Honza9007 Vloženo 7. Září 2014 Sdílet Vloženo 7. Září 2014 Boban: adaptivní vedení v jízdním pruhu Ti bude vždy korigovat stále směr jízdy s cílem udržet vůz vždy uprostřed jízdního pruhu. Když to však vypneš (odebreš fajfku), tak zásahy do řízení jsou jen v případě, kdy se přiblížíš, či najedeš na čáru. A jen velmi krátce. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boban1108 Vloženo 7. Září 2014 Autor Sdílet Vloženo 7. Září 2014 Aha. Dík za vysvětlení. Takže vlastně řídí míň nebo víc, ale řídí furt. Vše jasné. Myslím, že takový pocit z toho při řízení mám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9007 Vloženo 7. Září 2014 Sdílet Vloženo 7. Září 2014 Při tom adaptivním řízení to má tendenci auto neustálými pohyby volantu držet ve středu pruhu. Proto se to jeví pro uživatele tak, že to řídí neustále. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jumpmans Vloženo 30. leden 2017 Sdílet Vloženo 30. leden 2017 Ozivuji tema. Nevite jestli se do OIII da dokodovst traffic jam assist jako je v SIII nebo alespon snizit prahovou rychlost lane assistu z tech cca 65km/h? Pripadne jestli by to umelo i emergency assist...Mam L&K 4x4 tsi dsg MR2017 vyrobenou ted na prelomu roku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jumpmans Vloženo 2. Únor 2017 Sdílet Vloženo 2. Únor 2017 nikdo zadny napad? Ani @ferda25 by nevedel? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
signoflife Vloženo 8. Duben 2017 Sdílet Vloženo 8. Duben 2017 tahle funkce, alespoň u Supa, je automaticky, pokud máš automat a adaptivní tempomat. Což podle výbavy asi máš. Spolu dohromady pak fungují jako traffic jam assist. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jumpmans Vloženo 9. Duben 2017 Sdílet Vloženo 9. Duben 2017 No prave v Supovi to je ale u oktavky sice tempo at dokaze zastavit ale pak se vypne. A lane assist se vypina pri rychlosti nizsi nez tech zhruba 65km/h TJA pry potrebuje k fungovani jeste elektromechanickou rucni brzdu aby pri zastaveni zabrzdil. ABS to na delsi dobu neudrzi. takze do oktavky to asi nepujde, mne by stacilo alespon snizeni te prahove rychlosti lane assistu nekam ke 40km/h Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hajo17 Vloženo 16. Duben 2017 Sdílet Vloženo 16. Duben 2017 myslite ze by slo do octavie 3 dorobit lane assist? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mischicka Vloženo 16. Duben 2017 Sdílet Vloženo 16. Duben 2017 Lane assistant mají dnes už i některé kamery, takže asi zbytečné dodělávat do auta.Navíc si nejsem přesně jistý, že víš, co (a proč) chceš...Odesláno z mého Lenovo P70-A pomocí Tapatalk 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 22. Duben 2017 Sdílet Vloženo 22. Duben 2017 V 16. 4. 2017 na 10:52, hajo17 napsal: myslite ze by slo do octavie 3 dorobit lane assist? jj, lze dodělat, ale dle výbavy auta..... pokud je dobrá a dává se jen kamera, sklo, el. svazek, krytky, zrcátko, tak cca 900,- euro včetně kalibrace auto má pak lane assist, asistent dálkových světel a čtení dopravních značek 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 22. Duben 2017 Sdílet Vloženo 22. Duben 2017 (editace) Dobrá výbava = gateway typu high(je vždy u xenonů, aut s front asistentem) + alespoň černobílý Maxi-Dot. Čtení dopravních značek funguje jak má, jen s MIB, které tuto funkci podporuje(MIB HIGH(Columbus do 05/2015), MIB2 STD s navigací(Amundsen od 05/2015), MIB2 HIGH(Columbus od 05/2015)). Editováno: 22. Duben 2017, autor: ferda25 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jumpmans Vloženo 7. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2017 Ted jeste jestli by to slo nakodovat i do jednotek pred fl...Sent from my iPhone using Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SwoonDr. Vloženo 21. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2019 Pánové řešil tu někdo opačný problém, aneb jak na TRVALOU DEAKTIVACI Lane Assistu? Respektive na to, aby si auto pamatovalo volbu z minulého startu a zamezilo se tak automatické aktivaci při každém startu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 21. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2019 U mě si to pamatuje (MR2018). Ty máš nějaký zcela nový model, kde si to nepamatuje? Např. manželka to moc nepoužívá, a přes "Driver profile" si systém pamatuje i nastavení jednotlivých jízdních asistentů pro kždého řidiče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 21. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2019 U Octávie3 si to pamatuje u každé(pokud se v tom někdo nehrabal). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SwoonDr. Vloženo 21. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2019 Pardon, ano OIII pamatuje.. Zadal jsem to do špatného vlákna - jde mi o Scalu. Ale jak hledám všude, nakonec jsem to napsal sem, kam to nepatří. Moje chyba O:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marsiano Vloženo 9. leden 2020 Sdílet Vloženo 9. leden 2020 V 7. 7. 2017 na 23:38, Aleš_BX napsal: tak dobré zjištění u FL, které by velmi potěšilo @boban1108, který už sem ale asi nechodí.... Lane Assist funguje více jak 30 sekund, pak upozorní gongem a textem na Maxidotu, po dalšíxh asi 10 sekundách pípnutím a textem a po dalších 5 sekundách auto cukne brzdami, tedy podobně jako Emergency Assist, jen auto samo nezastaví, když řidič nereaguje... jen nevím zda to nemá souvislost i s Front Assist, tedy že bez něj by se takto Lane assist nechoval.... Už se zjistilo, zda by takto mohl fungovat Lane Assist i u O3 před face? Nějaká možnost aktualizace nebo úprava softwaru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Glowmanek Vloženo 27. Září 2020 Sdílet Vloženo 27. Září 2020 Ahoj, měl bych takovou otázečku. Koupil jsem auto z Škoda Plus. Oktávku III ve výbavě L&K RV 2019, mám tam automatické přepínání dálkových světel, ACC, front assist. Zajímal jsem se ještě o držení v jízdním pruhu, ale bohužel to už tady nebylo. Již jsem pátral na fóru ale nebyl jsem z toho úplně moudrý. Nechci za to dávat už raketu ale co jsem se dočetl tak když je tam kamera, tak by se mělo jednat pouze o zásah do řídící jednotky. Mám na autě prodlouženou záruku na 5 let, takže musím volit cestu autorizovaného servisu. Neví tedy někdo kolik by to obnášelo a případně jestli ta kamera co je tam již na dálkové světla stačí. Díky za reakce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bubaq Vloženo 15. Únor 2021 Sdílet Vloženo 15. Únor 2021 Ahoj, chci se podělit o svou první zkušenost s vymožeností Lane Assist (asistent jízdy v pruzích). Svou OIII jsem měl v servise a dostal jsem náhradní auto s tímhle asistentem. A hodně mě překvapil, bohužel ryze negativně. Za volantem nejsem žádná lama, jezdím skoro 25 let, z toho posledních min. 10 let denně nebo téměř denně. Na kontě mám cca 600-700 tis. km. Podle mě je tenhle asistent zdaleka to nejhorší, co autoprůmysl za poslední dekádu přinesl. Osobně jej považuju za vyloženě nebezpečnou věc a jde úplně mimo jakékoliv moje chápání, že něco takového v podobě, v jaké to funguje v Octavii, mohlo projít schvalovacím procesem do sériové výroby a provozu. Najel jsem s Lane Assist jenom asi 300 km, ale nemyslím si, že delší zkušenost by můj názor změnila (resp. jsem si tím jistý). Co mi vadí: - naprostá nepredikovatelnost funčnosti. Na běžných okreskách, kde chvíli čáry jsou, chvíli je jenom uprostřed, chvíli jsou boční čáry pod sněhem / prachem se asistent zapíná a vypíná. Tzn. i kdyby člověk jeho pomoc akceptoval, spolehnout se na něj nelze. - zásahy do řízení. Za jízdy nastane X situací, kdy z jakéhokoliv důvodu potřebuje řidič najet k okraji svého jízdního pruhu. Ale škub a asistent strhne řízení směrem k prostředku. Díky tomu jsem v cca 85 km/h nabral 20cm kus ledu, který odpadnul někomu z podběhu, rána jako z děla. Ačkoliv jsem v tu chvíli držel volant oběma rukama, držel jsem ho uvolněně a nijak zvlášť pevně - prostě tak normálně jako když se normálně jede po rovince ustálenou rychlostí - asistent přebral kontrolu a moje cílené uhnutí o cca 30 cm směrem k prostředku bez váhání zkorigoval. - složité vypínání po každém startu Představa, že celou jízdu budu muset volant držet tak pevně, abych "přepral" asistenta, který se navíc 100x za jízdu zapne a vypne podle aktuální kvality čar na silnici, abych si celou cestu dával uzkostlivý pozor na přiblížení se k nějaké čáře nebo abych počítal s protipohybem od asistenta, kdykoliv se ve svém jízdním pruhu (tedy bez nutnosti použít blinkr) budu něčemu vyhýbat.... To tedy fakt ne. Vidíte to stejně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
guam Vloženo 15. Únor 2021 Sdílet Vloženo 15. Únor 2021 Vůbec to nevidím stejně. I v této první generaci, o které je řeč (další už jsou o velký kus jinde, třeba nepotřebují ani ty čáry, poznají krajnici, umí předjet atd), je to vynikající pomocník. Jen je třeba akceptovat jeho možnosti a zvyknout si na jeho přítomnost. Manželka si zvykla jej mít zapnutý pořád a počítá s tím, že se s ním může kdykoliv začít přetahovat, že chvílí běží a chvíli ne. A nemá s tím problém, určitě ji nepřetlačí. Já to zase mám tak, že jej vypnu a zapínám jen na dálnicích nebo některých státovkách, když chci mít pocit zálohy. Skvěle mi to tuhle posloužilo v mlze jako mlíko, kdy se nedalo jet ani krokem. Sice to byla ruská ruleta, ale na rozdíl ode mě, udržování v pruhu vedlo auto stabilně uprostřed pruhu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boban1108 Vloženo 15. Únor 2021 Autor Sdílet Vloženo 15. Únor 2021 Já si Lane assistent taky nemohu vynachválit. Zapnutý ho mám pořád a už dopředu dokážu po 7letech a 130000 km odhadnout, kdy se se mnou začne pravděpodobně "prát". Ale nevidím v tom problém. Naopak: 1. Na dálnici je to úplně optimální na sundání obou rukou z volantu, otevření lahve s pitím, napití se, zavření a zase ruce na volant. Do těch 7 sekund se vejde. 2. Kolikrát mě už vrátil do pruhu když jsem se podíval do mobilu (sorry, vím že bych neměl). Takže za mě jednička a těším se na novou generaci. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 15. Únor 2021 Sdílet Vloženo 15. Únor 2021 (editace) Přesně tak (@boban1108, @guam) , mám stejně pozitivní cca 3.5letou zkušenost s Lane Asistem na O3FL LK (podzim 2017). On vlastně @Bubaq ani neuvedl, jaké to je auto, jen že O3... Ale je to pořád jen asistent, který pomáhá auto udržet v jízdním pruhu (tam kde to je podporované - což ukazuje MaxiDOT). Vůbec se s tím prát nemusím, mám ho aktivní stále, a jsem zvyklý (a dnes i již manželka), že to na pozadí pracuje. Skvělé přesně pro to, když musím na chvilku dát ruce z volantu, a vím že to pracuje. A není možné si to plést s nějakým autopilotem. Nemám s tím absolutně žádný problém, když vím, co od toho očekávat. Ono to nezaškodí někdy nejdříve přečíst manuál. NIKDY jsem to nemusel vypínat, naopak mě mrzí, že chodí až od 60kmh... Dnes bych auto bez toho ani nechtěl. Je pravdou, že jsem jezdil i s jinými značkami, tam Lane Asist byl skutečně podivný. A co to "...složité vypínání po každém startu..."? Na mém O3FL si to u každého profilu řidiče pamatuje, kdo co používá (vč. všech asistentů). Manželka to dříve nepoužívala, a aktivovalo se to jen mě, když jsem otevřel se svými klíči v kapse. Myslím, že při aktivovaných profilech řidiče by si to mělo pamatovat předvolby všech asistentů, tak se to chová na mé LK. Možná to ale mají novější verze automaticky aktivované, nějaká holoverze auta pro půjčování..? Ale chápu to jako osamocenou zkušenost někoho s něčím, co dosud neznal, nic o tom nevěděl, a rovnou ho do toho posadili, to je samozřejmě špatně. Těch uvedených 300 naježděných km o tom ostatně vypovídá. Tím to neshazuji, jen se to tím celkem vysvětluje :-( Ale každému to neštymuje. Editováno: 15. Únor 2021, autor: omicron Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bubaq Vloženo 15. Únor 2021 Sdílet Vloženo 15. Únor 2021 (editace) Díky za reakce. Je pravda, že 300 km je dost málo na "zažití" si takovéhle "pomoci". Pořád je to pro mě ale věc, která mě při řízení ruší jakoby mi spolujezdec znenadání strčil do volantu. Jsem asi přístupem k řízení auta stará škola, kdy mi vyhovuje, že já řídím auto, ne že auto řídí mě :-). Je běžné, že počas jízdy člověk nejede pořád úplně přesně v pruhu, ale lehce si v jeho rámci nadjede třeba v zatáčce stylem vnějšek-apex-vnějšek. A asistent už by cukal volantem... To samý platí pro vyhýbání se dírám, nečistotám... Upřímně, věta "počítá s tím, že se s asistentem může kdykoliv začít přetahovat" je pro mě děsivá. Počítat s tím, že mi něco může kdykoliv drbnout do volantu? Určitě nechci, aby mi auto bralo volant z ruky a už vůbec nechci jezdit s pocitem, že to může udělat kdykoliv a muset se s ním přetahovat, že opravdu pojedeme tam, kam chci. Upalovat 60+ km/h v tak husté mlze, ve které by se na oči nedalo jet rychleji než krokem, je čistočistý hazard. To asi není to, k čemu má LA sloužit... Evidentně je to 100 lidí 100 chutí. Nic proti tomu, že někomu tohle zařízení vyhovuje. Já jím určitě nejsem :-), jen mě zajímají další názory. Editováno: 15. Únor 2021, autor: Bubaq 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vápno Vloženo 15. Únor 2021 Sdílet Vloženo 15. Únor 2021 Je to o zvyku. Já si to taky hrozně chválím, ALE není to auto pilot, za který to někteří považují. Je třeba počítat s tím, že třeba na dálnici to chce jet na sjezd, ale vždy to jen naznačí do volantu a hned se vypne. Nikdy mi to nikam nestrhlo, vždy jen naznačí a když člověk drží volant tak není problém. Co to nedává je dočasný značení na silnici to bývá problém. Co se dá, tak v nastavení vypnout adaptivní vedení v pruhu. Pak to člověk téměř nevnímá, protože těch zásahů je minimum. Ale za mě prostě bezva věc. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 15. Únor 2021 Sdílet Vloženo 15. Únor 2021 Takhle dobře to funguje i v nové Octavii, žádné trhání. I čára se s tím dá přejet. Jen mírné chvění, odpor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.