Březen 8, 20205 r Zdarec. Mám rapida 1,2 tsi 63 Kw. Musím měnit olej .Jakej tam lejete? 5W30 ? Helix nebo Castrol ? Doteď jsem měl ropáka tak proto se ptám.
Březen 8, 20205 r Lej tam to co doporučuje výrobce. A Helix nebo Castrol nebo to a tamto - je to úplně jedno pokud ho nebudeš v motoru držet dlouho!
Březen 9, 20205 r před 11 hodinami, coffin napsal: Zdarec. Mám rapida 1,2 tsi 63 Kw. Musím měnit olej .Jakej tam lejete? 5W30 ? Helix nebo Castrol ? Doteď jsem měl ropáka tak proto se ptám. Ono možná kdyby jsi lépe postavil svůj dotaz, tak by si headerTDI odpustil tuto do jisté míry opodstatněnou pichlavou poznámku. "5w-30?" Zajímej se zprvu o normu. Máš nastavený ve voze pevný interval výměny 15 tis km/rok? Pak můžeš v tvým motorem vybírat mezi VW 502.00, nebo 504.00. V případě proměnlivého intervalu výměny vybírej oleje s druhou zmíněnou normou. Rozdíl máš v ceně i v nabízených viskozitách. 5w-30 nabízí obě normy. "Helix nebo Castrol?" Srovnáváš nesmyslně. Helix je typ oleje od Shellu (Helix, Rimula, atd....). Castrol je zase název výrobce co prodává více typů (Edge, Magnatec, atd...). Toť asi hlavní důvod pichlavé poznámky. Rada pro tebe: zjisti si normu a tou se řiď. Na značce ani tak nezáleží, pokud nehodláš koupit třeba olej z Kauflandu. Hlavně vyměňuj olej včas. Rozdíl mezi Shell a Castrol (v originálních podobách, neberu v úvahu pančované) ti tady nikdo objektivně neposoudí, jsou tu zastánci obou značek.
Březen 9, 20205 r Ano zbytečný dotaz. Ropák nebo benzín je jedno. Dodrž normu VW, výměny si vyhodnoť sám podle vlastních podmínek jak u ropáku. Já jedu na stejný LL olej normy WV celou dobu u O1(2009) naprosto bez problémů a u rapida jsem dal zase Shell příslušné normy VW. A jako přečíst si starší diskuse je problém? Furt dokola.....
Březen 11, 20205 r V 8. 3. 2020 na 20:52, coffin napsal: Zdarec. Mám rapida 1,2 tsi 63 Kw. Musím měnit olej .Jakej tam lejete? 5W30 ? Helix nebo Castrol ? Doteď jsem měl ropáka tak proto se ptám. https://www.aci.cz/mi-79635-millers-oils-cfs-5w40-nt-5-l_d277335.html Do všech motorů. Fabia II benzín, Yeti benzín, Fiesta ST benzín. A měním ho každých 10 tis. km.
Duben 18, 20205 r Zdravim chtel bych se zeptat, jdu s autem po 3 letech na garancku. Poprve jsem byl loni. Nechal jsem si tam promenlivy interval QI6 a vymenili olej a dali tam castrol 5w30 long life. Ted jdu po roce, ale chtel bych opet vymenit i olej a to za svuj, ktery bych koupil ten samy co davali loni tedy castrol 5w30 long life a nechat si promenlivy interval. Mam takovy zacatecnicky dotaz. Jaka je to norma? Kolik litru koupit? A myslite, ze by s tim mohli mit problem v autorizaku? Rapid 1.2 tsi , 81Kw. Rocni najezd mam 10-12tisic. Nebo by bylo lepsi ted prejit na pevny interval? Upraveno Duben 18, 20205 r od Nicon
Duben 19, 20205 r Ok, takze pokud jsem si to nacetl dobre, tak je asi nejlepsi nechat promenlivy a olej 5W30 LL VW 504.00 https://m.autodoc.cz/castrol/9040655 a menit po roce na ten muj najezd 10-12 tis. pul dlouhe trasy pul kratke, pres tyden auto prevazne stoji. A pak pokud v budoucnu zacne olej unikat dat 5W40 VW 502.00. Jelikoz si sam olej nedokazu vymenit a dovoli mi donezt svuj olej do autorizaku jde mi o to zda to bude uvedene v servisni knizce ta vymena oleje bez resetu v palubnim pc a zda vubec mi to takto umozni provezt. Nebo zda se nedomluvit nekde u nejakeho soukromnika na vymene. Upraveno Duben 19, 20205 r od Nicon
Duben 19, 20205 r V AS se s tebou budou dohadovat, ty to budes vysvetlovat, oni si budou klepat na celo. Nech vymenit za par korun u soukromnika a hotovo. Takhle jsem to resil ja, kdyz jsem mel auto v zaruce. Jinymi slovy moje auto od novoty ma LL olej castrol 504.00 meneny po roce. Rocni najezd cca 15tis. Dnes ma 114tis km a zadny problem, olej nezere atd..
Duben 19, 20205 r @Nicon nepíšeš rok výroby. Ale novější infotainment umí rozdělit výměnu oleje po roce, ale servis zachová po 2 letech. Viz mé foto, první olejovou náplň nezjistim, ale od té doby měním po roce 5w40. Nájezd mám do 15t za rok. Olej vlastní nemám, ale servis nemá problém měnit každý rok. Taky z toho mají peníze ?
Duben 19, 20205 r No libi se mi verze co napsal Petrr. Jinak auto je vyrobeno 3/2017. Jinak pred tim jsem mel diesela, takze s tim tak nejak jezdim spis na nizsi otacky a nehonim to, coz asi neni taky dobre. Jinak ted jdu na kontrolu po 3 letech a najezd 29000. Upraveno Duben 19, 20205 r od Nicon
Duben 19, 20205 r Prosím tě admin ti to napsal jasně, odpovědi najdeš v předchozích diskusích, někteří se tady rádi opakují a zbytečně. Dodrž pro olej normu VW a na jiné rady tady nehleď. Mě teď stála jeho výměna 3.200 v AS.
Duben 19, 20205 r Je na tobě, jak to vyřešíš. Někdo mění sám v polovině proměnlivého intervalu bez resetu, někdo si dá pevný a já to řeším tak, že roční výměnu hlídám sám a nechám to vyměnit v AS i s resetem intervalu. Jestli ti vezmou tvůj olej, to ti nikdo z nás neřekne, aspoň pokud nenapíšeš název servisu. Jako s dieselem bych s tím určitě nejezdil. Upraveno Duben 19, 20205 r od Twisted
Duben 19, 20205 r Budu to delat jako petrrr. Jelikoz jak jste mi poradili jsem si procetl zdejsi tema a zjistil ze je pro me lepsi LL olej, ktery je ridsi a lepsi na kratke trasy. A po roce si ho necham vymenit u soukromnika, kdy to tak dela hodne z vas.
Duben 19, 20205 r Nikdo by se s tebou v servise dohadovat o výměně neměl, chceš vyměnit tak ho vymění. Objednal jsem se a do půl hodiny jsem i s kávou odjížděl, nastavení intervalu mi udělají v 30.000 za rok při prohlídce. Olej LL jsem mohl vzít svůj, nemám se servisem žádný problém jezdím tam víc jak 10 let a servis nepíšu, nemají zájem o publicitu, neřeším proč.
Duben 20, 20205 r Třeba já jsem si provedl "mezivýměnu" bez resetu v PP o víkendu sám a vyšlo mě to na 1.270,-- Kč. A na další pojedu za rok do AS. Více v motorové sekci 1.0 TSI.
Duben 30, 20205 r Ahoj, nevite nekdo zda je u rapidu 1.2 tsi 81kw tento vypustny sroub olejove vany? https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n91101401-sroub-olejove-vany-m14x1-5x22-skoda-29527.html A co je vse potreba koupit na vymenu oleje svepomoci. Filtr, olej, ten vypustny sroub a je tam treba jeste nejake tesneni nebo neco? Auto je v zaruce,vymena bude na tajnacku doma. Dekuji Upraveno Duben 30, 20205 r od Josef_1
Duben 30, 20205 r Bych tam dal zpátky ten původní šroub. Proč ho vůbec servis mění? Má to racionální důvod?
Duben 30, 20205 r Má racionální důvod být všude vyhazován pro psaní nesmyslů a za patnáct let z toho nevyrůst? K dotazu Josef_1 - číslo dílu pro 1.0TSI by mělo být N90813202. Zde první foto, co nalezl vyhledávač - https://www.autokelly.cz/Product/VAG-N90813202/9188298
Duben 30, 20205 r Sorry, ale po páté výměně mam původní šroub a co se stalo? Nic! Pokud člověk není prase a dotahuje jak má, tak nevidim co by se melo pokakat. Je to jen placebo?!
Duben 30, 20205 r Dotaz nezněl jestli to začne téct po páté nebo dvacáté výměně. Dotaz zněl na konkrétní díly. Mimochodem řešit položku za ani ne padesát korun mně přijde hodně zvláštní přístup.
Květen 1, 20205 r I ta cena za šroub je přehnaná, výrobní náklady pár haléřů, Škodovka už také neví na čem vydělávat. Pokud nemá šroub stržený závit, tak nevidím důvod ho měnit. Nebo má na sobě nový šroub aplikované nějaké neviditelné těsnění na jedno použití? To by byl asi jediný možný racionální důvod dát tam pokaždé nový šroub.
Květen 1, 20205 r Ale oni ho většinou nemění ani v servisu ŠA. Udělejte si vlastni test s označením šroubu (nepatrnym zarezem nebo koho co napadne) a pak zde udělejte průzkum komu se vrátí jeho původní. Na vyúčtování mám už taky několikátý těsněni a přitom by melo byt součástí šroubu, ale někde meni asi jen těsněni. Co si to dělám sám, tak jen těsněni a cit, je to všechno ok.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.