Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Tak výměna napínáku provedena, rachot zůstal a ještě zesílil. Asi dám zpátky ten, co tam byl.

 

Upraveno od gogocik

  • 1 měsíc později...

Tak včera převzatý Rapidek po výměně rozvodové sady, řetězu olejového čerpadla a hned i olejovém servisu. Připadá mi jak úplně jiné auto. Starty krásně tiché a zatím ani jedno zarachtání. Snad to i líp chytá. Aktuálně najeto 89000 km. :-)

Upraveno od KillersMPL

Tento týden jsem rovněž nechal provést výměnu rozvodové sady, řetěz olejového čerpadla, vodní pumpu + olej a komplet filtry. Tichý chod opět, včetně startů. Aktuálně najeto 150 900 km

 

Dotaz, proc to olejove cerpadlo?

píše len reťaz , asi bola vyťahaná 

Jo, diky. Asi uz jsem byl na pul v tranzu nejak jsem si to blbe precetl.

  • 1 měsíc později...

Vyplati sa mi menit rozvody pokial chcem auto pri cca 75tis predat?

1.2 TSI 77kw

olej cca kazdych 20-22tis longlife..; jazdy prevazne dlhe dialnicne trasy

Podle mě zbytečné, já bych to neměnil.

Urcite zbytecny. Pokud to nerachta tech deklarovanych 5s a vice po startu, tak bych to neresil.

  • 1 měsíc později...

Dnes jsem dával Octavii s tímto motorem na prohlídku na Jarově. 2011 a najeto 98tkm. Byly mi svolávačkou dělaný modifikovaný rozvody v roce 2015. Při delším stání jsem zarachocení slyšel, ale vždy max 2 a 3 vteřiny. Prý se to měří, hranice prodloužení je 74 mm, pak se to mění. Nicméně, byl jsem ujištěn, že zarachocení je normální a nemám se děsit, pokud to netrvá dlouho.. Pochopil jsem to tak, že lepší už to nebude.. Každopádně velký, ba obrovský vliv má olej - měnit často a nelejt srágory.

  • 1 měsíc později...

Zdravím pánové, nedávno sem pořídil Rapida 1.2 tsi (10/2013, 77kW), aktuálně má najeto 100tis/km.

 

Zhruba jednou z pěti startování zachrastí řetěz, to je ale dle všeho zcela normální, žádný zvýšený hluk nebo rachtání za provozu není, nicméně mě vyděsilo když sem nastartoval auto (zahřáté a předtím vypnuté na 5 min) v mírném kopci, jakoby bylo chrastění rozvodů o něco silnější a hlavně po 1-2s nepřestalo, ale trvalo cca 10s do doby než sem mírně plynem zvedl otáčky, poté rachot ustal.

Dnes se mi stalo něco podobného ale auto bylo zaparkováno ne z kopce ale v "bočním" náklonu, při zvýšení otáček se to moc nezlepšilo a rachot přestal až tak 3s po rozjezdu...

 

Setkal se s něčím takovým někdo? Trošku mě ten zvuk děsí.

 

Děkuji! :)

Upraveno od Booczech

Nie je dobré parkovať na kopci. A keď už tak, tak pri naštartovaní dať neutral, ručnú brzdu, zmačknuť spojku a modliť sa :-)

V 18. 1. 2019 na 1:54, Booczech napsal:

Zdravím pánové, nedávno sem pořídil Rapida 1.2 tsi (10/2013, 77kW), aktuálně má najeto 100tis/km.

 

Setkal se s něčím takovým někdo? Trošku mě ten zvuk děsí.

Tak si naplánuj výměnu rozvodů a budeš mít klid.

  • 8 měsíců později...

Vážení, tuto neděli jsem vyřešil rachocení rozvodů u dceřiny Fabie Monte Carlo, má motor 1.2 Tsi 63 Kw, takže i Rapidy mají takový motor, proto píšu sem. Má najeto 75 000 Km a r. v. je 2012. Po prostudování internetu vím, že by měla mít už zesílené rozvody, ty jsou od 10.2011, tak jsem objednal nový šroub napínáku rozvodů, vyměnil a už to auto není při startování jako velikonoční řehtačka. Od nějaké doby ty šrouby změnili, na začátku byly s D ale ty už se nesmí montovat, včíl musí mít F.  Byl tam s F ale nějak při stlačení drhnul oproti novému. Všude ji strašili s cenou kolem 8 500 Kč a takhle je to za desetinu ceny. Tu je stránka kde jsem čerpal rozumy. A odkaz na šroub napínáku.

https://www.cc-autodily.cz/napinak-retezu-8

http://skodaroomster.wz.cz/rozvody-1-2-tsi.html

Ahoj, neradoval bych se predcasne. Mam za sebou též výměnu za F, zlepsilo se to, ale je to stále 50 na 50 a vždy když bych to už necekal. 

Přesně tak, jak píše Dodi 15. Taky jsem to na své bývalé Fabii II 1.2 Tsi 63 kW, rok výroby 2014,  řešil výměnou napínáku D za F a stejně to občas dělalo. Holt musíme se s tím smířit. Já si nakonec na důchod koupil novou Fabii III s úplně obyčejným motorem 1.0 Mpi, abych měl po starostech a jen jezdil a jezdil. 

A čemu to vadí? Ten motor v poslední verzi (neplatí pro 2011-12) je jeden z nejspolehlivějších a udělá bez problémů 200tis. bez ohledu na nějaký zvuky po startu. A jen pro info, řetěz na rozvodech používá spousta konkurenčních motorů a tam byste teprve trpěli a měnili napínaky co rok.

Jak je videt za poslednich 7 let, tak vubec nic.

Mě dávali nový napínák letos v létě, mám od výměny najeto asi 6.000 km a začalo to opět občas rachotit.. dle mého názoru se tomu vyhnout nedá..

před 7 hodinami, vormen napsal:

Jak je videt za poslednich 7 let, tak vubec nic.

Ehm, to, že to tobě nic neudělalo, neznamená vůbec nic...

  • 1 měsíc později...

Dobrý den, 

Dotaz: Chystám se vyměnit rozvodovou sadu u Rapida r.v. 2015, 77 KW, ještě řetěz.  Mění se i ozub. kolo s řetízkem u olejového čerpadla? , které není součástí sady, nebo se nechávají ty staré?

Díky za odpovědi.

1.2.tsi.jpg

Upraveno od cochtan6

môžeš ale nemusíš 

Pokud budou zuky ok, tak na to zbytečně nehrabal.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.