Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Při běžném používání není potřeba baterii vůbec dobíjet. Problém je u nových aut to, že se baterie v rámci úlitby ekoteoristům (emise) "inteligentně" nabíjí na max. 80% své kapacity, což ji samozřejmě ničí (sulfatace). Škodovka (a další automobilky) o tom v návodu samozřejmě nikde nepíšou. Pozná se to tak, že je na konci "-" kabelu u baterie sonda proudu, ze které jdou údaje (napětí, proud, teplota) přes konektor do řídící jednotky. Řešení, jak přepnout nabíjení na 100%, je jednoduché, rozpojit konektor u sondy (současně se vypne Start/Stop).  Ideálním řešením, bez chybové hlášení v systému, je vypnutí "inteligentního" nabíjení (Battery Energy Control Module) v řídící jednotce bez odpojení sondy.

To rozpojeni konektoru u sondy skutecne zajisti vypnuti srart/stop i dobijeni aku?

Kde to pak hlasi chyby?

To je pouze chyba ulozena v pameti zavad, nikde to nic nehlasi. Vypne to SSS i rekuperaci a inteligentni dobijeni. Nastavi se tim automaticky nejake to standardni trvale dobijeci napeti.

 

 

Zas take ... kde je nahodou pred vianocami fotka ctek nabijacky. Uz s tymi clankami chodte niekam.

 

 

OK

Tak já kupoval Rapida 20.12.2012 (dáreček pod stromeček) a baterii tam mám původní a zatím bez problémů (t'uky t'uk), takže 6 let. Ono záleží kolik se jezdí, pokud se jezdí od obchodu k obchodu nebo 3 km do práce a z5, tak se nemůže dobít to co sežere startér a taky další žrout je obrazovka MMC. :kol-135:

V 13. 1. 2019 na 17:30, Ka.S napsal:

Tak já kupoval Rapida 20.12.2012 (dáreček pod stromeček) a baterii tam mám původní a zatím bez problémů (t'uky t'uk), takže 6 let. Ono záleží kolik se jezdí, pokud se jezdí od obchodu k obchodu nebo 3 km do práce a z5, tak se nemůže dobít to co sežere startér a taky další žrout je obrazovka MMC. :kol-135:

 

Můžeš mít štěstí, ale pokud máš na "-" kabelu senzor proudu, je skoro jisté, že je baterka načatá (sulfatace). Přestože ti zatím vše funguje, může mít kapacitu klidně pod 60%. Spolehlivě to zjistíš, pokud by jsi na na připojil Bluetooth modul pro sledování napětí (na mobilu by jsi viděl napětí v čase) nebo nechal baterku otestovat zátěžovým testem. Obrazovka MMC není žádný žrout, její spotřebu bez problémů pokryje alternátor.

Taky mám původní baterku, takovou tu malou 39Ah, auto bude mít 6 let a před měsícem na testu ukazovala, že je ve skvělé kondici.

a i kdyby ne, tak jí tady mají za 1100, což je směšná cena. Jooo, auto bez SS. zlatá to záležitost.

před 6 hodinami, vormen napsal:

Taky mám původní baterku, takovou tu malou 39Ah, auto bude mít 6 let a před měsícem na testu ukazovala, že je ve skvělé kondici.

 

Pokud nemá auto senzor proudu na "-" kabelu baterie ("inteligentní nabíjení" na 80%), tak je to normální. V mém autě vydržela baterie 11 let.

Jak ten senzor vypadá a kde je umístěný ?  Nikdy jsem o něm neslyšel. :kol-135:

Upraveno od Ka.S

před 27 minutami, Ka.S napsal:

Jak ten senzor vypadá a kde je umístěný ?  Nikdy jsem o něm neslyšel. :kol-135:

Na "-" pólu akumulátoru viz obrázek

d-c-jednotka.jpg

Odpojit, překodovat a nazdar. Fičury o ničem. 

  • 5 měsíců později...

Nazdar,tak parádní zkušenost s původní baterií Exide 36 Ah.Odešla po necelých 5 letech cestou na dovolenou,po zastavení na oběd už jsem jen odemkl a po zasunutí klíčku se jen rozsvítily přístroje a hned zhasly.Všechno mrtvý.Mám asitenci,po hodině přivezl novou baterku,jinak nic neměl(diagnostiku,multimetr).Vypláznul jsem 2200Kč za baterii neznámé značky,jen 12V/62Ah a modlil se abych vydržel než se vrátím domů.Doma po přeměření stará bat. jen 10,5V,článek v háji.Po kontrole dobíjení na nové se zdá být vše OK.Napětí sice nějak plave mezi 13,5 -14,2V,Ale baterie se dobíjí.Škodovky už mám nějaký pátek a baterie vydržely pokaždé více jak 9 let.Nabíjení před zimou a po zimě,dolití vody.VM

Ja som mal 36Ah v Rapidke r.v. 2013 a odišla pred mesiacom. Kúpil som 56 Ah. Yuhasu. 

Nazdar,tak baterka kterou mě přivezla asistenční služba je Superstart. Jak jsem psal cena 2200 Kč.Na internetu cena 1300 -1670,tak to mě pěkně natáhnul.

Ještě jsem pro jistotu propojil kostření baterie na druhou stranu ,kde je propojka na motor.V

Baterie SUPERSTART renomovaného výrobce startovacích baterií Banner Batteries, patří k cenově nejdostupnějším startovacím bateriím na trhu. Kvalitou nijak nezaostává za konkurenčními typy a běžně se používá pro starší vozy a novější vozy ve kterých nejsou kladené příliš vysoké nároky na energetickou spotřebu . Baterie jsou klasické olověné nalité elektrolytem. Údržba v podobě kontroly dolití elektrolytu v průběhu provozu nutná.

Upraveno od medveka.svp

kdyby jsi si zavolal taxík, ať ti přiveze baterku od benzínky, tak tě to vyjde levněji. Výhodnost asistence je dost pofiderní. 

Zrovna taxíkem a od benzínky si nejsem jisty nějaký úspory. :kol-34:

No, že bych byl ochoten kupovat baterku přímo od benzinky, kde je maj přes den vystavené venku na slunku, mrazu a kdo ví jak jsou staré. No to ani náhodou, taková baterka mi taky může kyksnout po půl roce, to raději tu asistenci.

Souhlasím, na benzínce jen palivo a cigára, doplňkový sortiment předražený a taxikáře snad ani nekomentovat.

Otazka je, jestli ta asistencni sluzba take nekoupila tu autobaterii prave nekde cestou na benzince? Ale prijezd za hodinu je dobry.

Hlavně by mě zajímalo, co ta baterka už měla za sebou a jak dlouho se mu tam válela, než ji někde upíchnul

Dobré zkušenosti jsou se značkou Exide. U Škodovek je ale důležité přepnout "inteligentní" nabíjení na pouhých 80% (poškozuje akumulátor sulfatací, snižuje kapacitu akumulátoru a jeho schopnost udržet napětí, zvlášť v zimním období nemusí jít spusti spotřebiče citlivé na nízké napětí - typicky přídavné topení) na "konvenční" nabíjení akumulátoru na 100% rozpojením malého konektoru (sonda proudu, která posílá údaje o proudu, napětí a teplotě  baterie do řídící jednotky) na konci "-" kabelu u akumulátoru viz obrázek:
d-c-jednotka.jpg
Je také důležité koupit stejný typ akumulátoru např. EFB, jaký je v autě. Při koupi jiného typu např. AGM, GEL apod.  je nutné zadat nový typ do řídící jednotky auta.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.