Přejít na obsah

Palubní PC se nuluje sám


Freeman5

Doporučené příspěvky

hmm tak to je smula, mi erWin ukazal TPI na veci ktere v aute nemam... tak si myslim, ze to presne s VIN a vybavou svazane nemaji..

ja to cislo vytahl pres Caristu https://forum.skodahome.cz/topic/134493-aplikacia-carista-obd2-elm327-adapter/?tab=comments#comment-2122349

verzi jsem si stahl za dekuji a OBD bluetooth adapter za 300... (https://www.alza.cz/auto/sixtol-sx1-autodiagnostika-bluetooth-android-windows-d5498388.htm?o=1

Nakonec se to hodi, "dokodoval" jsem si par veci (hlavne jsem vyvrazdil START-STOP).

 

Mi pamet po update zatim drzi, ale nemam moc najeto cca 700km tak to nechci zakriknout, budu tak oslavovat kolem 2000km

 

Poslu Ti SZ jestli se nahodou nepohybujes v mem regionu tak bych Ti to cislo mohl vytahnout...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Ahoj,

jsem od 22.12.2019 majitelem Octavia 3 (výroba KT16/98) a pod vlivem článků o start-stop systému a rekuperačním dobíjení jsem si jednak vše ověřil a voltmetrem oměřil a pravidelně v týdenních intervalech dobíjel. Najel jsem za měsíc přes 1000 km. V únoru jsem již jezdil méně  (800 km) a vytáhl jsem na zkoušku konektor u mínus baterie a odpojil start-stop systém. Nabíjecí napětí po nastartování 14,1 - 14,3V bez ohledu na způsob jízdy.

Vida, jaký rozdíl oproti rekuperačnímu dobíjení, kdy do kopce to drželo napětí 12,7V a při sjezdech se zařazenou rychlostí to bylo 15,1V.

Přestal jsem dobíjet baterii. Jezdím denně ale většinou krátké trasy - tak 20 km. Koncem února náhodou žádná delší trasa nebyla - a baterie se při krátkých trasách nedobila.

Při ujetých necelých 2000 km se mi počítadla spotřeby (všechny tři) vynulovaly. Postupně jsem se dopracoval až do tohoto vlákna a s využitím informací od trek11 z 24.8.2019 jsem se obrátil na autorizovaný servis a v pátek 6.3.2020 tam jedu na upgrade sw. Díky @trek11 .

K nulování docházelo téměř každý den. Bylo to velice podivné, neboť před tím se nic takového nestávalo.

Nakonec jsem zapojil zpět konektor start-stop systému, abych ověřil, že vypojení tohoto systému nemá s nulováním žádnou příčinnou souvislost.

Ještě ten den se počítadla vynulovaly opět. Čili, vypnutí start-stop systému (vytažení konektoru) vliv nemá.

Protože pojedu do servisu na přehrání sw, nechal jsem start-stop systém aktivovaný. A co se nestalo. Musel jsem jet trochu dál a na připojeném voltmetru jsem viděl, že je baterie trvale dobíjená na 15,1V bez ohledu na režim jízdy a na panelu byla ikona škrtlého start-stop systému. Start-stop systém nefungoval (systém to tak sám vyhodnotil).

A k nulování počítadel nedošlo, přestože jsem startovan několikrát.

Start-stop systém se aktivoval až dnes ráno.

Sorry za tak dlouhý úvod.

Dovolím si vyslovit hypotézu. Co když to dělá polovybitá (nebo polonabitá - záleží na úhlu pohledu :-) ) start-stop systémem a rekuperací zničená rok a půl stará baterie?

Může se totiž stávat to, že i polovybitá baterie normálně motor nastartuje ale napětí baterie spadne na několik ms nebo desítek ms pod hranici, při které dojde k resetu paměti procesoru.

Tento pokles, který není nijak očima patrný, může způsobit pokles napětí na paměti dat spotřeby pod mez udržení informace a její následné vynulování. Změřit pokles napětí a jeho trvání půjde změřit osciloskopem při různém stavu nabití autobaterie.

Pokud by byla moje hypotéza správná, znamenalo by to, že se takto začíná ohlašovat start-stop systémem a rekuperací zničená autobaterie. U mě po 1,5 roce :-( .

A Pokud Škodovka má nový sw, tak tento jev (mazání dat v paměti v důsledku nízkého napětí) neodstraní - jen vymysleli, kam (do které paměti) schovat tyto data  a v případě vymazání je nahrají zpět. To znamaná, že po každém nastartování provedou kontrolu dat s daty záložními a případě nesouladu zapíšou záložní data do paměti a je vymalováno :-)

Zákazník je spokojen a ani netuší, že ho v brzké době čeká výměna baterie :-(

 

P.S. Pro hloubavé: No jo, ale takové paměti nejsou napájeny z 12V přímo. Ale běžně z 5V nebo 3,3V a mezi 12V a napětím pro procesorovou část musí být patřičně dimenzovaný stabilizátor.

Ten by měl podobné výpadky pokrýt, nebo ne? Na tyto výpadky napájecího napětí jsou tyto systémy přece testovány.

Na druhé straně pokud je paměť součástí infotainmentu Swing (v mém případě), tak takový TFT barevný displej má pěknou spotřebu a dokáže napájecí zdroj rychle "vycucnout".

Odpověď zná jen Škodovka a ta neřekne :-).

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý večer,

odpoledne jsem již nestihl napsat závěr či doporučení pro nás "testery" této závady.

Pokud se tato závada u někoho z Vás pravidelně opakuje, zkuste po nějaký čas pravidelně dobíjet autobaterii.

Uvidíte sami, jestli to pomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Laická úvaha - berme v potaz “nahlášené” problémy, teda ty, o kterých napsali uživatelé aspoň na toto forum. Pak selekce, kterých motorizací se to týká. Kupříkladu moje auto 1.0 TSI nemělo problem s nulovanim počitadla, ani problémy s baterkách při denním dojíždění do práce 20km tam i zpět. Stejně tak si nejsem jistý, jestli o tom psal některý z majitelů kteréhokoli 2.0 nebo 1.6, či 1.4. Pokud se nemýlím, přinejmenším majority se týká 1.5 TSI. Čili baterka u mě po skoro třech letech stále OK a bez problémů a “bug” počítadla taky žádný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý večer,

Přidávám další zkušenosti do mozaiky.

Dnes jsem najezdil asi 120 km s velkým množstvím startů (cca 12 x)

Žádné nulování čítačů spotřeby se nekonalo.

Start stop systém fungoval už od rána (ale vypínal jsem ho) a na voltmeru v konektoru pro "zapalovač" jsem průběžně kontroloval nabíjecí napětí.

Trvalo to cca 80 km, než systém přešel do režimu, kdy při vozidle "pod plynem" dobíjel málo (cca 13V) a při rekuperaci dával hodně (cca 14.8V- 15V). Do té doby (čili celých 80 km) dával neměnných 14,6 - 14,8V. Tedy systém vyhodnotil, že baterie je slabá a musí se dobít.

 

Závěr:

- baterie je asi za zenitem své výkonnosti

- baterie má vyšší vnitřní sériový odpor, daný opotřebením baterie). Trvale jsem monitoroval voltmetrem napětí v konektoru pro "zapalovač" (a akceptoval ztrátu kapacity autobaterie 0,6Ah denně díky zasunutému voltmetru) a napětí nikdy ráno nekleslo pod 12,5-12,6V;

 stačí jen otevřít a zavřít dveře a napětí poklesne třeba i z 12,7V na 12,2 -12,3V a pak postupně vystoupá zpět

- s vyšším vnitřním sériovým odporem se jistě pojí i ztráta části kapacity baterie

- při startu, pokud je baterie polonabitá, "spadne" její napětí (díky vyššímu vnitřnímu odporu) na dobu možná i 100 ms pod hranici, kdy dojde k vynulování čítačů spotřeby.

- pokud bude baterie nabitá (byť již opotřebovaná), k tomuto jevu nedojde

- přehrání - upgrade sw možná odstraní toto nulování ale pravá příčina problému je ve špatné (málo nabité) baterii

- pokud se někomu bez upgrade sw začnou nulovat čítače spotřeby musí - dobít baterii

 

Hezký večer a mnoho šťastných km bez nulování čítačů spotřeby :-)

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většinou mám S/S trvale vypnut. Byl jsem v létě na dovolené a vzadu jsem měl lednici píchnutou do zapalovače v kufru. Běžela několik hodin a vždy jsem kontroloval nastartováním, jestli je vše ok. Pak ale systém sám nahlásil, že baterie je má nízkou kapacitu a vypnul veškeré osvětlení v autě...aj. Naštěstí jsem vzápětí nastartoval úplně v pohodě. V vymazání nedošlo.

Já osobně bych baterii vyloučil.

Minulý rok jsem byl na garančce - s S/S zapnuto - a několik týdnů jsem to tak nechal, k vynulování došlo. Faktem je, že pokud jsem systém S/S přes SW vypnul, závada se mi po celý rok neobjevila a již druhým rokem.

Můj servis mi teď v únoru žádné řešení nenavrhl a ani nenaznačil, že by se na to nějaké řešení bylo.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

tak upgrade sw v pátek 6.3.2020 proveden.

Start-stop system vypnut (konektor na baterce) a budu "testovat"; po pravdě: nečekám, že se závada bude opakovat.

V tomto Škodovce věřím, že upgrade sw pomůže :-).

to Haski: myslím si, že servis sám nic takového nenavrhne. Kontrola výrobních čísel jednotek a zjišťování jejich možných upgrade sw je již nad rámec jejich běžných činností.

Bez informace od trek11 bych taky v servisu neuspěl. Ale takto bylo jasné co se děje, co na to říká Škodovka a které výrobní série to postihuje.

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

já do servisu poslal emailem výpis od trek11 z  24. Srpen 2019 a VIN

A servis zareagoval a naplánoval upgrade. Moje číslo jednotky bylo mezi jednotkami, které měly tento problém.

Podle roku výroby tvého auta (2017) bych soudil, že tvoje jednotka asi taky bude náchylná k této závadě.

Moje OIII je z 4/18 a má Swing.; AMB

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
Návštěvník

Tak jsem objednany na servis. Auto musi zustat v seevisu. Uz se to resetuje kazdy den nekolikrat. Chtelo by to trosku ventilovat ven, at si to lidi nechaji v zaruce opravit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mám takový návrh.

Co kdybychom využili Tvé současné situace, kdy se toto resetování projevuje několikrát denně, k malému testu.

Můžeš dnes nabít akumulátor a zítra vyzkoušet, zda-li se toto resetování opět projeví?

 

Mám totiž svoji teorii, že se toto resetování děje jen při slabém akumulátoru (resp. akumulátoru, který má to nejlepší již za sebou a má vyšší vnitřní odpor, který způsobí krátkodobý pokles napětí v řídící jednotce a reset pamětí). A právě kombinace horšího aku s jeho částečným vybitím může způsobovat tyto problémy.

Mám software již opravený, problémy ustaly, ale nicméně se mi to ještě jednou stalo, když akumulátor byl trochu vybitý (hrál jsem si s Caristou).

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Takze reset se stal, kdyz jsem nebyl ve voze a klicky v zapalovani a chcipnuty motor. Takze odber nema s tim co spolecneho, kazda jednotka ma stabilizator napajeni a projevovalo by se to i na jinych citlivejsich jednotkach jako je airbag. Proste vnitrni chyba v eeprom. Ale kdyz to vedi, proc neudelaji svolavacku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...