1774 Vloženo 24. Březen 2013 Sdílet Vloženo 24. Březen 2013 Zdravím nechal jsem chipnout O2 1,9TDi z 77 na 99kW a průměrná spotřeba se odchýlila od skutečné podstatně více než před úpravou , lze upravit tuto hodnotu v jednotce , aby aspoň přibližně ukazovala skutečnost??? Rozdíl na displayi proti čerpání.je asi 0,5l/100km , tedy asi 20%. Jinak spotřeba po chipu výrazně klesla a i auto jede.(průměr zima 4,4l léto 4,1l) Najeto 210 000km , 5-ti kvalt. Olej 5w-30 LL.Nafta 60cet.Zima - příměsy do nafty. Díky za fundované odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan155 Vloženo 9. Duben 2013 Sdílet Vloženo 9. Duben 2013 No pokud vím, korekce se udělat dají, nicméně teda 0,5l/100km je z 4,4 litrů na 100 dle mé matematiky cca 12-13%, nikoliv 20% odchylka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrL Vloženo 18. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2013 (editace) Ahoj, nevím, jestli tento příspěvek patří sem nebo spíš k motorům. Prosím admina, aby jej případně přesunul. K věci: Můj palubní počítač ukazuje spotřebu 4,8l/100km, ale ve skutečnosti je spotřeba vyšší - viz podpis. Lze to nějak seřídit? Editováno: 18. Říjen 2013, autor: PetrL Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milos_s Vloženo 18. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2013 Korekci tachometru (v procentech) je možné nastavit přes VAG, kdysi mi to v pohodě zvládnul i technik v místním oficiálním servisu přes VAS. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MaroCZ Vloženo 18. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2013 nevim, osobne tem podpisum moc neverim, ale musis vedet jak jezdis, mas diesla, takze i to co ti udava PP by mohlo byt OK ... hraje tam nekolik faktoru, odpor vzduchu, valivy odpor pneumatik, celkova vaha, klimatizace, spatne nahustene pneumatiky, velikost pneumatik ... atd atd ... jak moc slapes na plyn ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 18. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2013 Nesmysl, výpočet spotřeby podle dlouhodobého tankování je důležitý. Co si asi myslíš, že má v podpisu? Je to vypočtená spotřeba na spritmonitoru. Jak asi pozná podle toho, jak šlape na plyn spotřebu? milos má pravdu, je možná korekce přes diagnostiku, dokonce to umí i některý autorizovaný servis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrL Vloženo 18. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2013 OK chlapi, kabel mám. Můžete prosím poradit, pokud to není nějaké tajemství, kde se to nastavuje? Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milos_s Vloženo 18. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2013 Myslím, že to je v adaptaci jednotky 17, mám tam +3% Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kyselinka Vloženo 18. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2013 Mne ukazuje PP uplne presnu spotrebu, ako mam odmerane Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 19. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2013 (editace) Že PP v drtivý většině šidí je dost známá a omletá věc, ta korekce se dělá jak píše milos_s, já si dal +6% a po dalším měření 2% ještě uberu na +4%. Btw s 4x4 jezdit za 5,4 je dost málo. Editováno: 19. Říjen 2013, autor: šulda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrL Vloženo 19. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2013 Dík za pomoc, jdu se na to podívat. Ozvu se, zda se mi to podařilo. K té spotřebě: Denně jezdím do práce 30km(tam a 30 zase zpět). Je to téměř rovinka(do práce spíše s kopce). Jednou v létě, když ráno bylo teplo, jsem měl po 30km spotřebu na PP dokonce jen 3,7l/100km, ale je třeba k tomu něco přidat, protože jak je vidět, tak PP kecá. Jezdím pomalu, netočím to moc, lehce šlapu na plyn, jezdím většinou na 4 nebo na 5(čtyřkolka má šestikvalt), otáčky lehce nad 1500(55 - 80km/h) tak, aby motor zlehonka šlapal. Silnice je většinou rovná, stále po hlavní, moc provozu tu není. Takže nemusím brzdit a zase se rozjíždět. Zpátky mám vždycky trochu víc. Asi že už se těším domů a taky je to mírně dokopečka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 19. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2013 (editace) Občas (jednou týdně) to krátkodobě vytoč lehce nad 4000 ať ti to pak při předjíždění nepadne do nouze jak to bude zatuhlý. Kolega takhle neprošel ani emisema, technik mu to protáhl a už prošel Tohle ježdění na spotřebu jde právě na úkor (týrání motoru) zanášení turba, egru atd. Bratránek kvůli tomu (zatuhlá regulace) přestal půjčovat svou koktu manželce :'> Editováno: 19. Říjen 2013, autor: šulda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrL Vloženo 19. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2013 (editace) Můžete prosím poradit co tam mám nastavit, doufám, že jsem tam kde mám být. Mám tam dát novou hodnotu 104(+4%) ? Chápu to dobře? Raději se ptám, abych něco nepodělal. U mě to vychází tak kolem 12%, že bych měl přidat. Podle vzorečku: New Adaptation Value=Old Adaptation Value*Calculated Consumption/Old Display Value Teda po dosazení New Adaptation Value=100*5,5/4,8=112,5 Je to možné, že tolik? Tedy New Value=112? Viz obrázky: Editováno: 19. Říjen 2013, autor: PetrL Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrL Vloženo 19. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2013 OK, nikdo nic. Nastavil jsem tedy 110. Teď to budu nějaký čas pozorovat a pak se ozvu. To: šulda - dík za radu, občas to tedy protáhnu. Ohledně EGR - má se nějak čistit? Nějaká údržba? Nebo je lepší ho SW vypnout? Někde jsem o tom slyšel(vyšší výkon při nižších otáčkách, nižší spotřeba). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 19. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2013 110 bude moc. http://forum.skodahome.cz/topic/63433-zaslepeni-egr/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Trestor Vloženo 18. leden 2014 Sdílet Vloženo 18. leden 2014 Dobrý den,chtěl bych poprosit o radu ohledně špatného měření průměrné spotřeby paliva palubním počítačem. Jedná se o Octavii II facelift RS. Palubní počítač mi podměřuje spotřebu až o neuvěřitelných 2,5 l. Průměrná potřeba dle počítače okolo 4,9 l a dle starého osvědčeného způsobu (natankované množství paliva / setinou najetých kilometrů = průměrná spotřeba paliva na 100km) je vypočtená hodnota okolo 7,3 l. Z počátku jsem se dozvídal informace typu, že se nikdy člověku nepodaří načerpatpalivo do palivové nádrže vždy do stejné míry, jako při předchozím čerpání, sklon svahu při tankování ovlivňuje množství načerpatelného paliva, atd.. Začal jsem tudíž tankovat pouze u té samé čerpací stanice i stejného čerpacího stojanu a auto se snažím zastavit v tom samém místě jako při předešlém tankování, abych snížil možnou odchylku v množství natankovaného paliva na minimum. Rozměr kol na autě odpovídá technickému průkazu i jsem dokonce přes Škodovku zjišťoval na jakých kolech jsou standardně auta testována pro přeměřování ujetých kilometrů zobrazovaných na palubním počítači. Obvodově se tedy jak mnou užívaná kola, tak kola testující přesně shodují. K podměřování ujeté vzdálenosti by tedy nemělo docházet. Auto už bylo kvůli této problematice 3x v autorizovaném servisu a pokaždé mi servis auto navrátil s tím, že je vše v pořádku. Váha vzduchu proměřená, komplet palivová soustava zkontrolována (žádný únik), 2x kalibrovaný plovák v nádrži a mnoho dalších dílčích věcí, které vůbec nic nevyřešily. V jednom ze servisů mi byla upravena řídící jednotka tak, aby měřila spotřebu o cca 0,3 - 0,4l více (prý odzkoušená standardní odchylka). Můj styl jízdy není nikterak agresivní, ba naopak, snažím se jezdit klidně. Když s autem řádím, spotřebu neřeším. Tento problém se týká právě jen klidnějších jízd. Jezdím delší trasy 300km (hlavně dálniční úseky na tempomat) a po městě skáči jen výjimečně. Ještě doplním, že spotřeba udávaná výrobcem je 5,7l na 100km, ale to určitě většina z vás ví. I kdyby byla spotřeba okolo 7l odpovídající, ten obrovský rozdíl mezi palubním počítačem a opravdovou spotřebou je zarážející. Hlavně mám strach, zda-li toto nepoukazuje na nějakou jinou závadu. Abych ve výsledku nesplakal například nad výměnou právě váhy vzduchu, či něčeho ve stejné cenové relaci.Předem děkuji za rady a odpovědi.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sup4x4 Vloženo 18. leden 2014 Sdílet Vloženo 18. leden 2014 kdysi se dalo vagem přes jednotku přístrojová deska a následně přizpusobení doladit ukazatel pruměrné spotřeby který byl z vyroby nastaven na 100% a dalo se k tomu přidat nebo ubrat co 5% podle toho rozdilu takže bys tam mohl dat když to píše 4,9 a ve zkutečnosti 7.3 tak bych to zvednul na 140% a mělo by to ukazovat skoro stejně, pokud tam nemáš třeba nastaveno 70% jestli už do toho někdo nedrbal aby při prodeji poukazal na to že to malo žere. Tak snad to funguje i na oct.2ja to řešil na passatech rok 01-04 a ještě jedna věc myslím si že pokud jezdíš normálně a ne jak duchodce tak to musí brát kolem 6,5-7 l uplně normálně a ta spotřeba 4.9 je reálná při dálce do rychlosti 110km a po německých dálnicích a nejlépe za kamionem a ne naše D1 tam mám změřeno že to žere o 0.5l více Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 18. leden 2014 Sdílet Vloženo 18. leden 2014 Presne tak, v budikach se da nastavit tzv. korekce spotreby (teda alespon pred FL) a to v rozsahu 85 % - 115 % po kroku 1 %. Takze bud ti tam nekdo nastavil mene, a tim padem by se to dalo lehce zkorigovat, nebo je neco spatne, protoze 140 % tam proste nenastavis a ze by to ukazovalo spatne o tolik pri nastavenych 100 % se mi nezda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sup4x4 Vloženo 18. leden 2014 Sdílet Vloženo 18. leden 2014 tak dík za opravu je fakt že těch 140% jsem nikdy nedával ale myslel jsem že je to možné zase o něco chytřejší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAG BoBo Vloženo 18. leden 2014 Sdílet Vloženo 18. leden 2014 A dá se ještě nastavit? Jsem to zkoušel na VW Caddy a nešlo to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 18. leden 2014 Sdílet Vloženo 18. leden 2014 No jak jsem psal, u FL nevim. Nebo ze by to neslo od nejakeho MR? I to je mozne. Ja mam dieselove budiky MR06 a nastavit to muzu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Trestor Vloženo 19. leden 2014 Sdílet Vloženo 19. leden 2014 Predpokládám, že když to tolikrát bylo ve Škodovce na zkoumání, kdyby byl nastaven počítač na menší spotřebu než je ve skutečnosti (70-80%), už by s tím něco udělali. Kór, když ji i úmyslně zvyšovali. Snad to bude opravdu jen o nedokonalosti palubního počítače měřit tuto hodnotu přesně. Díky za odpovědi.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 19. leden 2014 Sdílet Vloženo 19. leden 2014 Spotřeba se měří nepřímo - odvozuje se z doby otevření vstřikovače. A to mi přivádí na myšlenku, jsou tam správné vstřikovače? Myslím to tak, že pokud by byl použit vstřikovač s větší tryskou, musel by být (pro protečení stejného množství paliva) otevřený kratší dobu a z toho by PP odvodil nižší spotřebu. Ale možná moc fantazíruju a je to pitomost. ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAG BoBo Vloženo 19. leden 2014 Sdílet Vloženo 19. leden 2014 Myslím že i tady najdeš někde téma o tom že prodejci udávají menší spotřebu než je ve zkutečností, tak je pak samozřejmé že když to jde ubrat i na palubním počítači tak se to určitě někde dělá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrL Vloženo 21. leden 2014 Sdílet Vloženo 21. leden 2014 (editace) Rád bych tenhle příspěvek smazal, ale nevím jak Editováno: 21. leden 2014, autor: Pawouk Zbytek příspěvku jsem smazal. Ty sám to kompletně nemůžeš udělat, vždy tam musí zůstat alespoň jeden znak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.