Přejít na obsah

Brzdové kotouče na přední nápravě


BlackJoe

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím. Zhruba po 5000 km se mi začaly vlnit přední kotouče (teď tak 10 tkm), resp. podle měření na brzdě na STK levý kotouč. Koutouč i desky TRW. Technik STK říkal, že TRW má moc tvrdé desky, které hodně zahřívají kotouč. Ten argument beru, ale při mém klidném stylu jízdy, kdy málokdy prudce brzdím, se mi to nezdá. V SM ojetiny psali, že u OI může za předčasně zvlněné kotouče většinou vůle mezi nábojem a ložiskem kola, takže jsem si myslel, že něco podobného by mohlo být i u FI. Co si myslíte vy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, chystám se je stočit, ale zároveň jsem chtěl odstranit (spolu)tvůrce toho problému, ať je to vadný kotouč, tvrdá destiřka nebo cokoliv jiného. Asi jsem měl jít do těch Bremb, už jsem je měl skor objednané, ale zase někdo jiný je nedoporučoval.

Nemůže být chyba někde v brzdovém systému, např. třmen atd ? Výměnu jsem nechal dělat v autorizáku, tak snad ne ...

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli koupíš Brembo, tak už je lepší koupit rovnou ATE.

 

Před rokem jsem s bratránkem montoval Brembo na 206 Pažouta1,9D, stejný problém že po 6tis.km jsme sháněli ATE protože to bylo zvlněný jak prase.

 

Jen pro orientaci: TRW dodává na linku brzdiče, ATE kotouče a desky, alespoň to tak bylo při výrobě na lince při FI

 

To- Tycoon: jak jsi spokojen s dvoulitrem a LPG?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě proto jsem myslel, že TRW bude vcelku kvalitní, když dodoávají komponenty i pro automobilky. Takže zbývají ATE, ty mi ještě nikdo nerozmlouval.

 

Dvoulitr a LPG spokojenost (po 55 tkm) ... slušně to jede, nízké palivové náklady, bezproblémové. To je vlastně důvod, proč jsem to kupoval, jinak bych do Fabie nešel. Chvílema si ale říkám, jestli jsem neudělal chybu, protože na všem ostatním jde najít nějaká chybička.

 

BTW Ty máš v FI Climatronic?

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé okřídleného šípu,

pro: Tycoon - to je zajimavé vysvětlení toho technika. Tvrdé desky zahřívají víc kotouč. To by mne docela zajímalo, jaké měkké brzdové desky Ti doporučil, aby se brzdový kotouč při brzdění nezahřál, nedej Bože, aby se nerozžhavil?

 

pro: VAG Bobo - Já tedy šetřil a jak jsem dopadnul. Můj styl brždění byl vždy takový: předvídat, sledovat jaká je barva na semaforech a když tak lehoulince přibrzdit, aby mi ty brzdy vydržely dlouho. Před týdnen jsem si říkal, že vyměním přední kotouče a desky. Měly pět let a nějakých 62 tis. nalitáno. Měl jem možnost ze Škodovky originály se slevou 35% z ceny. Tak nekup to! Navíc jedu do Chorvatska o dovolené. Ze předu vypadaly leskle - obržděně. Ze zadu katastrofa. Vyrezlé, vykousané kusy materiálu  a stopy po kontaktu s brzdovou deskou? Jen tenký páseček lesklého kovu nahoře po obvodu kotouče. Až mne polil pot. Mám 1.9 TDI 74 kW a vždy se mi zdálo, že to brzdí perfektně. Styl brždění měnit nebudu, ale alespoň jednou týdně ty brzdy pořádně probrzdím, aby se vše hýbalo jak má a abych obrzdil případnou rez. Tolik má zkušenost. Radek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radomír:

Nevím, jestli jsem ho přesně citoval. Říkal, že destičky musí nechávat hodně prachu  - což ale v mém případě je, pořád mám špinavé přední kol. Obecně říkal, že nejkvalitnější brzdy jsou ATE.

 

Jinak měl jsem podobný způsob jízdy a zadní kotouče dopadly podobně (přes zimu mám plechy s poklicema a na kotouče není vidět - při přehazování kol na letní sadu mi málem vypadly oči z důlků).

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé okřídleného šípu,

pro:Tycoon - ano i já měl podobně zadní. Proto již občasně půjdu trvdě na brzdy a při jízdě z kopce brzdím občas ručkou. Zadek totiž skoro nebrzdí, když ty brzdy jenom lechtáš. Ale nebojte, ty brzdy čistím jen, když je to pro všechny bezpečné. Radek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě proto jsem myslel, že TRW bude vcelku kvalitní, když dodoávají komponenty i pro automobilky. Takže zbývají ATE, ty mi ještě nikdo nerozmlouval.

 

Dvoulitr a LPG spokojenost (po 55 tkm) ... slušně to jede, nízké palivové náklady, bezproblémové. To je vlastně důvod, proč jsem to kupoval, jinak bych do Fabie nešel. Chvílema si ale říkám, jestli jsem neudělal chybu, protože na všem ostatním jde najít nějaká chybička.

 

BTW Ty máš v FI Climatronic?

Ano je tam a fachá jak má. o prázdninách jedu pomáhat montovat někomu z fora další.

 

Tady máš odkaz pro víc informací :-)   http://forum.skodahome.cz/topic/113480-climatronic-fabia/page-3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdarec, mam taky v plánu měnit přední destičky i kotouče, jen potřebuji menší radu... Chci Svou RS osadit vrtanejma kotoučema Zimmerman (původní rozměr 288x25) a desky bych chtěl ATE Ceramic, jen je nemůžu sehnat v prodeji přímo na fábku... Pujdou my tam desky na kotouč 288x25, který sou ale určený na oktávku?... Možná je to stupidní dotaz, ale radši se zeptám, než abych vyhodil zbytečně dva litry za destičky :)... Dííííks :)

 

Tady sou kdyžtak ty destičky

http://www.octavia-dily.cz/brzdove-desticky-2/predni-brzdove-desticky-ate-ceramic-skoda-octavia-i-1

 

A tady kotouče

http://www.rusmich-tuning.cz/OZ-Zimmermann/Sportovni-brzdove-kotouce-vrtane-OZ-Zimmermann-pro-KODA-FABIA-6Y2-1-9-SDI-1-9-TDI-RS-predni-_g9148.html

Editováno: , autor: Stejv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím, pročetl jsem zde všechny příspevky a vyšlo mi, že pokud chci trochu lepší kotouče+desky tak značku ATE ale potřeboval bych poradit zda zvolit kotouče klasické ATE nebo ATE Power Disc a u desek jestli klasiku ATE nebo ATE Ceramic ? Nebo případně úplně jinou kombinaci ? Je to na F I 1.4 MPI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ony ty Power Disc mají teď na skoda-dilech v akci takže jsou asi jenom o 100 dražší než ty obyč takže pokud by měly být lepší tak bych je určitě vzal.

 

S autem se nikdy nejezdilo nijak drasticky, spíše předvídavá jízda ale i přes to vydrželi origo kotouče asi do 40 000 km a je v nich vyjetá hluboká drážka takže už to nemá cenu ani na soustruh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, mám už tak tři měsíce trochu problémy u moji FI Combi TDI. Při brždění z vyšších rychlostí se mi ozívají vybrace do volantu a trochu s ním hází. Přečetl jsem si zdejší příspěvky a předpokládám tedy, že to bude asi to samé co u ostatních. Stejně tak je cítit při dobržďování na křižovatku, že brzdy jakoby pulsují. Může mi někdo poradit, jestli se jedná o závadu zvlňených kotoučů? Kotouče i destičky jsem měnil před rokem a měsícem, Dával jsem Brembo Max a destičky od Textaru. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...