Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
56 minutes ago, McMatej said:

:-) Z výše uvedeného výřezu manuálu vyplývá, že to NENÍ vhodný olej. Oleje A1/A5, B1/B5 mají sníženou HTHS viskozitu a smějí se používat jen do motorů k tomu přizpůsobených. Druhá věc je, že i při provozu (stárnutí) správného oleje se viskozita snižuje, takže si také myslím, že katastrofa biblických rozměrů nenastane.

Díky, změřil jsem zbytek a vyšlo mi, že jsem tam nalil nějakých 4dcl, takže snad se to opravdu obejde bez katastrofy. Jen poznámka: i kdybych nebyl blbec, a dával si většího majzla, tak by doplnění toho správného oleje nebylo triviální - ve značkovém servisu mi totiž na štítku uvedli jen plánovanou další výměnu (km a datum), ale nikoliv použitou náplň. Dokoupit správný olej (ideálně stejný) je pak docela výzva. Dnes jsem tam volal a snažil se dopídit, co tam opravdu nalili, dozvěděl jsem se jen to, že je to origo škodovácký olej "přímo ze sudu", LongLife, 5W-30, typ III, spňující specifikaci VW 507.00. Výrobce ovšem nevěděli ani oni. Prý by se měl dát dokoupit v každém škodováckém aut. servisu. Pokud chcete mít jistotu, asi je nejlepší si při výměně koupit rovnou litr navíc.

 

Vloženo

To ti takto asi nikdo nerekne, jsou na obalech urcita ochrana opatreni jako bily napis Castrol na vicku, vyrazene logo na vicku, zamek na stribrnem podkladu na etikete apod... samozrejme nejlepsi je kupovat u overenych prodejcu.

Vloženo
před 6 hodinami, beuticek napsal:

Co skoda-dily.cz? Nějak se mi ty pixly nelíbí a ještě to můžu bez problémů vrátit. 

Tak jsem si ověřil starý kanystr od Castrolu a je to originál. Předpokládám tedy, že i Shell nebude pajcovanej. Tímto se jim omlouvám za pochyby. 

  • o 2 týdny později...
Vloženo
před 6 hodinami, Pavel 5 napsal:

O PŘEVODOVCE JSEM TU NIC NENAŠEL,ZJISTIL BY NĚKDO PODLE VIN JAKÝ OLEJ DO AUTOMATU OIII 1,6 77 KW VIN TMBJG7NE2E0122315 _

To je tedy logika, tak to fláknu kamkoliv a ještě neumím vypnout Caps Lock...

  • o 2 roky později...
Vloženo

Na Alze si myslím, že nenaletíš ani u běžných značek jako je Shell, Castrol apod. Nebo můžeš zvolit ještě kvalitnější oleje méně známých značek, které se nepančují. Za mě určitě Yacco (mají přímo svůj e-shop, takže 99,99% jistota originálu), nebo Ravenol. 

Vloženo

To možná platilo dříve, kdy se doporučovalo dávat olej, na který je auto zajeto. U dnešních moderních motorů jakmile dodržíš normu a výměny 15tis/rok, tak na značce skoro nezáleží.

Vloženo (editace)

Longlife oleje a jejich výměny po 30 tis. km je jen kvůli tomu, aby se snížily 2 věci:

- životnost motorů

- náklady firem na servis u služebních vozů. To že je to pro auto špatně jim nevadí, neboť po záruce nebo po odpisu z majetku nakupují nová. Druhý majitel pak kupuje auto "servisováno pouze Škoda Auto", ale vlastně tímto nevhodným servisním plánem

 

 

Jestli je to auto tvoje a plánuješ si ho nechat déle než po dobu záruky, požádej v servisu, ať Ti vůz přepnou na "pevný servisní interval". Pak tě bude vůz vyzývat k výměně jednou za rok, nebo za 15 tis km. Motor se ti odvděčí delší životností a taky se ti mohou vyhnout jiné přidružené problémy (spotřeba oleje, snížení výkonu apod.)

Editováno: , autor: Rapid1.0

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...