Hravec Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 (edited) dovolím si založit další určitě záživné téma.... - jaký plánujete olej pro tento motor? jaká je vaše preferovaná značka? - víte někdo jaká je prvonáplň u TDI u O III ? (vím že u O II to byl Fuchs Titan - prý je nějaká změna) Edited November 11, 2013 by Hravec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JaroslavZ Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 Do všech vozidle O dávám výhradně Shell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 Jen bych připoměl, že pro tento motor je předepsaná specifikace VW 507 00 a to jak pro pevný, tak i pro proměnlivý servisní interval. Manuál k vozu udává objem olejové náplně 4,6 l. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hravec Posted November 11, 2013 Author Share Posted November 11, 2013 (edited) chtěl jsem ti Pawouku dát Líbí se mi - ale mám již dnes vyčerpáno :-( Edited November 11, 2013 by Hravec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hravec Posted November 11, 2013 Author Share Posted November 11, 2013 jak píši výše, prvonálň býval Fuchs, vždy jsem jej preferoval a dával do O II i O II FC - tedy TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 XTL - jeho cena je nyní dost vysoká v porovnání s konkurencí... ...a tak zvažuji Castrol EDGE FST 5W-30 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokta7 Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 (edited) hravče nalej tam titana a škodovka ti při reklamaci vysvětlí, že si tam nelalil olej z autorizáku a budeš cálovat sám nemůžu si pomoci, ale do nějaké roku tam byla prvonápln Shell, pak škodovka/koncern podepsal s castrolem, takže na 100% tam je a byl castrol. Edited November 11, 2013 by kokta7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 To s tou prvonáplní je zajímavé - proč je tedy u některých modelů na víčkách od nalévacího hrdla motoru nápis Castrol (mám to na OII i na FII)? Co tam máš /nemáš ty? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hravec Posted November 11, 2013 Author Share Posted November 11, 2013 (edited) to co je na víčkách nebo na nálepkách není vůbec směrodatné.... Shell tam nebyl nikdy, byť byla u O II nálepka že ŠA doporučuje Shell Helix - vždy tam byl Fuchs Titan tuším Super Syn a později GT1 Pro jako náhrada - Fuchs Oli byl ve všech koncernových motorech !!! (bratrenec pracoval u českého zastoupení Fuchs Oil, takže ta informace je z první ruky.... měli to svého času napsáno na firemních autech, že dodávají prvonápně do vizidel koncenu VW) a viz příloha ! celý magazín zde Druhá věc je marketingová podpora, Škoda Motorsportu - Proto Helix a později všude Castrol - ano dnes je na víčkách Castrol... stačí se podívat na fotky Octavie WRC, později Fabie WRS a S2000 - tam je vidět změna marketingového partnera.... Vcelku to má logiku, ŠA vysoutěží dodavatele olejů (samo sebou německou firmu, jak jinak), vysoutěží nejnižší možnou cenu za velkoodběratelská balení, proč by ještě ŠA vozila na rally autech reklamu Fuchs Oli a nechala si za to platit, to by mohl Fuchs ten olej do prvovýroby rovnou dodávat zadarmo.... tedy je na scéně jiný partner, který nepotřebuje odběry, ale na druhou stranu chce reklamu a co si budeme povídat Fabia S2000 je sakra dobrá reklamní plocha.... pozn.: na koktu raději nebudu reagovat - myslet neznamená vědět! Edited November 11, 2013 by Hravec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jirkaK Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 a není to náhodou jedno, jaká značka oleje tam je ? Rozhodující snad je, aby odpovídala klasifikace 507 00. V čem je ta prvonáplň jiná ? Já to po 15 t. vyměnil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hravec Posted November 11, 2013 Author Share Posted November 11, 2013 v čem je ta prvonáplň jiná? v ceně pro výrobce auta... jinak v ničem, je to běžný olej....dané specifikace nicméně jsi to napsal správně, je to o té správné specifikaci... hodně lidí tu píše, že mění olej dřív, tedy 15 tis. km.... obecně je to nesmysl, oleje vydrží daleko víc než těch 30 000 km spíš je to o filtrech (palivo, olej, vzduch) a provozních podmínkách, moderní motory v kamionech, traktorech si samy řeknou o výměnu podle viskozity, množství vody (vysrážená vzdušná vlhkost),obsahu síry, uhlíku, tedy sazí... atp. atp. obdobně je na tom i TDI v O III i když motor není zdaleka tolik exponovaný, výměnu hlídají také různá čidla na motoru, která vyhodnotí, že už je třeba, tedy to nemusí být ani těch 30 tis. km dnešní TDI hlídají i přelití oleje, tedy nadmíru a upozorní na to, nejen podstav, že je třeba dolít... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viewer Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Já mám na víčku i na deskách s dokumentací napsáno Castrol Edge 5W30. Používal jsem ho celou dobu i do OII a byla spokojenost tak jsem byl i rád že doporučují můj oblíbený olej ale je to jak píše JirkaK, pokud má normu VW 507.00 tak na značce nezáleží... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jirkaK Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Hravec, s pohledu viskozity a mazacích schopností oleje je samozřejmě předčasná výměna blbost. Já jsem jen chtěl dostat ven ten šmirgl, co se v oleji vytvořil. Opět, vím, že se zajížděním nových motorů je to dnes jinak, než před x lety, ale přeci jen k nějakýmu otěru mikro částic dochází. Takže jsem to po 15 t. vypustil a dal pochopitelně i novej filtr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viewer Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Přesně tak to udělám taky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hravec Posted November 12, 2013 Author Share Posted November 12, 2013 (edited) pamatuji si, že když jsem měl novou Felicii 1,9 D byla tam první výměna po 1 500 km a pak po 7 500 km - ano byly to konstrukčně, materiálově i technologicky zcela jinak vyráběné motory.. určitě, mikročástice tam vždycky byly a budou, naše firma spolupracuje úzce s VUT v Brně a to s několika ústavy i ústavem Soudního ing. podobně s Mendelovou univerzitou v Brně, kde je nejmodernější motorová zkušebna v ČR a válcová zkušebna, kam jezdila už kdysi ŠA s Octavii WRC, Fabií WRC i S2000, vozidla DTM (pěkné špionážní videjko) válcová zkušebna je 4x4 do 200 km/hod, jezdily tam svého času i formule Renault, na motorovou zkušebnu jezdí rallycrosová a autocrosová elita, zkoušejí se tam a zajíždí nové motory a nastavují řídící jednotky motorů a testují paliva.. tedy mnozí si tu myslí, že hravec ví všechno a píše aby měl hodně příspěvku, ale věřte, že hravec ví, co píše.... >>> výsledek? všichni vice či méně odborníci tvrdí, že vyměňovat olej dřív nemá žádný smysl... vyměňovat dřív a hlavně používat kvalitní filtry je věc jiná a to význam může mít... Edited November 21, 2013 by Hravec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SniperWolf Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 V piatok idem na predcasnu vymenu oleja mam cca 12000km.....ci to niecomu prospeje neviem viem ale ze to nicomu neuskodi.....stara skola dobra skola ma niekto iny nazor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
libero Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 nemá 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SniperWolf Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Dakujem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SniperWolf Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 tak olej je vymeneny hadam sa motorik zaradoval.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liapor Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 No a jaký olej jsi tam nalil?? Bylo to v autorizovaném servisu nebo mimo něj?? Cena?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SniperWolf Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 bolo to v autorizaku olej dali castrol longlife 5w30 udajne si ho sama skoda predava pod vlastnou znackov no a cena bola 105€ olej filter praca nejake tesnenie a likvidacia stareho oleju a filtra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanek81 Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Ovšem tak to je velmi dobrá cena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kacer1 Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Hodina doma v garáži a olej plus filtr 1300,-!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lada1982 Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Jaky je pristup k filtru? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kacer1 Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 Koukni do mojeho vlákna jsou tam fotky a postup!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirda85 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Případně i zde je nějaký malý seznam olejů http://olejposta.sk/?s=1&m=0&t=0&v=3&p=19&a=24 s normou VW 507.00 SEA 5W-30 + ACEA C3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.