekáváš za odpověď. Výrobce udává 505.01, tys tam nalil 505.01 a ptáš se na zkušenosti. Jaký zkušenosti máš na mysli ? Jestli to s tím olejem někdo zadřel ? Nebo snad, že se spotřeba paliva snížila na polovinu ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

V prodejně kde se auto kupovalo doporučovali castrol. V jiném škoda servisu zase shell. Když jsem byl s autem v klasickém servisu tak mi tam dali zase castol. Všechno samozřejmě 505.01. Nicméně jsem to zapomněl připomenout že bych tam chtěl shell jelikož vozím sebou flašku shell na doplnění tak doufám že míchání nebude dělat neplechu. Pro ty kdo ještě nezažili, tak vřele doporučuji mít olej v zásobě vždy sebou, protože obzvlášť při naloženém voze na delší trase (dovolená/výlet) se olej enormně "vypařuje" :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja kdyz mel novy auto,tak jsem na prvnich 15 000 dolil tusim litr toho super ridkyho oleje, ale ted casem sleduju jak se to vsechno hezky zasralo provozem ze uz uniky jsou minimalni, je pravda ze jednou za cas tam trochu cvrnknu,ale to jen pro jistotu...jinak k te znacce oleje: zatim jsem jednou menil Castrol a pak druhy krat Shell, podle mne je to prast jak uhod...ale asi zustanu u shellu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...