Prosinec 7, 20186 r Tak jsem poslal dotaz do Škodovky a nedozvěděl jsem se vůbec nic: Vážený pane Vernere, pro Váš konkrétní vůz se samozřejmě nezměnilo nic. Pokud máte dané pneumatiky uvedené v technickém průkazu, můžete je používat dál. Jestli je tam nemáte, tak jste je nesměl používat ani dřív. Jestli je to myšleno obecně, pak nevíme, co s čím porovnáváte. Auta se průběžně vyvíjejí a může docházet k různým změnám ve všech částech vozu – na karoserii, motoru, interiéru, elektronice, podvozku.. Není možné tady detailně rozvádět všechny součástky, které se kdy změnily. Bc. Tereza MATĚJKOVÁ, DiS. Informační linka ŠKODA AUTO a.s. 800 600 000infoline@skoda-auto.cz Dobrý den, pořád mi odpovídáte stejně. Já chci vědět přesně, jaký to má vliv, protože se doteď u těchto vozů používaly. Takže CO SE ZMĚNILO? Verner Vážený pane Vernere, pokud není rozměr pneumatik uveden v technickém průkazu, znamená to, že není pro daný vůz schválen. A ano, jiný než předepsaný rozměr pneumatik samozřejmě může ovlivnit provoz vozu. Pneumatika je to jediné co zajišťuje kontakt vozu se silnicí. Použití neschváleného rozměru (širší, užší, menší, větší) může negativně ovlivnit jízdní vlastnosti, brzdnou dráhu, spotřebu paliva.. Děkujeme za pochopení, Bc. Tereza MATĚJKOVÁ, DiS. Informační linka ŠKODA AUTO a.s. 800 600 000infoline@skoda-auto.cz Dobrý den, tomu rozumím, ale zajímá mě tehcnický důvod, proč se nesmí používat, zda mohou ovlivnit provoz vozu.. Děkuji, Verner Vážený pane Vernere, zásadní je to, co máte uvedeno v technickém průkazu. Pokud máte v alternativních rozměrech pneumatik uveden i rozměr 195/65 R15, nic nebrání tomu, abyste takové pneumatiky používal. Jestli tento rozměr v technickém průkazu uveden není, nesmíte takové pneumatiky na vůz nasadit. Bc. Tereza MATĚJKOVÁ, DiS. Informa��ní linka ŠKODA AUTO 800 600 000infoline@skoda-auto.cz
Prosinec 7, 20186 r Divím se, že měla trpelivost ti ještě slušnou formou odpovídat a rovnou ti nenapsala, že pokud se ti nelíbí co je v techničáku ať jezdíš něčím, kde patnáctkový kola být můžou. Prostě na tuto motorizaci můžou být nejmenší kola v 16ti palcech a hotovo. Pokud k tomu měli vývojový, marketingový, nákladový nebo bezpečnostní důvod, ty s tím stejně nic neuděláš ..... není to myšleno zle
Prosinec 7, 20186 r Neni to kvuli brzdam? 1.4 TSI ma vetsi brzdy, nez treba 1.6 TDI, ktere ma v TP i 15ky. Upraveno Prosinec 7, 20186 r od michal86
Prosinec 7, 20186 r před 3 hodinami, Devil... napsal: Divím se, že měla trpelivost ti ještě slušnou formou odpovídat a rovnou ti nenapsala, že pokud se ti nelíbí co je v techničáku ať jezdíš něčím, kde patnáctkový kola být můžou. Prostě na tuto motorizaci můžou být nejmenší kola v 16ti palcech a hotovo. Pokud k tomu měli vývojový, marketingový, nákladový nebo bezpečnostní důvod, ty s tím stejně nic neuděláš ..... není to myšleno zle Když někdo omílá pořád to samý a není schopný kloudně odpovědět, ať to přepošle dál. chtěl jsem prostě znát ten důvod. vždyť ani v servisech to nevěděli. Ale nebudu kupovat nový kola, když je mám teprve sezonu a půl.
Prosinec 25, 20186 r Chtel bych se zeptat na zkusenosti s 18” na rozdil s 19”?? Jde mi o tvrdost.... idealne RS. Diky
Leden 28, 20196 r Ještě jsem to nestačil vše pročíst ale pokud to dopadne dobře a nerozmyslím si to, tak bych si měl v pátek jít pro Octavii 1,4 TSI. Dle prodejce je na letních 18 kolech a nabízí mi k tomu tyto možnosti. Bud mi dají k autu zimní také 18 a přezují to a nebo mi dají komplet zimní kola plechy ale 16. Co doporučíte? Díky za odpověď
Leden 28, 20196 r 18ky, pak si koupis druhy lity a budes menit komplety.. (nebo nechas prehazovat jen gumy) Plechy neee...
Leden 28, 20196 r Sice 18" zimní tě vyjde potom výrazně dráž než 16", ale už jen kvůli vyšší ceně kompletů na liťákách určitě 18". Kdyby to byl nafťák tak ještě jako argument proti plechům řeknu hlučnost auta (rezonance plecháčů od motoru), ale to se u TSI neprojevuje.
Leden 28, 20196 r Volil bych lité 17”, 18” dle tvých preferencí (cena pneumatiky) z originální palety litých kol. Na bazos.cz se dají sehnat slušné zimní sady za zajímavé ceny.
Leden 28, 20196 r Když už máš možnost mít oboje pneu 18" tak bych je vzal. Sic osobně nejsem zastánce zimních 18", ale ty plechy fakt ne. Záleží na tom jestli preferuješ vzhled, anebo ti na něm tolik nezáleží. Já považuji jako optimální velikost 17".
Leden 29, 20196 r Ani podle mě plechy na Oktávku nepatří, vypadá to prostě strašně. Vozím alu 17" letní i zimní, totožné originální disky.
Leden 29, 20196 r Takže díky za rady. Jinak dnes jsem se jel na auto podívat a prodejce hned jak jsem vstoupil, začal se mi omlouvat že to nejsou 18 ale 17. No nevadí. Budou letní i zimní. Takže ještě jednou díky a zbytek u mého snad auta .Mělo by být v pondělí připravené.
Leden 30, 20196 r To určitě, ovšem někteří to dokážou dovést do extrému, mají sice AL 18" nebo 19" ovšem na nich nějaké čínské šlupky..
Leden 30, 20196 r Na druhej strane...vcera som siel vedla O3 RS predFL a mala obute disky skoda crystal pravdepodobne na 2055017 a vyzeralo to otrasne :D Zadne kolesa boli utopene jak na wartburgu Upraveno Leden 30, 20196 r od misor1994
Únor 1, 20196 r s tím, že kola dělají auto, naprosto souhlasím. u předchozího auta byla následující anabáze: šestnáctky alu se na auto nevešly (135kW motor = větší brzdové kotouče), na sedmnáctky nebyl rozpočet, plecháče jsou fuj => hybridy od Alcaru jenže protože tehdy (2015) patrně neměl výrobce úplně vychytanou povrchovou úpravu, už druhou zimu začaly disky kropenatět a postupem času se to opravdu nezlepšovalo. laurina na rezavých ráfkách je oku lahodící, elegance jako de*il :-) uklidňovalo mě jen to, že na služebáku to člověk tak nějak překousne. pneu byly nejdřív michelin alpin 5 (myslím), pak continental wintercontact ts850. dohromady jsem na zimákách měl tak 90tis, ani s jedněma nebyl zásadnější problém, continentaly se podle mě o něco rychleji sjížděly. s jinou, než prémiovou značkou zkušenost nemám, máme je předepsané. u nového auta byla změna - žádné náhradní disky, prostě zimáky na originály osmnáctkové ráfky z výroby (i leasingovky šetří, ať to stojí, co to stojí) na zimu to prostě nedoporučuju...výtluky se objevují už teď, auto mám necelé dva měsíce a už jsem musel kvůli vymetené díře na geometrii... takže za mě - na zimu klidně 16 palců. materiál samozřejmě hliník, vzhled ráfků je na preferenci každého soudruha. hybrid jedině na služebák a z donucení a plecháč v případě, že nejsou peníze, nebo je vám jedno, že auto, které stálo klidně přes půl míče, je skoro půl roku hnusné jak to hnůjdaj :-) Upraveno Únor 1, 20196 r od wilevra
Únor 28, 20196 r mám možnosť kúpiť al disky, ktoré chcem dať na octaviu, jedná sa vraj o originál disky Audi, na disku je vyrazené made in turkiye a pod tým je cms-785/1 ..... jedná sa o originál disky ale sú to fejky? Ďakujem.
Duben 5, 20196 r Podle míry koroze vyvažovacích závaží bych to viděl buď na provoz v extrémně prosoleném prostředí nebo zanedbání základní údržby. Mám Denomy po 4. zimě a není na nich ani náznak podobného jevu. Upraveno Duben 5, 20196 r od Bubaq
Duben 5, 20196 r Taky bych se přikláněl k ne úplně kvalitní opravě... Já jezdím jen na liťácích a nikdy se mi nic podobného nestalo. Akorát teda u Scouta šla srát ta leštěná plocha ale to je známá věc
Duben 5, 20196 r Bohužel, žádná oprava na nich nebyla. Auto budu mít teď v létě 5. rok, takže 4 zimy jsou na nich odjeté. Puchýře jsou na všech kolech v místě u ventýlku. Předtím jsem měl Octu II na nich na zimu 15" originál alu a bez problému. Taky odjeté 4 zimy. Řekl bych, že o auti se starám velice dobře. Neřekl bych, že jezdím hodně. Na autě jsem za cca. 5 let najezdil něco přes 40 000km. Takže to vidím na horší kvalitu lakování, bohužel.
Duben 7, 20196 r to je normálna vec a lakované byť nemuseli , to lakovanie diskov stojí totálne za hovno , jeden kamienok alebo niečo a takto to zoxiduje a ide dole ... my sme si disky brúsili a lakovali sami a srali sa s tým a potom vidíš nový disk kde na paprskoch je farba boku len najmeno , v dierach na skrutky nie je nič a podobné chuťovky
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.