Březen 31, 201411 r Je to o stylu jízdy, kdo jezdí víc vlakem nebo busem tomu na autě vydrží brzy déle.
Červenec 5, 201411 r Zdravím. Zhruba po 5000 km se mi začaly vlnit přední kotouče (teď tak 10 tkm), resp. podle měření na brzdě na STK levý kotouč. Koutouč i desky TRW. Technik STK říkal, že TRW má moc tvrdé desky, které hodně zahřívají kotouč. Ten argument beru, ale při mém klidném stylu jízdy, kdy málokdy prudce brzdím, se mi to nezdá. V SM ojetiny psali, že u OI může za předčasně zvlněné kotouče většinou vůle mezi nábojem a ložiskem kola, takže jsem si myslel, že něco podobného by mohlo být i u FI. Co si myslíte vy?
Červenec 5, 201411 r Nevím co ti na to napsat. Kotouče jsem viděl zvlněné spíš noname značky, a občas po nějakým hodně akčím brždění. Já mám najeto 230tis. a jsou tam druhý kotouče. Značka ATE včetně desek a maximální spokojenost.
Červenec 5, 201411 r Tycoon náboj je pevně slisováný s ložiskem,tak bude problém jinde.Nechal bych je stočit a třeba to už dá pokoj.Jinak trw brzdy nic moc,je možná vada materiálu.Příště tam dej ate nebo brembo.
Červenec 5, 201411 r Jo, chystám se je stočit, ale zároveň jsem chtěl odstranit (spolu)tvůrce toho problému, ať je to vadný kotouč, tvrdá destiřka nebo cokoliv jiného. Asi jsem měl jít do těch Bremb, už jsem je měl skor objednané, ale zase někdo jiný je nedoporučoval. Nemůže být chyba někde v brzdovém systému, např. třmen atd ? Výměnu jsem nechal dělat v autorizáku, tak snad ne ... Upraveno Červenec 5, 201411 r od Tycoon
Červenec 5, 201411 r Jestli koupíš Brembo, tak už je lepší koupit rovnou ATE. Před rokem jsem s bratránkem montoval Brembo na 206 Pažouta1,9D, stejný problém že po 6tis.km jsme sháněli ATE protože to bylo zvlněný jak prase. Jen pro orientaci: TRW dodává na linku brzdiče, ATE kotouče a desky, alespoň to tak bylo při výrobě na lince při FI To- Tycoon: jak jsi spokojen s dvoulitrem a LPG?
Červenec 5, 201411 r No právě proto jsem myslel, že TRW bude vcelku kvalitní, když dodoávají komponenty i pro automobilky. Takže zbývají ATE, ty mi ještě nikdo nerozmlouval. Dvoulitr a LPG spokojenost (po 55 tkm) ... slušně to jede, nízké palivové náklady, bezproblémové. To je vlastně důvod, proč jsem to kupoval, jinak bych do Fabie nešel. Chvílema si ale říkám, jestli jsem neudělal chybu, protože na všem ostatním jde najít nějaká chybička. BTW Ty máš v FI Climatronic? Upraveno Červenec 5, 201411 r od Tycoon
Červenec 6, 201411 r Přátelé okřídleného šípu, pro: Tycoon - to je zajimavé vysvětlení toho technika. Tvrdé desky zahřívají víc kotouč. To by mne docela zajímalo, jaké měkké brzdové desky Ti doporučil, aby se brzdový kotouč při brzdění nezahřál, nedej Bože, aby se nerozžhavil? pro: VAG Bobo - Já tedy šetřil a jak jsem dopadnul. Můj styl brždění byl vždy takový: předvídat, sledovat jaká je barva na semaforech a když tak lehoulince přibrzdit, aby mi ty brzdy vydržely dlouho. Před týdnen jsem si říkal, že vyměním přední kotouče a desky. Měly pět let a nějakých 62 tis. nalitáno. Měl jem možnost ze Škodovky originály se slevou 35% z ceny. Tak nekup to! Navíc jedu do Chorvatska o dovolené. Ze předu vypadaly leskle - obržděně. Ze zadu katastrofa. Vyrezlé, vykousané kusy materiálu a stopy po kontaktu s brzdovou deskou? Jen tenký páseček lesklého kovu nahoře po obvodu kotouče. Až mne polil pot. Mám 1.9 TDI 74 kW a vždy se mi zdálo, že to brzdí perfektně. Styl brždění měnit nebudu, ale alespoň jednou týdně ty brzdy pořádně probrzdím, aby se vše hýbalo jak má a abych obrzdil případnou rez. Tolik má zkušenost. Radek.
Červenec 6, 201411 r Radomír: Nevím, jestli jsem ho přesně citoval. Říkal, že destičky musí nechávat hodně prachu - což ale v mém případě je, pořád mám špinavé přední kol. Obecně říkal, že nejkvalitnější brzdy jsou ATE. Jinak měl jsem podobný způsob jízdy a zadní kotouče dopadly podobně (přes zimu mám plechy s poklicema a na kotouče není vidět - při přehazování kol na letní sadu mi málem vypadly oči z důlků). Upraveno Červenec 6, 201411 r od Tycoon
Červenec 6, 201411 r Přátelé okřídleného šípu, pro:Tycoon - ano i já měl podobně zadní. Proto již občasně půjdu trvdě na brzdy a při jízdě z kopce brzdím občas ručkou. Zadek totiž skoro nebrzdí, když ty brzdy jenom lechtáš. Ale nebojte, ty brzdy čistím jen, když je to pro všechny bezpečné. Radek.
Červenec 6, 201411 r To je obecně problém zadních kotoučů z druhovýroby,bohužel zreznou i Ate,sice o něco déle,ale stejně je za max.3 roky po nich.
Červenec 6, 201411 r Ate i jiný značky prodávají tkzv. prolakované kotouče, nebo jsou nějak upravené a tolik nereznou. Jsou sice o něco dražší, ale vím že něco takového existuje.
Červenec 6, 201411 r Tak já mám taky zadní kotouče a žádný rez na nich na funkční ploše není. A to brzdím citově. Vozím dítě a těhotnou manželku. Zadní kotouče mám BOSCH. Desky origo.
Červenec 7, 201411 r Napiš jak dlouho je máš.Lakované kotouče vydrží právě ty tři možná čtyři roky,origo lakované nejsou a mají několikanásobnou životnost,tak problém bude asi jinde.
Červenec 7, 201411 r Lakované určitě nejsou a když auto stojí třeba dva dny a prší,tak mi mírně orezne i funkční plocha,ale při prvním zabrzdění se krásne ojedou.
Červenec 12, 201411 r No právě proto jsem myslel, že TRW bude vcelku kvalitní, když dodoávají komponenty i pro automobilky. Takže zbývají ATE, ty mi ještě nikdo nerozmlouval. Dvoulitr a LPG spokojenost (po 55 tkm) ... slušně to jede, nízké palivové náklady, bezproblémové. To je vlastně důvod, proč jsem to kupoval, jinak bych do Fabie nešel. Chvílema si ale říkám, jestli jsem neudělal chybu, protože na všem ostatním jde najít nějaká chybička. BTW Ty máš v FI Climatronic? Ano je tam a fachá jak má. o prázdninách jedu pomáhat montovat někomu z fora další. Tady máš odkaz pro víc informací :-) http://forum.skodahome.cz/topic/113480-climatronic-fabia/page-3
Srpen 22, 201411 r Zdarec, mam taky v plánu měnit přední destičky i kotouče, jen potřebuji menší radu... Chci Svou RS osadit vrtanejma kotoučema Zimmerman (původní rozměr 288x25) a desky bych chtěl ATE Ceramic, jen je nemůžu sehnat v prodeji přímo na fábku... Pujdou my tam desky na kotouč 288x25, který sou ale určený na oktávku?... Možná je to stupidní dotaz, ale radši se zeptám, než abych vyhodil zbytečně dva litry za destičky ... Dííííks Tady sou kdyžtak ty destičky http://www.octavia-dily.cz/brzdove-desticky-2/predni-brzdove-desticky-ate-ceramic-skoda-octavia-i-1 A tady kotouče http://www.rusmich-tuning.cz/OZ-Zimmermann/Sportovni-brzdove-kotouce-vrtane-OZ-Zimmermann-pro-KODA-FABIA-6Y2-1-9-SDI-1-9-TDI-RS-predni-_g9148.html Upraveno Srpen 22, 201411 r od Stejv
Srpen 22, 201411 r Jak to,že je nemůžeš sehnat. Mrkl jsem do prvního obchodu JB Autodíly a tam je mají.
Září 10, 201410 r Zdravím, pročetl jsem zde všechny příspevky a vyšlo mi, že pokud chci trochu lepší kotouče+desky tak značku ATE ale potřeboval bych poradit zda zvolit kotouče klasické ATE nebo ATE Power Disc a u desek jestli klasiku ATE nebo ATE Ceramic ? Nebo případně úplně jinou kombinaci ? Je to na F I 1.4 MPI.
Září 11, 201410 r No ony ty Power Disc mají teď na skoda-dilech v akci takže jsou asi jenom o 100 dražší než ty obyč takže pokud by měly být lepší tak bych je určitě vzal. S autem se nikdy nejezdilo nijak drasticky, spíše předvídavá jízda ale i přes to vydrželi origo kotouče asi do 40 000 km a je v nich vyjetá hluboká drážka takže už to nemá cenu ani na soustruh.
Září 23, 201410 r Ahoj, mám už tak tři měsíce trochu problémy u moji FI Combi TDI. Při brždění z vyšších rychlostí se mi ozívají vybrace do volantu a trochu s ním hází. Přečetl jsem si zdejší příspěvky a předpokládám tedy, že to bude asi to samé co u ostatních. Stejně tak je cítit při dobržďování na křižovatku, že brzdy jakoby pulsují. Může mi někdo poradit, jestli se jedná o závadu zvlňených kotoučů? Kotouče i destičky jsem měnil před rokem a měsícem, Dával jsem Brembo Max a destičky od Textaru. Díky
Září 23, 201410 r Brembo Max a Textar je velice dobrá kombinace. Spíš bych se mrkl na veškeré čepy a tyčky.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.