Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Při běžném používání není potřeba baterii vůbec dobíjet. Problém je u nových aut to, že se baterie v rámci úlitby ekoteoristům (emise) "inteligentně" nabíjí na max. 80% své kapacity, což ji samozřejmě ničí (sulfatace). Škodovka (a další automobilky) o tom v návodu samozřejmě nikde nepíšou. Pozná se to tak, že je na konci "-" kabelu u baterie sonda proudu, ze které jdou údaje (napětí, proud, teplota) přes konektor do řídící jednotky. Řešení, jak přepnout nabíjení na 100%, je jednoduché, rozpojit konektor u sondy (současně se vypne Start/Stop).  Ideálním řešením, bez chybové hlášení v systému, je vypnutí "inteligentního" nabíjení (Battery Energy Control Module) v řídící jednotce bez odpojení sondy.

  • Líbí se mi 1
  • Negativní 1
Vloženo

To je pouze chyba ulozena v pameti zavad, nikde to nic nehlasi. Vypne to SSS i rekuperaci a inteligentni dobijeni. Nastavi se tim automaticky nejake to standardni trvale dobijeci napeti.

 

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Vloženo

Tak já kupoval Rapida 20.12.2012 (dáreček pod stromeček) a baterii tam mám původní a zatím bez problémů (t'uky t'uk), takže 6 let. Ono záleží kolik se jezdí, pokud se jezdí od obchodu k obchodu nebo 3 km do práce a z5, tak se nemůže dobít to co sežere startér a taky další žrout je obrazovka MMC. :kol-135:

Vloženo
V 13. 1. 2019 na 17:30, Ka.S napsal:

Tak já kupoval Rapida 20.12.2012 (dáreček pod stromeček) a baterii tam mám původní a zatím bez problémů (t'uky t'uk), takže 6 let. Ono záleží kolik se jezdí, pokud se jezdí od obchodu k obchodu nebo 3 km do práce a z5, tak se nemůže dobít to co sežere startér a taky další žrout je obrazovka MMC. :kol-135:

 

Můžeš mít štěstí, ale pokud máš na "-" kabelu senzor proudu, je skoro jisté, že je baterka načatá (sulfatace). Přestože ti zatím vše funguje, může mít kapacitu klidně pod 60%. Spolehlivě to zjistíš, pokud by jsi na na připojil Bluetooth modul pro sledování napětí (na mobilu by jsi viděl napětí v čase) nebo nechal baterku otestovat zátěžovým testem. Obrazovka MMC není žádný žrout, její spotřebu bez problémů pokryje alternátor.

Vloženo
před 6 hodinami, vormen napsal:

Taky mám původní baterku, takovou tu malou 39Ah, auto bude mít 6 let a před měsícem na testu ukazovala, že je ve skvělé kondici.

 

Pokud nemá auto senzor proudu na "-" kabelu baterie ("inteligentní nabíjení" na 80%), tak je to normální. V mém autě vydržela baterie 11 let.

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Nazdar,tak parádní zkušenost s původní baterií Exide 36 Ah.Odešla po necelých 5 letech cestou na dovolenou,po zastavení na oběd už jsem jen odemkl a po zasunutí klíčku se jen rozsvítily přístroje a hned zhasly.Všechno mrtvý.Mám asitenci,po hodině přivezl novou baterku,jinak nic neměl(diagnostiku,multimetr).Vypláznul jsem 2200Kč za baterii neznámé značky,jen 12V/62Ah a modlil se abych vydržel než se vrátím domů.Doma po přeměření stará bat. jen 10,5V,článek v háji.Po kontrole dobíjení na nové se zdá být vše OK.Napětí sice nějak plave mezi 13,5 -14,2V,Ale baterie se dobíjí.Škodovky už mám nějaký pátek a baterie vydržely pokaždé více jak 9 let.Nabíjení před zimou a po zimě,dolití vody.VM

Vloženo (editace)

Nazdar,tak baterka kterou mě přivezla asistenční služba je Superstart. Jak jsem psal cena 2200 Kč.Na internetu cena 1300 -1670,tak to mě pěkně natáhnul.

Ještě jsem pro jistotu propojil kostření baterie na druhou stranu ,kde je propojka na motor.V

Baterie SUPERSTART renomovaného výrobce startovacích baterií Banner Batteries, patří k cenově nejdostupnějším startovacím bateriím na trhu. Kvalitou nijak nezaostává za konkurenčními typy a běžně se používá pro starší vozy a novější vozy ve kterých nejsou kladené příliš vysoké nároky na energetickou spotřebu . Baterie jsou klasické olověné nalité elektrolytem. Údržba v podobě kontroly dolití elektrolytu v průběhu provozu nutná.

Editováno: , autor: medveka.svp
Vloženo

No, že bych byl ochoten kupovat baterku přímo od benzinky, kde je maj přes den vystavené venku na slunku, mrazu a kdo ví jak jsou staré. No to ani náhodou, taková baterka mi taky může kyksnout po půl roce, to raději tu asistenci.

Vloženo

Dobré zkušenosti jsou se značkou Exide. U Škodovek je ale důležité přepnout "inteligentní" nabíjení na pouhých 80% (poškozuje akumulátor sulfatací, snižuje kapacitu akumulátoru a jeho schopnost udržet napětí, zvlášť v zimním období nemusí jít spusti spotřebiče citlivé na nízké napětí - typicky přídavné topení) na "konvenční" nabíjení akumulátoru na 100% rozpojením malého konektoru (sonda proudu, která posílá údaje o proudu, napětí a teplotě  baterie do řídící jednotky) na konci "-" kabelu u akumulátoru viz obrázek:
d-c-jednotka.jpg
Je také důležité koupit stejný typ akumulátoru např. EFB, jaký je v autě. Při koupi jiného typu např. AGM, GEL apod.  je nutné zadat nový typ do řídící jednotky auta.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...