Leden 13, 20196 r Při běžném používání není potřeba baterii vůbec dobíjet. Problém je u nových aut to, že se baterie v rámci úlitby ekoteoristům (emise) "inteligentně" nabíjí na max. 80% své kapacity, což ji samozřejmě ničí (sulfatace). Škodovka (a další automobilky) o tom v návodu samozřejmě nikde nepíšou. Pozná se to tak, že je na konci "-" kabelu u baterie sonda proudu, ze které jdou údaje (napětí, proud, teplota) přes konektor do řídící jednotky. Řešení, jak přepnout nabíjení na 100%, je jednoduché, rozpojit konektor u sondy (současně se vypne Start/Stop). Ideálním řešením, bez chybové hlášení v systému, je vypnutí "inteligentního" nabíjení (Battery Energy Control Module) v řídící jednotce bez odpojení sondy.
Leden 13, 20196 r To rozpojeni konektoru u sondy skutecne zajisti vypnuti srart/stop i dobijeni aku? Kde to pak hlasi chyby?
Leden 13, 20196 r To je pouze chyba ulozena v pameti zavad, nikde to nic nehlasi. Vypne to SSS i rekuperaci a inteligentni dobijeni. Nastavi se tim automaticky nejake to standardni trvale dobijeci napeti.
Leden 13, 20196 r Zas take ... kde je nahodou pred vianocami fotka ctek nabijacky. Uz s tymi clankami chodte niekam.
Leden 13, 20196 r Tak já kupoval Rapida 20.12.2012 (dáreček pod stromeček) a baterii tam mám původní a zatím bez problémů (t'uky t'uk), takže 6 let. Ono záleží kolik se jezdí, pokud se jezdí od obchodu k obchodu nebo 3 km do práce a z5, tak se nemůže dobít to co sežere startér a taky další žrout je obrazovka MMC.
Leden 17, 20196 r V 13. 1. 2019 na 17:30, Ka.S napsal: Tak já kupoval Rapida 20.12.2012 (dáreček pod stromeček) a baterii tam mám původní a zatím bez problémů (t'uky t'uk), takže 6 let. Ono záleží kolik se jezdí, pokud se jezdí od obchodu k obchodu nebo 3 km do práce a z5, tak se nemůže dobít to co sežere startér a taky další žrout je obrazovka MMC. Můžeš mít štěstí, ale pokud máš na "-" kabelu senzor proudu, je skoro jisté, že je baterka načatá (sulfatace). Přestože ti zatím vše funguje, může mít kapacitu klidně pod 60%. Spolehlivě to zjistíš, pokud by jsi na na připojil Bluetooth modul pro sledování napětí (na mobilu by jsi viděl napětí v čase) nebo nechal baterku otestovat zátěžovým testem. Obrazovka MMC není žádný žrout, její spotřebu bez problémů pokryje alternátor.
Leden 17, 20196 r Taky mám původní baterku, takovou tu malou 39Ah, auto bude mít 6 let a před měsícem na testu ukazovala, že je ve skvělé kondici.
Leden 17, 20196 r a i kdyby ne, tak jí tady mají za 1100, což je směšná cena. Jooo, auto bez SS. zlatá to záležitost.
Leden 17, 20196 r před 6 hodinami, vormen napsal: Taky mám původní baterku, takovou tu malou 39Ah, auto bude mít 6 let a před měsícem na testu ukazovala, že je ve skvělé kondici. Pokud nemá auto senzor proudu na "-" kabelu baterie ("inteligentní nabíjení" na 80%), tak je to normální. V mém autě vydržela baterie 11 let.
Leden 17, 20196 r Jak ten senzor vypadá a kde je umístěný ? Nikdy jsem o něm neslyšel. Upraveno Leden 17, 20196 r od Ka.S
Leden 17, 20196 r před 27 minutami, Ka.S napsal: Jak ten senzor vypadá a kde je umístěný ? Nikdy jsem o něm neslyšel. Na "-" pólu akumulátoru viz obrázek
Červenec 7, 20196 r Nazdar,tak parádní zkušenost s původní baterií Exide 36 Ah.Odešla po necelých 5 letech cestou na dovolenou,po zastavení na oběd už jsem jen odemkl a po zasunutí klíčku se jen rozsvítily přístroje a hned zhasly.Všechno mrtvý.Mám asitenci,po hodině přivezl novou baterku,jinak nic neměl(diagnostiku,multimetr).Vypláznul jsem 2200Kč za baterii neznámé značky,jen 12V/62Ah a modlil se abych vydržel než se vrátím domů.Doma po přeměření stará bat. jen 10,5V,článek v háji.Po kontrole dobíjení na nové se zdá být vše OK.Napětí sice nějak plave mezi 13,5 -14,2V,Ale baterie se dobíjí.Škodovky už mám nějaký pátek a baterie vydržely pokaždé více jak 9 let.Nabíjení před zimou a po zimě,dolití vody.VM
Červenec 7, 20196 r Ja som mal 36Ah v Rapidke r.v. 2013 a odišla pred mesiacom. Kúpil som 56 Ah. Yuhasu.
Červenec 8, 20196 r Nazdar,tak baterka kterou mě přivezla asistenční služba je Superstart. Jak jsem psal cena 2200 Kč.Na internetu cena 1300 -1670,tak to mě pěkně natáhnul. Ještě jsem pro jistotu propojil kostření baterie na druhou stranu ,kde je propojka na motor.V Baterie SUPERSTART renomovaného výrobce startovacích baterií Banner Batteries, patří k cenově nejdostupnějším startovacím bateriím na trhu. Kvalitou nijak nezaostává za konkurenčními typy a běžně se používá pro starší vozy a novější vozy ve kterých nejsou kladené příliš vysoké nároky na energetickou spotřebu . Baterie jsou klasické olověné nalité elektrolytem. Údržba v podobě kontroly dolití elektrolytu v průběhu provozu nutná. Upraveno Červenec 8, 20196 r od medveka.svp
Červenec 8, 20196 r kdyby jsi si zavolal taxík, ať ti přiveze baterku od benzínky, tak tě to vyjde levněji. Výhodnost asistence je dost pofiderní.
Červenec 9, 20196 r No, že bych byl ochoten kupovat baterku přímo od benzinky, kde je maj přes den vystavené venku na slunku, mrazu a kdo ví jak jsou staré. No to ani náhodou, taková baterka mi taky může kyksnout po půl roce, to raději tu asistenci.
Červenec 9, 20196 r Souhlasím, na benzínce jen palivo a cigára, doplňkový sortiment předražený a taxikáře snad ani nekomentovat.
Červenec 9, 20196 r Otazka je, jestli ta asistencni sluzba take nekoupila tu autobaterii prave nekde cestou na benzince? Ale prijezd za hodinu je dobry.
Červenec 9, 20196 r Hlavně by mě zajímalo, co ta baterka už měla za sebou a jak dlouho se mu tam válela, než ji někde upíchnul
Červenec 9, 20196 r Dobré zkušenosti jsou se značkou Exide. U Škodovek je ale důležité přepnout "inteligentní" nabíjení na pouhých 80% (poškozuje akumulátor sulfatací, snižuje kapacitu akumulátoru a jeho schopnost udržet napětí, zvlášť v zimním období nemusí jít spusti spotřebiče citlivé na nízké napětí - typicky přídavné topení) na "konvenční" nabíjení akumulátoru na 100% rozpojením malého konektoru (sonda proudu, která posílá údaje o proudu, napětí a teplotě baterie do řídící jednotky) na konci "-" kabelu u akumulátoru viz obrázek: Je také důležité koupit stejný typ akumulátoru např. EFB, jaký je v autě. Při koupi jiného typu např. AGM, GEL apod. je nutné zadat nový typ do řídící jednotky auta.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.