Přejít na obsah

Interval výměny oleje / výměna oleje a filtru


Honza9007

Doporučené příspěvky

podlě mě je nejlepší jak píše rogerer neměnit interval na pevný, ale měnit LL olej každých +/- 15 tis. nebo jak to vyjde, člověk nemusí řešit nějakej najetej tisíc navíc. ale spíš by mohlo být zajímavý, kdyby po ofic. servisu a smazání počítal, si uživatel vyměnil olej po 15tis. a auto začne za další třeba 3 tis. řvát, že chce výměnu oleje:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak sa bude jazdiť iba bežne, asi je lepšie použiť LL olej a interval 15 tisíc km alebo 1 rok. Je to tak trochu blbuvzdorné a univerzálne riešenie, lebo nič sa nestane ak sa trochu pretiahne interval, tak isto je olej dostatočne riedky pre krátke jazdy a vydrží aj nejaký ten náročnejší diaľničný režim ak treba.

Ja osobne ale preferujem pevný interval, a dokonca ešte kratší (mením olej podľa záťaže každých 5-12 tisíc km), a dávam lepšie oleje so schválením VW 502.00. Ja osobne preferujem 0W oleje kvôli tomu že jazdím často krátke trasy a v zime sa mi motor aj niekoľko týždňov nezohreje ani raz na prevádzkovú teplotu. Tu už ale treba vyberať olej podľa potrieb a prevádzkového režimu auta a treba si o tom niečo málo naštudovať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj lidi,

 

včera jsem byl u nejmenovaného autorizovaného servisu, kde jsem si po 15 tisích ujetých kilometrech nechal udělat garanční prohlídku, která spočívala ve výměně oleje, pylového a palivového filtru, zrušení dálničního limitu na PP a přeprogramování na krátkodobý interval, tedy po 15tkm případně po roce.

 

To, že se příjímací technik neustále chechtal s kolegou mě nechalo klidným, nejspíš měl lepší den než já. Ale to, když mi předávali auto a auto zevnitř bylo celé zasrané od prstů mechaniků, zrušení či přenastavení toho rychlostního limitu bylo stále stejné ačkoli mi příjímací technik tvrdil, že problém vymazaly (tzn. že při více jak 135km/h to pípá a "jakoby" nefunguje MAXIDOT) a zaplatil jsem za to docela veliký obnos peněz (u normálního servisu bych platil tak 2x méně) to mě tedy opravdu překvapilo/vytočilo? Kdo ví..

 

Nicméně o tom nechci teď hovořit. Spíše mě zajímá, když jsem si nechal přenastavit interval výměny oleje z dvou let a 30tkm na každoroční prohlídku a 15tkm, tak proč mi dávají stále LONGLIFE olej? Neměl by se tam tedy teď lejt nějaký olej, který není zase určen na těch 30tkm?

 

Jaký máte Vy názor na toto?

 

Děkuji a přeji hezký den :kol-31:  :kol-125:  :kol-125:

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku nebuď na něj zlej když je tu novej. Jinak pokud se ti něco nelíbilo i to chechtání měl si jim to hned vpálit, popř. si postěžovat na lince péče o zákazníky, ono by si to s nima ŠA vyřídila pokud by to bylo častější. Jinak platí co psal Kokta co se oleje týče. Nejsem si jistý jestli při přechodu na pevný interval jim člověk ještě musí polopatě říkat, že chce takový a makový olej (hold LL olej je 2x dražší než obyč na pevný intervaly). Prsty si měl reklamovat. Můj servis vždy omotá volant fólií a na sedadlo dává igelit. Tuhle protože něco řešili  celý den, tak pokaždý když už to sundali a šli znovu do auta tak to zase nandali. (měl jsem puštěnou kameru v autě tak to vím). Jinak servis můžeš klidně jmenovat aby si případně i jiní dali příště majzla a Tobě doporučuji jed příště třeba někam jinam. Jinak všude si dovolí jen to co si necháš líbit.

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to se vyplatí. Když někdo chce přejít na pevné intervaly tak se snad automaticky rozumí, že i s příslušným olejem, o ten tam jde především přece. Tedy pokud bych na to přišel při fakturaci, klidně bych je to nechal znovu vyměnit, popř. by si to přakalkulovali na cenu jako by šlo o nelonglife.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím že to je úpně jednoduchý a je to napsané i v tvém příspěvku, řekl jsi jim že chceš přeprogramovat na pevný interval. Ty jsi jim neřekl že chceš přejít na pevný interval výměny oleje. Pokud by jsi jim to řekl, tak podle mě by ti asi měli i změnit olej, jiank by to nedávalo smysl. Ale i tak si myslím, že i na pevný interval je lepší LL, pokud jezdíš krátké trasy apod.

 

PS: jejich chování jsi měl reklamovat, ale pokud jsi to neudělal, stěžuj si na ŠA. Mají 30% prodejců zrušit a aspon servis kam chodím já je z toho vyklepanej - ač nemusí. Něco mi řešili na autě, já si pro něj přišel, jednání a vše super, na sedačce ochranný potah a šel jsem zrovna z přihlášení auta. Uviděl značky v baťohu a hned se zeptal jestli je tam chci namontovat. Prostě super přístup. Když jsem mu řekl že mi před chvílí volala ŠA jak se ke mě prodejce choval během prodeje auta apod. a řekl jsem mu že jsem jim dal pěkný hodnocení, tak mi poděkoval...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mam QI6.  Fabia r.v. 7/13.

 

V autorizáku mi bylo řečeno, že longlife není nějaký zlo a olej je na tuto dlouhodobou zátěž dimenzován. Že prej má odolnější a stálejší "mřížku" která zajištuje správnou viskozitu oleje.

 

Že je to jedno jestli budu dodržovat a používat longlife  olej a intervaly výměn a nebo si necham přepsat výměny na pevnej-po 15tis a nebo jednom roce.

 

Longlife  oleje vznikly ve spoluprácl výrobců automobilů a olejářů jen jako odpověd na tlak ekologů- dvakrát větší životnost=2x menší odpadovost ekologicky závadného vyjetého oleje.

 

Longlife je taky skoro o polovinu dražší takže se tam neplatí jen ten název, ale i vyspělejší technologie.

Nebo si myslíte, že by výrobce automobilů dávali longlife olej záměrně aby motory svých aut "odstřelil" už v polovině jejich plánované životnosti?

 

Na škole nám říkal učitel, že výrobci aut vědí nejlépe co dát do aut aby byl jejich rovoz spolehlivý a bezpečný. To platí od rozměrů kol, naladění výkonu motoru a řídící jednotky, použití paliva až po zminovaný motorový olej.....

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zároven mi však v autorizáku pán doporučil, abych spíše přešel na užívání klasických intervalů z důvodu případného budoucího prodeje auta.

 

Ato právě kvůli stále přetrvávaající většinové nedůvěře lidí k intervalům a olejům longlife stejně tak jako v zažité představě, že olej značený 10W 40 je prostě polosintetika i když je třeba lepší než kdejaká jiná plná syntetika 5W 40. Stejně jako tále nemohou pochopit prvořadou věc-normu výrobce 5xxxx která je právě napsaná malýma písmenkama někde vzadu na kanystříku.

 

Cenově to vychází takhle-bud jednou za 2 roky výměna longlife za 2800 korun, nebo jednou za rok a po 15tis za 1500 korun. tak si to přeberte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hovořil jsem o tom všem s jedním chlapíkem, jehož argumenty byly racionální a dávaly hlavu i patu.

 

A mimo to je též majitelem onoho autorizáku-prodejny. Po zavíračce si se mnou sednul a při kafi mi to všecno v klídku vysvětlil jak z ekonomické stránky, tak i  lidské.

 

Doplním ještě, že s oním pánem nejsem v příbuzenském ani přátelském vztahu a jeho přístup k potencionálním zákazníkům ně dostal. (nemam auto od něj)

 

A taky jako jeden z mála vedoucích mi umožní stát na dílně a pozorovat mechanika při servisních úkonech na mém autě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ato právě kvůli stále přetrvávaající většinové nedůvěře lidí k intervalům a olejům longlife...

 

LL interval motor aj olej vydržia ak je to v ideálnych podmienkach, tj. málo štartov, dlhé jazdy nízka záťaž. Realita je ale taká, že málokto tak jazdí, a preto napr. pri kúpe jazdeného vozidla je servisná história s LL intervalom nežiadúca. Môžem ti ukázať fotky turbo motora ktorý po štyroch rokoch a 60 tisíc km bol takmer na odpis, a to iba kvôli tomu že majiteľ menil olej raz za 30 tisíc km.

Treba si uvedomiť, že dobrý olej rozpúšťa usadeniny a všetky nečistoty v ňom plávajú, a počas 30 tisíc km sa ich v motore nazbiera naozaj veľa. Kvôli tomu je ku koncu výmenného intervalu olej namiesto maziva skôr brúsnou pastou.

A to je zároveň aj vysvetlenie na to, že prečo sa má meniť olej častejšie. Nejaké opotrebovanie samotného oleja je druhoradé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To LIBERO- "Digitálna servisná knižka → DSP (Digital Service Plan) je v platnosti od 45KT/2013"

 

Dost dobrá věc. Papírová servisní knížka je už pouhým papírem. Oproti té digitální.

U ní při každém servisním ůkonu a návštěvě autorizáku posílá buď mechanik nebo připojená giagnostika veškeré informace týkající se daného auta dataonline do centrální databáze v MB.

 

A poté po předložení VIN kodu a poctivém navštěvování autor. servisu vyskočí veškerá data manipulace s vozidlem, dokonce i informace, že se někdo hrabal v počítadle nájezdu kilometrů-tento ůkon totiž v řídící jednotce nechává viditelné "stopy".

 

A pochybuju, že je MB dostatečně podplatitelná na to, aby s celkovým nájezdem vozidla manipulovala ona sama, byla by i proti sobě.

 

U mojeho auta mi ten majitel prodejny řekl všechno týkající se mého auta- kdy byla dána koule, ochranné boční lisšty, že bylo auto přivezený z druhý strany republiky. A dokonce i info o tom co jsem myslel, že se nikam nepíše-kontrolu přední nápravy- poté co sem s novým autem projel hlubokej výmol a pro jistiötu si to šel nechat zkontrolovat do servisu jestli s tim něco neni-nebylo-bál sem se zbytečně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MR. Pavka je ještě optimista, ještě si málo nastudoval. Životnost auta se dnes rozumí 250tis km, tak je to auto i navrženo aby při nějakém dobrém zacházení toto vydrželo. Tedy pokud se někde píše že životnost náplně je doživotní (olej převodovky) rozumí se tím právě těch 250tis. Po pravdě co se s autem děje po 5 letech (resp. po záruce) je automobilce šumák. Kdybych Ti tady vyjmenovával co všechno už jsem na svém autě v záruce za 1,5roku řešil (vše konstrukční chyby, silentblok převodovky, těsnění dveří atd.) asi by ses divil. Naštěstí nejde o tak závažné věci jako známý problémek s řetězem , ale i tak. S novým autem častěji v servisu než se starým.

Možná ti tady někdo najde ty stránky rozebraného motoru MINI (tedy BMW) po 60tis po prohlídce aut. servisu a po používání LL, jak je celý motor ucpanej mazutem, mazací kanálky turba atd. majiteli to musel nakonec opravit schopný člověk mimo aut. servis BMW, který to v Maďarsku nafotil. Ano asi je pravda, že LL vznikl na požadavek ekologů (jako každá špatnost na autě) stejně jako tlak zákazníků ušetřit na servisních nákladech. Nevím kde si ty ceny vzal, ale 1l LL oleje v autorizáku vyjde na 700-800 kč, pokud máš 4l, máš hned jen za olej 3200 + 300 filtr. Obyč olej na pevný intervaly stojí v auto.s 350-450 tj. 1800  + 300  filtr. Jinak LL není drahý jak ti kukal , já ho kupuji Castrol Edge FST 5W30 přes známého v auto kelly za 1000kč /5litr. kanystřík, za tu cenu ho koupíš i přes internet popř, v normálním obchodě bez známostí za 1500, stojí jen o málo ne-li nastejno jako obyč olej 5w40 v každem obchodě s oleji. To je důvod proč si nosím na servis olej vlastní a nikdo s tím problém nemá a ani ŠA, která k tomu vydala patřičné TPI (olej musí splňovat správnou patřičnou normu, v uzavřeném neotevřeném obalu). Jinak nebuď naivní co ti kuká výrobce a ještě hůře prodejce, jejich zájmem není aby Ti auto sloužilo nekonečně. Obzvláště dnes kdy je obrovský tlak na cenu a šetří se úplně na všem, jak na méně důležitých věcech, tak na více důležitých věcech. Stejně tak věř, že dnešní nové modely (Rapid, F3, O3) Nevydrží zdaleko tolik jako F2, O2, S2 (poslední poctivá auta v rámci možností). To jsem odbočil. Já olej měním dle proměnných intervalů předepsaných výrobcem (v autorizáku s olejem vlastním u mě vychází kolem 27tis km) a ještě si ho měním po 15tis sám LL. Hawk

Editováno: , autor: Petrrr
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasný, to si každý musí propočítat, promyslet. Mě to vychází po necelých 28tis. Tak že já to mám optimální. Pokud to auto začně olej žrát časem, jako že se to u TSI taky stává, přejdu na pevný 5w40 (hustší olej). Co se ceny týče je to bezpředmětné oba stojí stejně. Jen si prostě nechávám prozatím možnost když to nevyjde těch jakoby 15tis přetáhnout bez následků. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě právě řek, že pokud bych si přinesl svůj olej v neporušeném neotevřeném obalu zakoupený u zavedeného prodejce (třeba přímo Mogul z Paramo Pardubice) tak se tato skutečnost o přineseném oleji někam zaznamenává a při případné reklamaci motoru související se špatným mazáním by pak byl problém..

 

A jak to myslíš s tim :

 

"To je důvod proč si nosím na servis olej vlastní a nikdo s tím problém nemá a ani ŠA, která k tomu vydala patřičné TPI (olej musí splňovat správnou patřičnou normu, v uzavřeném neotevřeném obalu)."

 

Jak to "TPI" vypadá a kde ho seženu?

 

Každej povídá něco jinýho a už mě to fakt štve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná ti tady někdo najde ty stránky rozebraného motoru MINI (tedy BMW) po 60tis po prohlídce aut. servisu a po používání LL, jak je celý motor ucpanej mazutem, mazací kanálky turba atd. majiteli to musel nakonec opravit schopný člověk mimo aut. servis BMW, který to v Maďarsku nafotil.

 

Do infrequent oil changes kill the engine?

30K oil change interval: will it ruin your engine?

This is what kills your modern engine

 

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...