kokta7 Vloženo 24. Březen 2014 Sdílet Vloženo 24. Březen 2014 (editace) lucasi jestli auto po záruce vyhodíš nech longlife a 30000km interval, jestli máš auto rád a chceš si ho teoreticky nechat tak max 15000km a lej tam 5W-40 a ne sračku typu longlife, když tam ten longlife lejt nemusíš.... (pohledem na olej nic nepoznáš, je prostě černej...) ano ten důvod tam je, že lidi "ušetří" na servis a nemusí tam jezdit každý rok či 15000km... ale po delší době se delší interval vymstí.... Editováno: 24. Březen 2014, autor: kokta7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lucasse Vloženo 24. Březen 2014 Sdílet Vloženo 24. Březen 2014 (editace) longlife bych tam nikdy nenalil. A viděl si někdy dost jetej a novej olej? Ten rozdíl tam je už od pohledu sakra velkej. Vždyť to ví i moje holka, která umí sotva dolít olej Editováno: 24. Březen 2014, autor: Lucasse Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 24. Březen 2014 Sdílet Vloženo 24. Březen 2014 Máš v tom zmatek - jelikož máš proměnlivý interval, tak máš v motoru LL olej. A ten jsi mimochodem koupil na dolití - viz příspěvek na předchozí straně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lucasse Vloženo 24. Březen 2014 Sdílet Vloženo 24. Březen 2014 chceš říct, ze není rozdíl mezi http://www.olejspol.cz/zbozi/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30-1l a http://www.olejspol.cz/zbozi/castrol-edge-5w-30-fst-1l ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 24. Březen 2014 Sdílet Vloženo 24. Březen 2014 Jelikož oba mají shodné specifikace VW 504 00 a 507 00, tak v tomto smyslu ne. Obě tyto normy jsou u koncernu VW určeny pro motory s proměnlivými intervaly výměny oleje (viz manuál OIII). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 24. Březen 2014 Sdílet Vloženo 24. Březen 2014 profesional je pro servisy, tamtoje pro obyčejné zákazníky... http://www.cc-autodily.cz/olej-motorovy-castrol-1 tohle je na krátky interval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MS70 Vloženo 24. Březen 2014 Sdílet Vloženo 24. Březen 2014 Chci se zeptat, jak poznám, jestli má moje Octa proměnlivý interval výměny oleje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 24. Březen 2014 Sdílet Vloženo 24. Březen 2014 na dátovom štítku je QI6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viewer Vloženo 25. Březen 2014 Sdílet Vloženo 25. Březen 2014 Do OIII prostě musíš lejt olej specifikace 504.00 - 507.00 a to je vždycky LongLife, na značce nezáleží, ale když vyměníš už po 15tis. km tak to jistě motoru prospěje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Březen 2014 Sdílet Vloženo 25. Březen 2014 Nemusíš, pro benzínové motory s pevným intervalem stačí VW 502 00. Diesely u obou druhů intervalů 507 00. Stačí číst manuál... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kacer1 Vloženo 25. Březen 2014 Sdílet Vloženo 25. Březen 2014 (editace) kačer: přemýšlel jsem o tom, že bych to vyměnil po 15tis km, ale asi to nechám do první servisní prohlídky (30tis km). Koukal jsem na porovnání jak zhruba vypadá použitý olej u mého auta s jinou o rok starší octavkou II (najeto +/- stejně) a byl to velký rozdíl k lepšímu. Maj asi důvod proč to mění při 30tis km. Dřív to je asi u těchto motorů zbytečný. No nevím je to na tobě. Já osobně mění vždy po 15ti!!! Nemusíš na servis vyměň sám nebo u někoho kdo to dělá v ,,garáži". Je to pro motor lepší!!! Tady něco na počtení a ti mají hodně zkušeností! http://cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=12 Editováno: 25. Březen 2014, autor: kačer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viewer Vloženo 25. Březen 2014 Sdílet Vloženo 25. Březen 2014 Psal jsem 504.00/507.00 protože každá OIII má z výroby nastavený proměnný nebo snad ne ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiříček Vloženo 25. Březen 2014 Sdílet Vloženo 25. Březen 2014 Nemusíš, pro benzínové motory s pevným intervalem stačí VW 502 00. Diesely u obou druhů intervalů 507 00. Stačí číst manuál... Ano a je to přesně tak: Měl jsem štěstí a jednou se dostal do kontaktu s profíkem (je to jeho práce a dokonce ho ještě baví) přes motorové oleje. Byl to velmi neoficiální a dlouhý hovor. A závěr byl jednoznačný-pro motor benzin OIII. je nejlepší volba olej normy 502 00 a po 15000Km výměna. Protože oleje normy 504.00/507.00 nemohou obsahovat "stará velmi dobře fungující aditiva" - a jsou nahrazována zdaleka ne tak dobře fungujícími přísadami. Staré a velmi dobře fungující aditiva nevydrží celé dva roky a proto v LongLife olejích nejsou. Těch důvodů je mnohem víc ale závěr byl - pokud chceš pro motor to nejlepší tak 502 00 a do 15 000 výměna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Březen 2014 Sdílet Vloženo 25. Březen 2014 Psal jsem 504.00/507.00 protože každá OIII má z výroby nastavený proměnný nebo snad ne ?? Asi je to nedorozumění, protože moje reakce se tak nějak týkají Luccaseho poznámky že "longlife bych tam nikdy nenalil". A ano, jestli má proměnný z výroby a chce ho dodržet, tak 504 00 pro 1.4 TSI. Je ovšem možné, že olej jen této specifikace není, že jsou všechny s 504 i 507 dohromady, to já nevím. Přejde-li pak na pevný, tak poté stačí 502 00. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lucasse Vloženo 25. Březen 2014 Sdílet Vloženo 25. Březen 2014 Pokud bych měnil olej (třeba i za ten VW 502 00) mimo ofic. servis, tak nepříjdu o záruku? V případě, že bych použil 502 00, nemusí se auto pak i softwarově přenastavit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 25. Březen 2014 Sdílet Vloženo 25. Březen 2014 (editace) teď tam při 15000 naleješ 5W-40 (já jsem to udělal až při 22000 jelikož sem auto kupoval ojetý) a při prohlídce mě to vyměnili (5W-40 olej opět) a překodováli na 15000 interval, no problem... Editováno: 25. Březen 2014, autor: kokta7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sanek81 Vloženo 25. Březen 2014 Sdílet Vloženo 25. Březen 2014 Lucasse:dilema s tou zárukou jsem řešil taky,nakonec jsme nedělali zápis do servisky, jen jsem si tam vložil doklad.Byl jsem v 15k, tedy mimo interval,v neautorizáku,příští výměnu mimo interval si už udělám sám,když bude možnost.Jinak nastavených 30k je fakt dost,plánuji si auto nechat i po záruce,takže výměna každých 15k, je to nejmenší co pro auto můžu udělat;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kacer1 Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 Lucasse:dilema s tou zárukou jsem řešil taky,nakonec jsme nedělali zápis do servisky, jen jsem si tam vložil doklad.Byl jsem v 15k, tedy mimo interval,v neautorizáku,příští výměnu mimo interval si už udělám sám,když bude možnost.Jinak nastavených 30k je fakt dost,plánuji si auto nechat i po záruce,takže výměna každých 15k, je to nejmenší co pro auto můžu udělat;-) Přesně jak píšeš v 15ti mimo autorizák bez zápisu a ve 30ti normálně na servis 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olli Vloženo 17. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2014 ahoj, dnes jsem take kontroloval olej v aute a zjistil jsem ze mam na minimu , najeto cca 11000 km , jakym olejem to mam dolit - znacka , oznaceni atd ., celkovou vymenu oleje si udelam az na jare na 15 000 km radeji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 17. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2014 Manuál k vozu, sekce Provozní pokyny, část Kontrola a doplňování, kapitola Motorový olej - tam to najdeš. Jaký olej pro tento motor se řeší ZDE. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kacer1 Vloženo 17. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2014 Castrol -> bruska motorů ;-) mám podobné zkušenosti, proto už mi do auta Castrol nesmí :-) Jakej olej používáš??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
techteb Vloženo 13. leden 2015 Autor Sdílet Vloženo 13. leden 2015 (editace) Moje nové poznatky s olejmi Castrol: - olej z výroby ... 1. doliatie po 5.600km (0,75l) ... 2. doliatie po 6.000km (0,25l) - výmena oleja po 15.000km ... Castrol podľa VW502.00 na pevný interval (dal som ešte jednu šancu olejom Castrol, aby nebola výhovorka na long life) ... 1. doliatie po 8.500km (0,75l) - výmena oleja po 15.000km ... Shell podľa VW502.00 na pevný interval (presný typ doplním) ... momentálne mám nabehaných viac ako 10.000km a hladina oleja je stále medzi min a max. Tento experiment som robil na dvoch autách naraz, keďže vlastníme ďalšiu Octaviu s motorom 1.4TSi a výsledok je skoro rovnaký. Moje predchádzajúce skúsenosti s olejmi Castrol boli rovnaké ako teraz ( či sa jednalo o auto alebo motorku.... stále bolo potrebné dolievať olej. Po prechode na inú značku podstatne menej som dolieval alebo vôbec. Záver: ja už viac nedávam do svojho auta olej Castrol. Editováno: 13. leden 2015, autor: techteb 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XJOHNNYX Vloženo 13. leden 2015 Sdílet Vloženo 13. leden 2015 Jakej olej používáš???Do RSa bohuzel to co dava skodovka, pac proste stale patri ALDecku...Nicmene do ostatnich aut davat Total, Q8, Motorcraft (Ford) nebo Liqui Moly Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lakrij Vloženo 9. Březen 2015 Sdílet Vloženo 9. Březen 2015 (editace) Ahoj, chtěl bych se zde poptat, máme doma Octavii 1.4 TSI 2013 a je to jeden z prvních vyrobenejch kousků a poslední dobou(od 15tkm) to začalo žrát hodně oleje cca 0,8l na 5000km, aktuálně máme najeto 39tkm, a spíše se to zhoršuje,olej byl měněnej po 12tkm, v servisu říkali,že je to pořád u tohoto typu motoru v normě,na zahraničních fórech se již také tento problém u tohoto motoru objevuje, údajně se kvůli tomu do posledního Golfu začal tento motor dávat až později, až se to vyřešilo, v zahraničí to řeší novejma pístníma kroužkama. Nesetkal jste se s tímto již někdo?, auto je ještě v záruce takže Škodovku ještě budu popotahovat. Jinak mi to docela dost sere,protože podobný štrapáce jsem si užil dost s předchozí Octou 1.8 tsi, začínám asi už chápat ,proč japončící stále dělají jenom atmosférický benzíny Editováno: 9. Březen 2015, autor: lakrij Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xx30 Vloženo 9. Březen 2015 Sdílet Vloženo 9. Březen 2015 Tak já mám zatím nejeto 14 tis a dolito cca 0,3 l. Překvapilo mě, že olej je zcela čistý. Když jsem utřel měrku do bílého ubrousku, byl ubrousek jen lehce béžový a ne černý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.