Listopad 21, 20168 r Zdravím, nedávno jsem pořizoval Superba II s 1.8 TSI 118 kW a proto bych se chtěl zeptat, jestli se ten problém s výměnou pístních kroužku, atd. doopravdy děje jen u motorů CDAA, nebo se s tím už někdy někdo setkal i u BZB (mám v něm BZB)? Navíc jsem chvíli po koupi v autě při +/- 110 000km nechal vyměnit olej a teď jsem zhruba po 6 600 najetých km musel dolít přibližně litr, tak bych taky rád věděl, jestli je to už nějaký náznak možných budoucích problémů, nebo mám být prozatím v klidu? Upraveno Listopad 21, 20168 r od Czeczo
Listopad 22, 20168 r @czeczo: Pokud to vezmu cistě oficiálně, pak jsi v normě (až 500 ml na 1000 km). Jak je to s BZB a spotřebou oleje, nevím - pokud vím, netrpí na to. Ale jistě se vyjádří někdo zkušený... Upraveno Listopad 22, 20168 r od wizaard
Listopad 22, 20168 r před 18 hodinami, Czeczo napsal: Zdravím, nedávno jsem pořizoval Superba II s 1.8 TSI 118 kW a proto bych se chtěl zeptat, jestli se ten problém s výměnou pístních kroužku, atd. doopravdy děje jen u motorů CDAA, nebo se s tím už někdy někdo setkal i u BZB (mám v něm BZB)? Navíc jsem chvíli po koupi v autě při +/- 110 000km nechal vyměnit olej a teď jsem zhruba po 6 600 najetých km musel dolít přibližně litr, tak bych taky rád věděl, jestli je to už nějaký náznak možných budoucích problémů, nebo mám být prozatím v klidu? Myslím, že ano - uvidíš po první výměně, ale očekávám, že spotřeba poroste velmi rychle, když už teď dáváš litr na 6000 km.
Listopad 23, 20168 r Když to čtu, jde mi mráz po zádech. Mám 1.8 TSI CDAA najeto 173000 a musím říct že mi to nebere ani kapku oleje. Tak to musím zaklepat. A to to mám na LPG a všichni říkali jak to bude na prd.
Listopad 23, 20168 r Ono je důležité, ze kdy to CDAA je, měsíc a rok, když už ne číslo motoru a bude jasné, proč to nebere Hanys má tutově ze začátku 2009, ještě před pokusama u VAG ... Upraveno Listopad 23, 20168 r od rayx
Listopad 23, 20168 r Hele datum první registrace 3.2009. Upřímně mám auto půl roku. Ale na každým autě co jsem měl jezdím v lednu na výměnu všech filtrů a náplní. Nikdy jsem neřešil jestli už mám interval nebo ne. Prostě jsem to udělal. Každý rok v lednu. Ale vždy to bylo při nájezdu menším než 15k. A kdybych věděl kde najdu číslo motoru, klidně bych se podíval. Olej mi mění bratr, jaký tam dává, netuším. Upraveno Listopad 23, 20168 r od Hanys.cz
Listopad 23, 20168 r Na horním deklu rozvodů je štítek s číslem a datumem výroby motoru. Takže máš asi štěstí a písty BK z BZB, p2p má takovou zkušenost. Já to zatím nikde jinde nedohledal, VW má strašný bordel v ETKA, prej dohledatelnost v automotive ... BK jsou naposledy uvedený pro BZB k 1.10.2008, CDAA má všude uváděný od začátku jen BS, skutečnost je ... A když to tedy má fix servis, co tam konkrétně lijete, zeptáš se? Upraveno Listopad 23, 20168 r od rayx
Listopad 23, 20168 r Buď tomu pomáhá ten plyn nebo to už někdo před tím předělal na new písty a kruhy....
Listopad 25, 20168 r omlouvám se za lehký offtopic jde nějak zjistit, kdy přesně (aspoň měsíc/rok) se konkrétní auto vyrobilo? zajímá mě to, protože já mám oproti Hanysovi první registraci "až" 4/2009, ale mám v autě ještě BZB, pokud štítek nekecá UPDATE: si asi v té době ve Škodovce házeli kostkou, jestli tam dají BZB nebo CDAA, vyrobeno 16.4.2009 Upraveno Listopad 25, 20168 r od Czeczo
Květen 18, 20178 r Jak je to prosim s treti generaci 1.8 tsi 132kw? Kod motoru CJSA. Vite nekdo jestli je problem s pistnimi krouzky poresen nebo je to porad nachylne? Mam Octu s timto motorem vyrobenou 06/2013. A zajimalo by me, jestli me to pravdepodobne take nekdy ceka. Zatim to olej nezere, ale najeto jen 54t. Jezdim hlavne mesto. Diky Upraveno Květen 18, 20178 r od Xarias
Květen 18, 20178 r Ja mam CDAA 4/2009 DSG najeto 245.000km. Mam to od novoty, vymena oleje cca kazdych 28.000km a nikdy mi to nebralo ani kapku oleje az ted pred posledni vymenou jsem musel dolit asi litr, protoze se rozsvitila kontrolka oleje. Od te doby si na to davam bacha, najeto 25.000km a skutecne mi to ted trochu olej zere, asi litr na 20.000km. Oleje davam Fuchs Titan GT1 PRO C3 5W-30.
Květen 18, 20178 r Tak ve 250K km litr oleje na 25K mi přijde dost OK. Škoda kdyby jsi měnil po 15 v pevném intervalu, věřím že to do ted nebere nic...
Květen 18, 20178 r před 10 minutami, 5icz napsal: Ja mam CDAA 4/2009 DSG najeto 245.000km. Mam to od novoty, vymena oleje cca kazdych 28.000km a nikdy mi to nebralo ani kapku oleje az ted pred posledni vymenou jsem musel dolit asi litr, protoze se rozsvitila kontrolka oleje. Od te doby si na to davam bacha, najeto 25.000km a skutecne mi to ted trochu olej zere, asi litr na 20.000km. Oleje davam Fuchs Titan GT1 PRO C3 5W-30. Taky si myslím, že 1l na 20tkm je uplně v normálu. Stejně by mě ale zajímalo, kdyby se udělal nějakej přehled, kterejm CDAA to bere a kterejm ne. Máš 4/2009 a přestože si o tom každý myslí svý, tak v ETKA nejen pro AUDI A3 tak Škodovky se stále ještě nechá dohledat, že až do 10.5.2009 tam frkali vysoký stíráky 06J198151E s prořezy a proto to tedy olej nemůže brát jako když se ucpou nízký a jen vrtaný kroužky. A to, že to teď bere olej nemusí souviset s kruhy, jak vypadá odlučivač na krytu hlavy, máš stále původní? Případně turbo ale to snad ne.
Květen 18, 20178 r Nic jsem nemenil, ani rozvody, ale ty uz asi vymenim, koukal jsem a je tam stary napinak na 5tem zubu.
Květen 18, 20178 r No na ty km to není vůbec špatný, ale dál bych nečekal, ten napínák je zrádnej. Až to vyměníš, hodíš sem foto s detailem rohatky na napínáku a toho zajišťovacího protikusu?
Květen 19, 20178 r Nemali by s tym mat ziaden problem. Moj napinak mal pekne zniceny ten zajistovaci protikus. A to auto malo len 80t km
Květen 21, 20178 r V 5/18/2017 na 11:33, rayx napsal: Přestože si o tom každý myslí svý, tak v ETKA nejen pro AUDI A3 tak Škodovky se stále ještě nechá dohledat, že až do 10.5.2009 tam frkali vysoký stíráky 06J198151E s prořezy a proto to tedy olej nemůže brát jako když se ucpou nízký a jen vrtaný kroužky. Jinak tohle je dost zajimava informace, zil jsem v tom, ze mam rizikovy motor, ale podle toho, co mam na motoru a vzhledem k tomu, ze s olejem nemam problem, je mozne, ze jsem mel o 10 dni stesti..
Květen 22, 20178 r No nikdo to nechce potvrdit, ale ta informace je dosud v ETKA, odkud už dávna vyřadili čísla dílů k problémovým pístům i kroužkům, a navíc ty km na LL, to nemůže být náhoda Rozebírat motor pro ověření ale nemusíš Na ty km si myslím bude třeba vyměnit jen vrchní separátor/odlučovač, kde bude podle mě na tuty ta membrána už hin, tím srovnáš spotřebu oleje a jezdíš dál Jak to na krytu hlavy kolem PCV vypadá, sucho? Škodovka a ještě podrobnější info od audi i s časovým obdobím, kdy tam ty umělci měli frkat stíráky 1,5mm na BS pístech ... A to, jak VAG / LexCom udržují ETKA pravdivou ukazuje třeba použití posledních trojdílných stíráků 06H198151J u každý ze značek ... No jsou to prasata ... Upraveno Květen 22, 20178 r od rayx
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.