Jackal VT Vloženo 10. Září 2019 Sdílet Vloženo 10. Září 2019 hmm tak to je smula, mi erWin ukazal TPI na veci ktere v aute nemam... tak si myslim, ze to presne s VIN a vybavou svazane nemaji.. ja to cislo vytahl pres Caristu https://forum.skodahome.cz/topic/134493-aplikacia-carista-obd2-elm327-adapter/?tab=comments#comment-2122349 verzi jsem si stahl za dekuji a OBD bluetooth adapter za 300... (https://www.alza.cz/auto/sixtol-sx1-autodiagnostika-bluetooth-android-windows-d5498388.htm?o=1) Nakonec se to hodi, "dokodoval" jsem si par veci (hlavne jsem vyvrazdil START-STOP). Mi pamet po update zatim drzi, ale nemam moc najeto cca 700km tak to nechci zakriknout, budu tak oslavovat kolem 2000km Poslu Ti SZ jestli se nahodou nepohybujes v mem regionu tak bych Ti to cislo mohl vytahnout... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jackal VT Vloženo 29. Září 2019 Sdílet Vloženo 29. Září 2019 tak za mne vyreseno najeto 2800km bez nahodneho vymazani... konecne:-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trek11 Vloženo 29. Září 2019 Sdílet Vloženo 29. Září 2019 Tak to je parada. Mne sa to dnes po 1400 km opat resetlo :D som zvedavy kedy vyjde update aj na moje budiky. Snad to stihnu kym auto predam :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jackal VT Vloženo 1. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2019 a co to na to skodovka? psal si? zvlastni, ze nepokryli "vsechny" budiky - i tak jich bylo na seznamu dost... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trek11 Vloženo 1. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2019 Ako som pisal vyssie v autorizaku som bol a na moje budiky este nie je novy sw. Do skodovky sa chystam napisat. Zatial som sa k tomu nedokopal. Uvidime co z toho bude Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skydragon Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 dnes sa prvykrat vynulovali budiky aj mne, najprv som si myslel ze to nieco mohlo mat s pocasim lebo trochu mrzlo, ale asi teda nie ked sa to tu riesi uz dlhsie.. Auto je 11/2018 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trek11 Vloženo 8. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2019 Vitaj v klube. Ja mam vyrobu 12/2018 a pre moje budiky este novy sw nie je. Takze u teba to bude asi to iste. Ostava len cakat kym nebude novy sw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
The_DoctoR Vloženo 22. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2019 Já mám model 06/2019 a také se mi palubní počítač občas vynuluje. Co s tím? Nahraje mi servis zpátky data? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trek11 Vloženo 22. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2019 Neviem ake data myslis. Servis ti moze maximalne updatnut sw budikov kde by mal byt fixnuty problem svojvolneho resetovania pokial k tvojim budikom uz nova verzia sw je. Ja mam o3 1/2019 a novy sw k mojim budikom este nie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anaf Vloženo 2. Březen 2020 Sdílet Vloženo 2. Březen 2020 Ahoj, jsem od 22.12.2019 majitelem Octavia 3 (výroba KT16/98) a pod vlivem článků o start-stop systému a rekuperačním dobíjení jsem si jednak vše ověřil a voltmetrem oměřil a pravidelně v týdenních intervalech dobíjel. Najel jsem za měsíc přes 1000 km. V únoru jsem již jezdil méně (800 km) a vytáhl jsem na zkoušku konektor u mínus baterie a odpojil start-stop systém. Nabíjecí napětí po nastartování 14,1 - 14,3V bez ohledu na způsob jízdy. Vida, jaký rozdíl oproti rekuperačnímu dobíjení, kdy do kopce to drželo napětí 12,7V a při sjezdech se zařazenou rychlostí to bylo 15,1V. Přestal jsem dobíjet baterii. Jezdím denně ale většinou krátké trasy - tak 20 km. Koncem února náhodou žádná delší trasa nebyla - a baterie se při krátkých trasách nedobila. Při ujetých necelých 2000 km se mi počítadla spotřeby (všechny tři) vynulovaly. Postupně jsem se dopracoval až do tohoto vlákna a s využitím informací od trek11 z 24.8.2019 jsem se obrátil na autorizovaný servis a v pátek 6.3.2020 tam jedu na upgrade sw. Díky @trek11 . K nulování docházelo téměř každý den. Bylo to velice podivné, neboť před tím se nic takového nestávalo. Nakonec jsem zapojil zpět konektor start-stop systému, abych ověřil, že vypojení tohoto systému nemá s nulováním žádnou příčinnou souvislost. Ještě ten den se počítadla vynulovaly opět. Čili, vypnutí start-stop systému (vytažení konektoru) vliv nemá. Protože pojedu do servisu na přehrání sw, nechal jsem start-stop systém aktivovaný. A co se nestalo. Musel jsem jet trochu dál a na připojeném voltmetru jsem viděl, že je baterie trvale dobíjená na 15,1V bez ohledu na režim jízdy a na panelu byla ikona škrtlého start-stop systému. Start-stop systém nefungoval (systém to tak sám vyhodnotil). A k nulování počítadel nedošlo, přestože jsem startovan několikrát. Start-stop systém se aktivoval až dnes ráno. Sorry za tak dlouhý úvod. Dovolím si vyslovit hypotézu. Co když to dělá polovybitá (nebo polonabitá - záleží na úhlu pohledu :-) ) start-stop systémem a rekuperací zničená rok a půl stará baterie? Může se totiž stávat to, že i polovybitá baterie normálně motor nastartuje ale napětí baterie spadne na několik ms nebo desítek ms pod hranici, při které dojde k resetu paměti procesoru. Tento pokles, který není nijak očima patrný, může způsobit pokles napětí na paměti dat spotřeby pod mez udržení informace a její následné vynulování. Změřit pokles napětí a jeho trvání půjde změřit osciloskopem při různém stavu nabití autobaterie. Pokud by byla moje hypotéza správná, znamenalo by to, že se takto začíná ohlašovat start-stop systémem a rekuperací zničená autobaterie. U mě po 1,5 roce :-( . A Pokud Škodovka má nový sw, tak tento jev (mazání dat v paměti v důsledku nízkého napětí) neodstraní - jen vymysleli, kam (do které paměti) schovat tyto data a v případě vymazání je nahrají zpět. To znamaná, že po každém nastartování provedou kontrolu dat s daty záložními a případě nesouladu zapíšou záložní data do paměti a je vymalováno :-) Zákazník je spokojen a ani netuší, že ho v brzké době čeká výměna baterie :-( P.S. Pro hloubavé: No jo, ale takové paměti nejsou napájeny z 12V přímo. Ale běžně z 5V nebo 3,3V a mezi 12V a napětím pro procesorovou část musí být patřičně dimenzovaný stabilizátor. Ten by měl podobné výpadky pokrýt, nebo ne? Na tyto výpadky napájecího napětí jsou tyto systémy přece testovány. Na druhé straně pokud je paměť součástí infotainmentu Swing (v mém případě), tak takový TFT barevný displej má pěknou spotřebu a dokáže napájecí zdroj rychle "vycucnout". Odpověď zná jen Škodovka a ta neřekne :-). 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anaf Vloženo 2. Březen 2020 Sdílet Vloženo 2. Březen 2020 Dobrý večer, odpoledne jsem již nestihl napsat závěr či doporučení pro nás "testery" této závady. Pokud se tato závada u někoho z Vás pravidelně opakuje, zkuste po nějaký čas pravidelně dobíjet autobaterii. Uvidíte sami, jestli to pomůže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenek Pastorek Vloženo 2. Březen 2020 Sdílet Vloženo 2. Březen 2020 Laická úvaha - berme v potaz “nahlášené” problémy, teda ty, o kterých napsali uživatelé aspoň na toto forum. Pak selekce, kterých motorizací se to týká. Kupříkladu moje auto 1.0 TSI nemělo problem s nulovanim počitadla, ani problémy s baterkách při denním dojíždění do práce 20km tam i zpět. Stejně tak si nejsem jistý, jestli o tom psal některý z majitelů kteréhokoli 2.0 nebo 1.6, či 1.4. Pokud se nemýlím, přinejmenším majority se týká 1.5 TSI. Čili baterka u mě po skoro třech letech stále OK a bez problémů a “bug” počítadla taky žádný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anaf Vloženo 2. Březen 2020 Sdílet Vloženo 2. Březen 2020 To mě nenapadlo to specifikovat. Mám 1,4 TSI 110 KW po faceliftu. A taky mnĕ to škaredĕ zavrčí při studeném startu, ale to se řeší v jiném vlákně :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anaf Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Dobrý večer, Přidávám další zkušenosti do mozaiky. Dnes jsem najezdil asi 120 km s velkým množstvím startů (cca 12 x) Žádné nulování čítačů spotřeby se nekonalo. Start stop systém fungoval už od rána (ale vypínal jsem ho) a na voltmeru v konektoru pro "zapalovač" jsem průběžně kontroloval nabíjecí napětí. Trvalo to cca 80 km, než systém přešel do režimu, kdy při vozidle "pod plynem" dobíjel málo (cca 13V) a při rekuperaci dával hodně (cca 14.8V- 15V). Do té doby (čili celých 80 km) dával neměnných 14,6 - 14,8V. Tedy systém vyhodnotil, že baterie je slabá a musí se dobít. Závěr: - baterie je asi za zenitem své výkonnosti - baterie má vyšší vnitřní sériový odpor, daný opotřebením baterie). Trvale jsem monitoroval voltmetrem napětí v konektoru pro "zapalovač" (a akceptoval ztrátu kapacity autobaterie 0,6Ah denně díky zasunutému voltmetru) a napětí nikdy ráno nekleslo pod 12,5-12,6V; stačí jen otevřít a zavřít dveře a napětí poklesne třeba i z 12,7V na 12,2 -12,3V a pak postupně vystoupá zpět - s vyšším vnitřním sériovým odporem se jistě pojí i ztráta části kapacity baterie - při startu, pokud je baterie polonabitá, "spadne" její napětí (díky vyššímu vnitřnímu odporu) na dobu možná i 100 ms pod hranici, kdy dojde k vynulování čítačů spotřeby. - pokud bude baterie nabitá (byť již opotřebovaná), k tomuto jevu nedojde - přehrání - upgrade sw možná odstraní toto nulování ale pravá příčina problému je ve špatné (málo nabité) baterii - pokud se někomu bez upgrade sw začnou nulovat čítače spotřeby musí - dobít baterii Hezký večer a mnoho šťastných km bez nulování čítačů spotřeby :-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 6. Březen 2020 Sdílet Vloženo 6. Březen 2020 (editace) Většinou mám S/S trvale vypnut. Byl jsem v létě na dovolené a vzadu jsem měl lednici píchnutou do zapalovače v kufru. Běžela několik hodin a vždy jsem kontroloval nastartováním, jestli je vše ok. Pak ale systém sám nahlásil, že baterie je má nízkou kapacitu a vypnul veškeré osvětlení v autě...aj. Naštěstí jsem vzápětí nastartoval úplně v pohodě. V vymazání nedošlo. Já osobně bych baterii vyloučil. Minulý rok jsem byl na garančce - s S/S zapnuto - a několik týdnů jsem to tak nechal, k vynulování došlo. Faktem je, že pokud jsem systém S/S přes SW vypnul, závada se mi po celý rok neobjevila a již druhým rokem. Můj servis mi teď v únoru žádné řešení nenavrhl a ani nenaznačil, že by se na to nějaké řešení bylo. Editováno: 6. Březen 2020, autor: Haski Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anaf Vloženo 9. Březen 2020 Sdílet Vloženo 9. Březen 2020 Ahoj, tak upgrade sw v pátek 6.3.2020 proveden. Start-stop system vypnut (konektor na baterce) a budu "testovat"; po pravdě: nečekám, že se závada bude opakovat. V tomto Škodovce věřím, že upgrade sw pomůže :-). to Haski: myslím si, že servis sám nic takového nenavrhne. Kontrola výrobních čísel jednotek a zjišťování jejich možných upgrade sw je již nad rámec jejich běžných činností. Bez informace od trek11 bych taky v servisu neuspěl. Ale takto bylo jasné co se děje, co na to říká Škodovka a které výrobní série to postihuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 10. Březen 2020 Sdílet Vloženo 10. Březen 2020 to Anaf. A mohu poprosit o info, co vše je potřeba, abych u servisu uspěl? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anaf Vloženo 10. Březen 2020 Sdílet Vloženo 10. Březen 2020 Ahoj, já do servisu poslal emailem výpis od trek11 z 24. Srpen 2019 a VIN A servis zareagoval a naplánoval upgrade. Moje číslo jednotky bylo mezi jednotkami, které měly tento problém. Podle roku výroby tvého auta (2017) bych soudil, že tvoje jednotka asi taky bude náchylná k této závadě. Moje OIII je z 4/18 a má Swing.; AMB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 11. Březen 2020 Sdílet Vloženo 11. Březen 2020 Díky, máš pravdu, už jsem objednán :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 11. Květen 2020 Sdílet Vloženo 11. Květen 2020 Ahoj. Tak i me se zacala dlouhodoba spotreba mazat dokonce vcera a dneska zase. Psal jsem do Skoda servisu, tak snad se na to mrknou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 12. Květen 2020 Sdílet Vloženo 12. Květen 2020 Tak jsem objednany na servis. Auto musi zustat v seevisu. Uz se to resetuje kazdy den nekolikrat. Chtelo by to trosku ventilovat ven, at si to lidi nechaji v zaruce opravit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anaf Vloženo 12. Květen 2020 Sdílet Vloženo 12. Květen 2020 Ahoj, mám takový návrh. Co kdybychom využili Tvé současné situace, kdy se toto resetování projevuje několikrát denně, k malému testu. Můžeš dnes nabít akumulátor a zítra vyzkoušet, zda-li se toto resetování opět projeví? Mám totiž svoji teorii, že se toto resetování děje jen při slabém akumulátoru (resp. akumulátoru, který má to nejlepší již za sebou a má vyšší vnitřní odpor, který způsobí krátkodobý pokles napětí v řídící jednotce a reset pamětí). A právě kombinace horšího aku s jeho částečným vybitím může způsobovat tyto problémy. Mám software již opravený, problémy ustaly, ale nicméně se mi to ještě jednou stalo, když akumulátor byl trochu vybitý (hrál jsem si s Caristou). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 12. Květen 2020 Sdílet Vloženo 12. Květen 2020 (editace) :-) Editováno: 28. Listopad 2020, autor: Návštěvník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 12. Květen 2020 Sdílet Vloženo 12. Květen 2020 Takze reset se stal, kdyz jsem nebyl ve voze a klicky v zapalovani a chcipnuty motor. Takze odber nema s tim co spolecneho, kazda jednotka ma stabilizator napajeni a projevovalo by se to i na jinych citlivejsich jednotkach jako je airbag. Proste vnitrni chyba v eeprom. Ale kdyz to vedi, proc neudelaji svolavacku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 15. Květen 2020 Sdílet Vloženo 15. Květen 2020 (editace) :-) Editováno: 28. Listopad 2020, autor: Návštěvník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.