Přejít na obsah

Vypouštět motorový olej nebo odsávat čerpadlem?


PetrL

Doporučené příspěvky

Na stránkách OB autodíly s.r.o. nabízejí toto čerpadlo na odsávání oleje.

http://www.obautodily.cz/eshop/skoda-100-110r/vybava-a-cestovani/kanystry-cerpadla/cerpadlo-na-odsavani-oleje-a-nafty-12v-id:9738.eshop

Co je lepší? Odsávat olej nebo ho teplý vypouštět? Jaký na to máte názor?

Podle mě, když se vypouští, tak se s tím vyplaví také ty usazené nečistoty na dně vany. Nejsem si jist, jestli ty nečistoty dokáže čerpadlo odsát z prostoru měrky.

Ale zase by se udělala pohodlně výměna oleje.

Dík za vaše názory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nevím jak ty ale já mám měrku v nejnižším bodě, zkoušel jsem po odsátí povolit výpustný šroub a vyteklo tak půl deci po pul hodině. Pak jsem zkoušel na druhém autě vypustit olej spodem a nechal jsem šroub odšroubovaný půl hodiny a vytekly ještě dvě deci.

Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak hlavně už tady někdo psal, že tohle čerpadýlko koupil a na olej to vůbec nefungovalo. Odsávání oleje se běžně v servisech dělá, ale hlavní důvod je (nebo spíš měl by být), dostat co největší množství těch černých sraček, naprosto čistým a rychlým způsobem, do zásobníku. Pak by se měla stejně ještě odšroubovat zátka a zbytek nechat vytéct spodem. Ovšem to je pustá teorie. Ta hadička se do nejnižšího místa vany sice může za ideálního stavu dostat, ale taky nemusí. Vidět dovnitř není a riskovat, že tam bůhvíkolik zůstalo, rozhodně nechci. Takže za mně, pouze odsávat, v žádným případě ! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

 

já olej běžně odsávám, sice ne takovým čerpadlem, ale mám na to udělátko, co nasadím na nasávání vzduchu u kompresoru, saju přes skleněnou nádobu a olej zůstane v ní. Dělám to hlavně z lenosti, nechce se mi sundávat spodní kryt zpod motoru a taky je to celkově pohodlnější a můžu říct, že oleje se vytáhne víc než klasickým vypuštěním. Vana se vysaje prakticky dočista a rozdíl proti vypouštění je, že dost oleje, řekl bych 2 až 3 deci zůstane v prostoru pod filtrem a odtud to samo nevyteče. Takhle je to u klasického TDIčka 81 kW, u jiných motorů nevím. No ale na rovinu musím říct, že letos, asi po třech výměnách odsáváním, olej vypustím, přece jenom nějaké ty pevné částice se líp vyplaví vypuštěním, si myslím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, taky si myslím, že výměna oleje vypouštěním je lepší. Myslel jsem, že bych si tuto práci zjednodušil a urychlil, ale vzhledem k tomu, že 15 tis. km najezdím asi za 10 měsíců, tak to zase trochu času navíc té mé Oktě dám.

Dík za vaše reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...