Přejít na obsah

autobateria znacka a kapacita


mr.slim

Doporučené příspěvky

S tou zárukou je to trochu složitější - existuje sice všeobecná dvouletá záruka na vady, může se ale stát, že baterie bude "spotřebována" běžným provozem dříve než za dva roky.

 

před 6 minutami, LupinusCor napsal:

Reklamace je možná, ale jsou to čtyři dny bez auta

Klasika. Pokud totiž ta baterie klekla kvůli nějaké závadě, tak je mírně pravděpodobnější, že chyba je v autě samotném, nikoliv v baterii. Až se ti to stane po druhé, tak už auto v záruce nebude....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dneska jsem byl na servisní prohlídce (60000km/5let), baterii mám původní, a řekli mi, že nemohli udělat nějaký zátěžový test (?), protože baterku by chtělo dobít. Nabíječku nemám, a tak jsem se chtěl zeptat, po jaké době by se to mělo plně dobít? Řekli mi totiž, že jeden článek baterie se nabije asi tak po 100km (opravdu?). Přes zimu jsem neměl žádný problém se startováním, tak mě to překvapilo. Denně jezdím krátké trasy cca 2x5km, jednou týdně 2x35km, jednou za měsíc 2x100km, a pak nepravidelně delší trasy. Myslel jsem, že po jedné delší jízdě (100km) se baterie dobije úplně? Můžete mi doporučit nějakou nabíječku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem udelal nekolik dalsich mereni.

 

1. Prisel jsem k autu po vice jak 48 hodinach, a nameril: 13.5V

2. Pak jsem otocil klickem do prvni polohy, takze se zapnula pristrojovka, zapnul vetrak ve vnitr, denni sviceni: 12.93V

3. Pak jsem nastartoval, bylo horko, takze se rozjela klima, denni sviceni: 15.18V

4. Jel jsem asi 2x10km a znovu jsem zmeril nastartovane: 14.6V

5. Vypnul jsem motor a otocil klickem, takze zapnuta pristrojovka atd, pomalu klesalo z 13.5V na 12.8V. Mozna, ze by to kleslo jeste trochu, ale uz jsem necekal.

 

Tak nevim co si mam o tom myslet. Asi je nabita, ale moc mekka na ty jejich testy. Startuje to ihned bez problemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Vymenil jsem si baterku v multimetru za novou a hodnoty ted vypadaji smysluplneji :D  Bez zateze 12.38V, pri zapnutem zapalovani a svetla (ale vypnuty motor) to kleslo na 11.78V..

 

Tak ci tak, jsem stejne objednal novou: Varta Silver Dynamic, 54Ah, CCA 530A. (Ta ma 12.56V)

 

A chtel jsem se zeptat.

 

1. Budu schopny povolit tu baterku, kdyz nemam zadny nadstavec ke klicum?

2. Jak velky klic je treba?

3. V navodu se pise, ze svorky ocistit. Jak? Brusnym papirem? Nebo dratenym kartacem?

4. A taky se v navodu pise, ze poly osetrit tukem bez obsahu kyseliny (nebo nejaka vazelina). Toto mam doma: https://maziva.heureka.cz/mogul-la-2-250-g/ - muze byt? Resili jste to, nebo jste je proste jen vymenili?

 

Edit: Tak na neco si odpovim sam:)

 

1. Na povoleni je treba nadstavec. Neni tam misto...

2. Na kontakty velikost 10, na upevneni baterky velikost 13.

Editováno: , autor: SkodaRapid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mám takový obecný dotaz na který jsem v podstatě nikde nenašel jednoduchou odpověď jestli tak nebo tak.

1. Rapid 1.0 TSI 81 kw, MR18, Baterii mám Exide 59ah EFB. (Start stop s rekuperací) Co se mi podařilo zjistit tato baterie ještě není "inteligentní" jako AMG a jde tedy dobíjet i běžnou nabíječkou ("neinteligentní") např z Auto kelly okolo 500,-Kč. Mám konkrétně Car face, kde volím pouze 6/12V a nabíjení 2mi nebo 8 Ampery. Je tomu tak??? Nebo je třeba mít nabíječku lepší?

 

2. Dále postup při nabíjení. Tech. příručka hovoří o tom řídit se pokyny u nabíječky. Tam je napsáno odpojit baterii a nabíjet mimo. Na diskuzích jsou názory různé. Mě ale tak nějak vyplynulo z různých temat co jsem k tomu našel, že baterie jde dobíjet normálně připojená k vozidlu akorát kostřící bod není přímo na baterii.  Je tomu tak??? Nabíjíte připojenou k autu nebo ne? Výrobce nabíječky varuje pře poškozením některých systémů při dobíjení připojené baterie. Do AS se mi s takovým dotazem moc nechce.

 

3. Pokud baterii odpojujete neháže to pak nějakou chybu nebo tak? Je to stále jak ve starších autech, kde se mi akorát zpozdili hodiny? Když při výměně baterie za novou má jít vůz na diagnostiku zdá se mi to podobné.

 

Dík moc za případné odpovědi, nikde sem to fakt nenašel a mohlo by se to hodit i jiným.

Takze edit...

1. Ano EFB baterie jde dobijet normalni nabijeckou.

 

2. a 3. Radeji neodpojovat. Auto pak muze hlasit ruzne chyby. Reseni je chytra nabijecka.

 

Edit: takze vsechny informace jsou obsahle rozvedeny v sekci FIII, elektrika, dobijeni aku...  Nasel jsem to pozde ale prece☺️.

Editováno: , autor: Martin Z
Neco sem uz nasel:-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Praktikuji to stejne chytrou nabijeckou Ctek, nic neodpojuji a minus davam na kostru auta. Nejsem zadny velky znalec, ale napojit hloupou nabijecku na zapojenou baterku by myslim nebyl dobry napad, bal bych se mozne skody, investice do vhodne nabijecky mi prijde lepsi volba. Ctek ma primo v navodu moznost nabijeni zapojene baterie v aute.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem nabíjel EFB baterii starou, hloupou nabíječkou do konečných znaků nabití a při tom bylo napětí asi 16,1 V. Právě pro toto (vyšší konečné napětí) je vhodné baterii odpojit (i když myslím, že by se nic nestalo, ale proč to pokoušet). Auto jsem měl (z předposranosti) připojené na záložní zdroj. Já měl auto v garáži, tak to nebyl problbém, venku by zálohovat mohly 3 ploché baterie připojené do zapalovače nebo na dráty od baterky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O těch plochých baterkách už někdo píše myslím na OII sekci. Auto už by si ale i po odpojení co jsem tak pochytil mělo vše nastavit samo. Já ho mám v garáži také, ale venkovní a i když zděné tak bez vytápění je teplota v zimě jen o pár stupínků lepší. Ještě teď koukám po nějakých voltmetrech, abych to mohl alespoň sledovat. 

 

Takže objednán voltmetr z Ali za 3,6USD. Je do zapalovače, takže vlivem přechodů možná bude ukazovat o nějakou desetinku méně, ale měl hodně dobrých recenzí, takže uvidím. 

Editováno: , autor: Martin Z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
On 12/6/2016 at 11:22 AM, mischicka said:

Ve FI byla původní baterie do loňska, takže nějakých 14 let.

 

V OII odešla původní baterie skoro na den přesně po třech letech, nahrazená BOSCH Silver, která byla za dva roky na 40% kapacity (dva na sobě nezávislé testy v servisech), nahrazena BOSCH AGM za dvojnásobnou cenu, která odešla po roce a půl ještě v záruce a BOSCH se ani nenamáhal vyjádřit a jen poslal lowe. Teď je v autě přes rok ŠKODA Economy baterie a zatím funguje.

Nejezdím žádné couračky, a světe div se, vím co je nabíječka a používám jí, ale předchozí baterie to stejně nezachránilo, takže nevidím jediný důvod proč dávat premiovou baterii a po dvou letech jí měnit, když ta obyčejná vydrží bez problémů totéž a stojí polovinu. Nejde o to, že bych do aku ty peníze znovu nedal, ale proč, když to ničemu nepomůže?

 

Tak som rozmyslal - tie BOSCH Silver a AGM nemali vyrazne vacsiu kapacitu ako povodna? Ze ci ich auto stihalo nabijat do plna...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...