Přejít na obsah

Brzdové kotouče na přední nápravě


BlackJoe

Doporučené příspěvky

Tiež budem asi musieť meniť kotúče.Chcem dať ATE,mám brzdovbé trmeny FS-III s ABS mali by tam byť kotúče priemeru 256mm podľa knihy "Jak na to Škoda Fabia".Chcem sa spýtať ako sa menia kotúče.Treba demontovať koleso,dať dole trmeny (dva šróby)vymeniť kotúč,nasadiť trmeny,koleso,hotovo.Ide to prakticky takto jednoducho,alebo je tam ešte niečo o čom som nepísal.Na Felícii som to takto menil.

Sundáš kolo,zezadu na třmenu jsou dva válcové šrouby pod plastovejma záslepkama na imbus č7 každej ho nemá tak se ujisti,že ty ho máš. Po vyjmutí třmenu s destičkama je třeba zatáhnout brzdový pístek protože nový kotouč a destičky jsou širší,nejlíp to jde přes starou destičku pomocí velký stahovací svorky. Pokud tohle máš hotový zavěsíš třmen na háček z drátu za pružinu,aby jsi neurval brzdovou hadičku. Nyní demontuješ kotouč a to sice povolením jednoho šroubku na hvězdičku,pokud nejde dolu sám lehká rána kladivem mu domluví. Pak jen očistit dosedací plocu a dát novej kotouč a dotáhnout ten šroubek na hvězdičku. Před nasazenim třmenu s novejma deskama doporučuju očistit a znovu namazat ty dva válcový šrouby nejlíp grafitovou vazelínou pak jen nasadit třmen dotáhnout a prvních 500km jezdit s lehkou nohou na brzdě,aby si vše pěkně sedlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím, mám stejný problém s předními brzdovými kotouči. Když jsem auto koupil, byly tam zkřivené kotouče. Byly původní, tak sem je vyměnil za neoriginalní od zimmerman včetně destiček. Zhruba po 2000 km začaly opět vibrace do volantu a čím dál více to vibrovalo. Zajel sem do origoš servisu škoda, kde mě vyměnili destičky a kotouče ( byly zkřivené a spálené) a nyní po 1500 km opět ten samý problém. Při výměně vždy bez vibrací. Auto má najeto 95 tis km. Prosím o radu, čím by to mohlo být, že se kotouče vždy pokroutí. Stylem jízdy to není. Děkuji za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím měnit zadní kotouče na TDI. Po přečtení topiců, hodně nedoporučujete Ferodo nebo zimmermann, chci se zeptat jestli to bylo myšleno jen na předek, nebo obecně. Výrobce jako Vika a ostatní číny vůbec ani nezvažuju.

Na druhou stranu, na aukru jsem našel nabídku novejch kotoučů+destičky Brembo za super cenu(skoro cena Feroda)...ale zase jestli to není nějaká kopie nebo něco podobnýho, dá se to nějak poznat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím

Mám 10 letou fabii 1,4 najeto 43 000 mám tam ještě kotouče z fabriky ale při brždění mi to kope do pedálu, takže kotouče pravděpodobně KO.Četl jsem toto téma tak nějakou značku už vytipovanou mám, ale nikde jsem se tu nedočetl od rozměrech.Na škoda dilech totiž prodavají různe rozměry a já nevím který je pro mě ten nejvhodnější.Díky za typ.

Ještě dodám, že auto najede ročně 4 -5 tis km takže zase nějakou extra značku nepotřebuji.

Editováno: , autor: schneefall
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podmienkou je mať nápravu v 100% stave..žiadna vôla

LINK: http://forum.skodaho...7-tisic-najeto/

v tom linku máš ďalšie linky..tieto isté prejavy závady čo máš ty môžeš hladať aj v ostatných sekciách podvozkov

Přesně tohle mi řekli v autorizovaném servisu, že pokud není náprava bez vůlí budou se koutouče křivit i dále, nemá smysl měnit kotouče za další dokud se nepřijde na příčinu. Dnes mi vyměnili náboj a ložisko na pravé straně nápravy a na obou stranách zadní silentbloky přední nápravy a po testovací jízdě vibrace jsou menší intenzity, ale nezmizeli. Je to zřejmě tím, že v důsledku vůle došlo ke zkřivení kotoučů. Bohužel i ložisko na levé straně je prý načaté takže doporučují výměnu i zde a čekám na vyjádření o reklamaci, zda mi uznají pokřivené kotouče ve Škodovce anebo je budu muset zafinancovat sám. Doufám, že po tomto už bude příčina křivení kotoučů odstraněna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím měnit zadní kotouče na TDI. Po přečtení topiců, hodně nedoporučujete Ferodo nebo zimmermann, chci se zeptat jestli to bylo myšleno jen na předek, nebo obecně. Výrobce jako Vika a ostatní číny vůbec ani nezvažuju.

Na druhou stranu, na aukru jsem našel nabídku novejch kotoučů+destičky Brembo za super cenu(skoro cena Feroda)...ale zase jestli to není nějaká kopie nebo něco podobnýho, dá se to nějak poznat?

Mě řekl známý, který pracuje v autorizovaném servisu škoda, že nedoporučuje veškeré díly nakupované z internetu. Je lépe si je objednat original od škodovky, která za své díly ručí. Že s náhradními díly se setkávají často a jsou s nimy vetší problémy, než s originálními. Já si koupil kotouče Zimmerman, ale i ty se zkřivily, stejně jako originální díly škoda auto. Ale v mém případě je problém v přední nápravě, která způsobuje křivení kotoučů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě řekl známý, který pracuje v autorizovaném servisu škoda, že nedoporučuje veškeré díly nakupované z internetu. Je lépe si je objednat original od škodovky, která za své díly ručí. Že s náhradními díly se setkávají často a jsou s nimy vetší problémy, než s originálními. Já si koupil kotouče Zimmerman, ale i ty se zkřivily, stejně jako originální díly škoda auto. Ale v mém případě je problém v přední nápravě, která způsobuje křivení kotoučů.

Jen bych dodal, že se nejedná o loby a prosazování servisu, sám jezdí v autě nepatřící do koncernu VW, a tato auto opravuje denně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj panove mel bych dotaz ohledne sestelovani rucni brzdy na Fabku 1.4 16V r.v.2000 vzadu kotouce potreboval bych ji dotahnout kde je ta kolibka se stelovaci matkou uvnitr pod stredovym plastovym tunelem ? Nebo jak resite pritazeni rucky. Diky uz jsem to nasel.

Editováno: , autor: Ostik-69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Cawte pani,

chcel by som sa opytat, este pred zimou som musel menit zadne kotuce aj dosky (po kupe auta zodrate az na zelezo), kupil som zadne zimmermany a dosky trw, vsetko je v poriadku, auto brzdi jak ma. Nedavno som tu vsak cital, ze zadne trmene maju samostav v tele piestu (treba ho zatlacat a otacat zaroven), a nakolko som mal na jednej strane dost problem ho zatlacit naspat (mordoval som sa s tym asi dve hodiny pomocou srobou s kontarmaticami), tak sa obavam, ze mohlo dojst k poskodeniu samostavu.

Otazka teda znie: Ako zistim, ze samostav nefunguje?

Druha otazka: Ak by samostav bol poskodeny, treba vymenit cely trmen, alebo sa to da nejako opravit?

Len pre info: fabia 1,4 16V 74kW

Vopred diki za odpoved(e)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi měnil desky a zatočil si pístek dovnitř, tak ho vždy zatočíš o několik mm více dovnitř, aby jsi mohl nandat desky a kotouč, samostav to pak dorovná, takže asi pohledem víš, jestli se dorovnal, jinak mě to šlo taky na jednom ztuha, ono záleží, jestli si stříkneš pod těsnění pístu trochu brzdovky, aby píst lepe klouzal po vnitřním těsnění. Vyzkoušej to ve dvou, zvedni auto na špalek, roztoč kolo a koukni jakou máš vůli mezi kotoučem a deskou. Jinak ten samostav lze koupit, , když jsem si repasoval starší brzdy, tak jsem si z něj napsal v.č. a našel ho na internetu za 1000,- Kč, je to i s osičkou. Teď ho nemůžu nikde najít, protože již nemám to číslo a Ekta mlčí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ved to, ze som ho nezatlacil uplne az na doraz, len tolko, co som potreboval na to, aby som tam narval oblozenie, bolo to len tak tak... Na zatlacenie do uplne krajnej polohy som uz nemal nervy, uz uz som tam chcel narvat stare komponenty a vykaslat sa na to :-)

Ked som ale neksor (asi po dvoch tyzdnoch) kontroloval cele zadne brzdy, tak som si nevsimol ziadnu medzeru medzi kotucom a oblozenim, uvidim, ako to bude teraz po zime...

Mozno by sa to dalo zistit aj tak, ze by isiel pedal hlbsie ako ma...

No nic, budem to priebezne kontrolovat cez elektrony... Kazdopadne diki za odpoved... ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

neviete mi poradiť ktoré mám vybrať aj kotuče aj obloženia či BOSCH alebo originál lebo mám originál a najazdene mám 80 000 a zdá sa mi to málo na kotúče skusim to dať stiahnuť na sústruh ale bojím sa že budu ohnute lebo autom cuká ked dobrzdujem do križovatky a kope do pedálu ,,, vopred dík za radu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...