Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
Plne súhlasím so stihackou !

Dočkám sa normálneho argumentu proti podložkám? Nehovorím o extrémoch ale o zdravých 1 až 2 cm.

Pridaním každého "cudzieho" prvku medzi disk a náboj zvyšuješ riziko zmeny jazdných vlastností a riziko mechanického poškodenia disku, náboja, tlmiča, nápravy atď. ...

Fyzikálne sily, ktoré pôsobia na disk a náboj majú určitú charakteristiku s ktorou rátajú projektanti ale pridaním podložiek sa ich charakteristika mení čo môže vyústiť v zmeny uvedené vyššie.

Ak už to chceš mať širšie tak je lepšie ísť cestou širších diskov, je to drahšie ale určite bezpečnejšie riešenie... :)

Když bude dobře provedená podložka a šrouby se správnou pevností, tak se nic nezmění a namáhání bude stejný jako by bylo s jinejma kolama. Jednoduše, je to všechno dostatečně předimenzovaný a udrží se to pohromadě i kdybys tam nechal jenom třeba 3 šrouby, rád bych ale slyšel názor těch radilů jakej je podle nich rozdíl v tom když dám na kola podložky nebo kola s jiným ET? Tak co? Řeknu vám to, žádnej...

Nejde o namáhání náboje,ale rozhodně se zvýší zatížení jednotlivých prvků nápravy..myslím tím hlavně její uložení apod. A ten vliv je stejný, pokud použiju ráfky s jiným ET nebo tomu odpovídající podložku. Tak je pak otázka,na kolik je dimenzované dané uložení nápravnic a s jakým koeficientem bezpečnosti je celé ústrojí navržené. Na to by mohl odpovědět jen někdo, kdo se na konstrukci přímo podílí..pokud se s namáháním dostanu za určitou mez, může se snížit životnost, popř může dojít i k poškození. Ale jak říkám,zjednodušeně závisí na tom,jak moc je ta konstrukce předimenzovaná, protože každopádně ať menší ET nebo podložky z té rezervy něco ukrojí.

Souhlas, jednoduše je to úplně to samý, jestli podložku nebo kola s jiným ET... Jestli někdo chce říct, že 18kola s nějakým ET nebudou tolik namáhat uložení oproti 18kolům s podložkou, tak je to blbost, samozřejmě pokud se nedaj podložky jen proto aby byly kola vystrčený, podložky jen v případě potřeby změny nevyhovujícího ET...

Konec týhle diskuze, protože to se mele pořád to samý, doufám že už je to všem jasný a odpůrci podložek si konečně uvědoměj jak to je...

Vloženo
Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Vloženo
Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Tak to určitě ne.

Pro názornost,vezmi dvě identická kola pouze s rozdílným ET.Jedno ET 35 druhé ET 20.Aby jsi docílil shody použiješ podložku 15mm.Souhlas?

A teď ji -samozřejmě obrazně-přivař na kolo s ET 35 a máš dvě stejná kola s ET 20.

Zatížení prvků népravy je stejné v obou dvou případech.Můj názor.

Pouze zatížení šroubů bude asi větší a možná i kombinované,ale o tom se přít nebudu.

Vloženo
Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Tak to určitě ne.

Pro názornost,vezmi dvě identická kola pouze s rozdílným ET.Jedno ET 35 druhé ET 20.Aby jsi docílil shody použiješ podložku 15mm.Souhlas?

A teď ji -samozřejmě obrazně-přivař na kolo s ET 35 a máš dvě stejná kola s ET 20.

Zatížení prvků népravy je stejné v obou dvou případech.Můj názor.

Pouze zatížení šroubů bude asi větší a možná i kombinované,ale o tom se přít nebudu.

Jsem rád že už to pár lidí konečně pochopilo, jediný co je víc namáhaný jsou šrouby a ty jsou dostatečně předimenzovaný...

Vloženo
Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Tak to určitě ne.

Pro názornost,vezmi dvě identická kola pouze s rozdílným ET.Jedno ET 35 druhé ET 20.Aby jsi docílil shody použiješ podložku 15mm.Souhlas?

A teď ji -samozřejmě obrazně-přivař na kolo s ET 35 a máš dvě stejná kola s ET 20.

Zatížení prvků népravy je stejné v obou dvou případech.Můj názor.

Pouze zatížení šroubů bude asi větší a možná i kombinované,ale o tom se přít nebudu.

Jsem rád že už to pár lidí konečně pochopilo, jediný co je víc namáhaný jsou šrouby a ty jsou dostatečně předimenzovaný...

Jsem rád že jsi rád,ale problematika ET a podložek je mi už nějaký ten pátek jasná. :palec2:-_-

Jinak taky nejsem jejich příznivec,Zatím co jsem viděl,tak si lidi pověsí jakékoliv podložky bez ohledu na jejich průměr a průměry dosedacích ploch kola a kotouče.

Potom tam mají schody ,opravdu hnus.Když u,tak je necht udělat na míru,aby to nějak vypadalo.

Vloženo
Já bych zase řekl, že rozložení sil bude jiné. Bude posunuté o tu podložku zato s jiným ET bude pořád v tom samém místě. Jinak nejsem odpůrce podložek.

Presne tak! That´s it! :palec2:

Tak to určitě ne.

Pro názornost,vezmi dvě identická kola pouze s rozdílným ET.Jedno ET 35 druhé ET 20.Aby jsi docílil shody použiješ podložku 15mm.Souhlas?

A teď ji -samozřejmě obrazně-přivař na kolo s ET 35 a máš dvě stejná kola s ET 20.

Zatížení prvků népravy je stejné v obou dvou případech.Můj názor.

Pouze zatížení šroubů bude asi větší a možná i kombinované,ale o tom se přít nebudu.

Jsem rád že už to pár lidí konečně pochopilo, jediný co je víc namáhaný jsou šrouby a ty jsou dostatečně předimenzovaný...

Jsem rád že jsi rád,ale problematika ET a podložek je mi už nějaký ten pátek jasná. :palec2:-_-

Jinak taky nejsem jejich příznivec,Zatím co jsem viděl,tak si lidi pověsí jakékoliv podložky bez ohledu na jejich průměr a průměry dosedacích ploch kola a kotouče.

Potom tam mají schody ,opravdu hnus.Když u,tak je necht udělat na míru,aby to nějak vypadalo.

Tak samo že by podložky měly být přímo podle rozměrů součástí se kterými budou ve styku, mělo by to vypadat jako by tam nebyly...

Vloženo
Tak samo že by podložky měly být přímo podle rozměrů součástí se kterými budou ve styku, mělo by to vypadat jako by tam nebyly...

Některé ráfky se středí na střed na náboji, potom tam jsou šrouby jinak namáhané než když se tam dají podložky rovné, pak se taky můžou šrouby ustřihat.

Jinak nic to nemění na faktu, že použití menšího ET (popř.odpovídajících podložek) vnáší další namáhání do celého ústrojí nápravy..

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Mate niekto skusenosť aka max. hrubka rozširovacích podložiek môže isť na prednu nápravu, a aká na zadnú nápravu, tak aby pri tvrdšom perovaní vozu nedochadzalo k stretu pneu s falcom blatniku, elektrony origo škoda päťcipe 15 pneu 195/65 v plane 17 205/50 vďaka za typy.

Vloženo
Mate niekto skusenosť aka max. hrubka rozširovacích podložiek môže isť na prednu nápravu, a aká na zadnú nápravu, tak aby pri tvrdšom perovaní vozu nedochadzalo k stretu pneu s falcom blatniku, elektrony origo škoda päťcipe 15 pneu 195/65 v plane 17 205/50 vďaka za typy.

Nejmenší je ET35, které můžeš použít na svém voze bez kolize s lemem blatníku.Plánované disky si kup jen od prodejce, který ti dodá i typový list a homologaci TUV abys je mohl legalizovat.

Vloženo

Nepochopili sme sa elektrony mam original škoda 6J 15 ET 38 a chcem dať pod nich rozširovacie podložky, no a neviem či môžem dať napr. do zadu hrubku 25mm, alebo len 20mm a do predu taktiež. Ak niekto daval pod elektrony rozširovacie podložky, tak akej hrubky?

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Zdravím, chtěl jsem se zeptat na podložky pod kola, nemáte někdo na prodej? nebo nevíte někdo kdo je dělá, za dobrou cenu??...a jinak jestli máte kolik tam máte?..1,5cm???

Vloženo
Zdravím, chtěl jsem se zeptat na podložky pod kola, nemáte někdo na prodej? nebo nevíte někdo kdo je dělá, za dobrou cenu??...a jinak jestli máte kolik tam máte?..1,5cm???

Není to téma na podvozek??

Vloženo
Zdravím, chtěl jsem se zeptat na podložky pod kola, nemáte někdo na prodej? nebo nevíte někdo kdo je dělá, za dobrou cenu??...a jinak jestli máte kolik tam máte?..1,5cm???

ahoj.podložky mám(auto kúpené s podl.,takže cenu ti neporadím),vpredu 1cm a vzadu 1,5cm. nemám aktuálnu fotku tak pripájam starú ;) .

Vloženo (editace)
Vypadá to s nima daleko líp!...a co máš za kola a pneu?..to vzadu je ten 1,5cm akorát vid?

ano,vzadu to je tak akurát(auto je aj znížené) a prst tam určite nevopcháš.kolečka sú origo z laurina 205/55 R16 ET43.pneu Continental premium contact 91 H.

Editováno: , autor: Laci Pecze
Vloženo
já to mám bez podložek a myslím že to stačí - Spidery 17" pneu Conty Sport Contact 3 225/45 R17

Jo vypadá ti to moc hezky!..ale máš pěknej rozměr 225, to už je fakt super, já mám 205/45 R17 a chtěl bych to trošku ven...

Vloženo
ano,vzadu to je tak akurát(auto je aj znížené) a prst tam určite nevopcháš.kolečka sú origo z laurina 205/55 R16 ET43.pneu Continental premium contact 91 H.

Ale vypadá to dobře!..o snížení byhc taky uvažoval, ale bojím se našich silnic už takhle s těma kolama je to dost debilní a pak když se to auto naloží jako třeba na dovču a tak....o kolik to máš snížený?

Vloženo
Ale vypadá to dobře!..o snížení byhc taky uvažoval, ale bojím se našich silnic už takhle s těma kolama je to dost debilní a pak když se to auto naloží jako třeba na dovču a tak....o kolik to máš snížený?

sú tam Eibachy pružiny a podla faktúry je to mínus 3cm.toho naloženia na dovču sa neboj,mne to klesne max.2-3cm a tvrdé to je tak akurát ;) .

Vloženo
Jinak podlozky za solidni penize prodava KUCHY na vw-club.cz foru.

Dík moc za info, tak jsme mu poslal mail, tak uvidíme kolik za ně bude chtít, ale vypadají dobře...ještě jednou dík za kontakt

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...