Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Od kterého roku výroby je to inteligentní dobíjení?

před 5 hodinami, Caster napsal:

Dobré zkušenosti jsou se značkou Exide. U Škodovek je ale důležité přepnout "inteligentní" nabíjení na pouhých 80% (poškozuje akumulátor sulfatací, snižuje kapacitu akumulátoru a jeho schopnost udržet napětí, zvlášť v zimním období nemusí jít spusti spotřebiče citlivé na nízké napětí - typicky přídavné topení) na "konvenční" nabíjení akumulátoru na 100% rozpojením malého konektoru (sonda proudu, která posílá údaje o proudu, napětí a teplotě  baterie do řídící jednotky) na konci "-" kabelu u akumulátoru viz obrázek:
d-c-jednotka.jpg
Je také důležité koupit stejný typ akumulátoru např. EFB, jaký je v autě. Při koupi jiného typu např. AGM, GEL apod.  je nutné zadat nový typ do řídící jednotky auta.

 

No a nebude to potom tak, že po vypnutí inteligentního dobíjení můžu místo akumulátoru typu EFB, AGM  dát obyčejný zaplavený olověný akumulátor, který je uzpůsobený jen a právě na to klasické dobíjení a ne na to  tzv. inteligentní ? Pokud uvažuji logicky, tak právě po odpojení toho konektoru na mínus pólu baterie, pokud ho budu mít neustále odpojený, tak je zbytečné cpát jako příští novou baterii typ EFB, AGM.

Vaculík ve Světě motorů nedoporučuje použití klasické olověné baterie, protože jim v Rapidu nevydržela ani půl roku, ale oni neměli vypnuté inteligentní nabíjení, takže to neustálé cyklické  hluboké vybíjení a nabíjení logicky nevydržela, ale když to vypnu, tak normální baterie musí vydržet. Mám takhle u své Fabie konektor odpojený již skoro půl roku a sporadicky měřím i dobíjecí napětí  přicházející do baterie i napětí na odstaveném vozidle a vše odpovídá provozu a dobíjení tzv. klasickému, takže normální baterie by to měla dát.

Upraveno od DušanV

před 6 hodinami, Dodi 15 napsal:

Od kterého roku výroby je to inteligentní dobíjení?


Od data, kdy po koupi auta najdeš na konci "-" kabelu u baterie sondu proudu (a konektor).

před 4 hodinami, DušanV napsal:

No a nebude to potom tak, že po vypnutí inteligentního dobíjení můžu místo akumulátoru typu EFB, AGM  dát obyčejný zaplavený olověný akumulátor, který je uzpůsobený jen a právě na to klasické dobíjení a ne na to  tzv. inteligentní ? Pokud uvažuji logicky, tak právě po odpojení toho konektoru na mínus pólu baterie, pokud ho budu mít neustále odpojený, tak je zbytečné cpát jako příští novou baterii typ EFB, AGM.

 


Ne nebude, i po vypnutí "inteligentního" nabíjení potřebuje auto vědět, jaký v něm máš ukumulátor a podle toho volí nabíjecí napětí. Při změně typu akumulátoru je proto potřeba zadat správný typ do řídící jednotky.

Do svého auta jsem před rokem instaloval nový akumulátor Exide GEL a zadal tento typ do řídící jednotky. Vše funguje v pohodě, akumulátor je vždy rychle nabit i krátkou jízdou na 13 V ;-). Přídavné topení nyní v zimě funguje bez jakýchkoliv problémů. Nemluvě o 2 kamerách v autě (4K a Full HD), které mohou běžet i při parkování cca 3 dny (regulátor napětí hlídá, aby se při poklesu napětí akumulátoru pod 11,8 V vypnuly) a mimo nahrávání obrazu ve smyčce na SD kartu v kameře přenášet obraz z přední i zadní kamery na mobil či notebook přes WiFi a cloud. Auto je také zabezpečeno GSM alarmem s možností jeho ovládání (stav, zapnutí topení aj.) pomocí SMS. Jednou jsem ho takto kontroloval z katamaránu uprostřed Atlantiku přes satelitní telefon Iridium.

  • 2 měsíce později...

Tak mám původní baterku z roku 2013, najeto 115tis. a dnes ráno cca 2st., auto chytlo vpohodě, ale startér točil, jako by bylo -10. Tak jsem teď změřil napětí a je tam 12,17 takže nechám dat novou originální v autorizáku.

A jakou ji věnuješ údržbu? Nestačila by zatím jen nabít? Mě tedy vždy původní originál baterie vydržely okolo 10let.

Údržba vůbec žádná. Nejezdím teda kratší trasy a startů je minimum. Nemám doma ani nabíječku :) Ale za měsíc jsem se objednal na prohlídku a udělají test, příp. dobijou, nebo dají novou. Asi bych se přikláněl k nové. Přece jen 6 let, ikdyž orig. vydrží vždy nejvíc, ale hlavně bych měl konečně pořádnou náhradu místo té původní malé 36Ah.

Nová je před zimou jistota, ale uvidíš po kontrole. Já bych ji šanci ještě dal. :-)

Jsem zvědav co řekne technik, sám navrhoval udělat test a příp. dobít u nich, vyloženě výměnu nevnucoval, ale říkal, že ta malá původní baterka bývá právě po 6 letech na hranici životnosti.

Pokud ukázala 12,17V, tak je prakticky mrtvá. V případě, že ji zatíží, tak napětí poletí dolů.

Co se EFB týče, tak nejsou kdovíjak odolné vůči cyklům inteligentního dobíjení. Daleko lépe jsou na tom AGM, ale ty jsou dražší a to tady především jde.

Mám též MR13 a už vloni v zimě ukazovala 12,2, když jsem jí dal na nabíječku za 15min, hlásila, že je nabitá. Neřešil jsem, dal jí zpět a stále fachá Ohne problem. 

Je to zvláštní, protože odpoledne točila při těch 12,16V startérem jako nic, ani nedošlo během startování k odpojení světla v interiéru a rádia.

já to řešil, protože když jsem měl u nenastartovaného auta puštěné rádio, měnil jsem mikrospínač oken ve dveřích na místě řidiče, tak se rádio asi po 15min. samo vyplo s hláškou low batteri nebo tak nějak. Taky bylo divné, že po napojení na nabíječku hlásilo po 10min. že je plně nabitá. Tedy buď už je načatá a půjde při větších mrazech do kopru a nebo taky ne. jak říkám startovala jinak celou dobu normálně. Ale denně jezdím 45km, tak se třeba stíhá dobíjet ještě. 

Máš pravdu v tom, že těch faktorů je více. Jak si sám napsal, uvidíš v prvních mrazech.

před 3 hodinami, Petrrr napsal:

Taky bylo divné, že po napojení na nabíječku hlásilo po 10min. že je plně nabitá.

Když ony ty "chytré nabíječky" nejsou tak chytré jak si myslí. Starší baterka se takhle chová, že po připojení k nabíječce "rychle" vyběhne napětí nahoru, ale nabíjení jako chemický proces začne probíhat až později. Někde jsem četl, že pomůže na začátek nabíjení zapnout nějaký malý spotřebič (obrysová světla).

Ja ji mel vymontovanou doma. Ale asi to bude jak rikas. Chytra Bosch nabijecka.

  • 2 týdny později...

Chlapi, můžu baterii v autě model 2016 s rekuperací a SS vyměnit sám, bez servisu? Mám typ EFB. Dneska bez varování totálně umřela. 

Když ji vyměníš za stejnou, tak ano. Jestli už je auto bez proudu, tak stejně není co zkazit.

Někde na foru bylo psáno, ža je třeba nakódovat, dal bych novou a zajel do servisu.

Asi nejrozumnější varianta, v případě kus za kus asi není nutná, ale předpokládám, že nastartovat a zajet tam půjde.

Vyhozene penize s tim servisem, dej tam novou stejnou a misto cpani penez servisu radeji deaktivuj SSS a rekuperaci, at ti baterie zas po trech nebo ctyrech letech neklekne.

 

 

Jde mi právě o to abych nenechal v servisu 2000 za to, že mi to na 2 minuty připojí k PC.. To se ki teď fakt nehodí 

Hlavně pak se SS a rekuperací pravidelně dobíjet baterku, ať neklekne za tři roky znovu.

A je problém se napřed zeptat na cenu?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.