Jump to content
mr.slim

autobateria znacka a kapacita

Recommended Posts

Při běžném používání není potřeba baterii vůbec dobíjet. Problém je u nových aut to, že se baterie v rámci úlitby ekoteoristům (emise) "inteligentně" nabíjí na max. 80% své kapacity, což ji samozřejmě ničí (sulfatace). Škodovka (a další automobilky) o tom v návodu samozřejmě nikde nepíšou. Pozná se to tak, že je na konci "-" kabelu u baterie sonda proudu, ze které jdou údaje (napětí, proud, teplota) přes konektor do řídící jednotky. Řešení, jak přepnout nabíjení na 100%, je jednoduché, rozpojit konektor u sondy (současně se vypne Start/Stop).  Ideálním řešením, bez chybové hlášení v systému, je vypnutí "inteligentního" nabíjení (Battery Energy Control Module) v řídící jednotce bez odpojení sondy.

  • Like 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To rozpojeni konektoru u sondy skutecne zajisti vypnuti srart/stop i dobijeni aku?

Kde to pak hlasi chyby?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je pouze chyba ulozena v pameti zavad, nikde to nic nehlasi. Vypne to SSS i rekuperaci a inteligentni dobijeni. Nastavi se tim automaticky nejake to standardni trvale dobijeci napeti.

 

 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zas take ... kde je nahodou pred vianocami fotka ctek nabijacky. Uz s tymi clankami chodte niekam.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já kupoval Rapida 20.12.2012 (dáreček pod stromeček) a baterii tam mám původní a zatím bez problémů (t'uky t'uk), takže 6 let. Ono záleží kolik se jezdí, pokud se jezdí od obchodu k obchodu nebo 3 km do práce a z5, tak se nemůže dobít to co sežere startér a taky další žrout je obrazovka MMC. :kol-135:

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 13. 1. 2019 na 17:30, Ka.S napsal:

Tak já kupoval Rapida 20.12.2012 (dáreček pod stromeček) a baterii tam mám původní a zatím bez problémů (t'uky t'uk), takže 6 let. Ono záleží kolik se jezdí, pokud se jezdí od obchodu k obchodu nebo 3 km do práce a z5, tak se nemůže dobít to co sežere startér a taky další žrout je obrazovka MMC. :kol-135:

 

Můžeš mít štěstí, ale pokud máš na "-" kabelu senzor proudu, je skoro jisté, že je baterka načatá (sulfatace). Přestože ti zatím vše funguje, může mít kapacitu klidně pod 60%. Spolehlivě to zjistíš, pokud by jsi na na připojil Bluetooth modul pro sledování napětí (na mobilu by jsi viděl napětí v čase) nebo nechal baterku otestovat zátěžovým testem. Obrazovka MMC není žádný žrout, její spotřebu bez problémů pokryje alternátor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mám původní baterku, takovou tu malou 39Ah, auto bude mít 6 let a před měsícem na testu ukazovala, že je ve skvělé kondici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a i kdyby ne, tak jí tady mají za 1100, což je směšná cena. Jooo, auto bez SS. zlatá to záležitost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 6 hodinami, vormen napsal:

Taky mám původní baterku, takovou tu malou 39Ah, auto bude mít 6 let a před měsícem na testu ukazovala, že je ve skvělé kondici.

 

Pokud nemá auto senzor proudu na "-" kabelu baterie ("inteligentní nabíjení" na 80%), tak je to normální. V mém autě vydržela baterie 11 let.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ten senzor vypadá a kde je umístěný ?  Nikdy jsem o něm neslyšel. :kol-135:

Edited by Ka.S

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 27 minutami, Ka.S napsal:

Jak ten senzor vypadá a kde je umístěný ?  Nikdy jsem o něm neslyšel. :kol-135:

Na "-" pólu akumulátoru viz obrázek

d-c-jednotka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar,tak parádní zkušenost s původní baterií Exide 36 Ah.Odešla po necelých 5 letech cestou na dovolenou,po zastavení na oběd už jsem jen odemkl a po zasunutí klíčku se jen rozsvítily přístroje a hned zhasly.Všechno mrtvý.Mám asitenci,po hodině přivezl novou baterku,jinak nic neměl(diagnostiku,multimetr).Vypláznul jsem 2200Kč za baterii neznámé značky,jen 12V/62Ah a modlil se abych vydržel než se vrátím domů.Doma po přeměření stará bat. jen 10,5V,článek v háji.Po kontrole dobíjení na nové se zdá být vše OK.Napětí sice nějak plave mezi 13,5 -14,2V,Ale baterie se dobíjí.Škodovky už mám nějaký pátek a baterie vydržely pokaždé více jak 9 let.Nabíjení před zimou a po zimě,dolití vody.VM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som mal 36Ah v Rapidke r.v. 2013 a odišla pred mesiacom. Kúpil som 56 Ah. Yuhasu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nazdar,tak baterka kterou mě přivezla asistenční služba je Superstart. Jak jsem psal cena 2200 Kč.Na internetu cena 1300 -1670,tak to mě pěkně natáhnul.

Ještě jsem pro jistotu propojil kostření baterie na druhou stranu ,kde je propojka na motor.V

Baterie SUPERSTART renomovaného výrobce startovacích baterií Banner Batteries, patří k cenově nejdostupnějším startovacím bateriím na trhu. Kvalitou nijak nezaostává za konkurenčními typy a běžně se používá pro starší vozy a novější vozy ve kterých nejsou kladené příliš vysoké nároky na energetickou spotřebu . Baterie jsou klasické olověné nalité elektrolytem. Údržba v podobě kontroly dolití elektrolytu v průběhu provozu nutná.

Edited by medveka.svp

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdyby jsi si zavolal taxík, ať ti přiveze baterku od benzínky, tak tě to vyjde levněji. Výhodnost asistence je dost pofiderní. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrovna taxíkem a od benzínky si nejsem jisty nějaký úspory. :kol-34:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, že bych byl ochoten kupovat baterku přímo od benzinky, kde je maj přes den vystavené venku na slunku, mrazu a kdo ví jak jsou staré. No to ani náhodou, taková baterka mi taky může kyksnout po půl roce, to raději tu asistenci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasím, na benzínce jen palivo a cigára, doplňkový sortiment předražený a taxikáře snad ani nekomentovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otazka je, jestli ta asistencni sluzba take nekoupila tu autobaterii prave nekde cestou na benzince? Ale prijezd za hodinu je dobry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně by mě zajímalo, co ta baterka už měla za sebou a jak dlouho se mu tam válela, než ji někde upíchnul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobré zkušenosti jsou se značkou Exide. U Škodovek je ale důležité přepnout "inteligentní" nabíjení na pouhých 80% (poškozuje akumulátor sulfatací, snižuje kapacitu akumulátoru a jeho schopnost udržet napětí, zvlášť v zimním období nemusí jít spusti spotřebiče citlivé na nízké napětí - typicky přídavné topení) na "konvenční" nabíjení akumulátoru na 100% rozpojením malého konektoru (sonda proudu, která posílá údaje o proudu, napětí a teplotě  baterie do řídící jednotky) na konci "-" kabelu u akumulátoru viz obrázek:
d-c-jednotka.jpg
Je také důležité koupit stejný typ akumulátoru např. EFB, jaký je v autě. Při koupi jiného typu např. AGM, GEL apod.  je nutné zadat nový typ do řídící jednotky auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...